PUTTY opstæning
Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-01-02 08:47

Jeg skal have PUTTY sat op så jeg har fuld adgang til en Linux maskine,
dvs. incl <Esc>, <Alt>, <Ctrl> piletasterne, funktionstasterne m.m.
Hvorledes gør jeg det? Jeg har prøvet mig fram, men kan ikke få den til,
og bibel over den har jeg ikke,,,

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv,
og dem der er enig med mig,,,

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-01-02 09:12

On Sat, 19 Jan 2002 08:46:55 +0100, Ivar Madsen <news-02-01-02@milli.dk> enlightend everyone in dk.edb.netvaerk with:
[Jeg skal have PUtty sat rigtigt op]

Tja, jeg trænger også til at få fin pudset min putty setup... Den er ikke
helt fejlfri..

>Hvorledes gør jeg det? Jeg har prøvet mig fram, men kan ikke få den til,
>og bibel over den har jeg ikke,,,

Selv om der er fejl i den, kan jeg da godt lave en samling screenshots til
dig, hvis du er interesseret. De fejl jeg har, er typisk at BackSpace NOGLE
GANGE indsætter mystiske tegn (^H tror jeg det er) og at delete NOGLE GANGE
er backspace

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-01-02 09:46

On Sat, 19 Jan 2002 09:11:44 +0100, spamtrap@mrfunny.yi.org (Chano
Andersen) wrote:

>Selv om der er fejl i den, kan jeg da godt lave en samling screenshots til
>dig, hvis du er interesseret.

Det må du meget gerne.

>De fejl jeg har, er typisk at BackSpace NOGLE
>GANGE indsætter mystiske tegn (^H tror jeg det er) og at delete NOGLE GANGE
>er backspace

Jeg kan ikke engang bruge pile tasterne,,,

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-01-02 14:44

On Sat, 19 Jan 2002 09:45:33 +0100, Ivar Madsen <news-02-01-02@milli.dk> enlightend everyone in dk.edb.netvaerk with:

De ligger nu på http://www.mrfunny.yi.org/temp/putty/

>Jeg kan ikke engang bruge pile tasterne,,,

Ok, jeg mener dog, at opsætningen af serveren også har betydning.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-01-02 15:22

On Sat, 19 Jan 2002 14:43:32 +0100, spamtrap@mrfunny.yi.org (Chano
Andersen) wrote:

>De ligger nu på http://www.mrfunny.yi.org/temp/putty/

Tak, jeg ser, at selvom det ikke er så længe siden jeg downloadede den,
så er det en gammel version jeg har fået finger i,,, Hvor finder man mon
den nyeste,,,

>Ok, jeg mener dog, at opsætningen af serveren også har betydning.

OK, man jeg vil først søge efter den nyeste, for at se om det hjælper,,,

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-01-02 21:31

On Sat, 19 Jan 2002 15:22:02 +0100, Ivar Madsen <news-02-01-02@milli.dk> enlightend everyone in dk.edb.netvaerk with:
>Tak, jeg ser, at selvom det ikke er så længe siden jeg downloadede den,
>så er det en gammel version jeg har fået finger i,,, Hvor finder man mon
>den nyeste,,,

www.google.com søg med disse to ord: putty download
Klik "I Feel Lucky" eller "Jeg Føler Mig Heldig" hvis goggle er på dansk hos
dig ;)

Så ender du direkte på download siden.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-01-02 22:35

On Sat, 19 Jan 2002 21:30:45 +0100, spamtrap@mrfunny.yi.org (Chano
Andersen) wrote:

>Så ender du direkte på download siden.

Se og nu har jeg fuld kontrol over piletasterne, men Backspace bliver
til ^?

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-01-02 03:53

On Sat, 19 Jan 2002 22:34:33 +0100, Ivar Madsen <news-02-01-02@milli.dk> enlightend everyone in dk.edb.netvaerk with:

>Se og nu har jeg fuld kontrol over piletasterne, men Backspace bliver
>til ^?

Ja, det er den slags fejl jeg også har... Sikkert noget serverside, eller en
eller anden totalt mystisk setting jeg ikke har tænkt på....

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 20-01-02 15:54

On Sun, 20 Jan 2002 03:52:56 +0100, Chano Andersen wrote:
> [...]
>>

> Ja, det er den slags fejl jeg også har... Sikkert noget serverside, eller en
> eller anden totalt mystisk setting jeg ikke har tænkt på....
Der er desværre et par valgmulighedder for hvilket tegn der skal sendes når
man trykker på backspace. ^h eller ^? (delete).
Putty kan konfigureres til begge dele.(terminal->keyboard)
Unix kan konfigures med stty erase.
/hjj

Fra : Chano Andersen

Dato : 21-01-02 21:03

On 20 Jan 2002 14:53:43 GMT, Hans Jørgen Jakobsen <hjj@wheel.dk> enlightend everyone in dk.edb.netvaerk with:
>Putty kan konfigureres til begge dele.(terminal->keyboard)

Kendte jeg godt, men nogle programmer ser ud til, at være pisse ligeglade
med det (Altså de programmer jeg kører gennem putty).

>Unix kan konfigures med stty erase.
Den er noteret, den kendte jeg nemlig ikke.