Findes der andre af vores slags ...
Fra : Jemoki

Dato : 26-12-00 16:06

Hejsa og Glædelig bagJul ....

Sidder her og tænker ..

Findes der andre som er så heldige som os .. Og har fundet lykken .. i en
pige ..
Det skal lige siges .. at Vi .. er et gift par .. med 2 børn .. som elsker
hinanden meget højt .. men altid har drømt om tanken/fantasien .. om at have
en tøz/veninde/kæreste hos os .. og det er nu sket .. faktisk har hun boet
hos os i 5 måneder nu ...

Men mit/Vores Spøgsmål .. er .. findes der andre af vores slags ... enten
par som har en pige/fyr boende fast .. eller har haft ..

Eller er vi de eneste som er heldige / dumme nok .. til at tage springet
????

Vi vil gerne .. høre kommentarer .. og andet ...

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 26-12-00 16:44

On Tue, 26 Dec 2000 16:05:54 +0100, "Jemoki" <jemoki@kyst-net.dk>
wrote:

>Hejsa og Glædelig bagJul ....
Ditto :)

>Sidder her og tænker ..
JOw ..!

> [...]
>en tøz/veninde/kæreste hos os .. og det er nu sket .. faktisk har hun boet
Jamen det er da herligt for JER , men nu er det ligesådan med børn -
som jeg godt nok ikke har ... så er det sgu noget rod .. det er meget
godt at voksne mennesker der er sig selv - har derreses & sit -
eksperimentere & lever alverden ud.
Men når der er børn med i det .. ikke fordi jeg tror de indgår i
akten. Så er det noget egoistisk mark fræs ... da jeg har en
tilbøjelighed til at idyalisere børns status lidt i familien - eo ipso
hvis man først før dem - ja så må man sgu tage sig selv i nakke og
rejse sig over sine egen fikse idder & prioutere dem højest.
Selvfølig kan man sætte krogenen op i loftet & finde frø mands
udstyret frem - når de ikke er hjemme.
Men jeg tror ikke polygami har gavnet nogen pode også selv om døren er
lukket så hænger der noget rådent & inflateret i luften omkring dem !

>Men mit/Vores Spøgsmål .. er .. findes der andre af vores slags ... enten
>par som har en pige/fyr boende fast .. eller har haft ..
Sikkert Charles Manson .. før han røg i spjelet for ta have slåed
Polanskies kone ihejl ! :) de gik faktisk under navnet Polanski
famillien !

>Eller er vi de eneste som er heldige / dumme nok .. til at tage springet
>????
jeg ved ikke om et sprin eller en dumhed er en undskyldning for
skødesløshed , med børns virklighedes opfatelse .. jeg kender en lebbe
der lå og højlydt og skreg med når hun havde sex med sin dyke veninde
- hvortil den 5 årige pode - rejste sig om natten 1 meter fra doubelt
sengen og sagde MOR IKKE DEN LYD !
det er meget tæt på et overgreb om ikke andte mentalt !

>Vi vil gerne .. høre kommentarer .. og andet ...

ja den kom så her :)
MvH
Bo fra Jylland !!!!!

Fra : Ctrl-Alt-Del

Dato : 27-12-00 09:48

"Chokmah Rabias The dog" <chokmah777@hotmail.com> wrote in message

> Ditto :)

> JOw ..!

Øhh hedder de ikke The Manson family dem med Polansky ??
Polansky er vist heller ingen engel, Har vidst haft lidt problemer med at
holde snitterne fra små piger..
Jeg syntes ikke man kan sammenligne det de gør med en flok psykoseramte
mordere i amerika..
Men nok om det..
Var der ikke noget med en eller anden rockerhøvding i Holbæk som havde 2
koner ??
det gik vidst også grueligt galt..
Heller ikke noget godt sammenligningsgrundlag
Men sådan nogle forhold hører man kun om i medierne når det går galt.
Man kan vel også bruge Tvind i 70 erne som eksempel, bollerum og
fællesbørn...

Bedste julehilsner
Ctrl-Alt-Del

Fra : N/A

Dato : 28-12-00 17:45

Fra : thanatos666@my-deja.~

Dato : 28-12-00 17:45

In article <Q5J26.46$tg6.25554036@news.mobilixnet.dk>,
"SGO-tøz*i lære*" <SGO@kyst-net.dk> wrote:

> Nu sidder jeg som den der unge og forelskede tøs i det her
trekantsforhold
> og læser disse lidt underlige kommentarer og underer mig over hvad i
al
> verden vi kan bruge det til... der er jo en grund til at man
indlægger en
> annonce...
>
> Jeg Elsker Jer begge
> Jeres tøz

Hej SGOtøzen (og Jemoki&Dicte)!

At tage springet fra, at invitere en trediepart med i sengen nu og da,
til ligefrem at flytte sammen, er modigt synes jeg! Jeg kan dog ikke se
noget problem i, at der er børn involveret! Det er ikke et spring vi
ville turde tage, (JA! Vi har lignende oplevelser!) men hvis det virker
for jer, er det vel ideelt!? Jeg tvivler heller ikke på, at der
findes "andre af jeres slags"... Jeg læste en artikel i Politiken 24/12
om et sted på nettet, der var mødested for polyamourøse fra hele
verden, kan dog ikke lige huske URL'en. Held og lykke!

Thanatos

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 29-12-00 02:39

On Thu, 28 Dec 2000 16:44:59 GMT, thanatos666@my-deja.com wrote:

> [...]

>til ligefrem at flytte sammen, er modigt synes jeg! Jeg kan dog ikke se
>noget problem i, at der er børn involveret!
Nej det er ragenes sindsygt fuldstændigt uansvarligt & total besætesle
af egne behov og tilside sætelse af dem der ingen valg har !
> [...]
>om et sted på nettet, der var mødested for polyamourøse fra hele
>verden, kan dog ikke lige huske URL'en. Held og lykke!
ja det ku fame være yndigt først er det politisk korekt at forgude de
homosekuelle og når de så ligesom ikke kan tage mere & har sejret sig
ihel jamen så finder man en eller anden aparte gruppe at kaste sin
kærlighed over :)
Det er i og for sig også meget sødt med den liberalisme men hold
børnene ude af det !
MvH
Bo

Fra : thanatos666@my-deja.~

Dato : 29-12-00 04:59

In article <g4pn4t4oh2jas24q88c21ham6re9sqro0o@4ax.com>,

> Nej det er ragenes sindsygt fuldstændigt uansvarligt & total besætesle
> af egne behov og tilside sætelse af dem der ingen valg har !

Øh, hvad er det lige der er så sindssygt? Du mener, at børn kun kan
forholde sig til to mennesker ad gangen???

> ja det ku fame være yndigt først er det politisk korekt at forgude de
> homosekuelle

Hvem fanden "forguder" de homoseksuelle???

og når de så ligesom ikke kan tage mere & har sejret sig
> ihel jamen så finder man en eller anden aparte gruppe at kaste sin
> kærlighed over :)

JA! De homoseksuelle har sejret ad helvede til, bare spørg P.N.

Venlig Hilsen Thanatos den FÆLE

P:S Jeg elsker min kone's elskerinde!

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Henning

Dato : 29-12-00 15:50

<thanatos666@my-deja.com> skrev i en meddelelse

> P:S Jeg elsker min kone's elskerinde!

Jeg elskede aldrig min ex-kones elskerinder, jeg
bollede bare med dem, når hun tog dem med hjem *GF*

MVH
Henning

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 31-12-00 04:33

Chokmah Rabias The dog <chokmah777@hotmail.com> writes:

> Nej det er ragenes sindsygt fuldstændigt uansvarligt & total besætesle
> af egne behov og tilside sætelse af dem der ingen valg har !

Pjat med dig. Man kan faktisk sagtens være både anderledes *og*
give børn en tryg og sikker opvækst.

> [...]
> homosekuelle og når de så ligesom ikke kan tage mere & har sejret sig
> ihel jamen så finder man en eller anden aparte gruppe at kaste sin

Ah, ja. Hvor praktisk. Lad os slå alle dem der ikke lever lissom dig
sammen under den bekvemme betegnelse "aparte". Så har du et sted at
gøre af din angst og dit had.

> Det er i og for sig også meget sødt med den liberalisme men hold
> børnene ude af det !

Du lyder som en højre-radikal kristen fundamentalist. De griber osse
altid til den der med at "de fordærver børnene" når de ikke kan finde
på andet.

/Lars
--
Yes, letting gays have kids will result in a lot of people who think
being gay is pretty much normal. This is a feature, not a bug.

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 28-12-00 23:00

On Thu, 28 Dec 2000 16:36:21 +0100, "SGO-tøz*i lære*"
<SGO@kyst-net.dk> wrote:

>Ctrl-Alt-Del <noone@nowhere.no> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:K0i26.923$fp1.65761@news101.telia.com...

Øhh jow !
ahh teenager er han vist glad for men ikke børn
nej borste far at de havde den samme seksualitet så ....
ok
jow og de var søskne !
yep de skød ham :)
Nå hwa fan når vi nu er ved det ... :)
jamen det gik sgu da også rivens galt med tvind - et hold forlorne
fanatiker på lige fod med sigentology minesota & jones town - det er
sgu altid farligt når det enklete menneske holder op med at tænke !
MvH
Bo

>Nu sidder jeg som den der unge og forelskede tøs i det her trekantsforhold
>og læser disse lidt underlige kommentarer og underer mig over hvad i al
>verden vi kan bruge det til...
bed peder eller Tomas o om at sende dig en link om citerings tekning
hvor man skære det væk som man ikke svare på - det er skide smart - nu
har jeg lige sidte og svare på en andens indlæg !

>der er jo en grund til at man indlægger en
>annonce...
du taler i tåger bette ven !

>Jeg Elsker Jer begge
Øhh hvem ? :)
MvH
Bo

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 29-12-00 00:10

Chokmah Rabias The dog <chokmah777@hotmail.com> writes:

> du taler i tåger bette ven !

Hva' dælen, Bo? Kan du nu kun læse indlæg der er lige så rodede som
dine egne?

/Lars
--
http://www.efit.dk

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 29-12-00 02:39

On 29 Dec 2000 00:09:52 +0100, "Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk>
wrote:

>Hva' dælen, Bo? Kan du nu kun læse indlæg der er lige så rodede som
>dine egne?

Der er absolut INTET rodet ved min indlæg !
men Lars du er OT , så jeg må straks se en underbygning af dine
postulater.
Bedsste hilsner
Bo
fut :dk.admin.netikette

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 29-12-00 04:30

"Chokmah Rabias The dog" skrev

Hej Bo

> bed peder eller Tomas o om at sende dig en link om citerings
> tekning

Når du er igang, kan du ligeså godt læse med. Det tog mig lidt
ekstra tid, at finde ud af hvad dælen du havde besvaret i ctrl-
del-alts indlæg.

Eventuelt kan du blive inspireret af de eksempler som er på
siden. Du kan naturligvis også blive inspireret af den måde
jeg citerer på.

> du taler i tåger bette ven !

Hun taler da ikke det mindste i tåger: man laver en annonce,
hvis man enten har noget man vil af med eller andre har noget
man vil have fat på. Hvor svært kan det være at forstå?

> Øhh hvem ? :)

De personer hun omtaler, har sikkert noget med Jemoki og frue
at gøre. Selvom hun besvarer dit indlæg. Det gør hun sikkert,
fordi hun ikke er en ørn til at skrive i nyhedsgrupper, lige-
som dig.

Du kan hermed føle dig vejledt. Hvis du ikke følger vejlednin-
gen lover jeg at min første dans til dss-festen, den 6/1 hos
Henning (Viby, Sjælland), bliver med dig.

Med de venligste førnytårshilsener

Peder, som sætter opfølgning (FUT) til nyhedsgruppen:
derovre. Grunden til at jeg FUTer, er at dette emne (citat-
teknik) bedst diskuteres i den omtalte gruppe.

Fra : straydog

Dato : 03-01-01 08:08

"SGO-tøz*i lære*" <SGO@kyst-net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu sidder jeg som den der unge og forelskede tøs i det her trekantsforhold
> og læser disse lidt underlige kommentarer og underer mig over hvad i al
> verden vi kan bruge det til

Man kan bruge det til at være opmærksom på at der kan være ekstra grund til
at koncentrere sig om at børnene ikke forvirres. Derved ikke sagt at det er
et problem, men man skal vel være opmærksom på det.

Men jeg håber da at det er og forbliver alletiders for ALLE involverede
parter.

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 29-12-00 01:32

Chokmah Rabias The dog <chokmah777@hotmail.com> writes:

> Men når der er børn med i det .. ikke fordi jeg tror de indgår i
> akten. Så er det noget egoistisk mark fræs ...

Og hvorfor er det så lige, at børn er dårligere stillet fordi der er
tre (eller fire) voksne i en familie, end hvis der er to?

> hvis man først før dem - ja så må man sgu tage sig selv i nakke og
> rejse sig over sine egen fikse idder & prioutere dem højest.

Og det kan man kun ved at være to voksne, med volvo og villa og
(puddel)vovse? Helt ærligt, Bo.

Det er min erfaring, at det afgørende for børns opvækst er, at de
bliver behandlet ordenligt, at de bliver stimuleret, får tryghed, og
møde ægte og oprigtig interesse. Det er derimod ikke så fandens
vigtigt, at familien lever op til en masse sociale normer; børn kan
sagtens håndtere at noget er anderledes normen, hvis blot forældrene
magter at være naturlige og ærlige.

Børn får ikke en god opvækst af, at deres forældre lever op til de
borgerlige normer, og de får ikke en dårlig opvækst af, at forældrene
ikke gør det. Børn får en god opvækst af, at deres forældre er
ansvarlige og tager deres opgaver som forældre alvorligt.

> Men jeg tror ikke polygami har gavnet nogen pode også selv om døren er
> lukket så hænger der noget rådent & inflateret i luften omkring dem !

Ja ja -- for dig er alt andet end den småborgerlige kernefamilie sådan
lidt rådden, ikke?

> Sikkert Charles Manson .. før han røg i spjelet for ta have slåed
> Polanskies kone ihejl ! :) de gik faktisk under navnet Polanski
> famillien !

Gu'fa'er, Bo. Tag dine piller. Hvorfor skal du altid hive den slags
pis frem? Vi får jo ikke ligefrem gang i en seriøs diskussion på den
måde.

/Lars
--
http://www.efit.dk

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 29-12-00 02:39

On 29 Dec 2000 01:32:15 +0100, "Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk>
wrote:
HI Lars

>Og hvorfor er det så lige, at børn er dårligere stillet fordi der er
>tre (eller fire) voksne i en familie, end hvis der er to?
det har noget eller alt at gøre med at et barn danner sit verdens
billed ud fra at det idetificere sig med forskelige træk ved modereen
eller faderen i det øjeblik hvor der indgår flere , flere i den rolle
så flyder grænserne ud -& barnet glider over i en verden af sanse
kaos!

>Og det kan man kun ved at være to voksne, med volvo og villa og
>(puddel)vovse? Helt ærligt, Bo.

jeg har arldrig sagt at ramerne for et monogamt par skulle komme fra
cd eller social demokratiet eller ratter konforme !

> [...]
>vigtigt, at familien lever op til en masse sociale normer; børn kan
>sagtens håndtere at noget er anderledes normen, hvis blot forældrene
jamen hvis vi nu lige ser bort fra at den givne ramme eller
alternativet til polygami er et parcelhus helved med hjortens fald
over kaminen der arldrig bliver tændt !
og giver flere mennesker en højre kvalitet ind det ...
> [...]
>ikke gør det. Børn får en god opvækst af, at deres forældre er
>ansvarlige og tager deres opgaver som forældre alvorligt.
jamen ser du her står vi over for en helt anden problematik - ind den
umidelbart synelige - da største delen af vort foregård i det
ubevidste og igenem det ubevidste sanses verden af barnet 0-3 år
ihvertilfæled.
de farigst forældre i verden er dem der selv mener at de giver barnet
alt det som de har brug for - jeg husker selv de venstre ointerede
forældre fra 80 er 70 er kolektiverne - sjældent har man mødt folk der
var mere ovebevidst om at de havde rat - sjældent har en gruppe af
mennesker producerede så mange taber børn !

>Ja ja -- for dig er alt andet end den småborgerlige kernefamilie sådan
>lidt rådden, ikke?

JA ! :)
nej selv følig ikke , men det er som du ikke ser muligheden for at 2
mennesker i et forhold , med børn kan foretage sig noget fornuftigt
sammen ?
men frem for de polygame så formidler de en klarhed i derres roller i
forhold til barnet - hvor der i et polygamt forhold vil som jeg
indledningsvist skriver altid være et kaos af ubevidste overføringer
som barnet tager til sig - hvor det enste det reelt står tilbage med
er et indtryg af den en af de mange forældre der dukker op ikke eller
kun delvist er tilstede - med overbevisningen om sine egne
fortrineligheder !

>Gu'fa'er, Bo. Tag dine piller.
så så hold kammer tonen brug flames i muderet og ikke her !
> Hvorfor skal du altid hive den slags
>pis frem? Vi får jo ikke ligefrem gang i en seriøs diskussion på den
>måde.
jeg kan da ikke se der er noget galt med min eksemplificering - i
forhold til din hvor det er meget svært at finde noget kilde
materiale!
jeg kan da ikke se det skader dikusionen - jeg er bare ikke enig ! i
at polygami er godt for børn - eller som jeg ser diskusionen så
glemmer man fra starten af børnene - det er en konstatering , men ikke
væsentligt et forhold som jeg så bringer op , det kan da ikke være
andet ind en berigelse for diskusionen & hvis man synets det er for
slemt at t

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 30-12-00 12:37

On Fri, 29 Dec 2000 02:39:16 +0100, Chokmah Rabias The dog
> [...]

>eller faderen i det øjeblik hvor der indgår flere , flere i den rolle
>så flyder grænserne ud -& barnet glider over i en verden af sanse

   Det tror jeg ikke på :) Du siger jo hermed at fx. et
skilsmissebarn hvis mor finder sig en anden mand bliver
sanseforvirret. (Naturligvis tager jeg her Bo's tidligere
betragtninger om at et homosexuelt par ikke kan opdrage børn fordi de
i sagens natur ikke kan være de biologiske forældre til barnet i
betragtning).
   I øvrigt - de forældre der ikke lever op til
kernefamilie-ideen...hvordan tror du de havde det derhjemme? Jeg tror
faktisk at mange unge der oplever den åh-så-politisk-korrekte
kernefamilie er ved at brække sig når de flytter hjemmefra. For den
typiske kernefamilie er og bliver en facade i rigtig mange tilfælde.
Bare fordi det ser korrekt og rigtigt ud behøver det sgu ikke at være
det. Det er i hvert fald min helt klare opfattelse af det.

>jeg har arldrig sagt at ramerne for et monogamt par skulle komme fra
>cd eller social demokratiet eller ratter konforme !

   Men du taler stadig utroligt meget for at børn kun bliver
opdraget "rigtigt" i en kernefamilie - med eller uden villa og vovse.
Og her er jeg så ret så uenig med dig - mest på grund af mine egne
erfaringer - men også på grund af studier (Som jeg selvfølgelig ikke
ka hverken citere eller komme med URL eller lignende til :) der siger
at selv om man bliver opdraget i en kernefamilie så er man ikke sikret
at blive til noget. Ej heller er man dømt til at blive taber fordi man
er opvokset i familie med druk og vold osv.

> [...]
>over kaminen der arldrig bliver tændt !
>og giver flere mennesker en højre kvalitet ind det ...

   Jeg kan ikke lige få mening i det du siger her Bo - men det
ovenstående omkring stimulation og kærlighed kan jeg nikke genkendende
til som en af mine egne meninger om børn :)

   Enig!

> [...]
>var mere ovebevidst om at de havde rat - sjældent har en gruppe af
>mennesker producerede så mange taber børn !

   Det er ikke bare det du skal sige til dig selv Bo :) Spørg
også dig selv hvor de mennesker kommer fra der bor i kollektiv! Og
svaret er og bliver at de kommer fra 50'ernes kernefamilier langt de
fleste af dem....Så kunne jeg jo konkludere at kernefamilien avler
revolutionære der avler tabere - men det lader jeg være med fordi jeg
tror at der er så mange andre ting der spiller ind. Deriblandt
kærlighed og tillid, respekt og stimulation.

>JA ! :)
>nej selv følig ikke , men det er som du ikke ser muligheden for at 2
>mennesker i et forhold , med børn kan foretage sig noget fornuftigt
>sammen ?

   Selvfølgelig kan de det - jeg påregner selv at skulle være
lidt kernefamilieagtig med far, mor og 2 børn eller sådan noget.
Meeeeen - jeg li

Fra : straydog

Dato : 30-12-00 20:41

"Trine Stubbe Teglbjaerg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tror at der er så mange andre ting der spiller ind. Deriblandt
> kærlighed og tillid, respekt og stimulation.

Eller man kan se kollektvet som et historskfænomen. Husk på at dem der
levede i kollektiv dengang for en stor dels vedkommende skiftede til
kernefamilie formen efter et stykke tid. Og at de i dag ikke længere lever i
kollektiv. Og nej, man kan ikke konkludere at kernefamilien avler
revolutionære. Kernefamilierne i 20, 30 og 40'erne gjorde ikke. Og 50'erne
et 60'ernes som de fleste af de som levede i kollektiv kom fra, avlede
heller ikke revolutonære. Det var et fåtal, selvom det er ivrigt beskrevet
der egentligt valgte kollektivformen. Hvis man kigger på hvad der er kommet
ud af kollektiverne - hvor velfungerende de børn er - så tror jeg ikke der
er en positiv sammenhæng mellem tabere og det at være vokset op i kollektiv,
men hvor velfungerende mennesker der levede i kollektivet.

> [...]
> Meeeeen - jeg ligger måske nogen andre ord i den rigtige kernefamilie
> - far der arbejder og mor der passer hus..... :)

Det er en interessant værditillæggelse du giver kernefamilien. Men jeg tror
at Bo taler om den moderne kernefamilie.

Straydog

Fra : straydog

Dato : 03-01-01 08:00

"Trine Stubbe Teglbjaerg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Hej Trine

> Det tror jeg ikke på :) Du siger jo hermed at fx. et
> skilsmissebarn hvis mor finder sig en anden mand bliver
> sanseforvirret.

Det synes jeg nu ikke Bo siger. Og jeg synes samtdig at pointen med
identifikationen ikke er helt hen i vejret. Jeg mener at Bo har en god
pointe i at en alternativ konstellation giver forældrene et ansvar for at
være opmærksomme på hvad det kan medføre af spørgsmål (også de uformulerede)
hos barnet. Jeg vil bestemt give Bo ret i at man ikke bare må tro at det
hele er fint. Det kan være det er, men det modsatte kan også være tilfælde.
Samtidig så synes jeg at det er en urimelig udtalelse at skilsmisse ikke er
problematisk for et barn. At det kan være det bedste alternativ, og at der
er mange der kan finde ud af at belaste barnet begrænset i den forbindelse
har jeg stor respekt for. Men skilsmisse er IMO nogle gange det mindste
onde. Det bedste ville være hvis forældrene ikke havde problemer der gjorde
at de ikke kunne leve sammen. Derved siger jeg at det er bedre for et barn
ikke at skulle opleve skilsmissen alt andet lige. Når skilsmisse så kan være
det bedste alternativ, så skyldes det jo at der er andre problemer. Men det
er da bedre hvis forældrene har det godt sammen, end de skal skilles og
finde andre de har det godt sammen med.

> [...]
> faktisk at mange unge der oplever den åh-så-politisk-korrekte
> kernefamilie er ved at brække sig når de flytter hjemmefra.

Det er vel et sundhedstegn!

> For den
> typiske kernefamilie er og bliver en facade i rigtig mange tilfælde.

Det er rigtigt at en dårligt fungerende familie er værre end en ny
velfungerende. Men det var jo heller ikke det Bo protesterede i mod.

> Bare fordi det ser korrekt og rigtigt ud behøver det sgu ikke at være
> det. Det er i hvert fald min helt klare opfattelse af det.

Nej, men det behøver de nye familier heller ikke. "Alt andet lige", er jeg
sikker på Bo mente.

> [...]
> at blive til noget. Ej heller er man dømt til at blive taber fordi man
> er opvokset i familie med druk og vold osv.

Nej, men man kan se statistikker der viser tydelig positiv korrelation
mellem disse. Og jeg er enig i at disse statistikker har svaghed i at de
favorisere det der er måleligt indenfor deres informationssytem. Jeg er
sikker på at en velfungerende familie er bedre end en dårlgt fungerende,
ceteris paribus.

> [...]
> Meeeeen - jeg ligger måske nogen andre ord i den rigtige kernefamilie
> - far der arbejder og mor der passer hus..... :)

Nej det er jeg ikke eng i. Men der er studier der viser at der i mange
kernefamilier er et ønske om at (oftest kvinden) får halv tid. Og det er
også rigtigt at der i mange kernefamilier er en forskel på hvor lang kvinden
og mandens arbejdsdag er. Det er rigtigt at kvinden oftest bruger mere tid
på at passe hus end manden, og det er rigtigt at hvis man ligger den tid
manden bruger på arbejde, trans

Fra : N/A

Dato : 04-01-01 04:02

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 04-01-01 04:02

On Wed, 03 Jan 2001 11:53:12 +0100, Trine Stubbe Teglbjaerg
<snoe@nospam.dk> wrote:

>On Wed, 3 Jan 2001 07:59:37 +0100, "straydog" <straydog@nospam.dk>
>wrote:

Hej Stray & Trine :)

>   René formulerede det så fint et andet sted :)

Trine jeg har fra tid til anden gjort mig en tanke om hvad for et
menneske du er - du er jo kunstner !!! LIVSKUNSTNER !
Du har en fantastisk evne til at forholde dig faktisk til ALTogså
kommer kunsten - der er ingen tvil om at di læser & genemtænker de
ting du svare på - men på en meget flot måde formår du at gøre dine
komentarer - digteriske absurde - det er som du formår at være til
stede også ophæve tyngde kraften og efterlade den begejstrede læser
med et indtryk af - at have været et sted , hvor de har oplevet noget
helt andet ind det der gjorde sig gældne på den givne lokalitet.
begynd at skrive digte Trine !!!!

>   Jeg er skilsmissebarn. Det var en hård tid dengang - 3 hårde
>år inden der kom noget samling på tingene - det var ikke mine
>forældres fortjeneste. Det var min nye stedfar der gav både mig og min
>mor et fast holdepunkt i tilværelsen.
det var well nok heldigt
>Min far.....Det gider jeg slet
>ikke komme ind på -
måske en anden gang ?
> det har jeg jo skrevet så meget om. Jeg mener at
>jeg er i fuld ret til at sige at en skilsmisse mange gange kan være
>den lykkeligeste udgang - uanset at det på kort sigt er sur røv både
>for mor og far, og i sær for børnene. Og jeg mener osse at jeg kan
>tillade mig at sige at det kan være mindst lige så godt at bo hos en
>enlig mor eller far som at bo hos begge sine forældre.

jeg tør slet ikke spørge hvorpå du bygger denne formodning - at en
forældre skulle være bedre ind 2 kvalitetes forældre ?

>   Og slutteligen så tror jeg ikke på at det er et stort problem
>at bo hos et homosexuelt par.
Gud Trine det viste jeg slet ikke du havde prøvet ?
> Bo snakker om at barnet får sex helt op
>i ansigtet...
Ohhh gør jeg det ? jeg tror der hvor bølgen gik højest var at man
kunne måske som barn godt tillade sig at bede den homoseksuelle part
af forældrene om ikke at røre ved den udkårene imens man var tilstede?
>Min kæreste har noget familie der er homosexuelle - jeg
>har aldrig set dem kysse, kramme eller rage på hinanden når vi har
>været sammen med dem og jeg kan ikke se hvorfor de skulle være de
>sexuelle vilddyr når de så kommer hjem til børnene.
ja man kan jo arldirg vide ? men sikkert ikke !
>Jeg har oplevet
>adskillige heterosexuelle par der var så sexuelle at jeg følte mig en
>smule krænket om ikke på mine egne vegne - men så på andres. Men fordi
>de er heterosexuelle er det alså mere tilladt? Det forstår jeg alså
>ikke.
Det kommer jo fuldstændigt an på situationen - men skal vi ikke sige
at jeg mener ikke at hetro såvel som homoerne - skal have intim omgang
når der er mindre årige til stede - at man så kan gå forbi cosy i den
indre by og se 2 homoseksuelle mænd ligge i analt samleje så lystigt
at den modtagne parts hin uskønne tarmflora løber ned af nosserne på
den givne - jamen det er da ok med mig og de andre forbipasseren jeg
så !!! det er sgu da liberalt ?

>   Hvorfor så påstå at den typiske kernefamilie er åh så god?

Trine prøv lige at formulere for mig hvad en typisk kerne famillie er?
efter som du jo skriver at du ikke har levet i en - så må du jo
forlade dig på en fornemelse , prøv at beskriv den

Fra : FreYa

Dato : 04-01-01 19:00

On Thu, 04 Jan 2001 04:01:32 +0100, Chokmah alias rabias the dog
<chokmah999@hotmail.com> wrote:

Hej Bo ( og tak for s....idst ;))

>hvis nu f.eks freYa og jeg var gift - hun tjner ca legalt 4-5 gange
>mere ind jeg gør -

Og snyder ALDRIG i skat! *lol*

> det vil måske være meget godt hvis hun kunne gå
>lidt ned i tid :)
>ja faktisk GERNE MEGET- det må jeg da heller forlægge hende

Alzer for s*tan da Bo! Nu har jeg nærmest ikke rørt en finger i over
en måned, hvad forlanger du mere? Det ender med at jeg er nødt til at
blive skattesvindler for at få salt til min bøf ;)

Jamen det kunne da godt være at jeg skulle overveje en karriere som
'barefoot and pregnant in the kitchen', eller som pornomodel (bare for
at være on-topic), hvis den her computer-fobi viser sig at være
kronisk... ;(
--
FreYa

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 05-01-01 01:31

On Thu, 04 Jan 2001 18:00:27 GMT, FreYa <nospam@all.plz> wrote:

>On Thu, 04 Jan 2001 04:01:32 +0100, Chokmah alias rabias the dog
><chokmah999@hotmail.com> wrote:

HI Superkussen min BRÆNDENDE BUSK :)))

>Hej Bo ( og tak for s....idst ;))
Det må dy sgu nok sige - jeg har overvejet at gå i motions center
3gange om ugen - hvis vi gør en vane af det så er der ikke behov
eller energi til det :)

>Alzer for s*tan da Bo! Nu har jeg nærmest ikke rørt en finger i over
>en måned, hvad forlanger du mere? Det ender med at jeg er nødt til at
>blive skattesvindler for at få salt til min bøf ;)
Ahh en brand alarm ville gøre det :)

>Jamen det kunne da godt være at jeg skulle overveje en karriere som
>'barefoot and pregnant in the kitchen',
det er nemligt lige præcist havd du skal :)
jeg har tænkt mig at dit liv skulle være noget hænd i retning af at du
går og sprøjter unger ud laver flæstkesteg - & sidt men ikke mindst
countinuerligt tilfredstiller min bizarere behov :)
ja så er der faktisk ikke mere at bryde dit kønne hoved med , skal vi
ikke bare sige at så er det afgjort ?
mon der : Findes andre af vores slags ...
>eller som pornomodel
dybest set er det pløk ikke at tage nogen pin upp s billeder - de gir
en ½ milion dollars i penthouse playboy og du har figur look til det -
knalde sådan to serier af også er vi seatelt for life !!!
> (bare for
>at være on-topic), hvis den her computer-fobi viser sig at være
>kronisk... ;(
Ohhh man har lov at håbe :))))

som han skrev :
jeg har arldrig været ulykkelig
men kun en gjorde mig lykkelig
jeg har ejet mang & meget ,
men kun en har ejet mig !
jeg har skænket mange min stemme
men kun en min fortrolighed.
hvad underda,at alt *
er til freYa freYa freYa :)

* jeg har lige forbedret EN Wulff
Din Uforbeholdne
Bo:)

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 02:08

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 05-01-01 02:08

On Thu, 04 Jan 2001 12:44:48 +0100, Trine Stubbe Teglbjaerg
<snoe@nospam.dk> wrote:

>On Thu, 04 Jan 2001 04:01:32 +0100, Chokmah alias rabias the dog
><chokmah999@hotmail.com> wrote:

hi Trine
>   Åh jamen søde Bo
jamen Trine dog
> min mor alene -
>end af både min mor og far - såfremt hun havde valgt at forblive
>singel.
de mor skulle måske lige ha tænt sig om inden hun fik børn med en
dårlig mand ?
>   I øvrigt så tager jeg hatten af for min mor. Da hun fandt ud
>af at nu var det alvor med ham der blev min stedfar spurgte hun mig om
>det var okaj. Det synes jeg er helt vildt fedt.
det er ikke en dårlig mor - min far sagde også til mig kællinger er
der sgu nok af men sine børn der har man kun de samme - da de blev
skilldt !

>   Jeg er i familie med et lesbisk par :)
og i har boed sammen der kan man bare se !

>   Det kan man som barn godt - men hvorfor skulle barnet dog det
>- medmindre en eller anden forkrampet voksen har proppet ind i hovedet
>på barnet at det er forkert at to af samme køn rører ved hinanden!?
jamen der kan jo kun være en af dem der er forældre til opservanten ?
> Du
>siger jo så vidt jeg ved ikke noget til at mor og far kysser hinanden
>farvel inden en af den tager på job vel?
Ohh nu er mine forældre ikke de store kysser hverken før efter
ægteskab - men lad os gå over til den generalle betragning - nej dte
vil jeg nok tage i stiv arm !ok med mig og de andre forbipasseren jeg

>   Nu ved jeg ikke hvad Cosy er - men det lyder i hvert fald ikke
>til noget jeg har lyst til at opleve ;)

du vil ikke blive værdiget et blik - det er en hard coer bøsse disko ?
der er faktisk ingen dame toilet - men på herre toiletet har man været
så forudsende at hænge en støl bøjle op så den der for den i røven har
noget at holde i !!!
>   Åh jo - min mor
hun havde meget travlt !
>og far'
havde om menskeligt muligt endnu mere travlt !
> forsøgte sig med den såkaldte typpiske
>kernefamilie. Min far var noget EBD-chef-alike-ting og arbejdede fra
>kl 8 om morgenen og tit til kl 23.00. Min mor havde skifteholdsarbejde
>(I flyvevåbnet) og sørgede derud over for at holde hus og tage sig af
>mig, passe hunden og træne ham og selvfølgelig pleje omgangskredsen og
>være den gode værtinde......
det er det du forbinder med en kerne famillie ?
>   (Nu ka du jo få lidt af historien om min far.
ok han er et dumt svin - hvorfor var din mor så så uansvalig at slå
sig sammen med spade fra starten ?
ja min mor var da heller ikke for klog da det kom til min biologiske
far - men jeg er også en smutter det lykkelige resultat af at der ikke
var fri abort i 60 erne :)

>   Jeg nævner noget du selv tidligere har nævnt i forbindelse med
>børn og sexualitet. Da det drejer sig om en trekant kommer der på et
>tidspunkt et eller andet element af noget i hvert fald bisexuelt ind i
>det - deraf min returnering til dette emne.
jo men for en go ordens skyld hver debat / tråd har sin engen ånd &
historie - hvorfor de opstår af forskelige præmisser - så en tråd af
gangen !

>   Nej det er han ikke - for børnene er i seng inden han kommer
>hjem stort set og han er kørt inden det er tid til at de skal op!
i weekenden ?

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 05-01-01 14:07

On Fri, 05 Jan 2001 02:07:43 +0100, Chokmah alias rabias the dog

>de mor skulle måske lige ha tænt sig om inden hun fik børn med en
>dårlig mand ?

   Hvis hun havde vidst hvad hun ved nu havde hun måske heller
ikke gjort det.

>jamen der kan jo kun være en af dem der er forældre til opservanten ?

   Og så? Hvis barnet får det at vide så vil barnet også
acceptere det. Den mand jeg helst kalder far er ikke i familie med mig
- hvorfor skulle det være at problem for et barn at sige mine forældre
om to af samme køn? (Et adoptivbarn siger jo osse far og mor selv om
disse to mennesker i virkeligheden ikke har noget som helst boilogisk
med barnet at gøre.)

>Ohh nu er mine forældre ikke de store kysser hverken før efter
>ægteskab - men lad os gå over til den generalle betragning - nej dte
>vil jeg nok tage i stiv arm !

   :) Det er her jeg ikke kan se forskellen på om det er
homosexuelle eller heterosexuelle.
   Nu ved jeg ikke lige om det par og deres "barnepige" (Undskyld
jeg ikke lige ka huske navnene!) som bor sammen osv. om de kysser på
hinanden alle 3 eller hvordan det er med det? I hvert fald synes jeg
ikke at der er noget galt i at kysse på hinanden - uanset hvem det er.
Det er ikke noget jeg selv gør - det er ikke noget jeg er blevet
opdraget til jo :)

>du vil ikke blive værdiget et blik - det er en hard coer bøsse disko ?

   Så meget desto mere grund til at blive hjemme :)

>der er faktisk ingen dame toilet - men på herre toiletet har man været
>så forudsende at hænge en støl bøjle op så den der for den i røven har
>noget at holde i !!!

   Du beskriver det så......malende....

>hun havde meget travlt !
>havde om menskeligt muligt endnu mere travlt !

   Ja - men mor havde dog altid tid til at sætte sig og læse en
bog med mig eller hjælpe mig med et stykke håndarbejde.

>det er det du forbinder med en kerne famillie ?

   Det er det jeg forbinder med 50-ernes typiske kernefamilie -
Ja.

>ok han er et dumt svin - hvorfor var din mor så så uansvalig at slå
>sig sammen med spade fra starten ?

   Jeg går ud fra at hun forelskede sig og med alle idealer om at
kunne ændre på ham gik hun vel til makronerne med smil på læben -
sådan som mange gør.

>   Nej det er han ikke - for børnene er i seng inden han kommer
>i weekenden ?

   Åh - jamen der arbejder han jo osse hjemmefra - og han skal ha
lov til at sove længe....og han har fri så han gider nok ikke rigtigt
lave noget osv.....

>Det er her livskunstneren bryder igenem Trine - jeg høre eccoet af
>william blak , james dougles morission ,yeats -TS Elliot & walt
>Whitmann - banke i dine fodspor !

   Jeg kender ingen af de herrer - nogen få af navn - men det er
ikke noget jeg har læst. :)
--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 06-01-01 08:56

On Fri, 05 Jan 2001 14:06:53 +0100, Trine Stubbe Teglbjaerg
<snoe@nospam.dk> wrote:

>On Fri, 05 Jan 2001 02:07:43 +0100, Chokmah alias rabias the dog

>   Hvis hun havde vidst hvad hun ved nu havde hun måske heller
>ikke gjort det.
ja dte havde hun sgu da forhåbentligt ikke

>   Og så? Hvis barnet får det at vide så vil barnet også
>acceptere det.
Et barn kan ikke tage stiling til noget vidder før de er 6-7 år

>Den mand jeg helst kalder far er ikke i familie med mig
>- hvorfor skulle det være at problem for et barn at sige mine forældre
>om to af samme køn?
det er ikke et spørgsmål om hvad barnet siger - det er et spørgsmål om
den virklighed der omgiver barnet
>(Et adoptivbarn siger jo osse far og mor selv om
>disse to mennesker i virkeligheden ikke har noget som helst boilogisk
>med barnet at gøre.)
jamen det er da også fuldstændigt underordnet efter som barnet jo både
har en mor & far der er til stede !

>   :) Det er her jeg ikke kan se forskellen på om det er
>homosexuelle eller heterosexuelle.
jow for 2 homoseksuelle kan jo i sagnes natur ikke både være far & mor
!

>Det er ikke noget jeg selv gør - det er ikke noget jeg er blevet
>opdraget til jo :)
prøv det det er anbefalesværdig :)

>   Så meget desto mere grund til at blive hjemme :)
Nå nu troede jeg lige du ville afsted ?

>   Du beskriver det så......malende....
det er malene
>   Ja - men mor havde dog altid tid til at sætte sig og læse en
>bog med mig eller hjælpe mig med et stykke håndarbejde.
jamen det var sgu da pænt af hende !!!

>   Det er det jeg forbinder med 50-ernes typiske kernefamilie -
>Ja.
tror du at de havde det meget dårligt i 50 erne ?

>   Jeg går ud fra at hun forelskede sig og med alle idealer om at
>kunne ændre på ham gik hun vel til makronerne med smil på læben -
>sådan som mange gør.
jamen det var da også dumt gjort ?

>   Åh - jamen der arbejder han jo osse hjemmefra - og han skal ha
>lov til at sove længe....og han har fri så han gider nok ikke rigtigt
>lave noget osv.....
nej det er sgu ikke flinkt af ham !!!

>   Jeg kender ingen af de herrer - nogen få af navn - men det er
>ikke noget jeg har læst. :)
ak trine - fortvil ikke - du behøves ikke inspiration - det springer
jo ud af dig helt naturligt !
bedste hilsner
Bo

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 06-01-01 17:35

On Sat, 06 Jan 2001 08:55:43 +0100, Chokmah alias rabias the dog

>Et barn kan ikke tage stiling til noget vidder før de er 6-7 år

   Det passer ikke :) I hvert fald ikke hvis du skal tro danske
lov der fritager børn under *4* for erstatningspligt mens ældre børn
kan idømmes erstatning ifølge culpareglen - hvis børn kan tage
stilling til om en given handling er fornuftig eller ej (I følge bonus
pater-reglen) så må man osse anse dem for at være i stand til at tage
stilling til visse ting.

>det er ikke et spørgsmål om hvad barnet siger - det er et spørgsmål om
>den virklighed der omgiver barnet

   Den virkelighed er skabt af snævertsynede mennesker der
forsøge at presse deres egne moralske idealer ned over hovedet på
uskyldige børn. :/

>jamen det er da også fuldstændigt underordnet efter som barnet jo både
>har en mor & far der er til stede !

   Åh - lige før snakkede du da om at en mand der trådte ind i et
forhold med børn aldrig ville kunne optræde som børnenes
far....Hvordan hænger det sammen? For mig at se er det et fedt om det
er en person der har noget at gøre med barnets genetiske sammensætning
når vi taler om at være far og mor!

>jow for 2 homoseksuelle kan jo i sagnes natur ikke både være far & mor

   Biologisk set nej - praktisk set jo! Og der er mange
homosexuelle par der vil blive bedre forældre end adskillige
heterosexuelle par jeg kender. I øvrigt - vi er kommet ret langt væk
fra emnet der startede ud med børnene og det sexuelle aspekt i en
trekant :) Jeg kan ikke se hvad problemet er ved at der bor en 3. part
i huset. Ej heller ka jeg se problemet med kollektiver eller andre
alternative boformer. Det kommer jo helt an på hvor meget tid man vier
disse børn. Hvordan man tackler sin sexualitet i forhold til børnene
osv.

>jamen det var sgu da pænt af hende !!!

   Det er sådan noget forældre gør - tager sig tid til at gøre
ting med deres børn. (Ellers ku de jo lisså godt være pædagoger i
børnehaven)

>tror du at de havde det meget dårligt i 50 erne ?

   Nej - men jeg er heller ikke sikker på at det var den
ultimative lykke.

>   Jeg går ud fra at hun forelskede sig og med alle idealer om at
>jamen det var da også dumt gjort ?

   Men det er *meget* menneskeligt at fejle.

>ak trine - fortvil ikke - du behøves ikke inspiration - det springer
>jo ud af dig helt naturligt !

   Ja. Jeg mener i reglen de ting jeg siger af et ærligt hjerte
:)
--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 08-01-01 03:47

On Sat, 06 Jan 2001 17:34:46 +0100, Trine Stubbe Teglbjaerg
<snoe@nospam.dk> wrote:

>   Det passer ikke :)
nÅ ?
>I hvert fald ikke hvis du skal tro danske
>lov der fritager børn under *4* for erstatningspligt mens ældre børn
>kan idømmes erstatning ifølge culpareglen -
JA SÅ KAN JEG GODT SE AT ALLE mine agumentasioner falder til jorden !

> hvis børn kan tage
>stilling til om en given handling er fornuftig eller ej (I følge bonus
>pater-reglen) så må man osse anse dem for at være i stand til at tage
>stilling til visse ting.
Trine nu er det jo ikke endbetydene med at fordi der er en lov om
noget at det er en fornuftigt en go lov - men jeg tror også lige i det
her samnehæng der samneligner du prissen på æg&bacon med ozonlagets
forsvinde over polerne !

>   Den virkelighed er skabt af snævertsynede mennesker der
>forsøge at presse deres egne moralske idealer ned over hovedet på
>uskyldige børn. :/
ja det er trist !

>   Åh - lige før snakkede du da om at en mand der trådte ind i et
>forhold med børn aldrig ville kunne optræde som børnenes
>far....Hvordan hænger det sammen?
hmm øhh hvis jeg viterligt har skrevet det så ... ja så har jeg ikke
ment hvad jeg har skrevet eller så er det som jeg umidelbart har meget
svært evd ta forestille mig er sket at du har misforståed det jeg har
skrevet !
> For mig at se er det et fedt om det
>er en person der har noget at gøre med barnets genetiske sammensætning
>når vi taler om at være far og mor!
ja det er i bund & grund også min opfatelse - jeg er ås privligeret
og kendemin biologiske far - det er en mand der er ca.55 år der på de
55 år stadigt har til gode at udrette noget der var til gavn for ham
selv - ja der er faktisk intet godt at sige om den mand !

>   Biologisk set nej -
godt !
> praktisk set jo!
jow ?
> Og der er mange
>homosexuelle par der vil blive bedre forældre end adskillige
>heterosexuelle par jeg kender.
hvor bor du hænde ?
> [...]
>alternative boformer. Det kommer jo helt an på hvor meget tid man vier
>disse børn. Hvordan man tackler sin sexualitet i forhold til børnene
en hver konstruktiv debat foregrener sig - det er der ikke noget galt
med men vi kan da godt lave emne linjen om ?

>   Det er sådan noget forældre gør - tager sig tid til at gøre
>ting med deres børn. (Ellers ku de jo lisså godt være pædagoger i
>børnehaven)

for lige at lade mig inspirere af din logik Trine kan man well også
formode at pædagoger for børn !
måske lidt afhæningt af holbarheden og farverne på gardinerne !

>   Nej - men jeg er heller ikke sikker på at det var den
>ultimative lykke.
er det DET nu ?

>   Men det er *meget* menneskeligt at fejle.
ja hvis man kan tage konsikvensn og lære af sine fejl

>   Ja. Jeg mener i reglen de ting jeg siger af et ærligt hjerte
>:)
Det er en ting som jeg betinelsesløst ikke tviler på :)
MvH
Bo

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 08-01-01 22:54

On Mon, 08 Jan 2001 03:46:47 +0100, Chokmah alias rabias the dog

> [...]
>noget at det er en fornuftigt en go lov - men jeg tror også lige i det
>her samnehæng der samneligner du prissen på æg&bacon med ozonlagets

   Det må du gerne mene - men det er ikke det jeg selv har ment
med denne sammeligning. Jeg tror i øvrigt på at lige netop denne lov
er ret okaj og velfungerende.

> [...]
>ment hvad jeg har skrevet eller så er det som jeg umidelbart har meget
>svært evd ta forestille mig er sket at du har misforståed det jeg har

   Det skal jeg ik ka sige :)

> [...]
>55 år stadigt har til gode at udrette noget der var til gavn for ham
>selv - ja der er faktisk intet godt at sige om den mand !

   Glimrende er det så at der ofte er andre der kan træde til og
være en stabil støtte for børn i den uheldige situation - uanset hvem
de så er :)

>godt !
>jow ?

   Ja! :)

>hvor bor du hænde ?

   Det handler ikke om hvor jeg bor - det handler om at der alså
skal mere til end sex for at blive forældre - selv om mange tror at
det er nok - og selv om sex jo er både sundt og sjovt og hvad ved jeg
ellers ;)

>en hver konstruktiv debat foregrener sig - det er der ikke noget galt
>med men vi kan da godt lave emne linjen om ?

   Narj - jeg kom jo tilbage til det jeg ville frem til :)

>for lige at lade mig inspirere af din logik Trine kan man well også
>formode at pædagoger for børn !

   Ja - men man må da ikke formode at de ikke tager sig tid til
deres børn og til at tilbringe kvalitetstid med deres egne børn
derhjemme når de har fri?

>måske lidt afhæningt af holbarheden og farverne på gardinerne !

   Jeg ved ik hvad du er på for nogen svampe lige nu - men de
lyder gode ;)

>er det DET nu ?

   Tror du på den ultimative lykke? Jeg gør ikke - jeg tror på
lykke og noget der ligner total lykke - men kun for korte øjeblikke af
gangen.

>Det er en ting som jeg betinelsesløst ikke tviler på :)

   Tak :)
--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : FreYa

Dato : 04-01-01 19:32

On Wed, 3 Jan 2001 07:59:37 +0100, "straydog" <straydog@nospam.dk>
wrote:
Hje Stray, Bo og Trine

<snirp>
>Jeg vil bestemt give Bo ret i at man ikke bare må tro at det
>hele er fint.

Jamen det må man aldrig bare tro!

Det er det _bevidstløse_ 'valg' jeg opponerer imod, og så er det
fuldstændig ligemeget om det er et valg til fordel for kernefamilien,
eller om det er falden på halen for ALT hvad der er anderledes bare
fordi det er anderledes. Det er lige tåbeligt.

Jeg mener, at ligegyldigt hvilken familiekonstellation man har valgt,
er man forpligtiget til at være opmærksom, og det må ikke være en
sovepude at man har valgt den gængse, hvilket jeg desværre har indtryk
af at det ofte er. Hvordan kan det ellers være at børn på ned til 6
mdr. efterlades i en vuggestue? Det er da fuldstændig forrykt!

Omvendt er jeg temmelig sikker på at, i og med at man har valgt en
utraditionel familieløsning, ja, så ER man mere opmærksom på at det
måske kan medføre problemer, fordi man har brugt tid på at tænke det
igennem _inden_ man valgte og man har måske i forvejen måttet
argumentere for sit valg.

Endvidere mener jeg det er relevant at overveje om man nu virkelig
også VIL have børn, eftersom tiderne reelt ikke er til det. De kvinder
der fravælger børn, bliver jo i tide og utide bedt om en forklaring
herpå, selvom svaret turde være indlysende!

Selvfølgelig har Bo en pointe og den bliver bestemt ikke mindre
væsentlig af, at der, fra de involverede parters side, i denne
konkrete tråd, skøjtes let og elegant hen over problemstillingen. Det
vil jeg lade ligge, men ikke undlade at bemærke at jeg har bemærket
det ;)

--
FreYa

Fra : Tomas O.

Dato : 04-01-01 20:27

"FreYa" <nospam@all.plz> skrev:

hej alle

Den traditionelle kernefamile model er bestemt ikke dårligere end
andre, når man bare er opmærksom som FreYa her udlægger det.

Jeg var i den næsten traditionelle kernefamilei da jeg var gift i 6 år.
Fidusen er vel at være opmærksom på hvordan man er med sine børn..

Vi vedtog for eksempel at 'ulvetime' var forbudt! Stress ved indkøb og
madlavning og lignende var forbudt i 'min' familie.

Vi tog den med ro og skægt nok tog vores indkøb, børnehentning
madlaving ikke mere en 10 min længere, da vi vedtog ikke at stresse og
ungerne var meget mere glade!

Det handler ikke om man gør det i en kernefamile eller ej, det handler
om at være der og være vågen!

Hilsen
Tomas O. som synes det her mere er noget for dk.familie.barn og derfor Xfutter der til

Fra : MaiBritt

Dato : 30-12-00 17:11

"Chokmah Rabias The dog" <chokmah777@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Bo

> [...]
> eller faderen i det øjeblik hvor der indgår flere , flere i den rolle
> så flyder grænserne ud -& barnet glider over i en verden af sanse

Nu må jeg så lige kaste en bemærkning ind på sidelinien her : Nu har jeg
selv været i den situation at jeg har været ude som "ung pige i hus".. Jeg
ved godt at det ikke er det samme, men her var det mig der "havde" den her
tre-årige dreng fra 7:30 til kl 18, sommetider til kl 20. Naturligvis havde
han også sine forældre, og jeg stod ikke i forhold til nogen af dem, men det
hændte alligevel at drengen kaldte mig for mor, hvilket jeg på sin vis fandt
meget sødt mens det stod på. Men når du skriver sådan ødelægger du min
illusion af at den lille dreng og jeg rent faktisk havde det rart sammen, og
det synes jeg ikke kan være rigtigt. Jeg ved da godt at det ikke er det
samme, men derfor er det alligevel ret almindeligt, både med pige i huset og
almindelige barnepiger, og det er jo også næsten umuligt at et barn går
gennem livet iden at knytte sig til andre mennesker end forældrene, det være
sig pædagoger osv.. Eller i forbindelse med fraskilte forældre og nye
partnere.. Hvis din tese passer skulle alle børn i danmark leve i kaos..??
eller også læser jeg bare dit indlæg forkert??
På den anden side kunne jeg forstå det kunne give grundlag for forvirring
hos barnet hvis det eksempelvis var tilfældet at mor og far, sammen med
elskerinden, [ironi-mode on] dyrker heftig sex i dagligstuen midt under
børnetimen [ironi-mode off], men hvis de er som de fleste andre mennekser og
er ganske anstændige i deres opførsel når børnene er til stede kan jeg ikke
se det skulle være et problem for nogen, så er det vel som en hver anden
familie med pige i hus,og den situation tror jeg da ikke der er nogen der
har taget skade af endnu??
Det kan da også tænkes at jeg ta'r fejl, men jeg håber det sandelig ikke....

Hav en god aften imorgen

--
Knus Mai-Britt
ICQ # 15959553

--
It's better to regret something you did - than something you didn't do
- Red Hot Chili Peppers

Fra : N/A

Dato : 30-12-00 20:24

Fra : Henning

Dato : 30-12-00 20:24

"FreYa" <nospam@all.plz> skrev i en meddelelse

Hej FreYa

> jeg synes sgu ærlig talt vi skal prise enhver tendens til opgør
> med den traditionelle kernefamile velkommen. Børn er utrolig tolerante
> og fleksible, i det mindste indtil intolerante og fastlåste voksne får
> presset deres egne dårligdomme ned over hovederne på dem. Det synes
> jeg man skal lade være med.

Så har du gjort det igen, mine små hænder er helt ømme af at
klappe af begejstring over at du siger det jeg tænker *GGGG*

MVH
Henning

Fra : straydog

Dato : 30-12-00 20:46

"FreYa" <nospam@all.plz> skrev i en meddelelse

Hej FreYa, bare en kort kommentar

> [...]
> og fleksible, i det mindste indtil intolerante og fastlåste voksne får
> presset deres egne dårligdomme ned over hovederne på dem. Det synes

Det er ikke dårlig for børn at tillære sig værdier, om kernefamiliens er
rigtige kan man diskutere, men for at få en sikkerhed i at være menneske er
det -måske desværre- bedre at have "forkerte" værdier, end at have ingen
værdier.

Stray

Fra : FreYa

Dato : 30-12-00 21:18

On Sat, 30 Dec 2000 20:46:15 +0100, "straydog" <straydog@nospam.dk>
wrote:

Hej Stray og velkommen tilbage :)

> [...]
>det -måske desværre- bedre at have "forkerte" værdier, end at have ingen

Når jeg skriver at man skal lade være med at presse sine fordomme ned
over hovederne på sine børn, så taler jeg ikke om at lade alt være
lige og blæse på idealer og værdier. Langt fra.

For mig er 'værdier' positive (også selvom de er 'forkerte'). Dvs.
hvis man har gode erfaringer med kernefamilien, ja så skal man
naturligvis videreføre disse til sine børn, hvis man mener det er det
bedste for dem. Det agter jeg selv at gøre, for sådan finder jeg det
bedst, for mig og mine ;)

Jeg vil nu alligevel til enhver tid hilse brud på normer velkommen, i
håb om at det på langt sigt vil medvirke til et mere tolerant samfund.
Jo mere forskellige vi er og lever, jo bedre, IMO, selvfølgelig...

--
FreYa

Fra : straydog

Dato : 03-01-01 07:19

> Hej Stray og velkommen tilbage :)

Jo tak, og hej FreYa

Jeg tænkte nok at det ikke var ment så voldsomt. Det var bare formuleringen:

"jeg synes sgu ærlig talt vi skal prise ENHVER tendens til opgør
med den traditionelle kernefamile velkommen"

jeg reagerede på. Jeg ved ikke om der er nogen af jer der kan huske den der
gamle novelle ; "Che"? Jeg kan ikke huske hvem der har skrevet den. Men det
er der sikkert andre der kan . Det er derfor jeg i mine konservative
stunder godt kan lide at mane til omtanke og en smule forsigtighed. Man skal
jo, som jeg også kan forstå du og Lars P Fischer mener, bryde hvis der alt
alt er en fordel ved bruddet.

Mvh Stray. - der egentligt mener at en kernefamilie er et meget godt fora
for at give et barn tryghed. (Og hvis der er en der siger at en dårlig
kernefamilie er værre end et velfungerende kollektiv, så gider jeg ikke at
diskutere det. De der dumme diskussioner a la: "hellere rask og fattig, end
syg og rig gider jeg ikke" - Hellere rig og rask end fattig og rask.

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 03-01-01 11:56

On Wed, 3 Jan 2001 07:18:41 +0100, "straydog" <straydog@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>jo, som jeg også kan forstå du og Lars P Fischer mener, bryde hvis der alt

   Men fordi det er gået galt for Che (Som havde et meget
utraditionelt familieliv - kneppede hans mor i øvrigt ikke alle mulige
fyre i flæng?) betyder det jo ikke at det går galt for alle i
alternetive familieforhold. Ej heller at det går godt for alle i
kernefamilier.

> [...]
>diskutere det. De der dumme diskussioner a la: "hellere rask og fattig, end
>syg og rig gider jeg ikke" - Hellere rig og rask end fattig og rask.

   Jeg gider heller ikke diskutere det - hellere fattig og rask
og rig på erfaringer, oplevelser, kærlighed, respekt, tillid ..... You
name it end rig og syg og fattig på ovenstående. Det syns jeg i hvert
fald :)

--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : FreYa

Dato : 04-01-01 19:03

On Wed, 03 Jan 2001 11:56:20 +0100, Trine Stubbe Teglbjaerg
<snoe@nospam.dk> wrote:

Hej Trine :)

<snip>
>fyre i flæng?) betyder det jo ikke at det går galt for alle i
>alternetive familieforhold. Ej heller at det går godt for alle i
>kernefamilier.

Nej, det går sgu galt for alle, et eller andet sted *G*.

We're doomed!

;)
FreYa

Fra : FreYa

Dato : 04-01-01 19:04

On Wed, 3 Jan 2001 07:18:41 +0100, "straydog" <straydog@nospam.dk>
wrote:

Hej Stray,

> [...]
>
>"jeg synes sgu ærlig talt vi skal prise ENHVER tendens til opgør
>med den traditionelle kernefamile velkommen"

Taget til efterretning ;)

>De der dumme diskussioner a la: "hellere rask og fattig, end
>syg og rig gider jeg ikke" - Hellere rig og rask end fattig og rask.

Og hellere smuk og klog end...
*lol*
--
FreYa

Fra : FreYa

Dato : 30-12-00 21:57

On Sat, 30 Dec 2000 20:46:15 +0100, "straydog" <straydog@nospam.dk>
wrote:

Hej igen Stray

Ved en gennemlæsning af mit tidligere indlæg kan jeg da i grunden godt
se at det meget nemt kan opfattes som et udfald imod kernefamilien og
at jeg benyttede Mai-Britts indlæg som et springbræt hertil. Dette var
IKKE hensigten.

Mit indlæg skal ses i lyset af _hele_ debatten og især i lyset af at
kernefamilien idyliseres på bekostning af de mere utraditionelle
familieforhold og sidst men ikke mindst i lyset af de fordomme mod
anderledes tænkende der luftes (_ikke_ af Mai Britt). Derudover var
det egentlig ikke engang min hensigt at kommentere andet end det
forargelige i at en tre-årig overlades til en ung pige i huset, men,
du ved, tanker er sgu så forfløjne *G*.
--
FreYa

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 31-12-00 04:15

"straydog" <straydog@nospam.dk> writes:

> [...]
> det -måske desværre- bedre at have "forkerte" værdier, end at have ingen

Det er rigtig nok. Men man behøver ikke at være en traditionel
kernefamilie for at give børn værdier. Det var vel det der var Freyas
pointe; det kan godt være, at børn i en ikke-traditionel familie får
lært nogen andre værdier end børn i en traditionel kernefamilie, men
det behøver ikke være et problem. Det der tæller er familien evne til
at give børnene nogen varige værdier, ikke at det netop er de
traditionelle værdier i en kernefamilie.

Men ellers er jeg da enig med dig. Jeg lever bestemt ikke efter alle
de værdier jeg fik med i tasken hjemmefra. Men jeg er glad for at jeg
fik dem, for det gav mig en solid mur at spille bold op ad. Problemet
er så bare, at nogen af de ting man får med hjemmefra ikke er så
produktive, og at når først de har lejret sig som værdier i een, så er
det altså ikke noget man lige laver om på.

/Lars

Fra : René Hjorth

Dato : 02-01-01 21:50

31 Dec 2000 04:15:09 +0100 skrev "Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk>

Hej Lars,

>Yes, letting gays have kids will result in a lot of people who think
> being gay is pretty much normal. This is a feature, not a bug.
>      - Graydon Saundrs

Uendeligt smukt !!! !!! !!!

Mvh,
René
www.rene.hjorth.com

Fra : straydog

Dato : 03-01-01 07:05

"Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk> skrev i en meddelelse

Hej Lars

> Problemet
> er så bare, at nogen af de ting man får med hjemmefra ikke er så
> produktive, og at når først de har lejret sig som værdier i een, så er
> det altså ikke noget man lige laver om på.

Ja, jeg var nok lidt hurtig på aftrækkeren der. Og ja du har ret i at så
snart moral og værdier er forenet, så kan de være uhyre svære at bryde med.
Men om man så ønsker det, når de er forenet, det er en anden sag. Jeg vil
tildels give dig ret i at uproduktive værdier ikke er gode, men også kun
tildels (måske fordi jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med produktiv). De
gode værdier er vel dem der kan skabe ontologisk tryghed (hvad der næsten
kan oversættes til personlige produktive), men også de der er produktive i
forhold til partner, børn og omgivelser. Og det var så det jeg mente da jeg
skrev hvad jeg skrev; at bruddet i sig selv ikke er skønt. Man skal ikke
bryde bare for at bryde. De ting man har det fint med er jo gode nok. Jeg
mener, der er også meget snak om at man skal bryde grænser. Jeg skulle bryde
mine grænser hvis jeg fik koldbrand i benet og var alene i en hytte med en
økse og vidste at jeg skulle være der en måned endnu. Så ville det være
særdeles produktivt at hugge mit ben af. Det ville da ihvertfaldt øge mine
chancer for at overleve. Men hvis jeg ikke havde koldbrand, så ville det
være særdeles uproduktivt.

[fik grinet noget over at du havde angivet organisation til Scandinavian
Institute of Comparative Vandalism]

Mvh Stray

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-12-00 22:02

"FreYa" <nospam@all.plz> wrote in message
> On Sat, 30 Dec 2000 17:10:42 +0100, "MaiBritt" <maira@cool.dk> wrote:
> Her er jeg så nødt til at sige at jeg finder det fuldstændigt
> vanvittigt at formere sig hvis man kun kan afse tid til sit barn
> mellem kl. 18 og 7.30 på hverdage (jeg går af god vilje ud fra at de
> tilbragte weekenderne helt og fuldt med deres barn?).

hmmm.. her føler jeg mig lidt truffet..... mit job kræver mig fra kl 9
til kl 17.30 - 18 fire dage om ugen..... dermed sagt at min tid med min
søn er begrænset.... men jeg mener dog ikke at den er mindre værdifuld
bare fordi der ikke er så meget af den......
min søn møder i skole kl 8.15..... men før han startede i skole blev han
da hjemme så længe som muligt....

> Der er med garanti ikke tale om en illusion af at I har haft det rart
> sammen. Jeg håber og tror på at det forholdt sig sådan, men det ændrer
> ikke på, at hvad en tre-årig først og fremmest har brug for er sine
> forældre og det er en illusion at tro på at et hvilket som helst
> andet, nok så godt, menneske kan reparere på de skader der opstår når
> forældre prioriterer deres børn under karriere.

hmmmm..... jeg har ofte været ude for at min søn har kaldt mig for far
når han er kommet hjem fra weekend hos sin far..... eller hans bedste
for farmor....... det kan vel ske for selv den bedste i en snæver
vending..... men ethvert barn uanset alder har mest brug for sine
forældre......

> Jeg vil derfor mene at, på sin egen måde, illustrerer dit indlæg
> udmærket, at en kernefamilie med far, mor og børn (ung pige i huset
> eller ej) langt fra er en garanti for et sundt familieliv.

der er vel intet der er garanti for et sundt familieliv..... hvis der
var et eller andet man kunne gøre eller "tage en pille" ville alle vel
gøre det......

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : FreYa

Dato : 31-12-00 14:08

On Sat, 30 Dec 2000 22:01:43 +0100, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:

Hej Sabina :)

>hmmm.. her føler jeg mig lidt truffet.....

Nå, men det har du ingen som helst grund til. Hvis ellers din dreng er
glad og velfungerende så er der ingen ko på isen.

De der bør føle sig truffet er dem som midt i et vildt karriereræs,
alligevel finder tid i kalenderen til sex => ni mdrs. graviditet=> 6
mdrs. barselsorlov, hvorefter karrieren igen har førsteprioritet og
man tror at man kan genoptage sit liv, stort set som det var før man
fik barn.

Nu er det jo så tilgengæld blevet vældigt trendy for forældre at vise
deres gode vilje ved, i tide og utide, at himle op om hvor dårlig
samvittighed de har overfor deres børn. Og så ved jeg ikke om de mener
at det er gjort med det? Personligt hverken kan eller vil jeg forsøge
at overbevise dem om at de handler ret. Jeg kan ikke give dem
syndsforladelse,og jeg tror at de kommer til at tilbringe det meste af
deres sidste tid alene, imens deres børn og børnebørn 'bliver til
noget' ligesom de selv.

> [...]
>søn er begrænset.... men jeg mener dog ikke at den er mindre værdifuld
>bare fordi der ikke er så meget af den......

Nej, tværtimod.

>min søn møder i skole kl 8.15..... men før han startede i skole blev han
>da hjemme så længe som muligt....

Fino, og et tre-årigt barn bør også tilbringe så meget som muligt af
sin tid med sine forældre. Eller en anden voksen der gerne _vil_ være
sammen med barnet. Efter min mening forpligter man sig for livet når
det gælder børn og jeg synes ærlig talt at det er en dødssynd at hyre
en ung pige i huset for et år, lade sit barn knytte sig, måske stærkt
til den person, hvorefter vedkommende forsvinder ud af barnets liv når
året er gået. Selvfølgelig er der nogle der er klar over
problematikken og holder kontakten ved lige efterfølgende. Hatten af
for det.

> [...]
>når han er kommet hjem fra weekend hos sin far..... eller hans bedste
>for farmor....... det kan vel ske for selv den bedste i en snæver

Ja, jeg kommenterede det netop heller ikke, da jeg udmærket er klar
over at den slags forekommer uden at man skal lægge noget særligt i
det. Det sker konstant i min familie, for både børn og voksne.

Men jeg kan nu sagtens give dig et eksempel på det modsatte. Jeg havde
engang i folkeskolen en veninde hvis lillesøster altid kaldte mig mor
når jeg var på besøg hos dem. Dette skete imens hendes forældre sad
inde i stuen og drak sig stinkende stive og det var _ikke_ en fejl.
Det var simpelthen et desperat ønske om at sige 'mor' til en person
der _reagerede_. Det var forfærdeligt.

>der er vel intet der er garanti for et sundt familieliv.....

Nu var min kommentar rettet til Bo, der mener at afvigelse fra det vi
kender som et normalt familieliv, vil udgøre en risiko og minimere
chancen for en sund opvækst. Jeg mener at der er mange andre ting at
tage fat på og at den måde andre vælger at sammensætte en familie på
ikke bør stå for skud. Det har intet som helst med sagen at gøre om
børn vokser op med to biologiske forældre, een mor, eller tre
pap-forældre.

>hvis der
>var et eller andet man kunne gøre eller "tage en pille" ville alle vel
>gøre det......

Jamen der er _mange_ ting man kan gøre og mange forældre ved godt hvad
det er, de har bare ikke tid.

Og ja, der findes da både p-piller og fortrydelsespiller, så hvis det
er pille-modellen (den nemme løsning) man er ude efter, så er det rent
faktisk også muligt ;)
--
Godt Nytår :)
FreYa

Fra : Tomas O.

Dato : 31-12-00 15:43

"FreYa" <nospam@all.plz> skrev:
SNIP
> [...]
> ikke bør stå for skud. Det har intet som helst med sagen at gøre om
> børn vokser op med to biologiske forældre, een mor, eller tre

Her må jeg erkldne at småreolutionøær som jeg ikke kan lade være med at
være *G* så er min meing at netop kernefamilen (lettere karrikeret) er
et dårligt sted for børn at vokse op.*G* ja er jeg dog ike dejlig
provo *GG*

Kernefamile hvad er det?

Et sted som i 60'erne, hvior moderen går hjemme og passer hus og børn
og vask og...

Eller er det som i dag med to udearbejdende forældre, ungerne i
institution det emste af dagen.. med en far der ikke er meget hjemme
pga karrieren og som er træt når han kommer hjem og skal have fred og
moderen har det ligeså?

Min opfattelse af kernefamilien og familen Danmark er sådan lidt
borgerligt, småsnæversynet liv og er det sådan så, er det ikke ideelt
for børn..

Børn skal have kærlighed, frit løb for fantasien og opdrages til at
finde ud af hvem de selv er og hvad de slev mener. Det er ikke
forældres opgave at opdrage børn tl at tænke som de selv gør det!

De skal blive til selvstændige idivider, der kan tage stilling ud af
deres egne præmisser og stole på at de tager de rigtige beslutninger,
og lave deres egne fejl og kunne lære af dem.

Hilsen
Tomas som ikke har købt fyrværkeri, men nøjes med at se andre sprænge
sig selv i stumper og stykker..

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-01-01 13:51

> Hej Sabina :)

hej FreYa

> Nå, men det har du ingen som helst grund til. Hvis ellers din dreng er
> glad og velfungerende så er der ingen ko på isen.

jamen det mener jeg da han er..... sommetider mere glad end andre gange
men er det ikke altid sådan?

> [...]
> mdrs. barselsorlov, hvorefter karrieren igen har førsteprioritet og
> man tror at man kan genoptage sit liv, stort set som det var før man

hvis der er nogen der tror det er de noget naive??? jeg har dog selv
været (meget kortvarigt) ung pige i huset hos en sådan familie.....
moderen var lige startet nyt job som bestyrer på en bar... faderen var
lærer på teknisk skole samtidig med at han havde ejendomsmægler
derhjemme...... jeg var der kun i 3 uger da jeg følte mig udnyttet og
meget lidt værdsat....... da jeg rejste mente de at jeg kun var
berettiget til den kost og logi jeg havde fået mens jeg var der.....
dejlig billig måde at få passet sit barn på....

> [...]
> syndsforladelse,og jeg tror at de kommer til at tilbringe det meste af
> deres sidste tid alene, imens deres børn og børnebørn 'bliver til

desværre......

> [...]
> året er gået. Selvfølgelig er der nogle der er klar over
> problematikken og holder kontakten ved lige efterfølgende. Hatten af

helt klart...... nu havde jeg ikke selv samme mulighed med den dreng
jeg passede... dels fordi jeg forlod stedet utidigt og dels fordi jeg
ikke kunne med forældrene...... en anden ting er så at drengen ikke
nåede at blive knyttet til mig......

> Ja, jeg kommenterede det netop heller ikke, da jeg udmærket er klar
> over at den slags forekommer uden at man skal lægge noget særligt i
> det. Det sker konstant i min familie, for både børn og voksne.

den er jo bare straks værre når man som voksen kommer til at sige det
forkerte navn fordi det ligger tæt på ad den man snakker med.....

> [...]
> inde i stuen og drak sig stinkende stive og det var _ikke_ en fejl.
> Det var simpelthen et desperat ønske om at sige 'mor' til en person

så er det jo lige som også ude over det der sker i en snæver
vending......

Fra : FreYa

Dato : 01-01-01 17:15

On Mon, 1 Jan 2001 13:51:00 +0100, "Sabina Hertzum"

Præcist!
--
FreYa

Fra : Tomas O.

Dato : 31-12-00 11:42

"FreYa" <nospam@all.plz> skrev:

FraYa du vidunderlige viise kvinde )))

Hilsen
Tomas O.

Fra : Chokmah

Dato : 01-01-01 23:50

On Sat, 30 Dec 2000 17:58:07 GMT, FreYa <nospam@all.plz> wrote:

>On Sat, 30 Dec 2000 17:10:42 +0100, "MaiBritt" <maira@cool.dk> wrote:
hej Skat :) Y
>Hej Mai-Britt :) ja, og Bo og I andre i denne tråd :)

well indlednings vist må dette indlæg jo b.la være et udtryg for at
selv inden for rammerne af de BEDSTE :) kærligheds forhold - gør der
sig den betingelse gældene at man f.eks også har en stiumulerene
effekt på hianden ved ikke at være enige i ALT.. :)

Man kunne måske også sige det på den måde - at en uenighed kan ende
med at jeg har taget fejl *lol* og må trække min påstand i mig igen ,
nå lad os håbe det ikke går så vidt her :)
Søøøøøøøøødeste freYa mit livs mening mål kulmination & meget mere !

>Først og fremmest må jeg starte med at skrive at jeg bestemt ikke
>mener at børn kan tage skade af mere eller mindre utraditionelle
>familieforhold. Tværtimod vil jeg mene at jo flere mennesker i et
>barns liv, jo bedre,
et liv uden gode bedsteforældre søskne er ikke godt men da også
vennner af forældre afgjort !
>og som en del har været inde på er forældres
>seksuelle observans totalt ligegyldigt, hvis ellers de tager deres
>ansvar alvorligt.
ja det er jo så her vi ikke lige er H E L T enig - jeg helmer stadigt
til den opfatelse at moderen & faderen til poden har nogen ting som de
stimulere barnet med navneligt under de første år af opvæksten - men
da også sener - der er nogen ting man bedre kan med en far ind en mor
& omvendt.
personeligt vil jeg kunne tale ud om stort set alt med min far , hvor
jeg nok ville lade mang ting vile med min mor -
men tilgengæld så har jeg altid vist når DET VIRKLIGT galdt så var
det sgu min mor , der stod / står der !

> [...]
>mellem kl. 18 og 7.30 på hverdage (jeg går af god vilje ud fra at de
>tilbragte weekenderne helt og fuldt med deres barn?).
Det er klart !
> [...]
>andet, nok så godt, menneske kan reparere på de skader der opstår når
>forældre prioriterer deres børn under karriere.
Det er skader der ikke kan repereres - man kan lære at leve med dem
uden at samarbejde med dem !
>Dog må jeg sige, at det da lige så sikkert har været med til at styrke
>barnet, at han har haft dig, men hvad så hvis den næste unge pige er
>fuldstændig kold og ligeglad?
afgjort !

>At overlade sit barn til et andet menneske i så lange perioder er
>simpelthen svineri. Det samme gælder når børn efterlades i børnehave
>og vuggestuer når de åbner og hentes fem minutter inden lukketid, så
>det har altså intet at gøre med *hvem* det overlades til, blot kan man
>jo så glæde sig over de tilfælde hvor man er heldig at have en
>ansvarsfuld og kærlig person til at passe sit barn. Personlig tror jeg
>aldrig jeg ville turde overlade mit barn til en person jeg ikke kender
>_meget_ godt.
Det vil ikke finde sted :)

>Og lige for en god ordens skyld: når jeg siger at et barn først og
>fremmest har brug for sine forældre, så mener jeg ikke nødvendigvis de
>biologiske
det er fuldtsændigt ligegyldigt
>og jeg mener ikke nødvendigvis at der behøver at være to og
>jeg mener heller ikke at to voksne absolut skal være af forskelligt
>køn,
ja der må jeg jo vende tilbage til min formodning om at forældrene som
køn har forskellige primær funtioner over for børnene !
>for at opfostre et sundt og velfungerende barn. Det eneste der
>kræves er, at barnet har mindst een voksen, der ubetinget ser det som
>sin helligste pligt at elske og tage vare på dette barn, resten af sit
>liv.
ja dte kan well nok gøre det - optimalt er det ikke , men ... sådan
falder det sig nu ofte også uden at resultatet bliver helt i hundene !

Fra : N/A

Dato : 04-01-01 20:29

Fra : Tomas O.

Dato : 04-01-01 20:29

"FreYa" <nospam@all.plz> skrev:
SNIP

> Far, mor og børn?

Villa volvo og vovhund?

Hilsen
Tomas O. so Xfutter til dk.familie.barn

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 05-01-01 01:44

On Thu, 04 Jan 2001 18:15:46 GMT, FreYa <nospam@all.plz> wrote:

>On Mon, 01 Jan 2001 23:49:57 +0100, Chokmah <chokmah999@hotmail.com>
>wrote:
HI Babe Y :)))
>Hej Bo (og tak for si...dst ;))
Puhh min venstre arm & testikle rbliver ARLDIRG de samme :)

>Ja, det må man da håbe at de er klar over så...,forældrene. Forælder
>kan enhver idiot sgu blive...

jamen sødste skat det ved jeg da . jeg skriver da også at biologien er
ligeyldig i gentrisk forstand - men som pysologikse transmitter til
det ubvidste i barnet har forældrene forskelige vigtige funktioner -
der begge er vigtige !

>Nej, men ser du mig skrive nogetsteds at det er det eneste rigtige
>alternativ?
nej ... men spørgsmålet er hvad *vi* så mener med alternativer ?
>Tror du virkelig at jeg kunne godtage en sådan livsstil
>som acceptabel når man har børn?
det ved jeg du ikke kunne !!!
>Det kan jeg lige så lidt som jeg
>ville acceptere at mine børn ikke skulle lære tolerance, at de ikke
>skulle finde det naturligt at to mennesker af samme køn
jamen det må de da hjertenes gerne tolerere eller lade være med hvad
der nu falder dem naturligt - jeg mener bare ikke at de skal have det
trugget ned over hovedet som et familie forhold !
>ville kunne
>forelske sig, at de stiltiende skulle overvære uretfærdighed, at de
>skulle vokse op med en frygt for alt hvad der er 'anderledes',
nej det vil ikke finde sted !
>og at
>de skulle være i tvivl om hvor de kan henvende sig hvis de skulle få
>problemer af den ene eller den anden art.
det er jo det man som forældre er der for !

>Far, mor og børn?
venner fætter kussiner bedsteforældre ....

>Forskellen er at du debatterer, med din egen barndom som et væsentligt
>udgangspunkt, hvor jeg ser helt bort fra min. Du bruger din til at
>eksemplificere, det gør jeg ikke og som sådan kan man egentlig ikke
>sige at vi nærmer os hinanden, endsige forsøger, for kun een af os
>finder det nødvendigt (det er dig ;)).
'
jo men skat - det er sgu farligt at udtsede generealle betagtninger
uden at tage det forbehold at de opleves af mane forskeligt !

>Som udgangspunkt vil jeg til enhver tid mene at egne personlige
>erfaringer er en farlig ting at blande ind i en debat, dermed ikke
>sagt at man ikke skal gøre det, det skal man, men man skal være varsom
>med sine konklussioner og opmærksom på, at når det drejer sig om *mor
>og far* kan man aldrig nogensinde bevare et køligt overblik.

ja det er skide farligt - men så er det når man gør det også vigtigt
at gøre opmærksom på at det er - ens egen verden man eksemplificere !
og at man er klar over at andre selvfølig har en helt anden
indgagansvinkel til spørgsmålet !

Dyllane sagde om 60 erne - alle taler om det - MEGET få var der :)

>Resten må vi tale om under fire øjne ;)
Uhhhhh .....

>Nå, men hvis det er lidt rodet, det her indlæg, så ved du jo
>hvorfor...*G*

alle stor e oplevelse fremgang & kulminationer har en hård fødsel :)
love u madly
din
Bo

Fra : straydog

Dato : 03-01-01 08:02

> Og det kan man kun ved at være to voksne, med volvo og villa og
> (puddel)vovse? Helt ærligt, Bo.

Det er lidt urimeligt at diskutere på den måde. Bo diskuterer polygami mod
monogami, alt andet lige.

Stray

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 03-01-01 11:59

On Wed, 3 Jan 2001 08:01:48 +0100, "straydog" <straydog@nospam.dk>
wrote:

>Det er lidt urimeligt at diskutere på den måde. Bo diskuterer polygami mod
>monogami, alt andet lige.

   Lige her måske - men jeg nævnte vist osse i mit første indlæg
at jeg også tog hensyn til Bo's udtalelser om homosexuelle og deres
ret til at få børn fx. Og det tror jeg der er flere af os der gør -
fordi at Bo er meget glad for den der kernefamilie og har udtrykt
modvilje mod næsten alle andre former for familieførelse :)

--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : René Hjorth

Dato : 03-01-01 21:29

Wed, 03 Jan 2001 11:58:35 +0100 skrev Trine Stubbe Teglbjaerg
<snoe@nospam.dk>

Hej Trine,

>fordi at Bo er meget glad for den der kernefamilie og har udtrykt
>modvilje mod næsten alle andre former for familieførelse :)

På visse fronter er den gode Bo faktisk stok-hamrende konservativ

Mvh,
René
www.rene.hjorth.com

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 04-01-01 00:33

On Wed, 03 Jan 2001 21:28:51 +0100, René Hjorth <Rene@Hjorth.com>
wrote:

>Wed, 03 Jan 2001 11:58:35 +0100 skrev Trine Stubbe Teglbjaerg
><snoe@nospam.dk>
HI Trine & Rene :)

>Hej Trine,

>På visse fronter er den gode Bo faktisk stok-hamrende konservativ

GU er han så :)
Bo

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 03-01-01 12:28

On Wed, 3 Jan 2001 08:01:48 +0100, "straydog" <straydog@nospam.dk>
wrote:
HI igen stray

>"Lars P. Fischer" <fischer@suk.dk> skrev i en meddelelse

>Det er lidt urimeligt at diskutere på den måde. Bo diskuterer polygami mod
>monogami, alt andet lige.
*lol* det enste man kan være sikker på med mine indlæg så er det siden
min debut i dss at Lars P.Fisher - mener noget andet :) IND JEG GØR !
og det skriver han en del & meget ofte genemtænkte indlæg om - når
ikke lige ellers flyver i flint :>

Bo

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 28-12-00 18:34

"Jemoki" <jemoki@kyst-net.dk> writes:

> Hejsa og Glædelig bagJul ....

Jamen, i lige måde, da.

> Men mit/Vores Spøgsmål .. er .. findes der andre af vores slags ... enten
> par som har en pige/fyr boende fast .. eller har haft ..

Ja, det gør der da. Der er alle mulige variationer, både hvad angår
antal partnere, om man bor sammen eller ej, etc. Det kan helt sikkert
sagtens fungere. Da der ikke lige findes nogen standarder for,
hvordan man gør denslags, bliver man nød til at gøre det hele selv, og
det kræver så, at man selv tænker konsekvenser og ønsker igennem. Når
man har sådan et forhold skal man tænke noget mere, og især snakke
meget mere om, hvad det præcis er man har lyst til, hvad der virker,
og hvad der ikke virker, end i et almindeligt parforhold.

Jeg kender nogen stykker, der er tre eller fire i et fast forhold,
hvor forholdet har varet i både fem og ti år, og hvor der er fælles
børn osv. No problem. Det kræver naturligvis, at man er kompatible
hele vejen rundt, lissom man skal være i et almindeligt parforhold, og
det kan alt andet lige være svært at finde tre eller fire personer,
der passer sammen på den rigtige måde. På den anden side slider man
måske ikke så meget på hinanden når man er tre, så om det i praksis er
sværere at få til at lykkes end det er at være to ved jeg ikke. Det
svære er nok at finde tre personer, der er med på ideen.

Det er normalt ikke noget, folk er vild offentligt omkring. Hvis man
er anderledes på den måde render man nemt ind i en masse bøvl og
fordømmelse, og man kan godt frygte, at det pludselig bliver til
børnemishandling og meget andet godt.

I mit eget forhold er vi to der bor sammen i et fast forhold, men vi
har faste partnere derudover, som vi blot ikke bor sammen med. For os
ville det ikke være utænkeligt at bo tre sammen, men det er ikke noget
vi søger, og indtil videre er det ikke den vej det er gået.

> Eller er vi de eneste som er heldige / dumme nok .. til at tage springet
> ????

Som sagt, det findes. Du findes nok ikke så mange ligesindede i
d.s.s., men hvis du er til udenlandske grupper er alt.polyamory[1] et
godt bud. Det er en god gruppe -- men læs den lidt før du begynder at
skrive. Gruppen har en hjemmeside (http://www.polyamory.org/), som er
et godt sted at starte.

I gamle dage var der en mailing liste der hed triples (dannet fordi
soc.couples lissom var for kedelig , som var rigtig fed, men den
gik til for nogen år siden. Siden da er der opstået et hav af poly
mailing lister, men jeg har ikke rigtig føling med dem mere. Jeg var
på UK-poly (en engelsk liste) i en periode, og den var sjov. Der er
et side med oplysninger om alle mulige lister på www.polyamory.org.

Jeg mener at huske, at der var nogen der startede en dansk poly
gruppe, men om de findes på nettet, og hvad der iøvrigt er blevet af
dem, ved jeg ikke. Jeg skal se om jeg kan finde noget.

/Lars

[1] polyamory (= mangekærlighed) eller bare poly er blevet standard
termen for faste, ikke-monogame forhold som ikke kun er sex
(dvs. ikke swinger typen).
--
On the Internet, no one can hear you scream. - Stef Jones