Asus A7V266-e - hmmm....
Fra : Ukendt

Dato : 17-01-02 19:23

Jeg skal samle en computer for en af mine venner og jeg har kigget på
Asus A7V266-e men jeg synes at der er lidt for mange folk her i
gruppen der har problemer med kortet! bør jeg i stedet vælge et Abit
KR7A-133? Det skal ca. koste 1500,- og der skal ikke være RAID. der
skal sidde en XP 1500+ som skal køles af en silent viking.

Mvh
Jürgen

Fra : Lars

Dato : 17-01-02 20:05

Prøv ECS K7S5A til ca 700 inkl fragt

Fra : Jakob

Dato : 17-01-02 21:05

Hek

Jeg er en af dem (hvis det altså er i flertal), som har haft lidt
begyndervanskeligheder med ASUS A7V-266-E.

På trods af mine oplevelser vil jeg dog sige, at ASUS bundkortet er alle
pengene værd.

Mvh
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-02 21:27

On Thu, 17 Jan 2002 19:23:06 +0100, Jürgen <> wrote:

> [...]
>KR7A-133? Det skal ca. koste 1500,- og der skal ikke være RAID. der
>skal sidde en XP 1500+ som skal køles af en silent viking.
***********************************

Jeg har spurgt shg og de mener også at Abit KR7A er godt. De siger dog
også at et Microstar K7T266 Pro 2 RU er sagen. Nogen erfaringer?

Mvh
Jürgen

Fra : Jakob

Dato : 18-01-02 18:30

Abit er et velkendt amerikansk mærke. Meget velegnet til overclocking.
Spørgsmålet er bare, om det kan betale sig, da strukturen/ konstruktionen af
AMD XP vanskelig tillader overclocking.

Men jeg ville selv have købt Abit KR7A-RAID i stedet for mit ASUS A7v266A-E
Raid. Men min oplevelse af ASUS er som sagt ret positiv. Jeg tvivler på, at
Abit ville have kunnet gøre det bedre. Samtidigt er det ubetydelige
marginaler, som adskiller Abit og ASUS kortet. Det lader til, de har hver
deres styrker og forcer
http://www.hothardware.com/hh_files/Motherboards/kt266a_clash.shtml

Hvor Abit outperformer ASUS, der kompenserer ASUS for noget andet og vice
versa.....Dog har Abit plads til 4 DDR, hvor ASUS kun har 3 (selvom
chipsettet tillader 4??!!!) Og mærkelig nok, bliver hverken Abit eller ASUS
nomineret med den højeste karakter på ovenstående link.

Hvis du vil spare lidt penge, så overvej evt. Soltek SL-75DRV2 ATX Det mobo
lugter temmelig meget af ASUS mobo-layout og er betydeligt billigere.

Måske har andr epå gruppen nogle meninger om Abit vs. ASUS, men jeg er sq
godt tilfreds

Hav en rigtig god weekend !!
/Jakob

Fra : Johnny J. Andersen

Dato : 19-01-02 16:34

Jeg er en af dem der har haft problemer med mit A7V266-e (sidder faktisk nu
på en anden maskine, da mit mobo er brændt af .c( Dog tror jeg ikke at
kortet er dårligt, grunden til at der er så mange der har problemer, tror
jeg, er at kortet er solgt i næsten et uendeligt stort tal.

Jeg ville meget gerne se en side med nogle officielle %-fejl, for de
forskellige MoBo's, men jeg tror ikke rigtigt at producenterne er villige
til at komme ud med dem :c)

--
Johnny J. Andersen - Andedammen.dk

Fra : Deaster

Dato : 19-01-02 19:13

"Johnny J. Andersen" <Andersen@elgsdyrland.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ville meget gerne se en side med nogle officielle %-fejl, for de
> forskellige MoBo's, men jeg tror ikke rigtigt at producenterne er villige

På itbutikken.dk kan du ud for de enkelte varer, ihvertfald indne for
mærket, se hvor mnage % dele de har fået retur til reparation, men der står
ikke noget om hvor mange der er solgt af hver vare.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Jakob

Dato : 19-01-02 21:14

Hmm....naaajs ting :)

For ASUS A7V266A-E RAID gælder: "Info: Vores reparations afdeling kan
konstatere at dette produkt, har haft en reparations frekvens på 2,17%. "

Om det så er "stort" eller "lille" skriver de ikke noget om. Desværre lader
de vurderingen være op til læseren.

Jeg skal heller ikke kunne sige, om procenttallet er stort eller lille. Men
det faktisk en fiks info., de har lavet. Mulige forbedringer ville være en
reel målstok - måske endda en målestok fra producenterne eller en uafhængig
instans. Det ville spille !!

Hvad var det i øvrigt, det var galt med dit mobo, Johnny...? Brændt af?????
Hvordan pokker kan det lade sig gøre.....

Sikker på, det ikke er CPU'en?

Mvh
Jakob

Fra : Johnny J. Andersen

Dato : 23-01-02 21:30

Faktisk kan man, hvis man trykker på gruppen Asus, se at fejl-procenten
normalt er på 13.4%, så 2.17 er YDERST godt.
Bemærk forresten hvordan Abit har en fejl-procent på 17.52%. Et ret højt
tal...men til gengæld må man gå udfra at der bliver overclocket en hel del
på den slags motherboards.

Men enig...super-cool feature. Synd at de ikke skriver det udfor hver eneste
vare, når de alligevel lister dem. Det er sikkert for tungt for deres db..

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 20-01-02 17:12

In article <0f5e4uggvjrkfpb6hppcm47dd9v2veucng@4ax.com>, Jürgen <> says...
> [...]
> KR7A-133? Det skal ca. koste 1500,- og der skal ikke være RAID. der
> skal sidde en XP 1500+ som skal køles af en silent viking.

Du skal huske på at du primært hører fra dem, der har problemer med bundkortet
i disse grupper. Hvis du vil have en mere objektiv vurdering, skal du drøne ud
på nettet og se, hvad anmelderne siger om bundkortet.

Jeg kan anbefale et Epox 8KHA+, som også er baseret på kt266a. Ingen RAID, men
det er billigt og stabilt. Har overhovedet ikke haft nogen problemer med mit.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Jakob

Dato : 21-01-02 22:42

> [...]
drøne ud
> på nettet og se, hvad anmelderne siger om bundkortet.

Ja, en god tommelfingerregel. Jeg brændte selv en cpu af på ASUS a/v266a-e

Men jeg er ret tilfreds med bundkortet.

Så deeee.....

Jakob :)

Fra : Johnny J. Andersen

Dato : 23-01-02 21:31

Sorry....100% of-topic her...men har du spillet Q2 CTF engang?

Johnny 'Daduck' Andersen .c)