Start af PC med WOL
Fra : Brian Hansen

Dato : 18-01-02 00:30

Hej

Hvad for program skal jeg bruge for at starte mine maskiner over netværket
(WOL).

Køre med Realtek RTL8139A netkort.

Brian

Fra : Kaj & Boye

Dato : 19-01-02 11:43

Jeg kunne også godt tænke mig at kunne starte min PC med WOL, men jeg har
aldrig hørt om nogen steder hvor det virker. Så er spørgsmålet nu, hvorfor
man så laver netkortene med WOL.
Og det ser jo heller ikke ud til, at der er noget her i gruppen, der kan
komme med svar på problemet.

Kaj

Fra : Jacob Ask Hansen

Dato : 19-01-02 14:39

Du skal sende en "magic Packet" til kortets mac-adresse.
Du kan hente en utility på AMD's hjemmeside.
http://www.amd.com/us-en/Networking/ProductInformation/0,,50_2330_3270_2452^
2456,00.html
download så PCnet Magic Packet Utility
/ask

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 19-01-02 23:25

Halløj Boye,

"Kaj & Boye" <kaj_boye@hotmail.com> wrote in message
> Jeg kunne også godt tænke mig at kunne starte min PC med WOL, men jeg har
> aldrig hørt om nogen steder hvor det virker.

Jamen, så vil jeg da gerne oplyse dig: Mit virker perfekt !

> Så er spørgsmålet nu, hvorfor man så laver netkortene med WOL.

Tja, for folk der gerne vil bruge det.

> Og det ser jo heller ikke ud til, at der er noget her i gruppen, der kan
> komme med svar på problemet.

Hvad er problemet ? - I dit indlæg ser jeg ingen spørgsmål vedr. WOL.

Vil du have en kort vejledning :

1. montere WOL cable til netkort fra M/B
2. enable i M/B BIOS
3. enable i NIC BIOS/PROM
4. hente AMD MagicPacket tool
5. tag MAC address på netkort og indtast...

pling - din PC tænder....

Hvor svært var det ?
Det rigtige problemer kommer først når man skal prøve via WAN (læs
Internettet)

Vil du også vide det :

1. UDP port 9 (discard) skal forwardes til den IP der skal WOL'es
2. MAC på PC skal sættes ind i router/firewall som alias (statisk ARP)
3. finde en hjemmeside der kan afsende WOL pakker, fx
www.dslreports.com/wakeup

pling - din PC tænder....
Hvor svært var det ?

Mvh
Martin

Fra : Brian Hansen

Dato : 21-01-02 00:48

Tak

Det viker fint, men .....

Findes der et program der kan gemme MAC-adr. så man er fri for at taste den
ind hver gang.

Brian