Vedr. ny NTab boks
Fra : Heidi & Robert Lanth~

Dato : 17-01-02 19:34

Hej alle

Jeg skal flytte og skal derfor have flyttet min BB-ADSL og ISDN Linie. Jeg
har hentet en ny NTab boks i Telebutikken som ikke er magen til den gamle.
Umiddelbart virker den smartere. Under låget på den kan jeg se der sidder
nogle forskellige spyd hvorpå man åbenbart kan tilslutte ledning med den
medfølgende klemmerækker. Min computer skal stå ret langt væk fra det eneste
telefonstik der er i lejligheden derfor har jeg tænkt mig at trække en 8
polet telefonledning fra ISDN boksen ind til mit skillefilter som skal sidde
ved computeren. De 2 ledere skal så bruges til at føre signal frem til
skillefilter og 2 til at føre signal tilbage til ISDN-boksen da skillefilter
jo skal sidde før ISDN boks. De 4 resterende ledninger har jeg så tænkt at
bruge til at trække de to telefonlinier frem til mit computerværelse, ja jeg
skal bruge begge linier der på en gang og den ene skal også bruges i stuen.
Jeg ved godt at det nok ikke er helt efter TDC's regler, men er der nogen
der ved om min udtænkte løsning kan lade sig gøre?

________________
______
ledere til skillefilter------ | |
ledere fra skillefilter----- |______|
| |
------------ISDN | |-----------to ledere til
tlf. linie 1------
ledere til tlf. linie 2------+--------
|_______________|

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-01-02 10:19

"Heidi & Robert Lanther" <lanther@mail.dk> skrev i en meddelelse
> derfor har jeg tænkt mig at trække en 8
> polet telefonledning

Det du beskriver kan principielt fungere, men du indbyder til støj og
ustabilitet.
Det snit der går fra central til skillefilter/NT er det mest robuste og
det bør du føre så langt som overhovedet muligt, og i øvrigt undgå at
føre forskellige signaler sammen, medmindre du bruger god parsnoet kabel
(cat5)

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Heidi & Robert Lanth~

Dato : 18-01-02 23:04

> Det du beskriver kan principielt fungere, men du indbyder til støj og
> ustabilitet.

Hvordan finder man ud af om der kommet støj??

> Det snit der går fra central til skillefilter/NT er det mest robuste og

Snit - hvad mener du ???

> det bør du føre så langt som overhovedet muligt, og i øvrigt undgå at
> føre forskellige signaler sammen, medmindre du bruger god parsnoet kabel
> (cat5)

Hvor køber man sådan et kabel???

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-01-02 23:13

> Hvordan finder man ud af om der kommet støj??

Lyden bliver ulden, eller der er decideret sus

> Snit - hvad mener du ???

Den type signal

> Hvor køber man sådan et kabel???

I de fleste forretninger der handler med kabel. Det bruges også til
netværkskabler

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Heidi & Robert Lanth~

Dato : 18-01-02 22:36

Hmm og hvordan finder jeg ud af om den omtalte støj så kommer og hvor køber
man sådan et kabel?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-01-02 22:36

"Heidi & Robert Lanther" <lanther@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm og hvordan finder jeg ud af om den omtalte støj så kommer og hvor
køber
> man sådan et kabel?

Hvad spørger du om?
Læs evt. www.makr.dk/?quote