glatbarbering
Fra : Saint

Dato : 30-12-00 21:31

Når min kæreste barberer sig, efterlader det kløen og små røde knopper. Er
der nogen, der kender nogle tips, til hvordan det kan undgås?

Fra : modesty

Dato : 30-12-00 21:51

Hej Saint

> Når min kæreste barberer sig, efterlader det kløen og små røde knopper. Er
> der nogen, der kender nogle tips, til hvordan det kan undgås?

Hun kunne eventuelt prøve at bruge hårfjerner til sensitiv hud i stedet for en
skraber.

Venlig hilsen
modesty

Fra : Leyna

Dato : 30-12-00 22:59

On Sat, 30 Dec 2000 21:50:52 +0100, modesty <1modesty@nerve.com>
wrote:

>Hej Saint

>Hun kunne eventuelt prøve at bruge hårfjerner til sensitiv hud i stedet for en
>skraber.

Er der eventuelt noget du kan anbefale?
Personligt er min hud afsindig sart, så der må ikke være hverken farve
eller parfume i det. Jeg ville være en smule urolig ved at bruge
hårfjerner et så følsomt sted.
--
Leyna
Big Girls - Dem der er lidt mere af end gennemsnittet.

Fra : Kirstine

Dato : 30-12-00 23:59

In article <4hms4t8e1k7hkrkftj6jb6dg88nmo61phl@4ax.com>, leyna@leyna.dk
says...
..

> Er der eventuelt noget du kan anbefale?
> Personligt er min hud afsindig sart, så der må ikke være hverken farve
> eller parfume i det. Jeg ville være en smule urolig ved at bruge
> hårfjerner et så følsomt sted.

Jeg springer lige som helt ny ind og blander mig i snakken - håber, at
det er okay

Prøv med Tea Tree Oil Lotion. Det kan købes i Matas eller på apoteket.
Jeg bruger en rigtig skarp skraber og sådan noget barbergele til kvinder,
og så smører jeg lotion på det barberede område bagefter - på den måde er
jeg sluppet for de irriterende knopper.

Godt nytår!

Kirstine

--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Leyna

Dato : 31-12-00 00:18

On Sat, 30 Dec 2000 23:58:51 +0100, Kirstine <minipip@mail.dk> wrote:

> [...]
>says...
>.

>Jeg springer lige som helt ny ind og blander mig i snakken - håber, at

Det er min faste overbevisning, at alle der kan bidrage med et
ordentligt indlæg, er velkomne. Sådan er det i hvert fald i andre
grupper.

> [...]
>og så smører jeg lotion på det barberede område bagefter - på den måde er

Og der er hverken parfume eller farvestoffer i?

>Godt nytår!

Tak, og i lige måde!

Fra : Kirstine

Dato : 31-12-00 01:02

In article <g3rs4tso1kcss71nnogiurkjbg11dtfeqf@4ax.com>, leyna@leyna.dk
says...

> Og der er hverken parfume eller farvestoffer i?

nope...er et rent naturprodukt. Men du skal nok lige kigge efter på
flasken, for jeg mener, at man kan få flere forskellige slags, og jeg ved
ikke, om de alle er parfume - og farvestofsfri.

--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : N/A

Dato : 31-12-00 13:57

Fra : Tomas O.

Dato : 31-12-00 13:57

"Bente B. Petersen" <bentep@groenjord.dk> skrev:

hej Bente

Kamillete er absolut ikke en dårlig ide.

Brugte det i sin tid til at rense et sår i som hele tidne gik i
betændelse.. efter 2 dage med badning i kamillete gik det endelig
væk

Hilsen
Tomas som synes folk der vil have store knald til nytår skulle finde
sig en partner i stedet for at spænge deres lemmer af.

Fra : Leyna

Dato : 31-12-00 14:49

On Sun, 31 Dec 2000 12:57:02 GMT, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

> [...]
>
>Brugte det i sin tid til at rense et sår i som hele tidne gik i
>betændelse.. efter 2 dage med badning i kamillete gik det endelig

De fleste former fo betændelse kan afhjælpes med kamillethe. Har selv
brugt det ved øjenbetændelse med rigtig godt resultat.

>Hilsen
>Tomas som synes folk der vil have store knald til nytår skulle finde
>sig en partner i stedet for at spænge deres lemmer af.

Og det gør vi så!

Fra : modesty

Dato : 31-12-00 08:28

Heii Leyna

> Er der eventuelt noget du kan anbefale?
> Personligt er min hud afsindig sart, så der må ikke være hverken farve
> eller parfume i det. Jeg ville være en smule urolig ved at bruge
> hårfjerner et så følsomt sted.

Hvis du er så sart så ville jeg også holde mig fra det .... selvom det er for
sensitive skin så er det jo skrappe sager alligevel. Men jeg kan ihvertfald bedre
tåle det end en skraber .... Jeg synes derimod at tetræsolieidéen lyder som en der
skal prøves....

Venlig hilsen
og godt nytår
modesty

Fra : MaiBritt

Dato : 31-12-00 13:32

> On Sat, 30 Dec 2000 21:50:52 +0100, modesty <1modesty@nerve.com>
> wrote:

Hej Saint og Leyna

Er

Et godt tip er at smøde noget fed creme på lige efter endt barbering, f.eks.
Helosan, eller dem fra apoteket. Det har i hvert fald hjulpet mig af med
knopperne..

> Er der eventuelt noget du kan anbefale?
> Personligt er min hud afsindig sart, så der må ikke være hverken farve
> eller parfume i det. Jeg ville være en smule urolig ved at bruge
> hårfjerner et så følsomt sted.

Jeg selv er også ret sart, noget med vaskepulver og fast håndsæbe der får
min hud til at klø og brænde..
Jeg har dog med fordel brugt Veet til sart hud, og så den der om sommeren er
beregnet til bikini-linien.. Det kan godt nive lidt hvis det kommer for
langt om bagi, så der skal man stadig bruge en skraber hvis det skal være
sådan helt perfekt, men ellers er jeg ret glad for at bruge det, men jeg
tonser stadig en masse fed creme på bagefter, mere fordi huden har godt af
det når man sådan lige går ind og fjerner dens forsvarsværker.. Alligevel er
det smart, ikke bare at klaske missen fuld af hårfjerner, men lave den test
de også anbefaler på pakken, f.eks. på armen eller et andet sted, så man
slipper for at et evt. udslæt sætter sig lige der hvor det er allerværst, på
armen er det jo til at leve med...
God fornøjelse
Og godt nytår

OT : Flot tiltag med den side synes jeg

--
Knus Mai-Britt
ICQ # 15959553

--
It's better to regret something you did - than something you didn't do
- Red Hot Chili Peppers

Fra : Leyna

Dato : 31-12-00 14:46

On Sun, 31 Dec 2000 13:31:37 +0100, "MaiBritt" <maira@cool.dk> wrote:

> [...]
>Helosan, eller dem fra apoteket. Det har i hvert fald hjulpet mig af med

Helosan skulle være godt. Jeg har dog aldrig prøvet det, men det er da
vist et forsøg værd. Tak for rådet!

> [...]
>slipper for at et evt. udslæt sætter sig lige der hvor det er allerværst, på

Veet til sart hud... hmmmm... Det er godt nok år og dag siden jeg har
prøvet det, men dengang var det noget kras stads. Bruger du så det og
så Helosan på bagefter?

>God fornøjelse

Jo tak!
>Og godt nytår

Og i lige måde.

>OT : Flot tiltag med den side synes jeg

Mange tak. Der går desværre alt for mange store piger rundt med en
fornemmelse af, at de ikke er noget værd. Jeg håber siden kan hjælpe
nogle af dem.

Fra : Maibritt

Dato : 02-01-01 00:39

Hej Leyna

> Helosan skulle være godt. Jeg har dog aldrig prøvet det, men det er da
> vist et forsøg værd. Tak for rådet!

Om ikke andet er det altid en god creme til hård/tør hud og smårifter,
så selvom den måske ikke er effektiv til det føromtalte formål, har man
ved køb af en tube ikke smidt pnge ud af vinduet i alt fald..

> Veet til sart hud... hmmmm... Det er godt nok år og dag siden jeg har
> prøvet det, men dengang var det noget kras stads. Bruger du så det og
> så Helosan på bagefter?

Veet er stadig ret kras, det er også derfor jeg siger at man under alle
omstændigheder skal lave den der lille smarte test ca. et døgn før man
har planer om at bruge det til intim-hårfjerning. Men når jeg bruger
det, og pladrer en masse creme på bagefter gir det ingen knopper.. det
kan godt være lidt træls at man er så fedtet af cremen når man skal ha
trusser på osv, men man kan jo bare lade være med at vente med at gøre
det til ti minutter før man skal ud af døren.. Det virker i alt fald for
mig..

> Og i lige måde.

Mange tak, havde en festlig aften i alt fald, og sikke tømmermænd.. *GG*

> Mange tak. Der går desværre alt for mange store piger rundt med en
> fornemmelse af, at de ikke er noget værd. Jeg håber siden kan hjælpe
> nogle af dem.

Jeg er selv en af de store piger og kan til tider føle mig forkert osv.,
og selvom jeg ved at jeg ikke er mindre værd end andre er det ikke altid
lige let, så jeg synes bare det er skønt at der findes folk som dig der
gider hjælpe andre med at ha' det godt..

> --
> Leyna

Knus
Mai-Britt

Fra : Saint

Dato : 02-01-01 14:43

Tak for de mange svar. Vi prøver os frem!

Fra : dorte_dorte@my-deja.~

Dato : 02-01-01 15:11

In article <mBr36.691$CQ5.27251@news101.telia.com>,
"Saint" <galleguf@hotmail.com> wrote:
> Når min kæreste barberer sig, efterlader det kløen og små røde knopper. Er
> der nogen, der kender nogle tips, til hvordan det kan undgås?

Hej
Min dejlige mand og jeg plejer at smøre efter med noget Aloe Vera gel.
Det virker i løbet af et par dage, derefter er det nok at smøre hver
anden eller tredje gang.

Knus Dorte

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Maltha

Dato : 08-01-01 04:08

Hej ale sammen og godt nytår...

Det er meget godt med tea tree oil, men uha hvor det smager..( Min
kone bruger Aæoe Vera og har ALDRIG knopper eller lign.
Vi bruger en el shaver og hun syntes at det er bedre og mere behageligt.

Mange hilsner

Maltha