MSI 694D-Pro2R, Dårlig investering
Fra : Hans

Dato : 19-01-02 04:59

Et godt råd til de som tænker på at investere i et dual S-370 bundkort:

Hold fingrende langt væk fra MSI's 694D-Pro2R bundkort. I den tid jeg har
rodet med hardware har jeg aldrig haft noget lignende inden for døren.
Kortet er ustabilt og yder utroligt ringe i forhold til andre tilsvarende
typer. Der er prøvet med 2 af samme type og problemerne er de samme.
mvh
Hans

Fra : Ole & Christina

Dato : 19-01-02 22:59

"Hans" <fast@2night.dk> skrev i en meddelelse news:3c48eef3$0$62868$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Kortet er ustabilt og yder utroligt ringe i forhold til andre tilsvarende
> typer. Der er prøvet med 2 af samme type og problemerne er de samme.

Hvad består problemerne i? Jeg har selv rev 1.4, og har ikke set skyggen af problemer. raid, IR, Firewire og onboard lyd kører fint
i min win2k løsning...

Ole S.

Fra : Hans

Dato : 20-01-02 03:15

"Ole & Christina" <stigard@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad består problemerne i? Jeg har selv rev 1.4, og har ikke set skyggen
af problemer. raid, IR, Firewire og onboard lyd kører fint
> i min win2k løsning...

Det er ikke helt det samme bundkort vi taler om. Der er intet onboard,
bortset fra Promise Fasttrack100 controlleren, og denne udgave har også USB
PC2PC. Det er iøvrigt en nyere udgave med revisionsnr. 2.

Kortene er ikke testet under Win2000, da jeg ikke ville spilde mere tid
efter testen under Windows XP. Det skal lige nævnes at Windows 98 SE også
kørte fint nok, men altså ikke XP selv med de nyeste drivere til alle
indstikskort.

De anvendte kort var: Asus V7700TI m/32MB DDR Ram, SB-Live 1024, 3Com 905C,
Firewirekort, 512MB ram og 2 x P-III/933MHz. Disse 4 kort og resten af
hardwaren har kørt i et hav af andre tests, og er så meget standard at de
SKAL kunne køre med ethvert nyt bundkort uden problemer.

De opførte sig så underligt at jeg håber de var fra en mandagsproduktion,
men da serienumrene ikke var fortløbende tror jeg desværre ikke på det.
Fejlene de begge udviste tydede helt klart på timingsproblemer, eller
manglende afkobling af hardwaren.

mvh
Hans