ZyWall 10 og Pro@ccess
Fra : Christian Dam-Hansen

Dato : 17-01-02 11:12

Findes der en vejledning eller et par gode råd ang denne kombination?
- jeg ønsker selvfølgelig at være foruden TDK router -

Christian Dam-Hansen

Fra : MJ

Dato : 17-01-02 14:26

> Findes der en vejledning eller et par gode råd ang denne kombination?
> - jeg ønsker selvfølgelig at være foruden TDK router -

Jeg har selv denne firewall - men med bredbånd..

Hvad er det mere præcist du gerne vil vide ??

MJ

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-01-02 09:11

> Findes der en vejledning eller et par gode råd ang denne kombination?
> - jeg ønsker selvfølgelig at være foruden TDK router -

Vi kører med samme konfiguration - måske jeg kan svare på et specifikt
spørgsmål

/A

Fra : Christian Dam-Hansen

Dato : 18-01-02 10:13

Det jeg vil gøre er, at fjerne TDC's router og sætte Zywall 10 direkte på
skillefiltret (tror jeg det hedder)
Jeg har lidt spørgsmål til konfigurationen af Zywall mht IP osv - her kommer
de
Jeg har åbnet http://192.168.1.1 og får webinterface frem og sætter følgende
ting.

Domain name = (blank)
Encapsulation = Ethernet
Service Type = Standard

Use Fixed IP = Yes
IP address = (wan opgivet af TDC)
IP subnet = (opgivet af TDC)
Gateway = (serialt interface opgivet af TDC) **Er dette rigtigt**
DNS har jeg sat til TDC standard - 194.239.134.83 & 193.162.153.164

Og det er det... eller er det. Skal der sættes mere op eller er der fejl i
ovenstående.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Christian

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-01-02 11:13

Først husk at gemme TDC boksen. For når forbindelsen forsvinder (Når ikke
hvis) kan du ikke få support før du sætter tdc router på igen. Jeg var
igennem seancen og nåede endda også at få ombyttet siemens-filter boksen
inden TDC fandt ud af at de havde en fej lpå centralen.... Så gik den dag
med det.

> Domain name = (blank)
> Encapsulation = Ethernet
> Service Type = Standard
>
> Use Fixed IP = Yes
> IP address = (wan opgivet af TDC)
> IP subnet = (opgivet af TDC)
> Gateway = (serialt interface opgivet af TDC) **Er dette rigtigt**

Jeg har ikke lige mine tdc papirer her, men kigger i zywall'ens konf. I mit
tilfælder er Gateway *.109 hvor fixed-ip er *.110

> DNS har jeg sat til TDC standard - 194.239.134.83 & 193.162.153.164

Jeg bruger den første af ovenstående.

> Og det er det... eller er det. Skal der sættes mere op eller er der fejl i
> ovenstående.

Den skal også have en LAN ip-addresse. F.eks 192.168.1.1 men det er vist
default. Sæt en enkelt pc til og prøv at om du kan få en ping igennem til
din gateway ip-addresse. Kan du det er du kørende

Du skal også overveje hvordan du vil tildele ip-adresser på dit lokalnet.
Zywall'em kan være dhcp server - vi bruger det ikke

/Anders Majland

Fra : Christian Dam-Hansen

Dato : 18-01-02 12:22

OK jeg kan se at jeg har byttet om på ip & gateway - Jeg prøver igen
forløbig tak