Hjælp ; Compaq presario 7990 og 80 GB hard~
Fra : Søren

Dato : 17-01-02 12:34

Hej !
Jeg har ovennævnte Compaq PC (Firma-PC) Model 7990. Har lige købt mig en ny
80 GB
Harddisk, men det ser ud til, at min BIOS ikke vil "acceptere" en harddisk
størrer end 38 GB.
Har ringet til Compaq support, som ikke kunne fortælle mig yderligere om
denne PC`s bundkort,
da jeg jo skal vide hvilket firma som har produceret/leveret bundkortet til
Compaq, med det
formål at downloade en nyere BIOS som understøtter en størrer harddisk.
Håber at der er en`
som kan hjælpe mig ??.... På forhånd Tak: Søren Cramer

Fra : Rune Manscher

Dato : 17-01-02 17:29

"Søren" <hah@sol.dk> wrote in message
> [...]
> Håber at der er en`
> som kan hjælpe mig ??.... På forhånd Tak: Søren Cramer

Jeg har lige sat en 60gb disk i min 5861, og selv om bios viste forkert
størrelse, så virker den helt fint. Jeg tastede dog manuelt sektorer etc.
ind.

Det skal dog siges, at jeg har flashet til en helt anden bios, så måske er
det derfor, at det går fint for mig. Men den 'nye' bios er nu fra stort set
samme dato, som den oprindelige...

*Rune