Bål & brand i Dss :) også koldt vand !
Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 12-01-01 11:08

jamen det var da rart at se som sindene kunne komme i kog :) i tråden
Hej DSS'ere... selv den lange opbygelige & inteligente tråd (
Ualmindeligt med barbering )- der har gjort mange af os til bedre
kloger indsigtfulde og mere well fungerene mennesker , der ser sig
bedre rustet til at kæmpe i mod de globale økologiske forfald & de
urigemelige levevilkår og store sociale skævheder i den 3 verden -

den gik simpelthænd i stå i flere timer ( ? )
med Hej DSS'ere... så blev det sgu personeligt alle mulige forskelige
mennesker måtte reagere fra dybden af derres inderste , det blev meget
intenst - som min Helt Albert C - tingene bliver først uhyggelieg når
de er virkelige - og det er jo faktisk de mest spæende debater når
folk korspondre ud fra derres egen private virklighed - næsten i panik
folk bliver uenegie og enige som arldirg før , der er et rigtigt
levenme menneske på spil i en græsne situation - ja det bliver faktisk
så groft så man må pointere at selv det dumeste svin - angiveligt er
en flink fyr - Alle bekender kulør : de prograsive de politisk korekte
de modige rygklaperne de gode de dårlige små store de kloge dumme og
midelmådige & kompromiløse -næste ALLE var til stede.
der er selvfølig grænser for hvor læne mankan holde noget så
persoenligt kørene - selv om det er spænende - men nu har vi fåed lidt
mere ro over det - indtil Claus måske poster igen eller beviser han
har lidt nosser og giver Henning en undskyldning ?

Nå nok om det lad os komme tilbage til :Ualmindeligt med barbering !
der er noget at kæmpe for tiden er ikke til pjat !!!!
bedste hilsner
Bo

Fra : FreYa

Dato : 12-01-01 11:35

Chokmah alias rabias the dog <chokmah999@hotmail.com>, Fri, 12 Jan
2001 11:07:40 +0100, wrote:
<snip>
>der er noget at kæmpe for tiden er ikke til pjat !!!!

Hvor har du dog ret! Slut med alt det fnidder. Lad os lalle^H^H^H^H^H
komme videre, og nøjes med at beskæftige os med de ting som *virkelig*
betyder noget ;)

Er der mere kaffe?
--
FreYa

Fra : straydog

Dato : 12-01-01 17:08

"FreYa" <nospam@all.pl> skrev i en meddelelse

Hej FreYa

> Er der mere kaffe?

Nu må du ikke drikke for meget af det. Det er ikke sundt. Tag hellere noget
grøn te og noget bladselleri, smil sødt og lign en god pige. Så skal du nok
finde din lykke. Husk at drik en masse vand, det er godt for huden, og så
pas på at du ikke råber for meget op, det er ikke passende for en pige.

Stray

Fra : Tomas O.

Dato : 12-01-01 11:57

Chokmah alias rabias the dog <chokmah999@hotmail.com> skrev i en

Ja lad os alle trække vejret og så sige til Claus at han da stadig er
velkommen i gruppen,
men nok lige skal læse sine indlæg to gange inden han sender dem

*skænker kaffe til freYa*

Tomas O.

Fra : FreYa

Dato : 12-01-01 12:14

"Tomas O." <tfo@gmx.net>, Fri, 12 Jan 2001 11:56:46 +0100, wrote:
>*skænker kaffe til freYa*

Tak, må jeg byde dig et stykke vandkringle? ;)

--
FreYa, som helst ser at Claus holder sig langt væk fra dss i
fremtiden, da mit hjerte ikke er hvad det har været og min

Fra : straydog

Dato : 12-01-01 17:38

"FreYa" <nospam@all.pl> skrev i en meddelelse

Hej FreYa

> FreYa, som helst ser at Claus holder sig langt væk fra dss i
> fremtiden,

Bare han ikke river Søs væk fra d.s.s.!

Jeg ved dog ikke om han er så slem som vi måske formoder. Jeg kan huske
hvordan jeg efter næsten hvert eneste indlæg, da jeg begyndte med at skrive
her, måtte forsikre 4-5 gange om at jeg havde respekt for kvinder. Jeg fik
endda privat hade mail - når jeg tænker tilbage var det egentligt lidt stort
*G*

Det gjorde det jo heller ikke bedre at det var to af de mest afholdte
skribenter der blev involveret fra starten (Henning og Søs). Jeg mener, at
hvis jeg i en ond stund havde skrevet noget lignende (Gud forbyde det) så
var jeg nok ikke blevet sablet ned på samme måde. Samtidig kan det godt være
et resultat af den meget intense periode både Claus og Søs har været inde i.
I sådanne perioder udvikles der tit et meget indforstået sprog, der er
virksomt i den specifikke situation, men som kan være uheldige i den
omgivende verden.

Jeg har ellers læst den indlæg med stor interesse og med mange nik. Selvom
jeg havde fornemmelsen af (hvilket du også senere har givet udtryk for)
noget tilbageholdende. Du måtte ligge beslag på dig selv *S*

Samtdig kan jeg ikke se at Bos indlæg gik langt over stregen. Det var klart
at noget af det var "uncalled for" men man kunne jo se hvad der var vrede
udbrud og hvad der var sagligt.

Når alt det er sagt, og når jeg stadig understreger at der var tale om to
meget uheldige indlæg, så vil jeg igen opfordre Søs til at komme tilbage.

Til Søs:
Jeg ved at det har såret dig at der er blevet reageret således.
Jeg ved at det bestemt ikke var det du havde håbet på-
Jeg ved at det ikke var noget du kunne bruge ret meget af i din nuværende
situation (jeg har svært ved at se i hvilken situation du kan bruge det).
Jeg håber at du holder fast i dig selv, og ikke afskriver alt hvad du har
"vidst" var rigtigt, før du mødte Claus.
Lad være med at afskrive os! Og tøv ikke med at skrive igen. Vi vil sige
vores mening, men vi vil gøre det fordi vi holder af dig.

Gode ønsker og et kæmpe smil din vej
Stray *S*

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 13-01-01 01:39

Hej Straydog

> [...]
> Lad være med at afskrive os! Og tøv ikke med at skrive igen. Vi vil sige
> vores mening, men vi vil gøre det fordi vi holder af dig.

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv - det er jo smukt.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : FreYa

Dato : 13-01-01 09:50

"straydog" <straydog@nospam.dk>, Fri, 12 Jan 2001 17:37:43 +0100,
wrote:

>Bare han ikke river Søs væk fra d.s.s.!

Herren forbyde det (det er Gud jeg mener og der er kun een ;)).
--
FreYa

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 12-01-01 12:43

On Fri, 12 Jan 2001 11:56:46 +0100, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

>Chokmah alias rabias the dog <chokmah999@hotmail.com> skrev i en
HI Tomas

>Ja lad os alle trække vejret og så sige til Claus at han da stadig er
>velkommen i gruppen,
>men nok lige skal læse sine indlæg to gange inden han sender dem
de 2 det er blvet til stilet til :
fordi jeg har syntes det er godt for hende at forblive herinde med jer
hundehoveder, hængerøve, socialdemokrater, og hvad i ellers er...

var da værd at overveje at lade være med at poste ?
>*skænker kaffe til freYa*
Nå men jeg kan se hun har taget vand kringlen med :)
vi sider og kommer efter en tråd med måder at fjerne hård på - så jeg
synets nok hun virker lidt tør i halsen den lille :)
MvH
Bo

Fra : straydog

Dato : 12-01-01 17:14

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:9crt5to52d5n4397khfng13tioa570a047@4ax.com...

Hej Bo

> vi sider og kommer efter en tråd med måder at fjerne hård på

Samt et par skønhedtips, hvordan man undgår poser under øjnene, make-up i
forårets farver, et lille sidespring; hvilket slik er godt for min kat,
efterfulgt af et helt tema; hvordan bliver man smart til vinteren (incl. sy
selv tips)--- jeg kan næsten ikke vente.

Stray

Fra : Henning

Dato : 12-01-01 19:40

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:9crt5to52d5n4397khfng13tioa570a047@4ax.com...

Hej Bo & alle

> de 2 det er blvet til stilet til :
> fordi jeg har syntes det er godt for hende at forblive herinde med jer
> hundehoveder, hængerøve, socialdemokrater, og hvad i ellers er...

Mon ikke det sulle have været humoristisk ment, Claus havde måske
bare glemt at sætte smilys på eller *GGGG*

Men Claus kan jo uddybe hvad han mener om Skribenterne her i DSS,
han kan nå at redde sig i land, så vi får den samme respekt for ham,
som for Søs

> vi sider og kommer efter en tråd med måder at fjerne hård på - så jeg
> synets nok hun virker lidt tør i halsen den lille :)

Ej Bo, den butt plug skal da bruges i den anden ende *GGG*

> MvH
> Bo

MVH
Henning

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-01-01 14:07

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev:

> Ja lad os alle trække vejret og så sige til Claus at han da stadig er
> velkommen i gruppen,
> men nok lige skal læse sine indlæg to gange inden han sender dem

Et godt råd.

> *skænker kaffe til freYa*

Hvis det Rød Gevalia, så vil jeg også godt nasse en kop.

--
Mark
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-01-01 14:07

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev:

Hej Bo

Sidder du og siger, at du troll'ede, hmm.

Lad os i det mindste konkludere, at vi lod os rive med og glemte fokus.

Hilsen

Mark

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 12-01-01 14:18

On Fri, 12 Jan 2001 13:06:44 GMT, "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>
wrote:

>"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev:
HI Mark

>Hej Bo
>
>Sidder du og siger, at du troll'ede, hmm.
hvordan trolede jeg ?

>Lad os i det mindste konkludere, at vi lod os rive med og glemte fokus.
hvilket forkus ?
MvH
Bo

Fra : JAn

Dato : 12-01-01 16:23

On Fri, 12 Jan 2001 11:07:40 +0100, Chokmah alias rabias the dog
<chokmah999@hotmail.com> wrote:

> [...]
>mere ro over det - indtil Claus måske poster igen eller beviser han
>har lidt nosser og giver Henning en undskyldning ?

....og hvis man læser mellem linierne opdager man, at folk måske
egentlig ikke er så uenige som man skulle tro. Det er bare akedemiske
detaljer og formuleringer, der bliver diskuteret...

__
mvh JAn

Fra : straydog

Dato : 12-01-01 17:05

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3oht5ts8frobtqdsuic7lel3qatjjh7n6s@4ax.com...

Hej Bo

[snip]
top humor, længe siden jeg har moret mig så meget over et indlæg!

> Nå nok om det lad os komme tilbage til :Ualmindeligt med barbering !
> der er noget at kæmpe for tiden er ikke til pjat !!!!

Ja, tilbage til den! Tænk på hvor pineligt det ville være at ende i en
katastofe, og så finde ud af at man var den eneste der var barberet i
skridtet, eller blive kørt over, og finde ud af at ens bluse ikke passede
til bukserne, lige som man mødte den yndigste sygeplejeske, og for pigerne;
den ugifte unge læge. Det ville for alvor være noget skidt!

Husk nu at holde jeres badeværelse rent, det kunne jo være a dronningen kom
forbi og skulle benytte det.

Stray

Fra : dorte_dorte@my-deja.~

Dato : 15-01-01 16:57

In article <YsG76.181$0I3.5718@news.get2net.dk>,
"straydog" <straydog@nospam.dk> wrote:
> [...]
> den ugifte unge læge. Det ville for alvor være noget skidt!
>
> Husk nu at holde jeres badeværelse rent, det kunne jo være a dronningen kom

Tak skal I ellers have, både Stray og Bo. Det må I da virkelig undskylde.
Det var da godt nok ikke meningen sådan at ophidse jer - det beklager jeg
da virkelig. Jeg fatter ganske enkelt ikke hvorfor det er nødvendigt at
træde på andre, blot fordi I er ramlet ind i en vild diskussion i
forbindelse med et helt andet emne.
Men OK, logikken er altså, at hvis man ikke følger og skriver i de samme
tråde som I gør (en tråd med Søs og hendes kæreste, som jeg ikke kender,
da jeg er ny bruger her), så skal de ting man (jeg) sådan har gået og
tumlet med i forbindelse med et lækkert og dejligt sexliv, bare jokkes
ned i skidtet.
Det er da ærligt talt lidt underligt. Det svarer til at være til fest et
fremmed sted, hvor nogle af gæsterne begynder et indbyrdes skænderi og så
blive tvunget til at skulle tage stilling. Fester kommer man jo ellers
til for at -- ja feste.
Det virker lidt som om den fordomsfrihed jeg har oplevet her, alligevel
ikke er så stor ( og jeg er ude af stand til at vurdere om, Søs's kæreste
er en skidt fyr eller ej. Indlægget var lidt ubehageligt og nedgørende,
men det giver mig stadig ikke noget grundlag tilat atge stilling, udover
at han ikke er en jeg gider at diskutere med), når det for alvor kommer
til stykket.
Jge har selvfølgelig glædet mig over den omsorg I viser for Søs, men jeg
forstår bare ikke hvorfor det skal gøres ved at træde på de af os, der
slet ikke er med i debatten.

Knuser fra Dorte

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 15-01-01 17:43

On Mon, 15 Jan 2001 15:57:27 GMT, dorte_dorte@my-deja.com wrote:

> [...]
Dorte
> [...]
>da virkelig. Jeg fatter ganske enkelt ikke hvorfor det er nødvendigt at
>træde på andre, blot fordi I er ramlet ind i en vild diskussion i
Øhh hwa tæmker du på :)
> [...]
>da jeg er ny bruger her), så skal de ting man (jeg) sådan har gået og
>tumlet med i forbindelse med et lækkert og dejligt sexliv, bare jokkes
Nå ? hvordan er det blevet det - ja jeg måber :)
> [...]
>fremmed sted, hvor nogle af gæsterne begynder et indbyrdes skænderi og så
>blive tvunget til at skulle tage stilling. Fester kommer man jo ellers
det ligger stadigt i tåger hvad du refere til ?
> [...]
>men det giver mig stadig ikke noget grundlag tilat atge stilling, udover
>at han ikke er en jeg gider at diskutere med), når det for alvor kommer
Nå men så er det da ude af verden !
>Jge har selvfølgelig glædet mig over den omsorg I viser for Søs, men jeg
>forstår bare ikke hvorfor det skal gøres ved at træde på de af os, der
>slet ikke er med i debatten.
jamen gør vi det stray & mig ?
hvis du tænker på den der baberings tråd - jamen , det har på intet
tidspunkt været ondt ment - som jeg lige har skrevet i et andte indlæg
kæden er ikke stærker ind det svageste led og livet er sat sammen af
mange små ting - hvor intim babering er en af dem :)
men i og med det bliver nævnt og navneligt fuld op på med stor
intereresse eo ipso så må det også have en betydning -
ligesom f.eks konge famillien de optager jo også utroligt meget spalte
plads i den danske presse - at sige at konge famillien er vigtig i
noget samenhæng - vil nok kræve mere vilje styrke ind jeg umidelbart
ser mig i stand til at mobilisere - men de er der da og tager meget
plads og frem for alt er de skdie ligegyldige - men til trods for
deres fuldstændige ligeyldighed er interessen enorm !
DET er inetressandt !
MvH
Bo

Fra : straydog

Dato : 15-01-01 17:37

<dorte_dorte@my-deja.com> skrev i en meddelelse

Hej Dorte

Det var ikke meningen at træde på dig. Heller ikke fra Bos side. Og jeg
vedkender mig gerne at jeg var optaget af korrespondancen vedr. "Hej DSSere"
og ikke "ualmindeligt med barbering". Jeg vedkender mg ligeledes at der er
lige ret for begge tråde, endsige relevans for begge. Jeg tror at den
oprindelige reaktion, som jeg fandt ganske sjov, fra Bo, skyldtes at der var
visse skribenter der manede til besindighed, ikke kun pga hvad der var
skrevet, men også fordi de mente at det var for kontroversielt.
Og jeg giver Bo mn fukde opbakning, når han opponerer mod et sådan
handlemønster.

Her var hans kommentar, ironiserende, at vi nok måtte gå tilbage til den
tråd, (ualmindeligt med barbering) som du startede, da man ikke risikerede
at komme ind på for kontroversielle emner.

Jeg er ret sikker, når jeg siger at jeg syntes at det er en dårlig ide, hvis
man kke tør bevæge sig ud i de voldsommere diskussioner, jeg er ligeledes
sikker når jeg siger at man ikke kun skal bevæge sig i disse.

Altså, der er ikke noget i vejen med den tråd som du startede, der blev
ironiseret over en holdning, og ikke over tråden.
Jeg er ked af at du har følt dig trådt på, men er ganske forvisset om at du,
med min udredning af sagen, kan se at det kke var rettet mod dig, dit emne
eller din person som sådan, men egentligt bare brugt som et eksempel på en
mindre kontroversiel debat (læs IKKE; uvæsentlig), som man kunne gribe til
hvis der blev for "varmt i bageriet".

Bliv endelig ved med at diskutere hvad du har lyst til. Der er lige ret!

Med beklagende, men venlige hilsner, Stray

Fra : Vanillepigen

Dato : 15-01-01 20:05

straydog" <straydog@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> <dorte_dorte@my-deja.com> skrev i en meddelelse

Hej Stray og alle I andre.

> visse skribenter der manede til besindighed, ikke kun pga hvad
der var
> skrevet, men også fordi de mente at det var for kontroversielt.

Min synsvinkel:
Jeg tror i virkeligheden, at det skyldes en misforståelse - jeg
finder for så vidt ikke selve emnet for pædofili kontroversielt
som sådan. Det har jo også tit være diskuteret herinde Jeg går
udfra at det er det du mener med kontroversielt - eller tænker du
på hele tråden? Den fandt jeg heller ikke kontroversiel.

Bo skrev blandt andet "jeg formoder ikke at du er ude af døren
før du har misbrugt et par af børnene" - og det var det, der fik
mig til at mane til besindighed. At jeg af angst for
virkeligheden i følge Bo ikke vil diskutere, hvorvidt der er en
mulighed for at han har ret i denne enkeltstående situation - det
syntes jeg var for langt ude.

Jeg ved ikke - jeg synes, at det var groft. Selvom jeg da også
godt kunne læse mig til at Claus' indlæg mildt sagt ikke var
særligt heldigt. Men der er vel ingen grund til at vi andre
bliver lige så grove - det var det jeg tænkte. Men måske har jeg
bare tolket det som værre end det var - da jeg manede til
besindighed.

I hvertfald blev jeg både overrasket over og ked af hvor gale
folk blev over, at jeg tilsyneladende tog Claus i forsvar - og
skabte en martyr og blev frelst forarget - hvad der ellers er
blevet skrevet. Jeg blev ganske enkelt meget forbløffet over,
hvad jeg følte der blev skudt mig i skoene ang. Claus - blandt
andet *fordi* jeg ikke selv løftede min røst imod det han havde
skrevet. Det var ikke *En gang for alle* for at tage Claus i
forsvar som sådan - jeg ville også blive "frelst forarget" hvis
Tomas eller Stray eller Bo for den sags skyld blev anklaget for
at være til børn.

Jeg har normalt ikke noget imod at bølgerne går højt herinde -
men der er visse ting, der er under bæltestedet - jeg har heller
ikke noget imod, at folk raser hvis der er behov for det og det
var der tilsyneladende - fint nok.

Jeg føler at mit oprindelige indlæg er blevet misforstået - og
jeg blev temmelig ked af det af at der bare kom endnu mere bål og
brand ud af det.

med venlig hilsen Kristine

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 15-01-01 23:26

On Mon, 15 Jan 2001 19:04:54 GMT, "Vanillepigen" <kristine@gazel.dk>
wrote:

>straydog" <straydog@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>

>Bo skrev blandt andet "jeg formoder ikke at du er ude af døren
>før du har misbrugt et par af børnene" - og det var det, der fik
>mig til at mane til besindighed.
hvorfor skulle jeg besinde mig - manden har kun bevist 1 ting at han
er genemført dumt svin - der virkede letter sygelig så jeg kunne ikke
se hvorfor ikke - den del af hans karekter som jeg oplevde - jeg føler
det en smule generene når din besindighed - er en restriksion på mine
& andres tanker
> At jeg af angst for
>virkeligheden i følge Bo ikke vil diskutere, hvorvidt der er en
>mulighed for at han har ret i denne enkeltstående situation - det
>syntes jeg var for langt ude.
jamen det kan da godt være det var - men hvis det ikke var så er der
tale om en ubevidst forsvarmekanisme - der er svær at erkende af den
der har den

> [...]
>bliver lige så grove - det var det jeg tænkte. Men måske har jeg
>bare tolket det som værre end det var - da jeg manede til
jow men når du bruger ord som *vi* så fjerner du det meget væsentlige
at dss er en række af meget forskellige mennesker - også prøver du at
proppe hele forsamlingen ned i den samme individualitet og det kan
arldirg blive tilfældet

> [...]
>forsvar som sådan - jeg ville også blive "frelst forarget" hvis
>Tomas eller Stray eller Bo for den sags skyld blev anklaget for
hvorfor det ?
hvis jeg blev beskyldt for det så ville jeg gerne vide HVORFOR ?
det ville jeg da finde afsindigt spænende - for så vidt også hvis en
anden blev det !

> [...]
>men der er visse ting, der er under bæltestedet - jeg har heller
>ikke noget imod, at folk raser hvis der er behov for det og det
det som du ser som under bælte stedet - jeg ved det sgu ikke hvis jeg
for en fjende eller et mål- så er jeg ikke noget fair sportsmand mit
mål er for en hver pris at ødelægge vedkomne uden moral skrupler eller
noget dikkedar - hårdt hurtigt og efektivt - sådan gør jeg tingene.
og jeg følte at han viste disse karekteristika og det skrev jeg om .
og der var intet der talte for at det modsatte skulle være tilfældet
endsige at der kom et dementi - men det kan da godt være han ikke er
pædarast jeg kender jo ikke manden fra andet ind de 2 indlæg !
men pointen er at du bliver vred over at andre oplever og udtrygger
ting - som du ikke bryder dig om - det er fair nok - det sker så tit i
alle mulige samnehænge - jeg har f.eks ligegivet 18 kr for 1 L
yougourt ved døgneren fordi jeg ikke gad gå i netto - men jeg lever
med det - menjeg forventer ikke at kiosk ejeren skal sætte prisen ned
fordi jeg ikke gider gå i netto !

>Jeg føler at mit oprindelige indlæg er blevet misforstået - og
>jeg blev temmelig ked af det af at der bare kom endnu mere bål og
>brand ud af det.
jamen så vær lidt varsom med betegnelser som vi & os - og bliv ved jeg
oplver også hele tiden korspondre som individ til individ - folk &
navneligt mig selv - bliver kede af at få slette derres personelighed
i en vi & vores

Fra : Vanillepigen

Dato : 16-01-01 00:47

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i
en meddelelse news:05s66t0adlm66ni4o34vfsgo78o24o99b7@4ax.com...

Hej Bo

> [...]
jeg føler
> det en smule generene når din besindighed - er en restriksion

Det var ikke ment som en restriktion - jeg tænkte ikke på det på
den måde, men kan nu se, at det blev opfattet sådan.

> [...]
er der
> tale om en ubevidst forsvarmekanisme - der er svær at erkende

Altså enten er det for langt ude - eller også er det ikke. Jeg
mener ikke, at jeg lider af en forsvarsmekanisme med hensyn til
noget som skydes nogen i skoene.

> [...]
du at
> proppe hele forsamlingen ned i den samme individualitet og det

Nej det kan jeg godt se. Så skulle jeg have skrevet, at *jeg*
finder den måde at tiltale folk på for grov. Og det var jo også
det det handler om. Iøvrigt er det gode ved DSS jo osse, at der
er alle de forskellige mennesker med hver deres måde at se på
tingene på, og udtrykke dem.

> [...]
?
> det ville jeg da finde afsindigt spænende - for så vidt også

Der er vi så forskellige, jeg synes altså ikke, at det er særlig
spændende. Jeg er åbenbart ikke så kontroversiel

> [...]
skrupler eller
> noget dikkedar - hårdt hurtigt og efektivt - sådan gør jeg

Ja - okay. Men har du overvejet, at du måske (og her taler jeg
ikke om den person det indlæg, jeg først svarede på, var møntet
på), men mere generelt, at du måske kan komme til, at misforstå
nogle ting, (fx var det ikke meningen, at jeg med mit indlæg
skulle sætte dig og andre i nogen som helst bås, og jeg er ked
af, at du og andre følte det sådan) og dernæst at overeragere,
sådan, at de mennesker du angriber (eller hvad man skal kalde
det) bliver kede af det. Jeg ved ikke, jeg tror bare, at det
kunne være tilfældet - også selvom det "bare" er dss.

Faktisk vil jeg gerne spørge dig om noget - er der forskel på
hvad vi kan tillade os at sige til hinanden herinde og så i det
virkelige liv? Kan man tillade os at være grovere her - eller
hvad?

> [...]
udtrygger
> ting - som du ikke bryder dig om - det er fair nok - det sker

Fint nok. Jeg bliver vred eller irriteret eller forarget over, at
du skriver sådan og sådan. Jeg udtrykte det bare ikke som *min*
vrede - men talte på baggrund af gruppen. Det kan jeg kun
beklage. I øvrigt kan jeg jo så netop ikke forvente, at du ændrer
måde - selvom jeg finder det groft - fair nok.

K.

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 15-01-01 10:10

On Mon, 15 Jan 2001 23:46:44 GMT, "Vanillepigen" <kristine@gazel.dk>
wrote:

> "Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i
>en meddelelse news:05s66t0adlm66ni4o34vfsgo78o24o99b7@4ax.com...

Hi Christine

>Det var ikke ment som en restriktion - jeg tænkte ikke på det på
>den måde, men kan nu se, at det blev opfattet sådan.
jamen kan du ikke se at du har en meget let om med begreber som os /
vi at det uondgåeligt vil føre til opfatelsen af at - man er med i de
moral kodeks ?

>Altså enten er det for langt ude - eller også er det ikke. Jeg
>mener ikke, at jeg lider af en forsvarsmekanisme med hensyn til
>noget som skydes nogen i skoene.
jamen det er jo netop det underfundige af underbevisthed at det ikke
er klare tanker mend impulser & mekanismer der er ubevidste der er
ikke noget odiøst i det vi har det alle i situationer der forekommer
os for meget / uhåndterlige så giver jeg bevistheden op & vi slå rover
på impuls reaktion.

> [...]
>det det handler om. Iøvrigt er det gode ved DSS jo osse, at der
>er alle de forskellige mennesker med hver deres måde at se på
ja og dte skal vi værene om & ikke klantre hianden

>Der er vi så forskellige, jeg synes altså ikke, at det er særlig
>spændende. Jeg er åbenbart ikke så kontroversiel
nej men det er der heller ingen der siger du skal være :)
men nogen er mere ind andre og der skal man være forsigtig med at -
førre den fremedgørelse man selv føler over på andre

> [...]
>nogle ting, (fx var det ikke meningen, at jeg med mit indlæg
>skulle sætte dig og andre i nogen som helst bås, og jeg er ked
sådan oplevde jeg ikke dit indlæg - at det på nogen måde fremkalder
slige følser i mine tanker der tilnærmelses vist minder om had -
hvor claus pissede i en genral vending på folk hvor af mange jeg
kender privat og betragter som gode venner freY er min kærste og ja i
al beskedenhed røg jeg jo også slev ind i kategorien som du gjorde og
din mark
>og dernæst at overeragere,
>sådan, at de mennesker du angriber (eller hvad man skal kalde
>det) bliver kede af det. Jeg ved ikke, jeg tror bare, at det
>kunne være tilfældet - også selvom det "bare" er dss.
folk jeg angriber bliver ikke bare kede af det hvis angrebet er en
succes - de for permanet skade på derres velbefindene.
> [...]
>hvad vi kan tillade os at sige til hinanden herinde og så i det
>virkelige liv? Kan man tillade os at være grovere her - eller
det er det samme - synets jeg - well ved mine komne svigerfoældre vil
jeg nok vælge mine emner med større omhu ind her osv.
men ellers sandheds oplevelsen har meget høj prioutet synets jeg
> [...]
>beklage. I øvrigt kan jeg jo så netop ikke forvente, at du ændrer
>måde - selvom jeg finder det groft - fair nok.
det skulle jeg mene :)
B.

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 16-01-01 20:31

Fra : FreYa

Dato : 17-01-01 08:27

"Vanillepigen" <kristine@gazel.dk>, Mon, 15 Jan 2001 19:04:54 GMT,
wrote:
Hej Kristine,

>I hvertfald blev jeg både overrasket over og ked af hvor gale
>folk blev over, at jeg tilsyneladende tog Claus i forsvar -

Det må være mig du mener. Og som jeg har skrevet til dig, så er det
heller ikke retfærdigt, at min reaktion på Claus' indlæg skulle gå ud
over dig, eller nogen som helst anden, for den sags skyld. Jeg
undskylder til de som har følt sig angrebet af mig.

--
FreYa

Fra : dorte_dorte@my-deja.~

Dato : 16-01-01 09:07

Hej (specielt til Bo og Stray)

> [...]
> man kke tør bevæge sig ud i de voldsommere diskussioner, jeg er ligeledes
> sikker når jeg siger at man ikke kun skal bevæge sig i disse.

OK, så faldt ti-øren langt om længe hos mig og jeg beklager når jeg har
mistolket både Stray og Bo. Den pointe I har kan jeg fint se.

> [...]
> mindre kontroversiel debat (læs IKKE; uvæsentlig), som man kunne gribe til
Ja, det forstår jeg nu. det skyldes nok bare at jeg er ret ny herinde. Så
klumerer man jo ind i mellem. Jeres pointe er jeg grundlæggende enig i,
altså at det ikke nytter noget at vige uden om de kontroversielle emner.
Jeg har nu læst tråden(e) lidt grundigere, og synes nok at diskussionen
er væsentlig men også lidt mere voldsom end jeg er vant til

> Bliv endelig ved med at diskutere hvad du har lyst til. Der er lige ret!

Jamen det gør jeg også, med stor glæde!

> Med beklagende, men venlige hilsner, Stray

Aj aj, ingen grund til beklagelse, en ordentlig forklaring som du netop
har givet er meget bedre.

Knus fra Dorte

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 15-01-01 10:19

On Tue, 16 Jan 2001 08:07:05 GMT, dorte_dorte@my-deja.com wrote:
HI Dorte
ja ok det er stray du svare men jeg giver lige mit besyv med :)

>Hej (specielt til Bo og Stray)
>>

>OK, så faldt ti-øren langt om længe hos mig og jeg beklager når jeg har
>mistolket både Stray og Bo. Den pointe I har kan jeg fint se.
du skal ikke beklage - du skal skrive hvad du har lyst til og hvis du
føler dig krænket jamen så skal det da også med og så som her så for
du et svar der klare tingene op !

>Jamen det gør jeg også, med stor glæde!

GODT :)

>Aj aj, ingen grund til beklagelse, en ordentlig forklaring som du netop
>har givet er meget bedre.
Nå hwa med min - :) ?
du blev well ikke stør på vegen af kongehuset :) ?
MvH
Bo

Fra : dorte_dorte@my-deja.~

Dato : 16-01-01 15:01

In article <l4g56tokrlu5m5sem5q834ndva9rapfj4c@4ax.com>,
Chokmah alias rabias the dog <chokmah999@hotmail.com> wrote:
> On Tue, 16 Jan 2001 08:07:05 GMT, dorte_dorte@my-deja.com wrote:
> HI Dorte
(snip)

> Nå hwa med min - :) ?
> du blev well ikke stør på vegen af kongehuset :) ?
> MvH
> Bo

Hej Bo!
Åh, din forklaring var da osse go
På vegne af kongehuset, nej da - jeg synes bare at dronningen har en sær
smag m.h.t. mænd ))))

Knuser

Dorte

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 15-01-01 23:35

On Tue, 16 Jan 2001 14:01:06 GMT, dorte_dorte@my-deja.com wrote:

>Hej Bo!
>Åh, din forklaring var da osse go
>På vegne af kongehuset, nej da - jeg synes bare at dronningen har en sær
>smag m.h.t. mænd ))))
Ja Henrik - ja ham har *vi* sgu arldrig kunne fordrage - hans augante
franske forlorenhed - hans købte greve titel & fysisk revselse af sine
børn - så langt er jeg da med - men det kan da godt være at Søs &
Droningen har noget til fælles - de kan bedst med mænd som alle andre
ikke kan fordrage :) ?
For det skæge ved det er at Droningen ( jeg kan ikke huske hvad hun
heder ? ) men man kan jo se på hende - at hun rent faktisk sætter
meget stor pris på sin arenry - der er måske noge med hvis man han en
ledene poste inden for det offentlige at så i og med ta man har en som
alle andre hader så har man på en eller anden måde noget der er
dornningens eget - fordi hun elsker den mand som største delen af
befolkingen hader - det er jo skide skægt.
MvH
Bo

Fra : dorte_dorte@my-deja.~

Dato : 17-01-01 09:58

In article <rcu66tgmn1r342ln02ng1rfiv6nelpc0ni@4ax.com>,
> [...]

> ikke kan fordrage :) ?
> For det skæge ved det er at Droningen ( jeg kan ikke huske hvad hun
Hun hedder da Daisy

> [...]
> dornningens eget - fordi hun elsker den mand som største delen af
> befolkingen hader - det er jo skide skægt.

Hi hi, det er en sjov tanke at forstille sig hvordan det foregår på
Amalienborg
Se det for dig: Henrik i lak og læder og Daisy spændt op til lir med
remme og reb...

Knus Dorte

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 16-01-01 11:59

On Wed, 17 Jan 2001 08:58:04 GMT, dorte_dorte@my-deja.com wrote:

> [...]
hI Dorte
>Hi hi, det er en sjov tanke at forstille sig hvordan det foregår på
>Amalienborg
>Se det for dig: Henrik i lak og læder og Daisy spændt op til lir med
>remme og reb...
Dorte jeg har arldirg foretsilleet mig det anderledes :)
MvH
Bo

Fra : Henning

Dato : 17-01-01 16:38

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:v9a86t0i7bnth5k7r76ouovcv9tcgf773o@4ax.com...

> hI Dorte
> Dorte jeg har arldirg foretsilleet mig det anderledes :)
> MvH
> Bo

Ej Bo altså, så glemmer du helt rygterne om,
at Henrik er vild med badeanstalter og Margrethe
kommer i de samme kredse som Susse Wold,
men det skal man jo ikke fæste lid til, før
det har stået i Ekstrabladet/BT/Se og Hor

MVH
Henning