USB-porte på gl. PC
Fra : OLE OTZEN

Dato : 19-01-02 00:21

Mine forældre har lige købt sig en Apollo P-2100U printer men da denne
skulle bruge Win98 skulle jeg først installere, dette for så at se at den
også skulle bruge USB. Nu ligger jeg tilfældigvis inde med et nyt
USB-modul(eller hvad det nu hedder) - det sidder ikke i PCI-porten, men med
et stik ned på bundkortet. Kan jeg bruge dette i mine forældres computer?
Deres computer har 166MHz og bundkortet er fra ASUS - men jeg kender ikke
dens betegnelse(hvor kan jeg se sådan noget?) - men er der alligevel nogen
der kan svar på mit spørgsmål?

Hilsen Torben

Fra : Henrik

Dato : 19-01-02 00:40

På nogle motherboard er der et 18 bens stik til usb ps2 og ir så hvis
kortets stik passer i det ville jeg give det et forsøg.

Henrik

Fra : Hans

Dato : 19-01-02 04:34

> På nogle motherboard er der et 18 bens stik til usb ps2 og ir så hvis
> kortets stik passer i det ville jeg give det et forsøg.

Hvis der ikke står ASUS på modulet, ville jeg absolut ikke forsøge noget som
helst.
mvh
Hans

Fra : Preben Larsen

Dato : 19-01-02 21:42

> [...]
> På nogle motherboard er der et 18 bens stik til usb ps2 og ir så hvis
> kortets stik passer i det ville jeg give det et forsøg.

Hej
Til Ole
Pas lige på med at sætte stikket på inden du har checket benforbindelserne..
Der er flere muligheder, bl.a. een hvor der er 2 stel griund ben ved siden
af hinanden i kablet, men det ene kan være +5v på boardet
Jeg brændte en SMD modstand i motherboard på den måde,
men ved et heldigt kig fik jeg øje på fejlen, og kunne redde porten med en
ny modstand..

Derfor check forbindelsen...

mvh
Preben Larsen

Fra : Michael Carlson

Dato : 23-01-02 14:16

Som de andre skriver kun brug den hvis der står Asus på.. Ellers Kan man
købe et indstiks kort med 2 el. 4 USB porte på

Hilsen Michael Carlson
Randers Computer Center