Afspille video ?
Fra : Pjn

Dato : 18-01-02 19:52

Hej

Hvordan kan man afspille en uploaded video ?

Kan man få den til at kører på "nettet", uden at downloade den ?

Og hvordan gør man ?

Mvh.
Per Just

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-01-02 20:11

Fri, 18 Jan 2002 19:52:11 +0100, skrev "Pjn"
<perjust@nielsen.tdcadsl.dk>:

>Hvordan kan man afspille en uploaded video ?

Jeg går ud fra, at du bruger FP, når du spørger her, her kan du
da bare i INsert indsætte en video.

>Kan man få den til at kører på "nettet", uden at downloade den ?

Folk skal først hente filmen, men de behøver ikke gemme den.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Pjn

Dato : 18-01-02 20:40

> Folk skal først hente filmen, men de behøver ikke gemme den.

Ja det er lige her vi har problemet, hvis man har en alm. telefonforb. 56k.
er det jo begrænset hvor meget til man vil bruge på at downloade en video.
Og når den er på 50 mb vælger de fleste nok at afbryde før den er hentet
hjem....

Jeg er ude efter at kunne kører videoen på serveren, lidt i retning af en
intro-video....

Per Just

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-01-02 20:57

Fri, 18 Jan 2002 20:40:10 +0100, skrev "Pjn"
<perjust@nielsen.tdcadsl.dk>:

>Jeg er ude efter at kunne kører videoen på serveren, lidt i retning af en
>intro-video....

Det kan ikke lade sig gøre, alt hvad man skal se på en pc skal
først hentes til denne.

Fra : Erik Thorsen

Dato : 19-01-02 10:08

> Det kan ikke lade sig gøre, alt hvad man skal se på en pc skal
> først hentes til denne.

Det er ikke helt rigtig. Skal video afvikles på nettet, så skal videoen
ligge på en streamingserver. Herfra kaldes den så fra den hjemmeside den er
implementeret i. D.v.s., at man sagtens kan have video på en ganske
almindelig hjemmeside, den lægges ind som om det var et billede, i stedet
for at kalde billedet fra et bibliotek på egen server, så henter man
videoens url'en fra en helt anden server, nemlig fra en streamingserver
kaldes også "on-demand" og er den eneste ægte vare. Prøv at se på
www.tourconsult.dk . Her ligger siten på en ganske almindelig server og
videoerne på en streamingserver. Når video afvikles on-demand, så begynder
den med det samme, der kan dog være en vis træghed i selve Internettet,
sådan små 5 til 10 sek, det er bl.a derfor man aldrig kommer til at lave
videokonferencer via Internettet. Det fine ved on-demand er, at så får man
videoen ind billede for billede (25 stk sek) uden at den lægger sig ind i
din pc's hukommelse, eller harddisk for den sags skyld.

Hilsen erik thorsen

Fra : Camilla Scharff

Dato : 20-01-02 22:25

"Erik Thorsen" <thorsen@fiskeringen.dk> skrev...

> Det er ikke helt rigtig. Skal video afvikles på nettet, så skal videoen
> ligge på en streamingserver. Herfra kaldes den så fra den hjemmeside den
er
SNIP - lang forklaring...

Ja, det er muligt, at der er sådanne metoder til at se video på nettet - men
hånden på hjertet, hvor mange "almindelige" mennesker har lige adgang til at
uploade deres hjemmevideo på en streamingserver?
Går ikke ud fra, at det er helt gratis eller ligefrem drønbilligt at benytte
denne metode...

Så altså, når vi taler alm. brug af videoklip, baggrundsmusik og alt muligt
andet en helt almindelig hjemmeside-bikser kan finde på at smide på sit
netsted, så vil brugeren være tvunget til at downloade skidtet først.

Mvh. Camilla