Søger anbefaling af 10/100 switch til hjem~
Fra : Ole & Christina

Dato : 18-01-02 14:26

Hej gruppe, jeg har sat mig for at lave et lille hjemmenetværk, og søger derfor anbefalinger af en 8-10 ports switch med et rimeligt
pris-ydelses-kvalitets forhold.
Jeg har kigget lidt på de forskellige soho-maskiner jeg kan finde via edbpriser.dk, men om den ene plastkasse er bedre end den
anden, er svært at se. Skærm og papir er taknemmelige

Med venlig hilsen Ole S.

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-01-02 15:45

"Ole & Christina" <stigard@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
edbpriser.dk, men om den ene plastkasse er bedre end den
> anden, er svært at se. Skærm og papir er taknemmelige

Jeg vil anbefale en Rubytech switch. De kører enormt godt, siger intet
(ingen køler) og bliver
alligevel ikke varm.

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684747891

Har selv 2 model metal, og der har aldrig været problemer.
Har set dem blive rost/anbefalet på div. game-sites gennem tiden...
--
Peter J

Fra : Ultra

Dato : 18-01-02 16:11

> Har set dem blive rost/anbefalet på div. game-sites gennem tiden...

Jeg har her efter jul anskaffet mig en, som virker fortrinligt. Den er bare
i plastic, så jeg går ud fra at de nye Rubytech switches er i plastic. Blot
for at undgå forvirring.

Mvh. Lasse

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-01-02 18:46

"Peter Jensen" <pj@dreisler.dk> skrev:
> Jeg vil anbefale en Rubytech switch. De kører enormt godt, siger
> intet (ingen køler) og bliver alligevel ikke varm.
>
> <http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684747891>

Har også en sådan, købte den for en måneds-tid siden og den er
virkelig god.
Den er så god, at jeg har købt en til (til mit ADSL).

Venligst
Mikael

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 18-01-02 20:25

"Mikael Nørrelund Andersen" wrote:

> [...]
> virkelig god.
> Den er så god, at jeg har købt en til (til mit ADSL).

Hej Hvad mener I med at "den er god", -
vil det ikke bare sige at den virker og at I ikke har haft nogle
problemer ?

Elmer

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-01-02 21:27

"Jørgen Elmer" <elmermadsen@post.tele.dk> skrev:
> Hej Hvad mener I med at "den er god", -
> vil det ikke bare sige at den virker og at I ikke har haft nogle
> problemer ?

Den er god fordi der ikke har været problemer med opsætning,
defekter, støj eller lignende...

Kan ikke lige se relevansen i spørgsmålet...!?!

/Mikael

Fra : Robert Andersen

Dato : 25-01-02 22:47

Har selv en rubytech switch i metal, den duer ikke hvis du har mange lange
kabler tilsluttet (f.eks. 8x25 meter) men hvis det er til få computere der
ikke står langt fra hinanden er den god til prisen.

Mvh.

Robert

Fra : Arne

Dato : 18-01-02 20:24

Hold da op - hvor tit kan det her spørgsmål blive stillet - 5 gange om
dagen - lær nu lige at læse ikke
Det er da trist at vi ikke kan få bare lidt nye boller i suppen engang
imellem.

Var ellers lige i godt humør.....

Fra : Ole & Christina

Dato : 18-01-02 23:21

"Arne" <Eivind.Olsen@XXX.tele.dk> skrev i en meddelelse news:a29spj$2c3c$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> dagen - lær nu lige at læse ikke
> Det er da trist at vi ikke kan få bare lidt nye boller i suppen engang

Søde, kunne du ikke lige give mig et par message ID's bare fra de sidste ti, Images news-server har ikke rigtig vist dem....

Ole S

Fra : Ole & Christina

Dato : 18-01-02 23:32

"Ole & Christina" <stigard@image.dk> skrev i en meddelelse news:a2a70o$kug$1@egon.worldonline.dk...

> Søde, kunne du ikke lige give mig et par message ID's bare fra de sidste ti, Images news-server har ikke rigtig vist dem....
>
> Ole S

....rent faktisk skal jeg på deres server tilbage til den 8/1 2002 for at finde et (bi-)spørgsamål, som ligner....

Ole S.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-01-02 10:41

"Ole & Christina" <stigard@image.dk> skrev....

> Hej gruppe, jeg har sat mig for at lave et lille hjemmenetværk,
> og søger derfor anbefalinger af en 8-10 ports switch med et
> rimeligt pris-ydelses-kvalitets forhold.

Switche idag er generelt af så god kvalitet at den billigste kan
anbefales til almindeligt brug.

Først hvis du stiller specielle krav til f.eks. temperatur,
kvalitet(hvis du nu skifter stik/kabler konstant), el.lign. er der
grund til at ofre væsentligt mere.

Selv har jeg en TrendNet switch, der kører 24/7 uden at kny. Og den
er ikke nogen flaskehals i netværket, hvorfor jeg f.eks. ikke har
fundet nogen grund til at teste ydelsen(jvf. Elmers indlæg).

Jeg valgte TrendNet fordi den var billig og lille, men alligevel
havde metalkabinet.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Ole & Christina

Dato : 19-01-02 22:57

Tak for svarene, jeg hatr nu bestilt en rubytech, så må vi se, om plastic'en er pengene værd

Ole S.