hug til .....2
Fra : Zilly ink

Dato : 18-01-02 18:57

Dansk pop rock scene er som hovedregel blottet for kvalitet.
Det kan godt være at de fleste bands/kunstnere har ambitioner, men deres evne til at skrue noget originalt sammen er en sjælden
forteelse.

Tim C, Caroline H, Hanne B, Marie Frank og nogle få flere, ligger inden for de rammer som udlandet har voldsomt mange at tilbyde af,
selv om
de er rimelig originale kunstnere med sans for at levere en god kvalitativ
vare. De drukner simpelthen.

At den danske pladebranche vel nok er en af jordens mest uambitiøse,
konservative og ideforladte gør det ikke nemmere for de kunstnere som
via deres attitude og hårde arbejde fortjener en bedre promotion.
De er overladt til en branche som satser hele butikken på eyeQ og
lignende.(gys)

Og mens jeg er i gang, synes pladebranchens frontalangreb på cd-medier
som et hult bøvs fra en branche som simpelthen ikke længere kan levere
varen, men i stedet vil bonne sagesløse edb brugere for branchens
manglende pladesalg.......sørgelig mangel på selverkendelse!
(Michael Ritto: en mand der skygger for udsigten)

Jeg har i denne svada ikke nævnt en masse fede danske kunstnere,
som i deres karrierevalg har valgt det danske som udgangspunkt, og
som sådan er uinteressant for tråden.
(CV, TV2, shub, Niels Hausgård, osv)

Og dette fra en mand som ikke ejer ét eneste opsamlingsalbum..........
overhovedet og som er holdt op med at tjekke ud, for der er ikke en skid at tjekke.....og som for den sags skyld er overmegameget
lykkelig for
at jeg ikke længere er teenager og blive udsat for alt det crap som de
arme unge bliver. (og ja; her får jeg én over snuden....hva´ rager det egentlig mig hvad de unge mener og køber?!)

Og for at ende der hvor tråden startede, så kan kulturministeren rende
og hønse. Hans interesse er promovering af primært hans politiske ego,
sekundært danske varer. Succes for "crappy music" afspejles hurtigt
og kontant i at statens ydelse til den rytmiske musik bliver beskåret.
De unge venstreløver er det 2100 århundredes "rindalister" (postulat)

--
Venligst / Regards

Zillyink

remove (9) before @

--
Venligst / Regards

Zillyink

remove (9) before @

Fra : Tue Linder

Dato : 18-01-02 20:16

"Zilly ink" <zillyink(9)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kan godt være at de fleste bands/kunstnere har ambitioner, men deres
evne til at skrue noget originalt sammen er en sjælden

Jeg er lidt uenig her,for der findes faktisk masser af dygtige musikere,
der kan skrue noget originalt sammen,
men de bliver faktisk holdt udenfor,fordi visse pladeselskaber hader,
hvis f.eks der er lidt knas på guitaren,eller stilen er eksperimenterende,
og dermed ikke rettet mod masserne.
Og vi skal tage det helt bogstaveligt når vi fra oven hører at dansk musik
skal være en ressource,en handelsvare.
"Ergo må vi lave musik for masserne."
Da jeg som ung musiker sammen med mine bands løb studier på
dørene fik vi kun kolde skuldre og producerer,
der hadede det vi lavede,og konstant bad os om at dæmpe os,
selvom de blev betalt for at producere et demobånd f.eks.
Jeg vil vædde med at f.eks Kashmir havde fået den kolde skulder,
hvis ikke det var fordi publikum gik imod strømmen og købte
deres plader.(ikke fordi jeg overhovedet ejer en kashmir-cd)
Prøv for helvede at eksperimentere lidt,pladeselskaber!!!
Jeg kan også blive bitter over at kunstnere(f.eks EyeQ)
syntes valgt efter taljemål og sangstemme,og ikke udfra
om de kan komponere,spille et instrument eller på nogen måde
adskiller sig fra andre kunstnere.
For Dårligt,musikbranche!

Ellers en velformuleret svada.

Urban

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-01-02 20:51

Tue Linder <tulREMOVEMEE@tdc.adsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4874c8$0$80423$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Zilly ink" <zillyink(9)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> evne til at skrue noget originalt sammen er en sjælden
____________

Helt enig. Det har været galt i de sidste 2 årtier. Tror at det er
computerens fremkomst der har gjort at der kommer meget dårligt dansk musik.
Det er som om at det vigtigste er blevet at man kan vise hvor dygtig man er
til at få computeren til at lave lydeffekter, ekko-virkning og al mulig
pjat.
Jeg tror at det er grunden til kvalitetsforringelsen de sidste mange år.
Et tydeligt eksempel er Brødrene Olsens grand prix-sang hvor det lød som om
de bankede sig på maven når de sang. På en af deres andre melodier lyder de
som Anders And.
Men mon ikke at det er et spørgsmål hvornår der kommer en modreaktion og
der igen kommer kvalitetsmusik. Det er nok kun en langvarig modebølge, her i
starten af computer-tidsalderen. Der var jo også engang man kunne blive
millionær hvis man kunne trykke på et computer-tastatur. Den går heller ikke
mere.
Nej, lad os glæde os over de grupper som indtil nu har givet os virkelig
god dansk pop-musik. Lad mig i flæng nævne en gruppe, som var meget populær
og lavede det ene store hit efter hinanden. Nemlig gruppen "Walkers". Hvem
husker ikke Little Kitty, Dabadio o.sv.
Og hvad med Sir Henry, Los Valentinos, Ole Bredahl, Chlifters, Scarlets,
Rocking Ghost, Royal Strings, Kandis o.s.v.

Hilsen pop-experten

Fra : Zilly ink

Dato : 19-01-02 00:35

"Åge Halldorsson" skrev i en meddelelse:
> [...]
> pjat.
> Jeg tror at det er grunden til kvalitetsforringelsen de sidste mange år.

Der er jeg ikke enig. Der har i alle tider været akustiske hjælpemuligheder i
musik. Senere blev de elektroniske. Effekter er i sig selv ikke negativt.

> [...]
> millionær hvis man kunne trykke på et computer-tastatur. Den går heller ikke

Det er et modefænomen udsprunget af en ide. De kommer og går. I tresserne var
det et hit når trommeslageren kunne lave slag på halvlukket hihat og hurtig lukke
bækkenerne. Det var ikke rigtig hørt før, og før slog man på åben eller lukket hihat.(groft sagt)

> [...]
> Og hvad med Sir Henry, Los Valentinos, Ole Bredahl, Chlifters, Scarlets,
> Rocking Ghost, Royal Strings, Kandis o.s.v.

Se der kommer jeg jo totalt til kort!! Jeg har aldrig dyrket dansktop, Jørn Hjorting
osv., så der bliver jeg svar skyldig. Om ovennævnte grupper har været eller er
betydende i dansk musik må, for mig, stå hen i det uvisse.
Populærbegrebet er ikke et parameter for kompleksitet, nyskabelse osv., men
et måleredskab ift. omsætning af plader og billetter.

> Hilsen pop-experten

Hvor får man en sådan titel??
--
Venligst / Regards

Zillyink

remove (9) before @

Fra : Emil Rune

Dato : 19-01-02 01:00

> Hvor får man en sådan titel??
> --
> Venligst / Regards
>
> Zillyink
>
> remove (9) before @

Du står i lære hos Hr. Halldorsson gennem flere år hvor du er tvangsindlagt
til at høre musik af "bands" som Los Valentinos, Scarlets, Kandis mf. Når du
så efterhånden er blevet grundigt hjernevasket af musikken pga. de samme 3
genbrugs akkorder og dunkende mormor-rytme, ja, så kan du kalde dig
pop-expert ligesom Åge...

Emil

Fra : Torben Larsen

Dato : 19-01-02 01:07

"Emil Rune" <erune@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
tvangsindlagt
> til at høre musik af "bands" som Los Valentinos, Scarlets, Kandis mf.
[snip]

Arh, come on. Scarlets og Walkers er s'gu da fede nok....Selv Johnny R er da
underholdning på højt plan !

Torben

Fra : Zilly ink

Dato : 19-01-02 01:07

@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> til at få computeren til at lave lydeffekter, ekko-virkning og al mulig
[snip]
> [...]
> Og hvad med Sir Henry, Los Valentinos, Ole Bredahl, Chlifters, Scarlets,
> Rocking Ghost, Royal Strings, Kandis o.s.v.

Kom lige til at tænke på at jeg synes at opleve at der i dansktoppen/poppen
bliver brugt masser af reverb, stringers, zyntsovs og partypiano som, hvis jeg skal
forfølge logikken i ovenstående, er diskvalifiserende. Nej vel.

zillyink

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 19-01-02 07:23

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> [...]
> at man kan vise hvor dygtig man er til at få computeren til at
> lave lydeffekter, ekko-virkning og al mulig pjat.

Du synes ikke at have bemærket, at din yndlingsmusik (det totalt
nosseløse dansk-pop, hvor det blot gælder om at ligne et fjog mens
man mimer til nogle mormortakter tilsat den ringeste tekst der kan
opdrives i landet) er oversvømmet af computerlyde. Fx grimme
syntetiske violiner i baggrunden - hvis produktionen er rigtig dyr,
har man evt. lagt en enkelt rigtig violin øverst på sporet, for at
øre-løse tumper skal tro at der er tale om rigtige violiner osv.
osv.

> god dansk pop-musik. Lad mig i flæng nævne en gruppe, som var
> meget populær og lavede det ene store hit efter hinanden.

Hvordan kan man nævne en enkelt gruppe "i flæng"

> Nemlig gruppen "Walkers". Hvem husker ikke Little Kitty,
> Dabadio o.sv.

Jo - og med gru! En af de mest intetsigende grupper i dansk pop-
historie.

> Og hvad med Sir Henry, Los Valentinos, Ole Bredahl,
> Chlifters, Scarlets,
> Rocking Ghost, Royal Strings, Kandis o.s.v.

Er det ikke vildt surrealistisk, at du i besvarelsen af et indlæg,
der efterlyste *nytænkning* i dansk pop- og rockmusik, giver
debattøren ret og herefter forsøger at underbygge hans påstand ved
at nævne grupper, som kom frem i '60-erne (på nær Kandis, som til
gengæld aldrig har være en pop- eller rock-gruppe, idet den
udelukkende indspiller kvalmende dansk-top "musik", som lyder
nøjagtig som orkesterlederens fars orkester lød for 30 år siden).
De nævnte grupper gør sig i øvrigt netop bemærket ved ikke at
skiftet stil i 30-40 år.

Jeg har i øvrigt selv været medlem af en af de nævnte grupper - men
det er altså 25-30 år siden, og der er heldigvis sket meget siden
(dog ikke for disse grupper).

> Hilsen pop-experten

Yeah right!!!

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Emil Rune

Dato : 19-01-02 11:17

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-01-02 15:21

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hb3b2a.254.ln@news.4952.dk...
> [...]

> Jeg har i øvrigt selv været medlem af en af de nævnte grupper - men
> det er altså 25-30 år siden, og der er heldigvis sket meget siden
__________

Arhhhh Bjørn, hvis du virkelig har været det, hvorfor fortæller du så ikke
hvilken gruppe det var ? - nå, men så lad mig spørge: Hvilken gruppe var det
? - Man kan heller ikke finde oplysninger om det på nettet. Er det nu også
helt rigtigt ?

Fra : Urban Skurk

Dato : 20-01-02 20:34

> [...]
>
> Helt enig. Det har været galt i de sidste 2 årtier. Tror at det er
> computerens fremkomst der har gjort at der kommer meget dårligt dansk

Og hvem er det ,der har den mest polerede lyd,den mest kedelige lyd,
de mest forfærdelige keyboard-strygere,og keyboard-saxofoner,
de dårligste og mest fordummende tekster,
Du har sikkert gættet det...nemlig de dansktopbands,som du hævder,
er den eneste kvalitetsmusik tilbage tilbage udover Beatles,og Stones som
også
satte distortion til deres guitar,men næ,nej-"det er jo historie,
de kunne skrive sange dengang,ikke ligesom de unge i dag"
AAAAAAARRRRRGH!!!!!!!!!!!!

> [...]
om
> de bankede sig på maven når de sang. På en af deres andre melodier lyder

Men for en gangs skyld var det ikke Henrik Krogsgaards
musikfordummere,der stod for musikken,men derimod,
to guitarister,hvilket var helt nyt.To singer-song writers,
det er uden sammenligning det bedste og mest holdbare
grand prix-nummer skrevet nogensinde.

> Men mon ikke at det er et spørgsmål hvornår der kommer en modreaktion
og
> der igen kommer kvalitetsmusik. Det er nok kun en langvarig modebølge, her
> starten af computer-tidsalderen.

Prøv at hør her.
Computeren har givet mig og en masse andre,som laver musik for få,
og som ikke kan gå ind i et studie hver dag,
en mulighed for at lave musik alligevel,
og med proffesionelt resultat.
Det er ikke de unge,der forfladiger musikken,
det er de bands du lytter til.
Der er ikke noget værre,end 40-50-årige,der ikke mener at de unge i dag
ikke kan levere varen som de selv kunne.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-02 21:00

Urban Skurk <tulREMOVEMEE@tdc.adsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4b1bfa$0$80534$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Der er ikke noget værre,end 40-50-årige,der ikke mener at de unge i dag
> ikke kan levere varen som de selv kunne.
SV: Nå, et af mine foretrukne orkestre er da ellers Blue Hawai. De består af
medlemmer lige omkring de 20 år. De kan udmærket lave musik. De spiller lige
så godt som Kandis. Så det har altså ikke meget med alder at gøre. Jimi og
Rene er også omkring 20 år og spiller stadig.
Er de da for gamle når de er 20 år. Skal de helst være så unge at de
stadig får sutteflaske ?

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 20-01-02 22:09

> SV: Nå, et af mine foretrukne orkestre er da ellers Blue Hawai.
> De består af medlemmer lige omkring de 20 år. De kan udmærket
> lave musik.

Det gør de så formodentlig i deres fritid?

> De spiller lige så godt som Kandis.

Hahaha!!! Ja, og jeg synger lige så godt som Mogens Glistrup...

> [...]
> omkring 20 år og spiller stadig.
> Er de da for gamle når de er 20 år. Skal de helst være så

Noget tyder på at de bemeldte ungersvende er født gamle.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 20-01-02 22:07

> [...]
> satte distortion til deres guitar,men næ,nej-"det er jo
> historie, de kunne skrive sange dengang,ikke ligesom de unge i

!!

> [...]
> to guitarister,hvilket var helt nyt.To singer-song writers,
> det er uden sammenligning det bedste og mest holdbare

Jeg er grundlæggende enig - men du *må* altså ikke kalde Noller
Olsen for guitarist, eller for den sags skyld sing-a-song writer.
Noller lægger en god 2. stemme til Jørgens sange, men der står
klart Jørgen Olsen over det hele, lillebror får blot lov at være
med - nogenlunde lige som brødrene Knopfler i Dire Straits (da de
begge var med).

> [...]
> for få, og som ikke kan gå ind i et studie hver dag,
> en mulighed for at lave musik alligevel,

Præcist! Herudover er det jo sådan (som du selv var inde på i
første afsnit af dit indlæg) at dansk-top-udøverne på mange punkter
er dem der benytter mest computer - de gør det bare ikke særlig
elegant eller medrivende.

Fra : Astrid

Dato : 18-01-02 21:33

Tue Linder <tulREMOVEMEE@tdc.adsl.dk> wrote in message

> Jeg vil vædde med at f.eks Kashmir havde fået den kolde skulder,
> hvis ikke det var fordi publikum gik imod strømmen og købte
> deres plader.(ikke fordi jeg overhovedet ejer en kashmir-cd)

Øøøøh ... de kom frem på at vinde DM i rock i 1994 ... bare en kommentar

Fra : nikolaj borg

Dato : 18-01-02 21:41

"Astrid" <astridity@nospam.org> wrote in message

> Øøøøh ... de kom frem på at vinde DM i rock i 1994 ... bare en kommentar

Er du sikker? Jeg er ret sikker på, at Dizzy Mizz Lizzy vandt enstemmigt med
Kashmir på 2. pladsen :)

/Nikolaj

Fra : Astrid

Dato : 19-01-02 02:08

nikolaj borg <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message

> "Astrid" <astridity@nospam.org> wrote in message

> Er du sikker? Jeg er ret sikker på, at Dizzy Mizz Lizzy vandt enstemmigt
med
> Kashmir på 2. pladsen :)

Jeg mener da, at Dizzy vandt i '93 (husker noget om at sidde på mit arbejde
som skolefritidsordningspædagogmedhjælpervikar og høre Waterline. Jeg tager
givetvis fejl da jeg lykkeligt har fortrængt det meste af denne tid). Mere
nøjagtigt husker jeg musikerne i min hjemby heppe på Kashmir året efter ...
men det kan vel undersøges:
http://www.timchristensen.net/dizzymizzlizzy/bio.php
http://www.subcity.dk/bandbase/default.asp?band=69
Da viser sig, at du har ret (bortset fra årstallet), men en andenplads er
vel stadig en form for eksponering hvis man spiller sine kort rigtigt ...
jeg tror da f.eks. ikke vi har hørt det sidste til Zenia og Maja (gud bedre
det )

Fra : Zilly ink

Dato : 19-01-02 00:22

"Tue Linder" skrev i en meddelelse :
> [...]
> men de bliver faktisk holdt udenfor,fordi visse pladeselskaber hader,
> hvis f.eks der er lidt knas på guitaren,eller stilen er eksperimenterende,

Selv følgelig er der masser af fede danske bands der kompetent kan trykke
den af, problemet er bare at de aldrig når ud over scenekanten og virkelig
rykker på beatet for at gå det sidste stykke. Og her er pladeselskaberne de
helt store skurke. De burde faneme tage en røvfuld rockspirer ind i studiet og
give dem mulighed for at lave musik med mening og blod under neglene!!

> Og vi skal tage det helt bogstaveligt når vi fra oven hører at dansk musik
> skal være en ressource,en handelsvare.
> "Ergo må vi lave musik for masserne."

Handelsvare min bare, det er utrolig kynisk og kortsigtet, and that´s it !!
Her har pædagoger. lærere, forældre givet deres poder lyst og muliged for
spille i hele barn og ungdommen, for så at konstatere at 99% af talenterne ender op med at stå i seven eleven og vælge den
kulturrettede
levevej fra.........what a shame!!!

> [...]
> deres plader.(ikke fordi jeg overhovedet ejer en kashmir-cd)
> Prøv for helvede at eksperimentere lidt,pladeselskaber!!!

Glem det. Én gang hvert tiår dukker der et par kunstnere op som på
trods af pladebranchens snævertsyn, formår at sætte sig igennem.
Men ellers er der dømt nøl.
Hvis ikke du er et bøsse-boy-band, læspende silicone blonderet wanna-bee
kommer du selv til at hoste op med hele produktionsomkostningen.

> [...]
> syntes valgt efter taljemål og sangstemme,og ikke udfra
> om de kan komponere,spille et instrument eller på nogen måde

Jeg er ikke bitter, da jeg ikke overhovedet har gidet eller orket at gå i rette
med formørkelserne i dansk pladeindustri. Jeg har derfor valgt at sætte mig
Tilbage i stolen og nyde den musik der dog bliver frembragt, på trods af...

> Ellers en velformuleret svada.

Det var så lidt. Jeg arbejder med håbefulde drenge og piger der knokler i vores studie for at lave noget som er deres......og andres
også.

--
Venligst / Regards

Zillyink
tjek noget hjemmelavet der aldrig fik chancen .
http://www.zillyink.dk/hey_ob.htm

remove (9) before @

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 19-01-02 11:22

> [...]
studiet og
> give dem mulighed for at lave musik med mening og blod under neglene!!

hmmm... Er der ikke nogen som overvejer producernes rolle? I får det til at
lyde som om A&R-manageren personligt skaber cd'ens udtryk. Der sidder jo en
producer som skal sørge for, at pladen lyder af noget. Selvfølgelig har han
da en forpligtigelse overfor selskabet, men alligevel. Jeg har svært ved at
pege på dygtige rockproducere i DK. Der er selvfølgelig Nick Foss, men han
er jo ingen vårhare længere. Tankevækkende er det dog at når et band som
Love Shop laver temmelig originale rockcd'er, ja så sælger de jo faktisk
glimrende. Som jeg ser problemet, er der to: En manglende talentmasse og
mangel på visionære producere. En af grundene til den manglende talentmasse
skyldes det danske velfærdssamfund: Hvis man ikke kan blive det ene, ja så
finder man vel på noget andet. Samtidig kan man vel lige så godt tage en
cand. mag. nu man alligevel "kun" spiller musik... Næ, i England oplever man
jo typisk, at unge har tre muligheder: Bliv fodboldsspiler, rockmusiker
eller overtag din fars plads i minen (eller whatever). De kan s'gu ikke
blive cand. noget som helst. Kniven-på-stuben-tanken virker meget godt. En
eller anden smartass sagde en gang: Hvis man har noget at falde tilbage på,
så falder man...

Ulrik

Fra : Troels

Dato : 19-01-02 16:59

> En af grundene til den manglende talentmasse
> skyldes det danske velfærdssamfund: Hvis man ikke kan blive det ene, ja så
> finder man vel på noget andet.

Det tror jeg du har ret i! Det minder mig forøvrigt om det sidste kapitel at
Henrik Marstall ( Tidligere Ibens basist og mag. art. i musikvidenskab) og
Henriette Moos' (cand. mag. i musikvidenskab) fremragende bog "Filtreringer"
som handler om den elektronisk musiks historie. Efter at have været igennem
technoens opståen i Detroit hos utilpasse unge, som en konsekvens af at
mange af byens fabrikker lukkede og en række andre musikgenres opstående af
ligende grunde, konkluderes til sidst at der ikke sker ret meget spændende
på den danske elektroniske scene udover f.eks. Future3. Grunden til det
mener de netop er fordi vi har det for godt....

Skynd jeg forøvrigt at få fat i den bog! Den er super hvis man vil vide
noget om elektronisk musik fra 1898 frem til 2001

/Troels

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 19-01-02 21:16

> [...]
> på den danske elektroniske scene udover f.eks. Future3. Grunden til det
> mener de netop er fordi vi har det for godt....

Kloge folk de to, kloge folk... Ja, jeg kun jo kun erklære mig enig,
eftersom jeg skrev nogenlunde det sammen

Fra : Urban Skurk

Dato : 19-01-02 17:07

> [...]
> Hvis ikke du er et bøsse-boy-band, læspende silicone blonderet wanna-bee
> kommer du selv til at hoste op med hele produktionsomkostningen.

Hvilket får mig til at tænke-
Hvorfor er det at bands som f.eks Nirvana og Limp Bizkit engang
imellem
titter ind på hitlisterne?
Jeg kender mange,som dagligt lytter til techno-pop,
som har købt alle Nirvana's cd'er,ligeledes med Kashmir.
Jeg har en gang hørt at danskere er det folkefærd i Europa,som er
værst til at efterligne den amerikanske kultur.
Er det lidt sådan at vi skæver lidt til hvad der er populært på MTV
for at få inspiration til hvad vi køber?
Altså at købe musik,fordi det er populært er slapt og dovent.

Urban

Fra : Gizmoduck

Dato : 19-01-02 18:19

On Sat, 19 Jan 2002 17:07:28 +0100, "Urban Skurk"
> [...]

> for at få inspiration til hvad vi køber?
> Altså at købe musik,fordi det er populært er slapt og dovent.

i det store hele er problemet vel at "vi" ikke gider/har overskud til
at koncentrere os om musikken, nytænkning kræver at vi følger med i
hvad der kommer ud af højtalerne....noget som mange åbenlyst er bange
for. Så er det jo alt andet nemmere med en eller anden frygtelig cover
udgave(den der dance udgave af country roads f.eks.) som man egentlig
godt kender, så kan man høre det uden at tænke det mindste over det

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

p.s. hvis det lyder lidt usammenhængende er det nok fordi jeg er
temmelig træt ;)