Humør-quiz
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-02 19:03

Vi slutter lige af med en sjov musikquiz. Vi skal finde de almindeligt
brugte (skråstreg) eller nyopfundne udtryk for musikgenrer, som man ikke
selv synes om. Kan vi selv finde nogle nye sjove betegnelser ?
Quizmasteren kaster bolden op og finder selv et par eksempler.

Dansktopmusik = Husmoderpop / Sukkerpop

Countrymusik = Ko-lortemusik

Popmusik = Computerpop / Dunk-dunk-musik / Bum-bum-musik

Dinner-musik = Suppe-steg-og-is-musik

Fra : Uffe Holst

Dato : 17-01-02 20:50

In an article of 17 Jan 2002 Åge Halldorsson wrote:

> Dansktopmusik = Husmoderpop / Sukkerpop

Myrekrybsmusik, tror jeg, at jeg vi kalde det.

> Popmusik = Computerpop / Dunk-dunk-musik / Bum-bum-musik

Tjah, med popmusik vil du sikkert dække stort set en hvilken som helst
genre, ud over klassisk musik, som du ikke har nævnt.

--
Uffe Holst

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 17-01-02 21:12

> Popmusik = Computerpop / Dunk-dunk-musik / Bum-bum-musik
>
> Tjah, med popmusik vil du sikkert dække stort set en hvilken som helst
> genre, ud over klassisk musik, som du ikke har nævnt.

Herunder Metallica og Iron Maiden...?

Fra : Uffe Holst

Dato : 17-01-02 21:43

In an article of 17 Jan 2002 Ulrik Lauritzen wrote:

> Herunder Metallica og Iron Maiden...?

Tjah... det er jo Åges quiz...!

--
Uffe Holst

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-02 21:58

Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:q9.m9.eH2yK7iDobbydze.NR@post6.tele.dk...

> Herunder Metallica og Iron Maiden...?

Tjah... det er jo Åges quiz...!

--
Uffe Holst
_____________

Nu ikke så morgensur. Klokken er 21.55, det er aften. Det er ikke strafbart
selv at vise lidt initiativ til at finde forskellige musikgenrer. For at
hjælpe dig lidt Uffe,så er der her lidt forslag: Heavy metal - Rock - Rap -
Metal - Klassisk - opera.

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 18-01-02 10:01

"Åge Halldorsson" skrev i en meddelelse

> [...]
> selv synes om. Kan vi selv finde nogle nye sjove betegnelser ?
> Quizmasteren kaster bolden op og finder selv et par eksempler.

Det der musik man heldigvis kun kan få på kassettebånd på en tankstation i
Bjert ved Holstebro og høre i Giro 413.
eller hvad med
Det der musik, der bliver spillet på elektrisk klaver og eltrommer og sunget
af midaldrende mænd med langt nakkehår og overskæg (Richard Ragnwald....,
der stemmer på dansk folkeparti, går i bilkatøj, tager på camping og drikker
Vermout inden deres medisterpølse med brun sovs og asier til.

> Countrymusik = Ko-lortemusik
Bonderøvsmusik
eller
Musik der bedst egner sig til kassettebåndoptageren i en stor lastbil der
køres af en fedladen trucker med langt fedtet nakkehår, en for kort
forvasket t-shirt, stumpe bukser og et par hvide tennissokker i træskoene,
der selvfølgelig er uden hæl kappe, mens han læser Rapport og snakker i
walkie.

> Popmusik = Computerpop / Dunk-dunk-musik / Bum-bum-musik
Meter pop.

> Dinner-musik = Suppe-steg-og-is-musik
Skal slet ikke med i en quiz om musik. Kan bedst beskrives som uudholdeligt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-01-02 18:21

Kåre Weng Madsen <kwma00@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a28o8t$ap$1@sunsite.dk...

Dansktopmusik=
[...]

Countrymusik = Bonderøvsmusik
> [...]
> der selvfølgelig er uden hæl kappe, mens han læser Rapport og snakker i

Popmusik = Meter pop.

Dinner-musik = Skal slet ikke med i en quiz om musik. Kan bedst beskrives
som uudholdeligt.
_______________

Quizmasteren bryder lige ind med et lille grin. Det var godt nok nogle lange
betegnelser du har fundet for de forskellige genrer. Bønderøvsmusik og
meterpop er lidt nemmere at huske. Grine grine.
________________

Quizmasteren vil også deltage i quizzen, så her er hans indlæg:

Heavy metal = Musik som uforvarende kan forveksles med lyden fra en kat som
er faldet ned i en kødhakkemaske.
eller
Græsslåmaskine-musik
eller
Plæneklippermusik

Hilsen quizmaster
_________________-

KAN VI SÅ FÅ NOGLE FLERE INDLÆG

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 19-01-02 21:08

> [...]
drikker
> Vermout inden deres medisterpølse med brun sovs og asier til.

Det er vist det, vi kalder "specialarbejder-musik/SID-musik" herhjemme...

MVH Claus Ellegaard Skytte

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 19-01-02 23:31

"Betina og Claus Ellegaard Skytte" <bces@adslhome.dk> skrev i

> Det er vist det, vi kalder "specialarbejder-musik/SID-musik"
> herhjemme...

Er dere nogen grund til at genere arbejderbevægelsen på den uhørt
grimme måde?

Ragnwald og hans "Kære lille Pia" er vel også mere Dansk
Folkeparty-musik

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-01-02 12:02

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk>

> Er dere nogen grund til at genere arbejderbevægelsen på den uhørt
> grimme måde?
>
> Ragnwald og hans "Kære lille Pia" er vel også mere Dansk
> Folkeparty-musik

Stemmer SID'erne ikke også snart allesammen på DF?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Gizmoduck

Dato : 21-01-02 16:35

nej!

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-01-02 22:39

Ja, så må vi hellere slutte quizzen. Vinderne bliver meget udemokratisk
udråbt af quizmasteren:

1. PRÆMIE (kwm)

MEST MUNTRE GENREBETEGNELSE
Dansktopmusik:
[...]
Vermout inden deres mediBonderøvsmusik

1. PRÆMIE (kwm)

SVÆRESTE GENREBETEGNELSE AT HUSKE
Countrymusik:
[...]
walkie.sterpølse med brun sovs og asier til"

TRØSTEPRÆMIE (Quizmasteren selv)
Popmusik
"Støjforureningspop" PS: Et særdeles godt forslag som quizmasteren skal have
mange tak for

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-01-02 22:26

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4711c2$0$80507$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

og så er der den her:

P3-pop = Metervarepop / Samlebåndspop / Støjforureningspop