Olsen Banden
Fra : Rikke & Brian

Dato : 19-01-02 14:12

Hejsa

Jeg står og skal bruge den scene fra en Olsen Bande film hvor de laver
indbrud på det kongelige teater (tror jeg det er) under en koncert, en meget
klassisk scene. Men hvilken film er det fra

--
,,,,,
/`^´\

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 19-01-02 14:26

Hej

Rikke & Brian wrote:
> Jeg står og skal bruge den scene fra en Olsen Bande film hvor de laver
> indbrud på det kongelige teater (tror jeg det er) under en koncert,
> en meget klassisk scene. Men hvilken film er det fra

Olsen Banden ser rødt. Nummer 8......

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Jens Thomsen

Dato : 19-01-02 14:49

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> [...]
meget
> klassisk scene. Men hvilken film er det fra

Olsenbanden ser rødt (1976).

Kuppet under ouverturen til Elverhøj i Det kgl. Teater er IMHO en af de
bedste scener nogensinde i dansk film. Den er i øvrigt stærkt inspireret af
en mordscene fra Hitchcocks The Man Who Knew Too Much.

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-01-02 16:42

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> writes:

> Kuppet under ouverturen til Elverhøj i Det kgl. Teater er IMHO en af de
> bedste scener nogensinde i dansk film.

En sød detalje er, at musikken faktisk er falsk. Den blev skrevet lidt
om af dramatiske hensyn, afslørede Bent Fabricius-Bjerre engang i et
interview.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Brian Nielsen

Dato : 19-01-02 22:13

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
af
> en mordscene fra Hitchcocks The Man Who Knew Too Much.

Tak skal du have. Man forventer sgu' ikke at få spoilet en Hitchcock film
når man
interesseret følger en tråd om Olsen Banden. Tsk tsk...

Fra : Rikke & Brian

Dato : 19-01-02 15:34

Tak for hjælpen!!

Med Venlig Hilsen

Brian

Fra : Rhythm

Dato : 19-01-02 19:27

> Tak for hjælpen!!
>

> Med Venlig Hilsen
>
> Brian

Men husk Olsenbandens Store Kup på TV2 her kl 20.
Den skulle være den nye digitaly remastered version i letterbox format.

Mvh
Rhythm