PHP og XML
Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 17-01-02 13:13

Hej,

Jeg har siddet i et stykke tid og leget med PHP's XML funktioner (ikke DOM)
og det virker helt fint. Ingen problemer med at parse XML filer der
(forresten, kan parseren validere mod en dtd?)

Det jeg undrer mig over er om der er en let metode til at tilføje/rette
informationer i en XML fil. Jeg kan selvfølgelig hente alle informationerne
ind i variabler, rette i dem jeg vil og skrive hele filen fra bunden af
igen, men det er en lidt træls måde.

Er der nogle hemmelige tricks jeg ikke kender til?
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Dennis Iversen

Dato : 17-01-02 16:20

Andreas Haugstrup Pedersen wrote:

> [...]
> ind i variabler, rette i dem jeg vil og skrive hele filen fra bunden af

uden DOM, så tror jeg at det er metoden, man benytter.

> Er der nogle hemmelige tricks jeg ikke kender til?

Der er helt sikkert forskellige klasser, der kan gøre det lettere for
dig - fx er der PEAR::XML_Tree (kiggede lige kort på den) som kan bruges
til at indsætte nye noder ind i et 'XML-træ' - og så dumpe det nye
resultat. Der er sikkert også andre klasser 'derude' med samme formål;
se på fx <http://upperdesign.com>

- Dennis Iversen