Hjælp ! Nokia display går ud !!
Fra : Claus Olsen

Dato : 18-01-02 00:54

Jeg håber nogen kan hjælpe mig, jeg er den (U)lykkelige ejer
af 3 forskellige Nokia telefoner 5110, 6150 og 8210 de har
alle problemer med at displayet af og til går ud, og man skal
trykke rimeligt hårdt på fronten over displayet, for at få det
igang igen, er der nogen der kender til problemet, og hvad
der kan gøres ??

På forhånd tak !

Claus

Fra : Anders

Dato : 18-01-02 07:40

Hej Claus

Jeg har efterhånden reppet flere 5110 og 61x0'er med den samme fejl.

Du skal have displayet af, det sidder fast med en lille metalbøjle, bag på
displayet renser du FORSIGTIGT de kontaktpunkter der er på hhv print og
display.
Herefter er det bare at samle tlf igen og display'et skulle gerne stå klart
og tydeligt.

Akj

Fra : Eliasen

Dato : 18-01-02 07:49

> [...]
> trykke rimeligt hårdt på fronten over displayet, for at få det
> igang igen, er der nogen der kender til problemet, og hvad

Tag den i hånden (telefonen forstås) og gå ind i en Nokia-biks eller et
mobilos-serviceværksted. De skifter en lille "elastorpude", der har
tendens til at blive "trykket flad" inde i telefonen. Efter endt
operation er patienten så god som ny (i hvert fald i et halvt års tid ad
gangen)

/ Eliasen