Et spg. ang. Linkin Park - In The End
Fra : Tina

Dato : 19-01-02 00:11

Hej gruppe

Efter at have hørt "In the end" en del gange synes jeg, at det klaverspil
der er på nummeret, lyder RET kendt.

Er det bare noget jeg synes, eller er der noget om det? I så fald, hvor har
jeg hørt det henne?

Håber, I har nogen bud på det - min hjerne vrider og vender sig konstant for
at finde ud af det, uden at kunne komme på det

Mvh

Tina

Fra : zcully

Dato : 19-01-02 11:58

Hejsa Tina

Ja, jeg har faktisk tænkt lidt på det samme, så jeg tog konsekvensen og
skrev til en uofficel Linkin Park hjemmeside. Han så ud til at have temmelig
styr på alt om dem.

Her fik jeg det her svar:

Jeg skrev:

1. Temaet (klaveret) der kører i "in the end" er det noget de har samplet
eller har lånt fra et andet sted??

2. Bruger Linkin i det hele taget nogen samples?

Hans svar:

1- the piano and theme in "In The End" is their own.
2- i'm pretty sure every sound they make is their own, so i'm not completely
sure if they use samples.

Håber det var svar nok *S*

/Zcully

Fra : Tina

Dato : 19-01-02 13:12

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i
> [...]
>
> Ja, jeg har faktisk tænkt lidt på det samme, så jeg tog konsekvensen og
> skrev til en uofficel Linkin Park hjemmeside. Han så ud til at have

Tak for svaret

Jeg er nu alligevel sikker på, jeg har hørt noget lignende et eller andet
andet sted. At han er overvejende sikker på, at de selv laver al deres
musik, uden at "låne" hist og pist, er nok et udslag af en ivrig fan's
tilbedelse af gruppen.

Tina

Fra : nikolaj borg

Dato : 19-01-02 12:20

"Tina" <misstina_dk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> andet sted. At han er overvejende sikker på, at de selv laver al deres
> musik, uden at "låne" hist og pist, er nok et udslag af en ivrig fan's

En søgning på < linkin park samples > på Google giver 7080 hits. Umiddelbart
ser de fleste af dem ud til at skyldes, at Mike Shinoda er krediteret for
vocals, programming, samples. Dette besvarer naturligvis ikke spørgsmålet,
om de benytter samples fra anden musik eller kun laver deres egne samples.
Jeg vil umiddelbart gætte på det første. Det betragtes da ikke længere som
det store kunstneriske problem at benytte samples fra andre, gør det?

/Nikolaj

Fra : Torben Larsen

Dato : 19-01-02 13:25

> [...]
> andet sted. At han er overvejende sikker på, at de selv laver al deres
> musik, uden at "låne" hist og pist, er nok et udslag af en ivrig fan's

Faith No More havde en sang med klaver til sidst. Nu kan jeg selvfølgelig
ikke huske hvad den hed, men det var da et (mindre) hit. Tror det var Epic.

Torben

Fra : zcully

Dato : 19-01-02 15:59

Er det ikke everythins ruined??

Fra : Torben Larsen

Dato : 19-01-02 16:35

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message
> Er det ikke everythins ruined??

Nope - ikke den jeg tænker på. Har selv Angel Dust, og det er ikke på den !

Torben

Fra : Invader Zim

Dato : 19-01-02 18:22

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message
> Er det ikke everythins ruined??

Faith No More brugte klaver i mange af deres sange, ligesom de bruger
violin. Epic (fra The Real Thing) og Everything's Ruined (fra Angel Dust)
er bare to af dem.

-Invader Zim

np: Faith No More - As The Worm Turns

Fra : Tina

Dato : 19-01-02 21:21

"Invader Zim" <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> skrev i

> [...]
> >

> Faith No More brugte klaver i mange af deres sange, ligesom de bruger
> violin. Epic (fra The Real Thing) og Everything's Ruined (fra Angel Dust)

Dem prøver jeg at tjekke.

Tak for hjælpen

Tina

Fra : Torben Larsen

Dato : 20-01-02 16:45

0Det var Epic jeg tænkte på. Jeg rodede lidt rundt i LP'erne og fandt The
Real Thing - det er sq for lang tid siden jeg har spillet nogle af de gamle
plader.......måske man skulle lave en quiz, så man kan få hørt noget af det
igen..!?

Torben

Fra : Invader Zim

Dato : 21-01-02 14:36

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]> wrote in message
> [...]
gamle
> plader.......måske man skulle lave en quiz, så man kan få hørt noget af

hahaha den er jeg med på!

-Invader Zim

np: Cevin Key - Bird