Hej, et lille spørgsmål
Fra : Michael Falkenberg

Dato : 17-01-02 23:38

Hej med jer! :)

Jeg har bare lige et hurtigt spørgsmål, hvis man kan kalde det det.

Jeg har spekuleret over hvordan bisexuelle, bøsser og lesbiske (håber ikke
det lyder for anstødeligt, har OVERHOVEDET ikke noget imod det)....nå, men
jeg har spekuleret over om det er sværere at gå i byen? Altså, det jeg mener
er, er det svært at "score"? Har I været ude for at lægge an på en
fyr/kvinde som ikke var interesseret på den måde?? Jeg er ret sikker på det
er mig der er lidt ved siden af, men da jeg aldrig har snakket med en bøsse
eller en lesbisk er jeg lig'som lidt på "bar bund", så dette er bare noget
jeg spørger om af ren nysgerighed.
Det er noget jeg har snakket med min kæreste om, og hun ved heller ikke
noget om det.

Håber I kan besvare mig spørgsmål, og jeg håber ikke det lød anstødeligt på
nogen måde over for nogen. Jeg synes man skal acceptere andre personer som
de er, og ikke dømme på forhånd eller på udseende.

Mvh
Michael

Fra : hende.dk

Dato : 19-01-02 03:23

"Michael Falkenberg" wrote in message:
>men da jeg aldrig har snakket med en bøsse
> eller en lesbisk er jeg lig'som lidt på "bar bund", så
dette er bare noget
> jeg spørger om af ren nysgerighed.

Hej!
Synes da dit spørgsmål er relevant - om end jeg samtidig
tænker; hvad er det egentligt, der gør sig gældende siden
hetroseksuelle ofte får mennesker med en anden seksualitet
til at lyde som om de er fra en anden planet? Nuvel - jeg
tror faktisk at "de" klarer sig ligeså godt som alle andre.

F.

Fra : Michael Falkenberg

Dato : 19-01-02 11:52

siden
> hetroseksuelle ofte får mennesker med en anden seksualitet
> til at lyde som om de er fra en anden planet?

Hmm, æv, prøvede ellers at spørge _uden_ det kom til at lyde sådan.
Undskyld for det. Sådan ser jeg slet ikke på det. Jeg har bare aldrig kendt
eller snakket med mennesker med en anden sexualitet end mig.

Fra : Anita

Dato : 20-01-02 01:15

"Michael Falkenberg" skrev

> [...]

kendt
> eller snakket med mennesker med en anden sexualitet end mig.

Det vil jeg "æde min gamle hat" på at du har, du ved det bare ikke

/Anita

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-01-02 22:29

Sun, 20 Jan 2002 01:15:00 +0100 skrev "Anita" <anita@mail1.stofanet.dk>

Hej Anita,

>Det vil jeg "æde min gamle hat" på at du har, du ved det bare ikke

Bingo! Kloge ord...

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Henning

Dato : 21-01-02 22:01

"Michael Falkenberg" <Michael.falkenberg@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kendt
> eller snakket med mennesker med en anden sexualitet end mig.

Jeg var gift i 15 år med en bifil kvinde, jeg tænkte aldrig over
det, sådan var hun bare, ok, jeg var da så "jaloux" at jeg kun
accepterede hun havde sex med kvinder, der som hun selv
var bifile og ville acceptere jeg deltog aktivt i dette sexliv.
Jaloux i den forstand, at jeg ville føle mig snydt for sex, hvis
min ex. dyrkede sex med andre kvinder, "uden jeg fik noget
ud af det" Sandsynligvis havde hun sex med kvinder uden
mit vidende, men det er jeg bedøvende lige glad med i dag,
men ville ikke have været det den gang, ud fra devisen, "jeg
blev snydt for en seksuel oplevelse" men ikke som noget, der
ville ende med skilsmisse etc.etc.

Jeg har arbejdet sammen med homofile af begge køn gennem
mange år, det er ikke noget jeg lægger mærke til i arbejds
situationer, eller ved socialt samvær uden for arbejdstid, jeg
giver og modtager knus og kram til/fra en bøsse jeg kan lide
som menneske, på linie med heteromænd jeg kan lide.
Det er jo mennesker jeg omgås, ikke seksuelle preferangser
etc. etc.

MVH
Henning

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-01-02 22:29

Thu, 17 Jan 2002 23:38:28 +0100 skrev "Michael Falkenberg"
<Michael.falkenberg@mail.dk>

Hej Michael Falkenberg,

>Jeg har spekuleret over hvordan bisexuelle, bøsser og lesbiske (håber ikke
>det lyder for anstødeligt, har OVERHOVEDET ikke noget imod det)

Der er da heller ikke noget anstødeligt I det?

>jeg har spekuleret over om det er sværere at gå i byen? Altså, det jeg mener
>er, er det svært at "score"?

Altså, på en måde er det sværer, da du som fyr er vant til at samtlige
piger i den rette alder, udseende, interessere etc. er potentielle
kærester til dig, hvor det for en bøsse lebisk er det samme, men blot
med et ekstra "filter" der reducerer den kærrestepotentielle masse til
ca. 10%

Men det er jo med udgangspunkt I at man går ud og prøver at score
"fremmede" - altså går i byen, ser en dejlig "ting" og får lyst til at
score "tingen".

Jeg mener jo at et lykkeligt kærlighedsliv er en heelt anden ting:
Nemlig man lærer en HELT masse mennesker at kende som venner, en del af
dem falder man for og en del af dem falder for én, nettop på grund af at
der er en masse ting der "passer sammen".

Hvis man på den måde finder sin elskede, ved man også allerede at
vedkommende er bøsse/lesbisk, så udover at det er nogle man ikke "må"
forelske sig i, er det det samme der sker

>Har I været ude for at lægge an på en fyr/kvinde som ikke var interesseret på den måde??

Ork jo - både for kærlighed og for sex; har både prøvet at blive
forelsket i indtil flere heterofyre og har lyst til sex med et langt
større antal.

Men har da også årøvet det "modsatte", at en fyr eller pige blev
forelsket i mig, et menneske som jeg kunne holde af som ven/bekendt, men
slet ikke noget hvor kærligheden var oppe og ringe for fulde gardiner.

>Jeg er ret sikker på det er mig der er lidt ved siden af, men da jeg aldrig har snakket med en bøsse
>eller en lesbisk er jeg lig'som lidt på "bar bund",

Orv! jamen, spørg løs hvis det kan løsne noget interesse?

>Håber I kan besvare mig spørgsmål, og jeg håber ikke det lød anstødeligt på
>nogen måde over for nogen.

Jamen, der er OVERHOVEDET IKKE NOGET anstødeligt I at være nysgerrig og
spørge!

Det svarer jo lidt til hvis jeg skulle sprøge om den dybere forskel på
skede- kontra klitorisorgasme - altså ting jeg ikke har nogen personlig
kendskab til.
(og tro mig, det ønsker jeg BESTEMT heller ikke

>Jeg synes man skal acceptere andre personer som de er, og ikke dømme på forhånd eller på udseende.

Right said!

René
www.rene.hjorth.com