Webcam slipper ikke gennem min Orange rout~
Fra : korsager1

Dato : 18-01-02 17:45

Jeg har Orange ADSL Plus med en Tecom AR100 router.

Mit problem er at jeg hjemmefra vil køre streaming video fra mit webcam
gennem programmet Webcam32, som sender på TCP port 8888. Og det virker
ikke. Jeg kan nemt få det til at virke fra min arbejdsplads
(Universitet) med nøjagtig samme konfiguration som derhjemme.

Det er mit indtryk at problemet ligger i routeren (jeg har prøvet med
deaktiveret software firewall), men jeg har fået oplyst at det ikke
skulle være nødvendigt at åbne porte for udgående kommunikation (jeg har
tilmed prøvet åbne for TCP og UDP for indgående på port 8888).

Problemet er ikke begrænset til Webcam32, men mere end 20
videochatprogrammer (Ivista, CUseeme, Netmeeting, etc.). Der er to
programmer der har "fået lov" at sende billeder ud, nemlig Yahoo
Messenger og IVisio

Er der nogen der har haft et tilsvarende problem - og løst det?

Venlig hilsen Bjarke.

http://www.kandu.dk/