Idiotiske netscape - om standarder
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-01-02 14:04

Jeg ved godt at man bør checke sine hjemmesider i diverse
browsere førend man sender den ud på "markedet", men jeg troede
i min naivitet at hvis man blot sørgede for at ens hjemmesider
overholdt w3.org -standarden, så ville man i det mindste kunne
se dem korrekt i alle browsere - de toneangivende. Men nej!
Jeg har lavet en hjemmeside for nogen, hvor jeg har lavet rammer
og indsat et logo via FrontPage 2002 - og det ser fint nok ud i
Exploreren -jeg har oven i købet anstrengt mig for at alle
siderne skulle overholde standarden, fået dem valideret af
www.w3.org og alligevel: når jeg ser på siderne i Netscrap
(bundskrap efter min opfattelse), så befinder logoet sig
pludselig uden for rammen - hvad i alverden er det der går galt
og hvordan kan jeg rette dette til?

se venligst http://oeh.dk/vores_skole.htm i Netscape og se, hvad
der går galt - måske en eller anden har en kommentar, der kan
løse problemet?

--
ahw

Fra : jopa

Dato : 19-01-02 14:53

"Arne H. Wilstrup" skrev bla...
: når jeg ser på siderne i Netscrap
> (bundskrap efter min opfattelse), så befinder logoet sig
> pludselig uden for rammen - hvad i alverden er det der går galt

Ser fint nok ud i Netscape 6.1 her hos mig.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-01-02 16:56

"jopa" <j@jp-web.dk> skrev i en meddelelse
> "Arne H. Wilstrup" skrev bla...
> : når jeg ser på siderne i Netscrap
>
> Ser fint nok ud i Netscape 6.1 her hos mig.

tak for den oplysning!

--
ahw

Fra : Hans Peter Holm

Dato : 19-01-02 17:06

Arne H. Wilstrup skrev:

> se venligst http://oeh.dk/vores_skole.htm i Netscape og se, hvad
> der går galt - måske en eller anden har en kommentar, der kan
> løse problemet?

Tabelcellen er 144 pixels høj og billedet er 145 pixels højt.

--
Hans

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-01-02 11:55

"Hans Peter Holm" <hpholm@adresse.invalid> skrev i en meddelelse

> Tabelcellen er 144 pixels høj og billedet er 145 pixels højt.

takker endnu en gang!

--
ahw

Fra : ha

Dato : 19-01-02 17:29

> se venligst http://oeh.dk/vores_skole.htm i Netscape og se, hvad
> der går galt - måske en eller anden har en kommentar, der kan
> løse problemet?

I Netscape 6.2 ser den osse fin ud. Ved fuld
skærm 1280 x 1024 er den dog ikke centreret.

I Netscape 4.51 smutter logoet udenfor.

I Opera 5.12 er den ok.

mvh
ha

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-01-02 11:55

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse

> I Netscape 6.2 ser den osse fin ud. Ved fuld
> skærm 1280 x 1024 er den dog ikke centreret.
>
> I Netscape 4.51 smutter logoet udenfor.
>
> I Opera 5.12 er den ok.

også en nyttig oplysning, tak!

--