Bjerner 1249
Fra : Thomas Damgaard

Dato : 17-01-02 18:54

Hej,

Jeg har følgende kode til at sætte nogle værdier ind i en tabel i en MySQL
database:

<?
function makemenu($table,$id,$menuid,$navn)
{
if (!$table || !$id || !$menuid || !$navn)
{
echo"Alle data er ikke indtastet<BR>"
."Gå tilbage og indtast igen.";
exit;
}

//Undgaa specialtegn

$table = addslashes($table);
$id = addslashes($id);
$menuid = addslashes($menuid);
$navn = addslashes($navn);

//Saet input ind i tabel
mysql_query("INSERT INTO $table (menuid, navn)
VALUES('$menuid', '$navn')");

$result = mysql_query($query);
if ($result)
echo mysql_affected_rows()." menu indsat i
databasen.";
}
?>

Koden med formen til at sende variabler til ovenstående koder er følgende:

<FORM ACTION="result.php">
tabel:<INPUT TYPE="text" NAME="table" VALUE="sidemenu2"><BR>
id:<INPUT TYPE="text" NAME="id"><BR>
menuid:<INPUT TYPE="text" NAME="menuid"><BR>
navn:<INPUT TYPE="text" NAME="navn"><BR>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Opdater menu">
</FORM>

Jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg kan ikke selv se hvad der er galt med det.
Den kommer hverken med fejl eller noget.
Den sætter bare intet ind i databasen.(?)

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 17-01-02 19:08

Sorry, jeg glemte at smide et topic på.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 17-01-02 19:08

On Thu, 17 Jan 2002 18:54:12 +0100
"Thomas Damgaard" <foo@fjerritslev-gym.dk> wrote:

> [...]
> MySQL database:
>
> <?
> function makemenu($table,$id,$menuid,$navn)
[snip]

Du kalder ikke funktionen, definerer den kun. Prøv at kald den med de
rette parametre.

--
mvh Andreas
   "Jeg blev træt af min gamle

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 17-01-02 19:20

> Du kalder ikke funktionen, definerer den kun. Prøv at kald den med de
> rette parametre.

Jeg kalder naturligvis funktionen. Men da det er irrelavant for spørgsmålet,
undlod jeg at skrive kaldet.

Fra : Christian Doeleman

Dato : 17-01-02 19:05

"Thomas Damgaard" <foo@fjerritslev-gym.dk> skrev:
> [...]
> $result = mysql_query($query);
> Den kommer hverken med fejl eller noget.
> Den sætter bare intet ind i databasen.(?)

Du har ikke definet $query.

Prøv med
$quert = "INSERT INTO $table (menuid, navn) VALUES ('$menuid', '$navn')";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());

Med venlig hilsen
Christian

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 17-01-02 19:18

Glem at jeg nogensinde sendte denne post!
Sorry, jeg havde glemt en mysql_connect!

(spørg lige om det var flovt?)

Fra : Jesper N. Henriksen

Dato : 17-01-02 23:16

> Glem at jeg nogensinde sendte denne post!
> Sorry, jeg havde glemt en mysql_connect!
>
> (spørg lige om det var flovt?)

Var det flovt???
hvordan fandt du ud af det?

endnu engang god weekend
Jesper

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 17-01-02 23:52

> Var det flovt???

Ja lidt :)
Det var jo en tanketorsk

> hvordan fandt du ud af det?

En anden opdagede det for mig :)

> endnu engang god weekend

Tak i lige måde

Fra : N/A

Dato : 18-01-02 00:36

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 18-01-02 00:36

> (Se evt. www.usenet.dk for gode råd om subjects :)

Jaja, jeg er klar over subject.
Jeg kom til at holde ctrl nede da jeg trykkede enter.
Det betyder i min client at den sender den. Og jeg har sat den på auto send.
Så den sender den med det samme, så jeg kunne ik gøre noget ;(