Skjulte "påskeæg" på DVD´ere
Fra : Rhythm

Dato : 17-01-02 18:33

Jeg fandt lige den her liste over skjulte "påskeæg" på msn.dk som kan findes

følgende DVD´ere og om hvordan at de findes frem.

Mvh
Rhythm

Star Wars: Episode 1 - region 2
Find sprogmenuen. Vælg THX-loget, så det lyser op. Tryk dernæst 'pil op' på
fjernbetjeningen, og indtast derefter '1138'. Det skulle gerne frembringe
nogle skjulte scener.

Kærlighed ved Første Hik - region 2
Der er to 'easter eggs' på denne udgivelse.
1. Find tekstvalg. Tryk på 'pil til høje' på fjernbetjeningen, hvilket
afslører en skjult tekst.
2. Vælg 'Instruktøren' i menuen 'bag kameraet'. Når teksten om Thomas Villum
Jensen kommer frem, trykker du 'pil ned', hvilket afslører et videoklip med
filmens to hovedpersoner.

Final Fantasy - Special Edition - region 2
Vælg menupunktet 'Special Features' på disk 1. Vælg 'DVD-Rom' og tryk 'pil
op' to gange, hvorved noget kinesisk tekst dukker op. Tryk på teksten, og du
vil derefter blive vist en række billeder af Aki i bikini.

The Gift - region 2
I hovedmenuen flyttes curseren op på 'Play movie'. Tryk dernest 'pil til
venstre', hvilket skulle aktivere stjernekortet under filmtitlen. Klik på
det, og du vil blive vist et klip fra filmens gallapremiere med intervews
med de medvirkende.

Traffic - region 2
Vælg menupunktet 'produktionsnoter' og gå ind under 'cast'. Vælg Catherine
Zeta-Jones, og tryk 'pil til venstre' et par gange på fjernbetjeningen,
hvorefter du bliver vist et sjovt fraklip med Zeta-Jones.

Fra : Rhythm

Dato : 17-01-02 18:35

Der var sørme også en link til en site der fortæller om "påskeæg" på DVD´ere
også: www.dvdeastereggs.com/main.php
God fornøjelse med at finde det "skjulte" på dine DVD´ere.

Rhythm

Fra : Per Kristensen

Dato : 18-01-02 08:27

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote in message
> [...]
findes
> på
> følgende DVD´ere og om hvordan at de findes frem.

Ehm ja skulle der være noget nyt i eastereggs?

Fra : Rhythm

Dato : 18-01-02 09:32

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> "Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote in message
> findes

> Ehm ja skulle der være noget nyt i eastereggs?

For nybrugere af DVD (som mig) vil jeg sige bestemt ja.

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 18-01-02 09:51

"Per Kristensen" skrev i en meddelelse

> findes

> Ehm ja skulle der være noget nyt i eastereggs?

Angiveligt ikke for dig - men jeg havde da ikke hørt om det før, og det
havde vedkommende tydeligvis heller ikke - men det er da en meget smart måde
at gøre opmærksom på, at det vidste du da alt om....ikk, kloge Åge...
lad være at bliv så sur...sure løg

Kåre

Fra : Per Kristensen

Dato : 18-01-02 11:17

> [...]
måde
> at gøre opmærksom på, at det vidste du da alt om....ikk, kloge Åge...

Hvem er sur?

Fra : Morten Steen

Dato : 18-01-02 11:34

> Hvem er sur?

Måske ikke sure, men i hvert fald så hamrende bedre-vidende og dumsmart, at
det er til at BRÆKKE sig over!
Desværre er det en tendens i alle de nyhedsgrupper jeg følger med i, at
næppe har en person postet noget som af visse personer bliver betragtet som
værende irrelevant/uinteressant/dumt/find-selv-på-et ord, førend den helt
store flaming begynder.
FOR FANDEN, bare fordi det ikke interesserer dig, så lad dog være med at
rakke ned! Det fremstår med al tydelighed at det første indlæg i denne tråd
var godt for mange!
Så LUK RØVEN, "Per Kristensen"!

Morten

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 18-01-02 11:39

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in message

> Måske ikke sure, men i hvert fald så hamrende bedre-vidende og dumsmart,
at
> det er til at BRÆKKE sig over!

Jeg kan svare på det stillede spørgsmål: Det er vidst dig der er sur her!

> [...]
> FOR FANDEN, bare fordi det ikke interesserer dig, så lad dog være med at
> rakke ned! Det fremstår med al tydelighed at det første indlæg i denne

Den eneste der går over stregn her er vidst igen dig. Den eneste der prøver
at starte noget flaming her er igen dig. Måske DU skulle dæmpe dig lidt,
eller futte over i mudderkastningsgruppen. Eller i det mindste i hvert fald
selv "lukke røven".

Joakim

Fra : Per Kristensen

Dato : 18-01-02 12:05

> Joakim

LOL!!! who's mad now boy!
Joakim got owned

Fra : zman

Dato : 18-01-02 16:16

On Fri, 18 Jan 2002 12:04:50 +0100, "Per Kristensen" <pzk@crayon.dk>
wrote:

>LOL!!! who's mad now boy!
>Joakim got owned

Hvad kan du så lære af det Per Kristensen
ikke noget eller ? ....hehe

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-01-02 12:17

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse

> FOR FANDEN, bare fordi det ikke interesserer dig, så lad dog være med at
> rakke ned! Det fremstår med al tydelighed at det første indlæg i denne
> [...]

....mere kaffe, MERE KAFFE, siger jeg.

(og hold lidt igen med sødetabletterne)

MVH
Jens

Fra : Wolfgang

Dato : 18-01-02 15:31

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in message

> Måske ikke sure, men i hvert fald så hamrende bedre-vidende og dumsmart,
at
> det er til at BRÆKKE sig over!

Det var måske ikke den mest intelligente bemærkning han kom med, men der er
da ingen grund til at hidse sig op på den måde. Der er normalt en pæn tone i
denne gruppe, og det synes jeg, at vi alle skal prøve at fastholde.

/w

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 18-01-02 12:41

> måde
> Så

> Hvem er sur?

Det håber jeg da ingen er.... Sure løg sagde jeg netop med ikke mindre
end tilsammen tre smileys for at det ikke skulle blive opfattet som andet
end en lidt smart kommentar om, at det nogen tager for givet ikke
nødvendigvis er givet for andre.

Så inden min lille måske lidt spidse/ironiske bemærkning giver anledning til
verbal krig, så var det ikke ment surt eller anstødende...

Så til alle der måske er sure eller tror andre er det - spis et påskeæg og
glæd jer over den bløde dejlige mælkechokolade, der smelter på tungen....

Kåre

Fra : Per Kristensen

Dato : 18-01-02 13:00

> [...]
>
> Så til alle der måske er sure eller tror andre er det - spis et påskeæg og
> glæd jer over den bløde dejlige mælkechokolade, der smelter på

Hvor er du dog velformuleret :))

Fra : Michael Nielsen

Dato : 18-01-02 13:09

hvorfor svarer du på det indlæg? er det bare for at markere dig?

--
ZyKe

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 18-01-02 15:56

"Michael Nielsen" skrev i en meddelelse

> hvorfor svarer du på det indlæg? er det bare for at markere dig?

Ikke bare til Michael, men til alle andre også (inkl. undertegnede selv):

Husk at når man peger fingre af andre, peger der tre på
en selv. Prøv selv efter - det passer...

Kåre
- den velformulerede...

Fra : _dentro_

Dato : 18-01-02 15:55

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
op' på
> fjernbetjeningen, og indtast derefter '1138'. Det skulle gerne

Det kan jeg sq ikke få til at virke? Hvor kommer de skjulte klip frem?
Bliver de afspillet automatisk efter at have trykket 1138, eller
fremkommer der en ny menu et sted eller hvordan? Eller er der en
specielt teknik til indtastningen som jeg bare ikke kender?

_dentro_

Fra : Brian Nielsen

Dato : 18-01-02 17:19

"_dentro_" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremkommer der en ny menu et sted eller hvordan? Eller er der en
> specielt teknik til indtastningen som jeg bare ikke kender?

Den er lidt tricky. Du skal ikke bare trykke 1,1,3,8 men derimod 11,3,8.
For at taste 11 skal du altså anvende den tastekombination, som du normalt
vil bruge for at gå direkte til kapitel 11 i en film.
På min Denon 2500 taster man 11 ved at vælge >10,1.

Tro mig, det er det værd! :)

/Brian

Fra : _dentro_

Dato : 18-01-02 18:30

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
normalt
> vil bruge for at gå direkte til kapitel 11 i en film.
> På min Denon 2500 taster man 11 ved at vælge >10,1.

Ahaaaa, så der VAR altså et trick
Det er da sjovt nok, men jeg mener at alle disse små klip også kan
findes diverse andre steder på DVD'en. Men her har man dem jo så
selvfølgelig samlet.

PS. Desuden er det lige gået op for mig at menuerne skifter fra gang
til gang! Når nu jeg lige har opdaget det, kan jeg godt huske at jeg
engang har læst om det. Er det ikke noget med at man kan fremprovokere
de forskellige menuer?

_dentro_

Fra : Jesper Winding

Dato : 18-01-02 20:59

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Tro mig, det er det værd! :)

ja det er sku meget sjovt - men har vi ikke set det før - er det ikke
bare klippet ud af de andre dokumentarer - syntes ikke lige at jeg så noget
jeg ikke havde set før?

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Brian Nielsen

Dato : 19-01-02 11:46

"Jesper Winding" <jesperw@privat.dk> skrev i en meddelelse

> ja det er sku meget sjovt - men har vi ikke set det før - er det ikke
> bare klippet ud af de andre dokumentarer - syntes ikke lige at jeg så
noget
> jeg ikke havde set før?

Hvor kan man ellers finde klippet med "brødristeren"?

/Brian

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 18-01-02 21:58

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> writes:
> [...]
> op' to gange, hvorved noget kinesisk tekst dukker op. Tryk på teksten, og du
> vil derefter blive vist en række billeder af Aki i bikini.

Der var da ikke noget hokuspokus i at se det på den 2-disks lejekopi
jeg så forleden dag. Jeg kan dog ikke huske hvilket menupunkt det var
under, men jeg tror ikke vi valgte noget "ikke oplagt".

Men det var en skuffelse at vi ikke kunne finde den jokefilm
"Kelly(?)'s Thriller" der var nævnt på omslaget.
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-01-02 08:51

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> escribió en el mensaje de
noticias uk7ufqsw0.fsf@laphroaig.balker.org...

> Men det var en skuffelse at vi ikke kunne finde den jokefilm
> "Kelly(?)'s Thriller" der var nævnt på omslaget.

Paa special features disken er der i menuen nederst i hoejre hjoerne en
lille firkant, det er den der skal trykkes paa.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann