LOTR (Lidt spoiler)
Fra : zcully

Dato : 19-01-02 02:09

Jeg har 2 spørgmål ang. Lord of the rings. Er lige kommet hjem fra den nu og
jo det er en fremragende film meeeen......

1. Jeg ved ikke om jeg har sovet i filmen eller noget fra bogen der ikke
bliver nævnt i filmen. Men Legolas (mener jeg han hedder), som render rundt
med bue og pil. Er det helt normalt at han render rundt med uendelige pile??
Og jeg forstår ikke lige hvorfor de hele tiden skifter farve. Gennem hele
filmen når de at både at være røde, blå, gule og orange. Som sagt kan det
godt være jeg ikke har fulgt godt nok med, men det virker sgu mystisk??

2. Min kammerat havde en lidt mindre diskusion efter filmen, for han påstod
at alle tre film er lavet. Det blev de på samme tid, men at de har valgt at
spille en film om året. Øh det passer vist ikke helt??

/Zcully

Fra : Windom Earle

Dato : 19-01-02 02:32

> [...]
at
> spille en film om året. Øh det passer vist ikke helt??

Jo det gør det. Alle 3 film blev filmet på 2 år (mener jeg det var) og
skulle være stort set færdigklippet (selvfølgelig Fellowship of the Ring DUH
*S*). Har dog hørt noget med at instruktøren, Peter Jackson, skulle være
gået i gang med at kigge de to sidste film igennem igen, for at de skal være
helt perfekte. Der er vist også noget med at de vil filme nogle ekstra
kampscener, men ellers er det rigtigt at alle 3 film er blevet optaget,
pakket og klar til julebiffen i år og til næste år.

Fra : Lestat

Dato : 19-01-02 05:32

> [...]
at
> spille en film om året. Øh det passer vist ikke helt??

Well...
Alle tre film blev optaget på et rekordlangt shoot, varende 18 måneder i New
Zeeland, og efter optagelserne, er der kun blevet lavet digitale ændringer,
samt enkelte "pick-up shoots" til film 2 og 3, så alt burde være i kassen og
bare vente på efterbehandling....

MVH
Jesper
www.filmibiffen.dk

Fra : Sune

Dato : 19-01-02 07:03

On Sat, 19 Jan 2002 02:09:13 +0100, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>filmen når de at både at være røde, blå, gule og orange. Som sagt kan det
>godt være jeg ikke har fulgt godt nok med, men det virker sgu mystisk??

Mulig forklaring:
http://www.movie-mistakes.com/film.php?filmid=1778

When the orcs charge down the mountain, Legolas shoots his arrows at
them. At one point, he has three left and doesn't fire any more, but
in the shot by the lake, he has about 20, which then change colour to
a vibrant green. [In the book, Legolas always collects the orc's
arrows to use. So it's likely that they use green arrows and he picked
them up after the fighting was over.]

Mvh
Sune