Boomtown ADSL og mailserver / news
Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-01-02 22:23

Hejsa,
jeg overvejer kraftigt at erstatte min StofaNet forbindelse med
Boomtown 512/512 (der er vist kun den ene hastighed, men bare for at
være sikker skrev jeg hastigheden alligevel).

Der står i Boomtowns produktblad at:
"Som bruger af Boomtown ADSL kan du som udgangspunkt ikke modtage SMTP
(port 25) og NNTP (port 119) direkte, da TDC Internet har opsat filtre,
der forhindrer dette, for at beskytte dig mod misbrug."

Når der står "modtage" vil jeg gå ud fra at det betyder at jeg ikke kan
køre min egen mailserver og ej heller min egen newsserver.
Nu er det jo meget fint at TDC/Boomtown ønsker at beskytte mig mod
misbrug, men hvad nu hvis jeg gerne vil "misbruges"
-
jeg kunne måske godt tænke mig at køre min egen mailserver der modtager
mails sendt til mit domæne -- er det overhovedet ikke muligt, eller kan
det klares med et opkald/email til Boomtown og så virker det eller
hvad?
Der står jo "som udgangspunkt", betyder det som jeg skriver ovenstående
at det blot kræver en mail/opkald til support, eller er det en
ekstraservice som koster ekstra eller hvorledes fungerer det?

I deres kundevilkår står der at Boomtown City Member er gratis indtil
31. december 2001. Betyder det at Boomtown ADSL koster de 475 per
måned, plus Boomtown City Member abonnement? Eller er det med i prisen
jeg betaler for ADSL delen.
Hvis ikke det er med, kan man så melde sig ud og stadig være Boomtown
ADSL kunde, men ikke City Member?

Jeg ved godt at det er mange spørgsmål, og at jeg burde sende dem til
Boomtown support. Men der er trods alt lidt flere øjne og kloge hoveder
herinde som af og til ligefrem har erfaring med disse ting frem for en
supporter som ikke altid er lige velbevandret i det faglige.

På forhånd tak for hjælpen
Flemming

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-01-02 22:35

www.makr.dk/?backupmx

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-01-02 22:35

Hmm jeg er lidt forvirret.

http://boomtown.net/adsl/ ligger der en kundevilkår (i en pdf fil)
med 21 punkter og der nævnes ikke noget om det med gratis medlemsskab
af Boomtown City Member, der står ydermere at et abonnement på Boomtown
ADSL omfatter medlemsskab af Boomtown City Member.

De kundevilkår jeg læste først var et word dokument på denne adresse:
http://boomtown.net/support/index.php?action=Abonnement
og i den var der kun 11 punkter. Ligeledes er produktbladet på denne
side navngivet med version 1.4 - hvorimod boomtown.net/adsl/ har
version 1.5

Så jeg tror jeg fik svar på mit oprindelige spørgsmål angående
medlemsskab af Boomtown City Member ved at læse de opdaterede og
forhåbentlig korrekte vilkår.

Hmmm, er der ikke en eller anden TDC medarbejder herinde der lige kan
sige til Boomtown folkene at de har flere versioner af både kundevilkår
og produktbladet på deres side --- det forvirrer altså mere end det
gavner

Mht. mailserveren vil jeg stadig gerne høre hvorledes det kan foregå.

mvh
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-01-02 22:37

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in

> Mht. mailserveren vil jeg stadig gerne høre hvorledes det kan
> foregå.

Det vil jeg så ikke alligevel idet Martin overhalede mig indenom og
allerede har svaret.

Tak for hjælpen Martin.
mvh
Flemming