Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
reparation af Pentax Espio140-hvem tør?
Fra : Peter Hering

Dato : 18-01-02 14:56

Som stolt ejer af en Pentax Espio 140 har jeg brug for en
venlig sjæl der vil hjælpe mig!
Tilbagespolingsknappen under apparatet har sat sig fast-
dvs app. ikke kan bruges...
kan jeg selv gå igang med at reparere..?
at sende app. til rep. koster min. 1400 Kr.! Vanvittigt!
Tak på forhånd
PHering

Fra : orbital

Dato : 18-01-02 15:26

On 18 Jan 2002 05:56:08 -0800, hering@mail.tele.dk (Peter Hering)
wrote:

> [...]
>dvs app. ikke kan bruges...
>kan jeg selv gå igang med at reparere..?
>at sende app. til rep. koster min. 1400 Kr.! Vanvittigt!

Den tilbagespolingsknap skal komme ud, når man lukker bagklappen.
Right ?
Så åbn bagklappen og luk den hårdt (efter at du lige har sikret dig,
at filmen ligger rigtigt). Hjælper det ?
Så tag filmen ud, og gentag proceduren. Hjælper det ?
Så havde du måske lagt filmen lidt forkert i.

Ellers ved jeg ikke rigtigt. Man kan måske hælde 1 dråbe tynd olie ned
på den stift/knap, og gentage ovenstående.

Ellers er bundstykket vel ikke mere indviklet i sin mekanik end at du
kan forsøge dig med at skrue bunddækslet af. Du køber naturligvis et
sæt miniskruetrækkere. Værktøjet er det halve arbejde.

mvh

John

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 18-01-02 15:47

Fra : Langgaard

Dato : 18-01-02 19:46

STOP !!!!!!!

Brug ikke olie, det er som en magnet til støv og skidt, og så går det først
galt !

Prøv at komme lidt sprit på en vatpind, og masser så knappen med den, men
hold ikke kameraet så det vender på hovedet, da overskydende sprit ikke må
komme for meget ind i huset.

Jeg har haft held med dette flere gange, hvis der er kommet øl eller cola på
min EOS 1, det kan klistre knapperne til så de bliver nede når man slipper
dem !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-