Frisind?
Fra : Henning

Dato : 17-01-01 17:12

Jeg fik den tanke, da Bo hev Kongehuset ind i debatten,
Kunne Danskerne acceptere, at statsoverhovedet, var
homofil/bifil?

Jeg tror mange er bekendt med at der går rygter
om at Henrik er bifil/bøsse og måske lidt færre,
der kender rygterne om at Margrethe kommer i
samme kredse som Susse Wold, jeg pointere,
at det er rygter og sladder, men de/den er der,

Jeg tager hatten af for Paven, at han efter 15 år
på tronen deklamere at jorden er rund, og at det
må katolikkerne så bare se i øjnene

Hvorfor nu lige det om Paven?
Jo til fester i kongehuset, hvor landets folkevalgte
deltager, står der nu på indbydelserne:
Med ledsager, hvilket kun har stået i få år, før den
tid, stod der: Med Frue etc.

Med ledsager, kom på indbydelsen, da man indførte
registreret partnerskab for bøsser og lesbiske.

Er Danskerne så progressive og frisindede, at vi/de
kan acceptere at vores monark står offentlig frem
og erklære sig Lesbisk/Bøsse? Eller til BDSM
for den sags skyld?

Har vi een moral, når det gælder Hr & Fru ditdat
og en anden når det gælder de mennesker, der skal
repræsentere os som stat?

MVH
Henning

Ps. Rene´ Min datter er ved at skrive en opgave
om bøsser og lesbiske, kan du anbefale noget
materiale, hun specielt ville profilere af at lave
resers på (9 klasses nivo)

Fra : Vanillepigen

Dato : 17-01-01 18:54

"Henning" <cfp8281@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
Hej Henning

> Jeg fik den tanke, da Bo hev Kongehuset ind i debatten,
> Kunne Danskerne acceptere, at statsoverhovedet, var
> homofil/bifil?

Det tror jeg faktisk godt. På den anden side kunne jeg forestille
mig, at man ville ønske, at vedkommende havde en slags proforma
ægteskab med én af det modsatte køn. Hvilket selvfølgelig er
hyklerisk.

Det jeg tænker på er; hvis vi forestiller os, at Frederik er gift
med en eller anden prinsesse (med mindre han altså gifter sig med
Betina) - og så kom efter 15 år og sagde, at han faktisk var til
mænd eller evt. til begge køn, så tror jeg, at der ville komme en
del ballade lige i starten. Men hvis han ellers har været en god
monark, der opfylde de krav man stiller til en ådan, så tror jeg
faktisk, at man ville acceptere det.

> [...]
> der kender rygterne om at Margrethe kommer i
> samme kredse som Susse Wold, jeg pointere,
> at det er rygter og sladder, men de/den er der,

Der er også nogle, der mener, at al den ballade, der var med
Joakim og Alex og ham lakajen (eller hvad det hedder nu om
stunder) skyldes, at Joakim havde haft et forhold til denne fyr,
der så forsøgte, at presse penge af ham. Eller noget i den
retning.

> Med ledsager, kom på indbydelsen, da man indførte
> registreret partnerskab for bøsser og lesbiske.

Det er jo fint.

> Er Danskerne så progressive og frisindede, at vi/de
> kan acceptere at vores monark står offentlig frem
> og erklære sig Lesbisk/Bøsse? Eller til BDSM
> for den sags skyld?

Det tror jeg - men jeg er ikke sikker.

> Har vi een moral, når det gælder Hr & Fru ditdat
> og en anden når det gælder de mennesker, der skal
> repræsentere os som stat?

Det kan godt være, at man er hyklerisk på det punkt.

med venlig hilsen Kristine.

Fra : René Hjorth

Dato : 17-01-01 22:03

Wed, 17 Jan 2001 17:12:17 +0100 skrev "Henning"
<cfp8281@vip.cybercity.dk>

Hej Henning,

>Kunne Danskerne acceptere, at statsoverhovedet, var
>homofil/bifil?

Det tror jeg faktisk; det er selvfølgelig en del der ville få det lidt
galt i halsen, men efter en stund tror jeg faktisk at danskerne kunne
acceptere det.

> [...]
>der kender rygterne om at Margrethe kommer i
>samme kredse som Susse Wold, jeg pointere,
>at det er rygter og sladder, men de/den er der,

Jeg kender godt den sladder, og kunne da godt tro at Prins Henrik er
til en side - men ham om det...

Sidstnævnte burde Susse Wold have holdt for dig selv i sin tid - jeg
tror ikke rigtigt at jeg tror på hende, men på det tidspunkt var hens
primære motiv at få opmærksomhed, hvilket virkede gennemgående uklogt.

>Er Danskerne så progressive og frisindede, at vi/de
>kan acceptere at vores monark står offentlig frem
>og erklære sig Lesbisk/Bøsse? Eller til BDSM
>for den sags skyld?

Det mener jeg ikke at du kan sammenligne, og jeg tror at BDSM ville
være uacceptabelt - og betyder det så meget? I Danmark har alle ret
til et privatliv, også kongehuset.

>Ps. Rene´ Min datter er ved at skrive en opgave
>om bøsser og lesbiske, kan du anbefale noget
>materiale, hun specielt ville profilere af at lave
>resers på (9 klasses nivo)

Med mindre hun vil læse tung afhandlinger fra diverse sexologer eller
store romaner om bøssekærlighed - tror jeg at de bedste kilder er på
nettet, men ellers er hun & du ganske velkomne til at skrive til mig
pr. email:

Kig især på: www.lbl.dk (hele siden, men i særdeleshed
Medier|Info-materiale hvor I kan bestille brochurer, samt
Andet|Links|Andre... hvor man kan læse meget mere)

Mvh,
René
www.rene.hjorth.com

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 16-01-01 23:42

On Wed, 17 Jan 2001 17:12:17 +0100, "Henning"
<cfp8281@vip.cybercity.dk> wrote:
HI Henning

>Jeg fik den tanke, da Bo hev Kongehuset ind i debatten,
>Kunne Danskerne acceptere, at statsoverhovedet, var
>homofil/bifil?
jeg tviler - der verce dog undsinde rygter om arnry er pædarast - men
det er er well heller ikked et samme som at være homoskesule what so
ever mener jeg har hørt regenten tale de homoseksuelles sag ved ne
eller anden lejlighed ?
> [...]
>der kender rygterne om at Margrethe kommer i
>samme kredse som Susse Wold, jeg pointere,
>at det er rygter og sladder, men de/den er der,
I alle højeste grad - men det er jo det smukke ved den danske presse
at det skriver man simpelthænd ikke om - ligesom ingred var kleptoman
der var der jo heller ikke noget problem med

>Jeg tager hatten af for Paven, at han efter 15 år
>på tronen deklamere at jorden er rund, og at det
>må katolikkerne så bare se i øjnene
kætter :)

>Hvorfor nu lige det om Paven?
>Jo til fester i kongehuset, hvor landets folkevalgte
>deltager, står der nu på indbydelserne:
>Med ledsager, hvilket kun har stået i få år, før den
>tid, stod der: Med Frue etc.
ja men der hmm tiden har jo fornadret sig meget de sidtse 20 år - sad
lige her til aften og snkkede med en jeg gik i folkeskole med da jeg
var blevet inviteret til klase fest for dme der begyndet i 1973 :)
og osm Hanne L og jeg konkluderede i en anden tråd i 70 erne var der
sgu ikke nogen i provinsen der viste hvad en homoseksuel var ..
men jeg ved sgu ikke tror ikke at der ville være noget problem i at
tage en homoseksuel ledsagerske med ?
de tager jo alverden nu om dage - trols trier - ja min onkel har sgu
danset med regenten - jeg ved ikke om det var derfor han ikke blev
inviteret igen eller fik rider koreste til hans store ærgelse så han
lige norbrandt ku sige NEJ - :)
pointen er at der komme mange kunstenrer og ikke bare spidsern fra
konservativ korsbæk kreds
>Er Danskerne så progressive og frisindede, at vi/de
>kan acceptere at vores monark står offentlig frem
>og erklære sig Lesbisk/Bøsse? Eller til BDSM
>for den sags skyld?
homoseksualiteten er jo i.flg min overbevisning almt akcepteret også
selvom man ikke kan identificere sig med det så - skal man lige bare
et lille hag over dem med handelsskole eksamen - for at det modsatte
ikke er dumt
bdsm det vil nok tahe lidt tid - men jeg spår om 30 år kan man blive
viet med et får og bringe det med til hoffet

>Har vi een moral, når det gælder Hr & Fru ditdat
>og en anden når det gælder de mennesker, der skal
>repræsentere os som stat?
den findes men det folk med en alder så de er døende
MvH
Bo

Fra : derly lytken

Dato : 18-01-01 16:04

I artikel <944g29$17h0$1@news.cybercity.dk>, skrev "Henning"
<cfp8281@vip.cybercity.dk>:

> Jeg fik den tanke, da Bo hev Kongehuset ind i debatten, Kunne
> Danskerne acceptere, at statsoverhovedet, var homofil/bifil?

Det tror jeg næppe. I den forbindelse skal man ikke se på kongehuset som
personer, men som institution. Dets berettigelse ligger alene i, at dets
medlemmer er og optræder som ambassadører for Danmark. Uanset hvor frie
og frisindede vi er her i lille Dannevang, er der mange, virkeligt
mange, steder ude i den vide verden, hvor den slags frisind er absolut
tabubelagt og hine steder endog forbudt. Var monarken erklæret afviger,
ville denne således ikke kunne repræsentere landet på en acceptabel
måde, og derfor ville institutionen:Kongehuset totalt miste sin
betydning og funktionalitet og dermed også sin berettigelse.

Vi har ved siden af grundloven også en kongelov, som fastsætter de
nærmere regler for kongehuset, dets personer og virke. Jeg kan ikke
præcist huske, hvad der står i den og har den ikke lige indenfor
rækkevidde, men der er svjh også noget om moral og etik med.

> [...]
> bifil/bøsse og måske lidt færre, der kender rygterne om at Margrethe
> kommer i samme kredse som Susse Wold, jeg pointere, at det er rygter

Hvad man dyrker indenfor hjemmets 4 vægge og hvad som tilkommer
privatlivets fred, må alene være et spørgsmål om ens egen
moral/dobbeltmoral. Om man har en prinsegemal, der er bisexuel rager
forsåvidt ikke vi andre, så lnge han som Danmarks ambassadør ikke
optræder som sådan. Rygterne siger jo også, at enneri er til små drenge.
Er det tilfældet er han jo, hvis han praksiserer det, kriminel, men kan
som sådan ikke nås rammes via retssystemet, idet kongehusets medlemmer
har en immunitet, der gør, at de ikke kan retsforfølges. Sammenhængen
skal ses i tredelingen af statens overordnede styre: Den lovgivende,
den udøvende og den dømmende magt, hvor monarken står over disse, idet
de alle er monarkens apparat for at få staten til at fungere.

> Er Danskerne så progressive og frisindede, at vi/de kan acceptere at
> vores monark står offentlig frem og erklære sig Lesbisk/Bøsse? Eller
> til BDSM for den sags skyld?

NEJ! Se afsnit 1.

Kongehuset skal for at bevare sin betydning som samlende led for
nationen (NEJ, jeg er ikke royalist) og dets værdige ambassadører
optræde på en måde, der uanset hvor landet skal repræsenteres, sker på
en måde, der også udenfor landets grænser opfattes som etisk og moralsk
korrekte.

Jeg tror næppe heller, at det ville blive gouteret hvis en præsident,
efter et valg, pludselig sprang ud som bøsse, men her ville muligheden
for at afsætte ham være tilstede.

--
\\Derly
If at first the idea isn't absurd, there is

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 18-01-01 18:51

"derly lytken"

Hej Derly

> [...]
> virke. Jeg kan ikke præcist huske, hvad der står i den og har
> den ikke lige indenfor rækkevidde, men der er svjh også noget

Mon du kan bruge denne:

Skal nok læses med denne, Tronfølgeloven:

og nok også med grundloven i hånden (de første 3 kapitler
drejer sig om kongen M/K:

Jeg kan dog ikke finde en pind om moral og etik

> Jeg tror næppe heller, at det ville blive gouteret hvis en
> præsident, efter et valg, pludselig sprang ud som bøsse, men
> her ville muligheden for at afsætte ham være tilstede.

Tjah, DK har da f.eks. Torben Lund som et eksempel på en frem-
trædende politiker, der er homoseksuel. Jeg mener at der er
andre eksempler, jeg kan bare ikke lige komme i tanke om dem.

Med venlig hilsen

Peder, som er ret glad for www.google.com

Fra : Hanne L

Dato : 21-01-01 16:49

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev i en meddelelse

Kære Peder

> Tjah, DK har da f.eks. Torben Lund som et eksempel på en frem-
> trædende politiker, der er homoseksuel.

Ja, og han har haft sin partner med ved hoffet til et eller andet bal.
Hvis ikke det kan kaldes et fremskridt at komme med der , så er
det i hvert fald noget, der ikke kunne forekomme i mange andre lande.
Og på tide.

> Jeg mener at der er
> andre eksempler, jeg kan bare ikke lige komme i tanke om dem.

Yvonne Herløv Andersen f.eks.

> Med venlig hilsen

> Peder, som er ret glad for www.google.com

Kærlig hilsen
Hanne L

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 22-01-01 17:27

"Hanne L" skrev

Hej Hanne

> Ja, og han har haft sin partner med ved hoffet til et eller
> andet bal.

Jep, det var det arrangement jeg kom i tanke om.

Jeg var glædeligt overrasket over at der ikke var mere hysteri
omkring det (ok, jeg læser hverken Ekstra Bladet eller BT, så
jeg aner ikke hvordan læserbrevsskribenterne deri reagerede,
men de har nok været ligeså positive som de altid er).

> Yvonne Herløv Andersen f.eks.

Havde hun også partneren med?

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Henning

Dato : 20-01-01 20:42

"derly lytken" <derly@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måde, og derfor ville institutionen:Kongehuset totalt miste sin
> betydning og funktionalitet og dermed også sin berettigelse.

Det er sådan jeg ser på det, hvad de er som personer og mennesker,
er i og for sig ligregyldig ud fra mit moralske synspunkt, men som
representanter for staten Danmark, må sådanne institutioner (kongehuset)
være værdige og moralsk uangribelige i de lande de besøger, som