hygge sladder -& person forfølgesle
Fra : chokmah_the_dog@my-d~

Dato : 15-12-00 03:14

Vi kender det stort set alle sammen - det her lille hyggelig gys der er
ved at høre en sladder om et eller andet med menneske som man kan sige
noget ufavorabelt om - det er nu så hyggeligt - vi kommer hinanden lidt
bedre ved når der er nogen vi ikke kan li - som den østrigske filosof
Adolf Hitler sagde : hvis vi ikke havde jøderne så måtte vi opfinde dem
!
Hvordan passer så dette ind i en gruppe som DSS snak om sex & samliv -
well det er well i meget få sager hvor - at det er mere spænende ind ,
hvis man kan en eller anden go en om en eller anden der har kvejet sig i
et forhold & hvis man ikke kan nogen så kan man jo altid nogenlunde
vederlags frit FORMODE at det ene eller andet - negative fra den ene af
parterne i et forhold foretager sig ting der vanhelliger , naturen af
relationen ! Så er vi ligesom lidt med - som koen der har hovedet over
det elektriske hegn og smager på græsse på den anden side af hegnet -
man er ikke længer uden for men man er på en eller anden aparte måde
med i det man betragter.
Og jeg tror i grunden det er det det handler om et ønske om at være med
- man har et meget lille ego fyldt med mindreværd had til andre & frem
for alt misundelse , man føler sig isoleret i sin ensomhed - man finder
en eller anden der har det stort set ligesådan også har man det straks
lidt bedre - når der er en eller anden man er enige om man ikke kan li :
) så er det ikke bare en slev der er usympatisk & uelskeligt menneske -
der er også andre ude i virkeligheden der er det - man er ikke længer
alene !
Jeg nære dog en afgrunds dyb tvivl for at slig adfærd - bære noget
opbyggeligt for nogens persona.
Men hvis man lige sætter sig ned og tænker over hvad det i grunden er
der sker - når man sætter gang i sådan noget lort - hvad er gavnen ?
hvordan kommer det tilbage til en selv ? al hvad man sender ud kommer
tilbage på en eller anden måde !
Det er hverken mystik eller ? - det er simpelthænd et spørgsmål om at
man pysologisk er sammensat af et stof der gør at det man sender ud
kommer tilbage til en - da der ikke er nogen forskel på hvad man sender
ud & det man er !
Men når jeg nu side r her og tænker over hvor store menskelige
omkostninger der er på den konto i folkeskolen i provinsbyerne - de
fleste kan sikker huske en eller anden der var anderledes i folkeskolen
eller bare skolen - en man ikke brød sig om fordi vedkomne var svag kom
af belastede kår bare var anderledes måske en pærker - en eller anden
der var barn af en mor der bollede med alle dem man kendte på den lokale
bodega - dem med stål rødt hård & bleg hud tygge Torben de fede -
hvorfor var vi så hårde ved dem ? hvorfor ødelagde vi deres liv - nå ja
hvad fan det var sikkert fuckt fra starten - så … lidt til hvad kan det
gøre ? de skulle jo ned alligevel !
Jeg har boede en del år på Bornholm et såkaldt lokal samfund min far er
læge og er som sådan i berøring med DE patienter - gud ved om folk i
grunden er klar over hvor mange selvmord & permanente sindslidelser
denne adfærd forsager ? well selv på så lille et sted MANGE rigtigt
mange , den mest normale døds årsag for teenagers i København H er
selvmord .
Med Odensen lige i røven ( ja man ku forstå hvis det var Herning eller
Ikast , så er vi tilbage i det enste filosofiske spørgsmål om livet er
værd at leve eller ej & det kan det ikke være der : )
Så Herning & Ikast er ikke med i denne betragtning - da det vil være
mere naturligt at begå selvmord der ind at lade være - men der er mange
andre steder :)

Nu kan man jo granske i mellem mobning & sladder - kært barn har mange
navne , men kilden er den sammen - jeg ved fra indlæg i gruppen - måske
navnenligt fra qris indlæg , hvad det vil sige !
De fleste har sikkert prøvet det - inkl. Undertegnede det gav lidt
ligesom sig selv - den enste langhårede drenge elev i mellem 800 elver -
jeg vil ikke sige det var stor slemt - jeg var først & fremmest skide go
til at slås og med tiden læder jakke & obligatoriske cyke