HEJ DSS!!
Fra : Henning

Dato : 21-01-01 16:03

Det er med dyb beklagelse jeg må meddele følgende:

Da Peder ikke længere ser sig i stand til at varetage hvervet som
vejleder, afrydder og den der klager til udbydere over personer,
der overtræder reglerne for god opførsel på nettet, her specielt i
DSS, vil proceduren fremover være, at jeg beder netmisbrugs
gruppen om hjælp angående afrydning af udenlandsk spam og
efterfølgende klage til vedkommendes udbyder,

Dette vil foregå indtil der melder sig en der har den nødvendige
tekniske viden og indsigt i de gældende regler for afrydning og
opsporing af og klager til pågældende posteres udbydere,

Hvervet er ret omfattende, man skal gennemse DSS 5-6 gange
i døgnet, samt være kendt i DSS samt følge med i dk,netmisbrug
så man også der er et kendt ansigt.

Er der nogen her i DSS, der har den viden og indsigt der skal til,
samt interesse og tid til det, så kom venligst frem af busken!!

MVH
Henning vejleder/net-sherif (som nogen kalder det *GGG*)

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 21-01-01 18:36

"Henning" skrev

Hej Henning

> og efterfølgende klage til vedkommendes udbyder,

Det er ikke et krav, men en god ide at gøre, hvis man har den
fornødne tid til det (eller vil tage den fornødne tid fra an-
det).

> Hvervet er ret omfattende, man skal gennemse DSS 5-6 gange
> i døgnet,

Gerne mere, men det er ikke en ret stor opgave, hvis man ellers
er up-to-date med gruppen og indlæggene.

Man kan naturligvis kun opfordre til, at nogle sender indlægget
i mail, så man er sikker på at se det i starten.

Det er i øvrigt en god ide, at have adgang til en ufiltreret
server, som ikke smider spam væk og som samtidig er hurtig til
at sprede afryd-beskeder.

> samt være kendt i DSS samt følge med i dk,netmisbrug
> så man også der er et kendt ansigt.

og dk.admin.netikette

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 21-01-01 18:55

On Sun, 21 Jan 2001 16:03:11 +0100, "Henning"
<cfp8281@vip.cybercity.dk> wrote:

HI Dss

>Det er med dyb beklagelse jeg må meddele følgende:
>
>Da Peder ikke længere ser sig i stand til at varetage hvervet som
>vejleder, afrydder og den der klager til udbydere over personer,
>der overtræder reglerne...
ja det er noget hø med Peder men - jeg ved han er inforståed med at
bistå pågældne i starten - hvis der var tale om et valg så vil jeg
mene den der er mest kompetente er : Lars P. Fischer
han er er well formuleret godt begavet - har sans for retfærdighed og
er på ingen måde konflikt sky - det store spørgsmål er om
han gider ? men man ku jo håbe !

MvH
Bo

Fra : Henning

Dato : 21-01-01 19:16

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:jc8m6t0gmjnpqqoq9ete0a1oto95eg48bp@4ax.com...
> [...]

> han er er well formuleret godt begavet - har sans for retfærdighed og
> er på ingen måde konflikt sky - det store spørgsmål er om

Alternativt kunne være moderering, men det er det samme som
at slå gruppen ihjel, da indlæg så vil være 24 timer om
at komme frem

MVH
Henning

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 21-01-01 21:27

On Sun, 21 Jan 2001 19:15:59 +0100, "Henning"
> [...]

>Alternativt kunne være moderering, men det er det samme som
>at slå gruppen ihjel, da indlæg så vil være 24 timer om

nej det skal den fanme ikke så ....
en float vil automatisk blive stoppet af serveren -
andre grupper lever fint foruden så ddet må vi også ku
men ellers må man anmode Peder om at gøre noget ved dte i særtilfælled
indtil der er styr på det !
MvH
Bo

Fra : Henning

Dato : 22-01-01 08:20

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4bhm6tkfl7fl4khtkki543916d5bg4pmb7@4ax.com...

Ami, Skumlingen, har vis begge det kendskab og viden der skal til,
for at være afrydder, men gider de?

> [...]
> andre grupper lever fint foruden så ddet må vi også ku
> men ellers må man anmode Peder om at gøre noget ved dte i særtilfælled

Jeg går heller ikke ind for moderering!!!!!
Jeg vil anmode misbrugs gruppen om hjælp, hvis det bliver nødvendigt!

MVH
Henning

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 22-01-01 15:08

On Mon, 22 Jan 2001 08:20:15 +0100, "Henning"
> [...]

>meddelelse news:4bhm6tkfl7fl4khtkki543916d5bg4pmb7@4ax.com...

>Ami, Skumlingen, har vis begge det kendskab og viden der skal til,

De har hævet over en hver tvil kvalifikationerne skumlingen kender
jeg ikke så godt - men Ami har ikke tiden & lysten tror jeg ?

Men hvis vi ku Lokke lars så er han faktisk også meget godt med i
edkietten - hvor han skirver mere ind her

>Jeg går heller ikke ind for moderering!!!!!
>Jeg vil anmode misbrugs gruppen om hjælp, hvis det bliver nødvendigt!

ja det holder sgu ikke ... med moderering/ ventetid
MvH
Bo

Fra : Skumleren

Dato : 22-01-01 18:43

Nu går jeg lige ud fra, at det er mig, som er "skumlingen", selvom det er
"skumleren" - men kald mig bare Martin

> Ami, Skumlingen, har vis begge det kendskab og viden der skal til,
> for at være afrydder, men gider de?

Kendskabet har jeg måske nok - men tid og lyst til det?
Der blev skrevet, at man i hvert fald skal checke DSS 5-6 gange om dagen +
følge med i 2 andre NG'er. Og det har jeg i hvert fald ikke tiden til - og
heller ikke lysten til.
Jeg synes, jeg er i nok NG'er i forvejen, så jeg har ikke lige lysten til at
skulle følge med i 2 mere.

Sorry! :)

/Martin

Fra : Amie

Dato : 22-01-01 22:46

Hejsa Henning

> Ami, Skumlingen, har vis begge det kendskab og viden der skal til,
> for at være afrydder, men gider de?

Arg.. det ved jeg ikke lige om jeg har kendskab nok til, jeg ved jo ikke
hvad man skal kunne :) .. men tiden er alt for knap. Selvom jeg helt klart
læser med i gruppen 6+ gange om dagen, så har jeg ikke tid til også at
skulle følge med i 2 andre grupper.

Amie

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-01-01 00:03

Henning wrote:

> Alternativt kunne være moderering, men det er det samme som
> at slå gruppen ihjel, da indlæg så vil være 24 timer om
> at komme frem

Man kan lave en slags "automoderering", hvor godkendte email-adresser
kommer igennem "udenom" moderator. Endvidere kan man blokere for
email-adresser dvs. lave et forstørret kill-filter fra mere "centralt"
hold.

Nye email-adresser vil først skulle godkendes af en moderator.

Dette kræver dog en fundatsændring (med tilhørende oplysningsmateriale
om "automodereringen") og at 2-3 personer som vil have
moderatorrollen.

Der er tale om, at gøre dette i news:dk.bolig, så vidt jeg har fulgt
med i news:dk.admin

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 24-01-01 04:56

On Tue, 23 Jan 2001 23:02:49 GMT, Carsten Riis <carsten@car_ST_en.dk>
wrote:
HI Dss

Carsten det er sgu da genialt !
> [...]
>kommer igennem "udenom" moderator. Endvidere kan man blokere for
>email-adresser dvs. lave et forstørret kill-filter fra mere "centralt"
dvs at når en adresse er anderkendt så kan den postes med det samme og
frem over ?
det var sgu da i grunde en genial løsning !
så er svensker / spam plagen jo helt gone

> [...]
>
>Dette kræver dog en fundatsændring (med tilhørende oplysningsmateriale
>om "automodereringen") og at 2-3 personer som vil have
jamen det er well bare at blive enige om nogen retnings linjer - så
kan man well tage tur og der er da mange der er på hver dag også
herfra !
det er jeg sgu for
MvH
Bo
der lige har haft 4 indlæg der er gåed igene på tele dk :))))))) news
!!! man skal bare ikke bruge Outlock men agent
eller jeg skal ikke !

Fra : Skumleren

Dato : 24-01-01 12:54

> [...]
> der lige har haft 4 indlæg der er gåed igene på tele dk :))))))) news
> !!! man skal bare ikke bruge Outlock men agent

Hej Bo,

Jeg har ingen problemer med news.tele.dk og Outlook (Express godt nok).
Kører fint her

/Martin

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 24-01-01 14:05

On Wed, 24 Jan 2001 12:53:47 +0100, "Skumleren" <danex@jubiimail.dk>
wrote:
"Skumleren" <danex@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
HI Martin
ja og resten af dss det er nok meget dss OT men forudsætningen for en
debat
er at man kan poste & modtage indlæg - så jeg tager lieg min chanser
:)
> Hej Bo,
>
> Jeg har ingen problemer med news.tele.dk og Outlook (Express godt nok).
> Kører fint her
Det er fanme mærkeligt jeg kan ikke se mine egen - men en gang i
mellem så
for jeg svar på dem - men der er MANGE indlæg jeg ikke kan se
ikke bare der er posted fra ouTLOCK men jeg posted 2 via dejavu.news
i går
hvor jeg kun kan se det ene - men der er blevet svaret på dem begge
.... jeg
bliver gak.
også en ting mere så synest jeg at vi skulle overveje Carstens forslag
- om
moderering af dss - så nye e-mail adresse lige skal godkendes første
gang
( for at sortere spam og de fleste svensker fra )- problemet er jo
ikke
skdie stort - der kommer lidt frisinkels hvis man skrifter e-mail
adresse &
nye skribenter må lige væbne sig med lidt toldmodighed men de kan
well få
et auto svar på hvordan og hvorledes på Dansk engelsk og nok frem fro
alt
svensk !
MvH
Bo

Fra : Henning

Dato : 24-01-01 19:36

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:umkt6tg7rn45abjebfa22qdf91c31at5tb@4ax.com...
> On Wed, 24 Jan 2001 12:53:47 +0100, "Skumleren" <danex@jubiimail.dk>

Hej Alle!

> [...]
>men de kan well få
> et auto svar på hvordan og hvorledes på Dansk engelsk og nok frem fro

Fordele og ulemper er der ved forslaget om automoderering,
spontaniteten forsvinder, der kommer ikke nye skribenter til,
når de først skal "forhånds-godkendes"
Så vil jeg hellere tage kampen op mod "Svenskere"
"Trolls" og "Spammere"

Tre-trins raketten kan fungere stadig væk

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 25-01-01 01:29

"Henning" <h2m@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hej Alle!

Jeg har Mailet med Tomas O. Han trækker sig fra sherif
posten efter eget ønske, af hensynety til gruppens vidre
eksistens og holder samtidig en pause fra DSS.

Jeg fortsætter naturligvis som vejleder hvis det ønskes af
DSS-gruppen.

Jeg har tilbud fra Hanne L. om at hun vil hjælpe som
net-sherif, hu n er en kvinde, der ikke bliver personlig i
sine indlæg, er intilligen, har prøvet meget her i livet, hun
er fordomsfri og jeg oplever at hun er yderst troværdig
og menneskevarm, hun har bla. en fortid som tillids-
repressentant på en arbejdsplads og kan om nødvendig
være "ben hård"

I starten kan det give nogle øretæver at vejlede,
men der er nogle utrolig loyale støtter, hvis diskutionen,
i dk.admin.netikette går for højt, Især FreYa er der
100% for net-sheriffen blandt flere ( tak for den støtte
i mine første famlende forsøg i "embedet")

ER Hanne L. Valgt?

Sæt X

Ja [ ]

Ja [ ]

Ja [ ]

(det var den måde jeg i sin tid blev valgt *GGGG*)

Henning
The one, only an lonly at the moment

Fra : John Sahl

Dato : 25-01-01 01:48

"Henning" <h2m@get2net.dk> wrote in message
> Jeg har Mailet med Tomas O. Han trækker sig fra sherif
> posten efter eget ønske, af hensynety til gruppens vidre
> eksistens og holder samtidig en pause fra DSS.

Trist, men kender vi Tomas ret kommer han snart tilbage.. Vi er ikke
sådan lige at undvære her inde ,-)

> Jeg fortsætter naturligvis som vejleder hvis det ønskes af
> DSS-gruppen.

Det gør det.

> ER Hanne L. Valgt?
>
> Sæt X

Ja [X]

Ja [X]

Ja [X]

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 25-01-01 02:36

On Thu, 25 Jan 2001 01:28:46 +0100, "Henning" <h2m@get2net.dk> wrote:

> [...]
>posten efter eget ønske, af hensynety til gruppens vidre
>eksistens og holder samtidig en pause fra DSS.
Han er ikke uvelkommen og det ved han - heller ser før ind sener :)

>Jeg fortsætter naturligvis som vejleder hvis det ønskes af
>DSS-gruppen.
>
>Jeg har tilbud fra Hanne L. om at hun vil hjælpe som
>net-sherif, hu n er en kvinde,
jeg tror at det ville være en go ide også at have en kvinde og jeg ved
Hanne kan klare det i DSS . hun for nok knubs i Edikketen - men som
jeg har forståed Peder så vil han bistå med teknisk vejledning hvis
dte skulle komme så vidt + der er naturlig suport fra os andre .
Der har hidtil være 3 jeg bejeler sadigt til at Lars P. Fischer bliver
opfordret - da han skirver & læser dagligt har årevis af erfaring og
er vand til at begå sig i eddiketen med den tone der kan være der !
Men Lars ku du ikke gi et svar her om det er noget du har lyst til
eller ej ???
> [...]
>100% for net-sheriffen blandt flere ( tak for den støtte
>i mine første famlende forsøg i "embedet")

Ja [ x ]

Ja [x ]

Ja [ x]
MvH
Bo

Fra : Knold

Dato : 25-01-01 06:49

"Henning" <h2m@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning" <h2m@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Hej Alle!

Hej Alle og Hennig *S*

> [...]
> 100% for net-sheriffen blandt flere ( tak for den støtte
> i mine første famlende forsøg i "embedet")

JA X
> Ja [ ]
JA X
> Ja [ ]
JA X
> (det var den måde jeg i sin tid blev valgt *GGGG*)
God demikratisk ordning, og tak til Alle der har medvirket til at bringe
fornuften tilbage til magten!!!!
Tak for at DSS kommer før personlige misfortåelser )

En glad morgen hilsen
Knold

Fra : FreYa

Dato : 25-01-01 11:57

"Henning" <h2m@get2net.dk>, Thu, 25 Jan 2001 01:28:46 +0100, wrote:

>ER Hanne L. Valgt?
>
>Sæt X

Ja! [ X]

Ja! [ X]

Ja! [X ]

>(det var den måde jeg i sin tid blev valgt *GGGG*)

Ja!, eller næsten. Jeg husker det som var det igår. Ole lavede om på
min stemmeseddel fordi han syntes den lignede én fra tiden før
glastnost (der var kun ét sted at sætte kryds ;)). Jeg tror da
forresten at jeg har gemt Oles stemmeseddel, som evigt minde.....ja
her er den:

> Kurt....[ ]
> Kurt....[X]
> og atter Kurt....[ ]
> andre....( )*
>
>* Stemmesedlen er kun gyldig hvis krydset er sat i en af rubrikkerne
>med [ ].

*lol* Ja, det var jo altså dengang du hed Kurt, Henning *G*. Det
sjoveste var næsten, at fjolserne i mudderet, troede at det var en
meget seriøs afstemning...
--
FreYa

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-01-01 12:29

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Hanne L

Dato : 25-01-01 13:25

"Henning" <h2m@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning" <h2m@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Alle!

Kære alle

> [...]
> eksistens og holder samtidig en pause fra DSS.

> Jeg fortsætter naturligvis som vejleder hvis det ønskes af

Jeg kan ikke forestille mig andet!

> [...]
> og menneskevarm, hun har bla. en fortid som tillids-
> repressentant på en arbejdsplads og kan om nødvendig

Øh tak *rødmer*.
Jeg vil gerne, bl.a. fordi jeg har den fornødne tid og lyst.
Jeg skal, hvis det bliver tilfældet, bare have lidt hjælp m.h.t.,
hvad den helt præcise funktion er.

> [...]
> 100% for net-sheriffen blandt flere ( tak for den støtte
> i mine første famlende forsøg i "embedet")

Jeg er helt sikker på, FreYa er en uvurderlig hjælp.
Hun er, om nogen, skarp i sine analyser.

> [...]

> Ja [ ]
>
> Ja [ ]

> (det var den måde jeg i sin tid blev valgt *GGGG*)

Jeg forbeholder mig ret til IKKE at stemme *S*.

> Henning
> The one, only an lonly at the moment
--
Kærlig hilsen
Hanne L

"Det, der sker nu, er livet.
Det, du håber vil ske, er ikke livet."

Fra : FreYa

Dato : 25-01-01 19:40

"Hanne L" <maane69@worldonline.dk>, Thu, 25 Jan 2001 13:24:30 +0100,
wrote:

>Jeg forbeholder mig ret til IKKE at stemme *S*.

Okay, så gør jeg det da bare igen *G*.

> ER Hanne L. Valgt?

> Sæt X

Ja [X ]

Ja [X]

Ja [X ]

Så deeeet...

--
FreYa (see you in dk.admin.netikette, der er smaddersjovt ;))

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 25-01-01 15:21

"Henning" skrev

> Jeg har tilbud fra Hanne L. om at hun vil hjælpe som
> net-sherif,

> ER Hanne L. Valgt?
>
> Sæt X

Ja [ X ]
Ja [ X ]
Ja [ X ]

Jeg foreslår at du forfremmes til at være henstiller (trin 2)
og Hanne er vejleder (trin 1).

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-01-01 15:26

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> Jeg foreslår at du forfremmes til at være henstiller (trin 2)
> og Hanne er vejleder (trin 1).

Hva er det for trin?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 25-01-01 16:16

"Carsten Riis" skrev

Hej Carsten

> Hva er det for trin?

Tre-trins raketten:

1. Vejleder - laver vejledninger, som fortæller at en skribent
har lavet en fejl og fortæller hvordan den fejl kan rettes i
fremtiden.

2. Henstiller - laver henstillinger på samme måde som en vej-
leder, bortset fra at der advares om konsekvensen af at sidde
vejledning og henstilling overhørig (typisk med citat fra inter-
netudbyderens side med kundeaftaler).

3. Netfascistisk skarpskytte - afrydder spam og indlæg med
binære filer og sender klager til internetudbyderne.

De 3 personer bør kende www.usenet.dk næsten udenad og deltage
i debatten i netikette og netmisbrugs grupperne.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-01-01 18:04

Yo!

> 3. Netfascistisk skarpskytte - afrydder spam og indlæg med
> binære filer og sender klager til internetudbyderne.

Lyder som én jeg kender. Sig mig er det stadig dig der tager
dig af det eller hur? Situationen har jo ændret sig en smule
med Hanne i stedet for Tomas. Jeg har ikke læst *samtlige* indlæg
i gruppen og det er ikke for at kaste raketbrændstof på bålet,
men jeg mener, at du er skabt til at være tredje trin. Du burde
faktisk gå med kappe og have underbukserne uden på tøjet.

> De 3 personer bør kende www.usenet.dk næsten udenad og deltage
> i debatten i netikette og netmisbrugs grupperne.

Det giver sig selv og er i øvrigt en god idé i det hele taget,
hvis man er glad bruger af usenet.dk.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : FreYa

Dato : 25-01-01 19:42

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>, Thu, 25 Jan 2001 17:04:02 GMT,
wrote:

Hej Mark og Peder :)

>Du burde
>faktisk gå med kappe og have underbukserne uden på tøjet.

Ja, det mener jeg også :)

(også ja til det andet - det der med tredje trin og alt det der)
--
FreYa

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 26-01-01 01:24

"Mark Thomas Gazel" skrev

Hej Mark

> Sig mig er det stadig dig der tager dig af det eller hur?

Nej, det er Henning, som beder om hjælp i netmisbrugs-gruppen.

> men jeg mener, at du er skabt til at være tredje trin.

Det er nok derfor jeg er administrator og snart også officiel
abuse-personlighed på mit arbejde. Jeg har fundet et firma
(Apollo brandmateriel) som kan levere en smuk brandmandsøkse,
med forkromet hoved på, det skal nok blive til en god LART
(Luser Attitude Readjustment Tool).

Hmm, hvorfor snakker jeg nu om arbejde?

> Du burde faktisk gå med kappe og have underbukserne uden på
> tøjet.

Det tænder mig ikke lige.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 26-01-01 10:47

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev:

Hej Peder

> Nej, det er Henning, som beder om hjælp i netmisbrugs-gruppen.

Det er jo også en måde at gøre det på. Bare gruppen ikke drukner
i spam.

> [...]
> (Apollo brandmateriel) som kan levere en smuk brandmandsøkse,
> med forkromet hoved på, det skal nok blive til en god LART

Du skulle ikke ikke været med inde at se American Psycho

> Hmm, hvorfor snakker jeg nu om arbejde?

Øh, fordi det *er* dit arbejde.

> Det tænder mig ikke lige.

En kappe kan være ret sej. Hmm, i et pludseligt flashback kommer
jeg i tanke om at jeg lovede at være udklædt til fastelavn. Der
må være et Darth Vader kostume jeg kan låne.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 27-01-01 00:39

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> writes:

> en smuk brandmandsøkse, med forkromet hoved på, det skal nok blive
> til en god LART

En helt nødvendig del af enhver sysadmins værkstøjskasse.

> Hmm, hvorfor snakker jeg nu om arbejde?

At være systemadministrator er ikke et arbejde - det er en skæbne.

/Lars (fut)
--
http://www.efit.dk

Fra : Henning

Dato : 01-02-01 08:25

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse

> Hva er det for trin?

Hej Carsten

trin 1 er venlig vejledning i at begå sig
hensigtsmæssigt i DSS, ofte med
en opfølgning til relevant gruppe
feks news:dk.admin.netikette

trin 2 er en skarp henvendelse, hvis
den venlige vejledning siddes overhørig,
eller folow up to dk.admin.netikette ikke
respekteres, her gøres skribenten opmærksom
på, at hvis han/hun fortsætter, vil der ske klage til
pågældendes udbyders abuse afdeling, med
dokumentation for manglende net etikette,
eller grove chikanerier etc, eller andet.

trin 3 Klage afsendes, med dokumentation

Ved trin 2&3 vil der blive sendt kopi til vedkommendes mail adr.
med krav om kvittering på modtagelse (en art anbefalet brev)

Indtil videre tager jeg mig af trin 2 og 3, samt
trin 1 hvis jeg ser noget før Hanne L.
Hanne L. tager sig af første trin

Der er et trin 0 (nul) det er omgående afrydning
af spam,

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 25-01-01 19:38

"Henning" <h2m@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning" <h2m@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hej Henning & Alle

> [...]
>
> Ja [X ]
>
> Ja [X ]
>
> (det var den måde jeg i sin tid blev valgt *GGGG*)

Et godt tilbud afslås ikke *GGGG*

MVH
Fru Henning

Fra : Bente B. Petersen

Dato : 25-01-01 20:38

Henning wrote:

> ER Hanne L. Valgt?

> Ja [X]
Afgjort ja :)

Mvh
Bente
*som er meget inaktiv i tiden pga indkøring på det nye job :)*
--
ICQ:21826582
May the forces of evil

Fra : Henning

Dato : 25-01-01 21:08

"Bente B. Petersen" <bentep@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> Afgjort ja :)
>
> Mvh
> Bente
> *som er meget inaktiv i tiden pga indkøring på det nye job :)*

Hej Bente *G*
Bor og arbejder du ikke på Amager?
Så kan det jo ikke tage så lang tid at "køre ind"

Ingen har protesteret, eller kommet med alternativer
til Hanne L.

Så Hanne er valgt med alle afgivne stemmer for
Velkommen i teamet Hanne, vi skal så lige
maile sammen om de spørgsmål du må have.

Ok, så får du min MSN h2m65@hotmail.com
Når du nu ikke kan lide ICQ, den burde du sætte dig
ind i som vejleder *GGGG*

Hanne L. = Vejleder (trin 1)
Henning = Henstiller (trin 2)

MVH
Henning, der henstiller at denne tråd er over and out!

MIN FØRSTE HENSTILLING, ren orgasme *GGGG*

Fra : Hanne L

Dato : 25-01-01 22:34

> "Bente B. Petersen" <bentep@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

Kære alle i dss

> Ingen har protesteret, eller kommet med alternativer
> til Hanne L.

> Så Hanne er valgt med alle afgivne stemmer for
> Velkommen i teamet Hanne, vi skal så lige
> maile sammen om de spørgsmål du må have.

Tak skal du og alle I andre have! *SSS*

Det første, jeg vil gøre, er at printe usenet.dk ud og
og lære det udenad *SSS*.
Netiketten og misbrug ligger allerede på min computer.
(jeg ved ikke, hvad den nu skriver som afsender, for jeg
er hos kæresten de næste 4 dage og bruger hans ADSL
forbindelse, det er jo gratis, for mig i hvert fald *S*)

> Ok, så får du min MSN h2m65@hotmail.com
> Når du nu ikke kan lide ICQ, den burde du sætte dig
> ind i som vejleder *GGGG*

Altså, du kan spørge mindst 4 her i dss, som jeg har daglig
kontakt med på ICQ *S*, så jeg kender og bruger den
flittigt. Jeg kan bare bedre lide messenger.

> Hanne L. = Vejleder (trin 1)
> Henning = Henstiller (trin 2)

Godt at starte på trin 1 *S*.

> MVH
> Henning, der henstiller at denne tråd er over and out!

> MIN FØRSTE HENSTILLING, ren orgasme *GGGG*

Wauwww, du er nem! *GGGGGGG*

Kærlig hilsen Hanne L

Fra : Henning

Dato : 26-01-01 07:58

"Hanne L" <maane69@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning" <h2m@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Altså, du kan spørge mindst 4 her i dss, som jeg har daglig
> kontakt med på ICQ *S*, så jeg kender og bruger den
> flittigt. Jeg kan bare bedre lide messenger.

Messinger, sparer jo også muse-armen, da beskederne
ryger af sted når der trykkes "enter" *GGGGGG*

Min ICQ#84220412

> Kærlig hilsen Hanne L

I lige måde
Henning

Fra : Britta

Dato : 26-01-01 08:33

> Messinger, sparer jo også muse-armen, da beskederne
> ryger af sted når der trykkes "enter" *GGGGGG*

Muligt, men min messenger virker ikke på 3. døgn .
Virker Jeres? I øvrigt kan man taste ctrl. + enter
for at sende sin besked med ICQ.
Nå, bortset fra det så har Hanne også min fulde
opbakning *vinker til Hanne*. Ja, det var en hyggelig
eftermiddag.

Knus,
Britta

Fra : Hanne L

Dato : 28-01-01 14:49

Britta skrev :

Hej Britta *S*

> [...]

Bla derfor foretrækker jeg også den samt, fordi konversationen
er mere flydende og jeg synes, man kommer i tættere kontakt med
den, man skriver med. (lidt OT her, men alligevel)

> Muligt, men min messenger virker ikke på 3. døgn .
> Virker Jeres?

Microsofts servere har været gået ned, så der har været problemer
over hele linien.

> Nå, bortset fra det så har Hanne også min fulde
> opbakning *vinker til Hanne*. Ja, det var en hyggelig
> eftermiddag.

Tak skal du have for det. Jeg er på hårdt arbejde med at læse
regler m.v. Kæresten synes, det er lidt hårdt, når jeg for en gangs
skyld er ovre hos ham, men han foreslog mig jo selv til posten*GGG*.

*vinker tilbage*
Det gentager vi bare, når vi har brug for nyt legetøj *SF*

> Knus,
> Britta

Knus tilbage fra Henrik og Hanne

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-01-01 08:38

> Messinger, sparer jo også muse-armen, da beskederne
> ryger af sted når der trykkes "enter" *GGGGGG*

der er flere små fif til icq......

ctrl + shift + i - henter beskeden frem på skermen når den ligger og
blinker på icq'en
space skifter incoming message boxen til reply boksen
ctrl + enter til at sende beskeden af sted.....

kører man med dette behøver man såmænd ikke have musen i brug når man
sidder og chatter*G*
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Gitte Beyer

Dato : 26-01-01 21:48

>ctrl + shift + i - henter beskeden frem på skermen når den ligger og
>blinker på icq'en
>space skifter incoming message boxen til reply boksen
>ctrl + enter til at sende beskeden af sted.....

Ligesom Alt + s sender beskeden...

MVH
Gitte

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 26-01-01 00:42

"Henning" <h2m@get2net.dk> writes:

> Jeg har tilbud fra Hanne L. om at hun vil hjælpe som
> net-sherif,

Jamen det er jo storslået.

Jeg kan forstå, at jeg har været på tale. Det tror jeg vil være ugodt
- jeg holder for mange pauser fra news. Det er lidt forskelligt -
nogen gange læser jeg news selvom jeg har travlt, eller måske netop
som afveksling fordi jeg har travlt, men andre gange ryger news lige
ud en uges tid når der er for meget andet igang.

Mit forår bliver lidt hysterisk: fuldtidsjob (som vel er 50
timer/uge), afslutningsprojekt på studie (normeret til 30 timer/uge),
plus at vi har et barn på vej. Det vil ville være uklogt af mig at
påtage mig en tidskrævende forpligtelse.

Jeg vil naturligvis gerne hjælpe sherifferne med råd og dåd.

/Lars
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 26-01-01 01:24

"Lars P. Fischer" skrev

Hej Lars

> plus at vi har et barn på vej.

Tillykke med det.

Sagde du ikke lige at du havde et fuldtidsjob?
Hvorfor vil du have 2?

> Det vil ville være uklogt af mig at påtage mig en tidskrævende
> forpligtelse.

Det er klart.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 26-01-01 23:28

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> writes:

> Tillykke med det.

Tak.

> Sagde du ikke lige at du havde et fuldtidsjob?

Jo, men kun et.

> Hvorfor vil du have 2?

Nu er jeg jo færdig med at gå i skole til sommer, og så skal jeg finde
på noget andet at bruge tiden på.

/Lars
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-01-01 02:23

"Lars P. Fischer" wrote:

> plus at vi har et barn på vej.

Tillykke herfra (og pøjpøj med arbejde&studiet)

Der kan man bare se, hvis man bruger for meget af det
andet s i d.s.s.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 26-01-01 23:29

Carsten Riis <carsten@car_ST_en.dk> writes:

> Tillykke herfra

Tak. Vi glæder os - meget.

/Lars
--
No one can escape the transforming fire of machines. -- Kevin Kelly

Fra : Leyna

Dato : 28-01-01 03:50

On Thu, 25 Jan 2001 01:28:46 +0100, "Henning" <h2m@get2net.dk> wrote:

> [...]

Og atter JA! :)
--
Leyna
Big Girls - Dem der er lidt mere af end gennemsnittet.

Fra : Hanne L

Dato : 23-01-01 00:24

"Henning" <cfp8281@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Kære allesammen

> [...]

> Er der nogen her i DSS, der har den viden og indsigt der skal til,
> samt interesse og tid til det, så kom venligst frem af busken!!

Henrik, min kæreste, og jeg har med stor beklagelse fulgt med i
tvisten mellem de to ældste skribenter i gruppen og de følger,
den har haft. Ikke kun for de to personligt, men _også_ for dss,
idet Peder træder ud af sit hverv.

Vi har, uden at tage stilling i den aktuelle tvist, diskuteret disse
følger og den betydning, de kan have for dss fremover.

Det, der gør gruppen, der omhandler verdens mest interessante
emne, så god, er samspillet mellem aktualiteten og dynamikken.
Man kan gå op flere gange om dagen og finde friske indslag.
Man kan smide et emne ind, før man går i seng og finde
besvarelser allerede næste morgen fra natteravnene.

Sådan skulle det gerne blive ved med at være, ellers dør
gruppen før eller senere.

Jeg har ladet hele Hennings indlæg stå, fordi det viser, hvor
meget det kræver at varetage gruppens interesser.

Ret mig, hvis jeg/vi tager fejl, men det ser for os ud, som om
det hverv, Peder har haft, er det mest krævende hvad angår
teknisk kunnen. Hvorimod de to andre hverv nemmere kan
varetages/læres.

Er det sådan, at de to skribenter ikke længere kan varetage
deres hverv sammen, synes vi derfor, det bedste for gruppen
vil være, at Peder bliver på sin post, mens Tomas O trækker
sig, hvad han også har tilbudt.

Det er nødvendigt for den aktuelle og bedste overlevelse
for dss, da ingen andre har meldt sig til hvervet. Hvis Peder
altså vil blive hos os i det hverv.

Og det må være i alles interesse.

Kærlig hilsen

Henrik (knold) og Hanne L

Fra : FreYa

Dato : 23-01-01 08:39

"Hanne L" <maane69@worldonline.dk>, Tue, 23 Jan 2001 00:24:04 +0100,
wrote:

Hej Hanne, Henrik og resten af dss

<snip>
>Det er nødvendigt for den aktuelle og bedste overlevelse
>for dss, da ingen andre har meldt sig til hvervet. Hvis Peder
>altså vil blive hos os i det hverv.

Ja, det vil afgjort være det mest hensigtsmæssige, hvis vi skal gøre
os håb om at bevare dss fri for spam. Derfor vil jeg støtte jeres
anmodning om at Peder bliver på posten.

Med håb om at Peder og Tomas får talt ud og forhåbentlig engang i
fremtiden, kan genoptage samarbejdet og ikke mindst venskabet.
--
FreYa

Fra : chokmah_the_dog@my-d~

Dato : 23-01-01 22:18

In article <tfcq6tcar9md17216t6ejdi9kdd1amss43@4ax.com>,
freya@mailto.dk wrote:
> "Hanne L" <maane69@worldonline.dk>, Tue, 23 Jan 2001 00:24:04 +0100,
> wrote:

Hej freYa ( kussen Hanne, Henrik og resten af dss
jeg må med vanens magt give min bedre halvdel rat i hendes

> [...]
>
> Med håb om at Peder og Tomas får talt ud og forhåbentlig engang i
> fremtiden, kan genoptage samarbejdet og ikke mindst venskabet.
helt igenem fornuftige resonoment
MvH
Bo
der HADER TELE DK S NEWS SERVER :(
> --
> FreYa

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-01-01 00:06

FreYa wrote:

> Med håb om at Peder og Tomas får talt ud og forhåbentlig engang i
> fremtiden, kan genoptage samarbejdet og ikke mindst venskabet.

Enig!

/fremtiden/ er forhåbentlig snart.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis