Skyld
Fra : Tomas O.

Dato : 12-01-01 13:01

Hej Alle

Noget slog mig efter jeg havde sendt mit svar til Leyna.

Hun vil slå den person ihjel som havde sex med hendes børn.

Hun ville sandsynligvis få op til 10 år for mor eller 6 år for manddrab
og nok komme ud
efter 2/3 afsonet straf.

hvordan mon hendes børn ville have det?

Det ville, set fra deres synspunkt være deres skyld at mor er i
spjældet, da de jo bare
kunne have enten skjult det faktum at der havde været sex eller de kune
have sagt nej.

Er dette ikke et alt for stort ansvar at lægge på sin børn ved at
reagere så dumt som at slå
den 'formastelige' ihjel?

Og vil dette ikke traumatiseret et barn, så meget, at barnet aldirg vil
komme sig over det uanset hvor megen psykologhjælp barnet får?

Det var bare lige en strøtanke
Tomas O.

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 12-01-01 16:21

"Tomas O." wrote:

> [...]
>
> Hun vil slå den person ihjel som havde sex med hendes børn.
>
> Hun ville sandsynligvis få op til 10 år for mor eller 6 år for manddrab

Jeg tror de ville føle sig dobbeltsvigtet - godt nok må man nogle gange
få sine børn med i fængsel, men vil ikke hjælpe synderligt.

> [...]
> have sagt nej.
>
> Er dette ikke et alt for stort ansvar at lægge på sin børn ved at

Børn vil ikke kunne forstå den fulde sammenhæng - de vil blive
forvirrede og sårede...

> Og vil dette ikke traumatiseret et barn, så meget, at barnet aldirg vil
> komme sig over det uanset hvor megen psykologhjælp barnet får?
>
> Det var bare lige en strøtanke
> Tomas O.

Mennesket kan klare alt - så ungerne skal nok komme igennem det, men
arene vil altid være der.

* Pia Klit Larholm * "I can not give you a formula for success,*
* * but I can give you a formula for failure: *
* Per Aspera Ad Astra * try to please everybody." *
* http://www.larholm.dk/pia* Herbert Bayard Swope *

Fra : Leyna

Dato : 12-01-01 19:09

On Fri, 12 Jan 2001 16:20:43 +0100, Pia Klit Larholm <pia@larholm.dk>
wrote:

<klip>

>Mennesket kan klare alt - så ungerne skal nok komme igennem det, men
>arene vil altid være der.

Og arrene er der jo ingen der kan se!!!
--
Leyna
Big Girls - Dem der er lidt mere af end gennemsnittet.

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 13-01-01 01:26

> Og arrene er der jo ingen der kan se!!!

Arrene kan sagtens ses, hvis du ved hvad du skal kigge efter.
Det er ikke sikkert du kan se dem på mig, for jeg har en ret god skal
overfor fremmede og er selv meget langt i processen.

Men jeg har mødt piger, hvor jeg kunne mærke, at der højst sandsynligt
lå et misbrug i barndommen, og jeg efterfølgende fik det bekræftet.

Pia

Fra : Leyna

Dato : 12-01-01 16:34

On Fri, 12 Jan 2001 13:00:36 +0100, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

> [...]
>
>Hun vil slå den person ihjel som havde sex med hendes børn.
>
>Hun ville sandsynligvis få op til 10 år for mor eller 6 år for manddrab

Jeg er ikke helt sikker på at straffen ville blive så stor, men som
jeg skrev andetsteds, så er det vist ikke en diskussion der hører
hjemme her. Vi er vist mere ovre i juraen nu.

>Det ville, set fra deres synspunkt være deres skyld at mor er i
>spjældet, da de jo bare
>kunne have enten skjult det faktum at der havde været sex eller de kune
>have sagt nej.

Det skal hverken skjules eller forties, og barnet har aldrig haft en
reel chance for at sige nej. Det er vigtigt at man får dem overbevist
om det. Barnet har i denne situation hverken ansvar eller skyld. Jeg
kan dog godt se din pointe med at det nok vil være svært at få dem
overbevist om dette.

>Er dette ikke et alt for stort ansvar at lægge på sin børn ved at
>reagere så dumt som at slå
>den 'formastelige' ihjel?

Det er helt korrekt at det er dumt at retfærddiggøre en forbrydelse
med en anden. Jeg tror dog at de fleste af os ville udvikle vores
"primitive" sider, hvis dem vi elsker er truet eller er blevet
krænket. Så tænker vi ikke mere rationelt!

>Og vil dette ikke traumatiseret et barn, så meget, at barnet aldirg vil
>komme sig over det uanset hvor megen psykologhjælp barnet får?
>
>Det var bare lige en strøtanke

Dine strøtanker er lidt svære at få viklet sig ud af.

Fra : Henning

Dato : 12-01-01 21:14

> [...]
> "primitive" sider, hvis dem vi elsker er truet eller er blevet
> krænket. Så tænker vi ikke mere rationelt!

Alligevel tror jeg, både for dit og mit vedkommende,
at skulle det værste ske, vil vi handle rationelt alligevel,
og lade myndighederne om hævnen.

MVH
Henning