Overvejelser om >>pornofrit miljø<<
Fra : Torben Dam Jensen

Dato : 08-12-00 08:21

Jeg er noget i tvivl om det her er OT i gruppen - måske hører det
til i dk.politik - men så alligevel ikke. Den har også en smule at gøre
med debatten om CD's "vise" kvindfolk og deres/hendes holdninger
(you know who I mean...)

Nå, men jeg vover :)

Hvad er den generelle holdning herinde til den seneste tids snak om
gruppen >>pornofrit miljø<< ? For dem som ikke kender gruppen, kan
mere findes her: http://www.nejtilporno.dk/

Jeg må sige at jeg personligt synes de er en smule hykleriske, når de
bruger
stor energi på at opsøge noget de derefter forarges over, både på tanken
og på TV2000 (elendig "pornokanal" på Kbh. Tv).

Verden er ond og farlig, og det kan man vel ikke få til at forsvinde.
Jeg tror på, at hvis man gør beskidte blade til noget forbudt som står
i sort plastic på øverste hylde, som i USA eller Tyskland, så vil det
kun
blive mere attraktivt - og ungerne vil såmænd nok få fat i det
alligevel.
Det fik de jo også tidligere, før 1972.

Men hvad siger folk herinde - og måske især jer, piger (selv om I vel
måske
er bare lidt mere åbne for mange ting end gennemsnittet af jeres
kønsfæller..).

Er der enighed eller uenighed med gruppen (nej til porno, altså) ?

[og er det helt forkert det her, så må betjentene smide mig over i
politik-gruppen og idømme mig 30 pisk med en våd 5.25" floppydisk.]

Mvh.

Torben

[HUSK! at klippe og klistre. K.I.S.S.]

Fra : Tomas O.

Dato : 08-12-00 11:26

"Torben Dam Jensen" <tdj@dds.nl> skrev:

Hej Torben

Først.. rigtig gruppe

Jeg ved snart ikke.. jeg synes også der er for megen sex, men jeg synes
nu kun det er irriterende af tre årsager:

1. børn ser det allevegene udne vi forældre har mulighed for at vælge
det fra. Kiosker, tankstationer osv.

2. Udvanding af seksualiteten, pga. overeksponering

3. De unge kan få et forkvaklet syn på hvad seksualitet er.

Ellers synes jeg det er noget pjat, at gå på barrikaderne for i den grad
som nejtilporno gør det.

Så slemt er det sgu heller ikke. Har de kvinder/mænd i den forening et
problem med deres seksualitet?

Jeg synes ligesom du de er nogen hyklere af rang.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Basyrinus

Dato : 08-12-00 18:14

> Er der enighed eller uenighed med gruppen (nej til porno, altså) ?
>
> [og er det helt forkert det her, så må betjentene smide mig over i
> politik-gruppen og idømme mig 30 pisk med en våd 5.25" floppydisk.]

Et nej til porno er vel næsten at fornægte sig selv og sine lyster.

--
Basyrinus

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-12-00 19:41

"Basyrinus" skrev

Hej Basyrinus

Er der en bestemt grund, til at du citerer denne del (det nederste
afsnit)?

Undskyld, nu skal jeg nok være sød.

> Et nej til porno er vel næsten at fornægte sig selv og sine lyster.

Tjoh, det kan man vel godt sige. Men det afhænger af om man kan iden-
tificere sig selv med pornoen. Og hvad man tænker på, når man tænker
på porno.

Nogle mennesker tænker sikkert automatisk på kvindeundertrykkelse, når
de tænker på porno. Disse personer vil nok støtte nejet til porno.

Nogle mennesker tænker/ tænder på, hvad der sker i de situationer som
bliver afbildet i pornomaterialet. Disse personer vil nok ikke støtte
nejet til porno.

Jeg tror at der er en stor flok mennesker i den sidste gruppe, som
alligevel godt vil have gjort noget ved den situation som er idag.
De argumenter har Tomas O. skrevet, så dem vil jeg ikke gentage.

Jeg går ind for, at udsalgsstederne tænker sig lidt bedre om, når
de placerer deres varer, sådan at f.eks. bladene og filmene placeres
så børn ikke uforvarende kommer til at se for meget til dem.

Det kan de så passende gøre med andre ting, som børn heller ikke be-
høver at få indsigt i, såsnart de er i stand til at gå med far i hån-
den (f.eks. billeder af ulykker på forsiden af aviserne).

Børnene skal nok selv finde varerne, når det begynder at interessere
dem. Forhåbentligt sammen med en ansvarlig voksen.

Med venlig hilsen

Peder.

Fra : chokmah_the_dog@my-d~

Dato : 12-12-00 18:29

In article <aF8Y5.4937$72.73893@twister.sunsite.auc.dk>,
"Basyrinus" <ng@dumbass.dk> wrote:

> Et nej til porno er vel næsten at fornægte sig selv og sine lyster.
*lol* det kan skrives langt kort praecist - den her den sad saa sgu
lige i midtaen ad dard skiven :)
MvH
Bo

> --
> Basyrinus

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : FreYa

Dato : 12-12-00 23:04

On Tue, 12 Dec 2000 17:29:16 GMT, chokmah_the_dog@my-deja.com wrote:

>*lol* det kan skrives langt kort praecist - den her den sad saa sgu
>lige i midtaen ad dard skiven :)

Hvordan det? Lige så lidt som anti-pornograferne kan tillade sig at
kalde folks pornokiggeri forkert, kan pornobrugerne vel tillade sig at
påstå at nej til porno er selvfornægtelse.

Begge dele er lige indskrænkede med mindre man udelukkende refererer
til sig selv.

Hvis det virkelig er tilfældet, at et nej til porno er at fornægte sig
selv og sine lyster, ja så er det da lige før jeg kunne overveje at gå
i den grøft som jeg ellers mener de frelste tilhører, og foreslå om
ikke en psykolog, så da i det mindste en sexolog. Eller måske bare
lidt mere indhold i sit sexliv i al almindelighed.
--
FreYa

Fra : chokmah_the_dog@my-d~

Dato : 13-12-00 18:42

In article <rq7d3t461tdfsm0i7upqghvtmi05o993os@4ax.com>,
freya@mailto.dk wrote:
HI Babe Y min elskede super kusse :)

> Hvordan det? Lige så lidt som anti-pornograferne kan tillade sig at
> kalde folks pornokiggeri forkert, kan pornobrugerne vel tillade sig at
> påstå at nej til porno er selvfornægtelse.
afgjort - men i det givne indlaeg betragtede den skriven det som
selvfpnaegtelse ikke at vaere begejstret for porno & det kunne jeg med
et istr*j af humor kun give ham rat i !

> Begge dele er lige indskrænkede med mindre man udelukkende refererer
> til sig selv.
Hvad der blev gjort !

> [...]
> ikke en psykolog, så da i det mindste en sexolog. Eller måske bare
> lidt mere indhold i sit sexliv i al almindelighed.
Skat nu er det jo ikke saadan at Porno er dte ENESTE der indgaar i den
erotiske s/fere - ved den ser det - men en del af sikkert mange ting -
jeg for mit vedkomne finder det periodisk underholdene ogsaa gaar fisen
ligesom af dte i en 3 mdr.
altsaa en del af den samlede seksual drift.

Porno kys i kussen skat
din
Bo
> FreYa

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : N/A

Dato : 16-12-00 18:21

Fra : chokmah_the_dog@my-d~

Dato : 16-12-00 18:21

In article <bb0l3top5qdpkbamf6vbsjnsqpuhgr8flh@4ax.com>,
freya@mailto.dk wrote:
> On Wed, 13 Dec 2000 17:41:50 GMT, chokmah_the_dog@my-deja.com wrote:

HI Babe Y :)

> Hvilket jo er fuldstændig absurd, emnet taget i betragtning,
ALT er absurd skat ( laes camus )
> Det
> handler jo ikke om hvorvidt vi skal have en folkeafstemning hvor folk
> tilkendegiver deres personlige holdning til hvorvidt porno skal være
> forbudt eller ej og det drejer sig heller ikke om at tvinge nogen til
> *personligt* at sige nej eller ja til noget. Tværtimod drejer det sig
> om det modsatte, nemlig *andre mennesker* og hensynet til disse.

hvorfor alle efter bedste evne og lyst komunikere derres syn paa sagen
& oplevelse af denne , efter bedste evne !

> Men selvfølgelig - selvom subjektlinjen og debatten antyder ét, så vil
> der altid være mennesker der simpelthen ikke er i stand til at se ud
> over deres egen næsetip og fastholde tanken om at andre mennesker rent
> faktisk eksisterer, tænker og ånder ligesom de selv.

det er ALTID en tragedie - netop derfor er Merlyn M den enste store
nulevene kunstner ! men jeg tror ikke man kan tage patenet paa hvad vej
folk ser - eller hvor de burde se haend eller ytre sig - tingen er bare
og ud fra subjekt linjens preaems maa man indgaa paa den individuelle
ytring & ikke efter et statisk m*nster !

> Eftersom vedkommende ytrer at det er selvfornægtelse, så kunne det jo
> tyde på at det er en vigtig del af sin identitet han forsager hvis han
> skulle fravælge pornografi.
Ham om det !
>Det tror jeg nu ikke er tilfældet, for jeg
> regnede såmænd da også med at det bare var en smart bemærkning.
Maaske ? who know s :) ? er det vigtigt ?

> Og du er da sikkert ikke den eneste der har fundet det morsomt, blot
> en af de få ;)
tjaa babe som vor egen Nils Hausgaard synger om de fleste er de bedste
eller bare de fleste :)

Mil kYs i kussen skat
din
Bo

> --
> FreYa

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : FreYa

Dato : 16-12-00 19:09

On Sat, 16 Dec 2000 17:20:50 GMT, chokmah_the_dog@my-deja.com wrote:

>Maaske ? who know s :) ? er det vigtigt ?

Næh.

>tjaa babe som vor egen Nils Hausgaard synger om de fleste er de bedste
>eller bare de fleste :)

Nemlig, og blandt Ekstra Blads-læsere ville den smarte bemærkning
sikkert have vakt stor moro - hos de fleste ;)
--
FreYa

Fra : chokmah_the_dog@my-d~

Dato : 17-12-00 18:19

In article <8hO_5.14621$0p2.652315@news000.worldonline.dk>,
"FreYa" <freya@mailto.dk> wrote:
> On Sat, 16 Dec 2000 17:20:50 GMT, chokmah_the_dog@my-deja.com wrote:
HI Babe Y :)

> Nemlig, og blandt Ekstra Blads-læsere ville den smarte bemærkning
> sikkert have vakt stor moro - hos de fleste ;)

ja for de er * vi * MANGE der mener , store overskrifter drabelige
kornede fortos & og daarlige journalistik , det er sgu til at forstaa :)
nogen af dem kan have rat den del af tidesn og resten af dem kan rat
andre gange men de kan umuligt haave rat ALLE sammen paa en gang :)
Lincon
Naa skat jer er paa et fly om 12 timer saa spred bennen * lad safterne
flyder , brutaliteten kommer tilbage nors paa grrrrrrrrrrrr ... :)
kYs
din
Bo
> --
> FreYa

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 13-12-00 01:44

"Basyrinus" <ng@dumbass.dk> writes:

> Et nej til porno er vel næsten at fornægte sig selv og sine lyster.

Sikke da noget vrøvl. Man fornægter ikke sine lyster ved ikke at ha'
lyst til at se porno mere end hvis man ikke har lyst til at se
fodbold.

Denslags meldinger er ca. lige så tåbelige som de der
"lad-os-brænde-alle-porno-butikkerne-ned" fanatikere.

/Lars
--
When a distinguished but elderly scientist states that something is possible,
he is almost certainly right. When he states that something is impossible,

Fra : René Hjorth

Dato : 10-12-00 18:14

Fri, 08 Dec 2000 08:21:26 +0100 skrev Torben Dam Jensen <tdj@dds.nl>

Hej Torben,

>Hvad er den generelle holdning herinde til den seneste tids snak om
>gruppen >>pornofrit miljø<< ?

Personligt synes jeg at det er 98% hysteri. Selvfølgelig er der
situationer hvor den hårde porno er lidt for meget i øjenhøjde i den
lokale døgnkiosk e.l., men det er småting.

Som du selv siger:
>Verden er ond og farlig, og det kan man vel ikke få til at forsvinde.

Porno kan være godt, porno kan væredårlig - men porno er ikke før små
børn, og det er forældrenes opgave at klare.

Som sagt kunne jeg måske sympatisere med foreningens grundbudskab, at
porno ikke er for børn", men deres holdninger om totalt kontrol med
porno, samt metoder og den totalt overdrevne hysteri de anvender, er
heeeeeeeeeeeeelt gal!

Så: Ja til porno til voksne, Nej til porno til børn og NEJ til
Marianne Larsen!

Mvh,
René
www.rene.hjorth.com