Om Alladin ankomst til Stouby (lang)
Fra : Mette Svangren

Dato : 17-01-02 10:18

Så er Alladin jo endelig kommet til Stouby. Turen fra Sjælland havde han
taget i stiv pote, da først han fik lov til at komme ud af kassen. Han sov
vist meget af turen under førersædet.
Da de kom hjem, lukkede vi Ludvig ud, og Alladin blev sat på badeværelset,
hvor Ludvigs bakke var fjernet og Alladins egen rigget til. Desuden fik han
mad og vand.
Han er godt nok meget forskræmt, men også noget af et flot mandfolk, må jeg
nok sige!

Man kan mærke på ham, at det er en virkelig voldsom omvæltning at komme fra
en lille lejlighed, hvor han har boet i flere år, og så blive sat i en bil
for at køre i 3 timer for at ankomme til et kæmpe hus med fremmede mennesker
og en kraftig lugt af en anden kat!

Efter en halv times tid på badeværelset åbnede vi døren, så han evt. kunne
udforske lidt. Det eneste, han var interesseret i at "udforske" var at
bestemme sig for, at det var bedre at ligge i mørket under vores seng, end
at ligge bag toilettet! Men alene badeværelse, repos og soveværelset er
større end den lejlighed, han hidtil har boet i.
Trappen er han rædselsslagen for, så det bliver nok ikke lige med det
første, han undersøger resten af huset, medmindre jeg bærer ham ned.

Nu sidder han stadig oppe på badeværelset, Ludvig er inde, så døren derind
til er lukket. Når han er så skræmt over det nye sted, venter vi lidt med
introduktionen. Ludvig er ellers helt klar på at møde Alladin, han sidder
foran badeværelsesdøren og vil ind! Men i det hele taget kan han ikke
forstå, hvorfor han ikke må komme ind og lege i vasken og hvorfor
kattebakken pludselig står ude på reposen.

Det er utroligt hvor stor forskel der er på Alladins ankomst, og så dengang,
vi fik Ludvig. Han tog dengang en hurtig runde i huset, slog fast hvor
sofaen er, og så var han ellers flyttet ind! Men han var (er) også en
killing, og havde vel derfor betydeligt lettere ved forandringen. Alladin
har kun kendt et bestemt liv og nok derfor mere "set in his ways".

Det bliver nogle spændende dage, der kommer, og I vil naturligvis blive
holdt underrettet.

Hilsen Mette, der endelig har fået udløsning for spændningen!

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 17-01-02 10:40

> [...]
> killing, og havde vel derfor betydeligt lettere ved forandringen. Alladin
> har kun kendt et bestemt liv og nok derfor mere "set in his ways".

Hejsa Mette - forrige mandag fik jeg to katte på 1½ år, og de havde også kun
været et sted før, men det var intet problem for dem at være nysgerrig. Bare
vi sad stille og roligt ovre i sofaen så gik de nysgerrige rundt. Godt nok
var den ene halvt i narkose så vi havde slukket lys og slukket for lyden for
fjernsynet. Det var de vist meget glade for. Men lige fra starten var de
meget kontaktsøgende.
Vi bor godt nok også i lejlighed så det kan være det virkede lidt mere
overskueligt. Men nu introducerede vi også kun et værelse ad gangen. Først
badeværelset, så gangen, så stuen, så køkkenet, så soveværelset osv. Det
havde de det vist meget godt med, men det var i løbet af aftenen vi gjorde
det. Men det er jo nok også meget forskelligt hvor trygge de er ved
situationen.
Vi har haft nabokatten inde, så der har nok også lugtet af kat, men det
virkede ikke som om de opfangede det.

Nåmen - held og lykke :)
KH
Vibeke (som også er specialestuderende på kattepasningsorlov *g*)

Fra : Mette Svangren

Dato : 17-01-02 12:01

Jeg var oppe i bad for en god times tid siden, og Alladin var markant mere
afslappet. Ok, tænkte jeg da jeg var færdig, så lader jeg døren stå åben.
Godt nok var Ludvig inde, men han lå og sov nede i stuen.
Alladin sad i badeværelsesdøren og holdt øje med at jeg gik rundt inde i
soveværelset. Pludselig kunne jeg se, at hans øjne blev fanget af noget nede
i entreen, noget som han fulgte op af trappen med øjnene. Ludvig,
naturligvis.
Og sørme om ikke de efter at have set hinanden lidt an, begyndte at lege!
Jeg var forbløffet. Tænk at den store kat, som få timer før var så forskræmt
og ikke har set en anden kat i 2 år, sådan uden videre sprang ud i at lege.
Ludvig er lykkelig og måske en anelse opkørt, men indtil videre går alt bare
super!

Så derfor har jeg selvfølgelig ikke tid til at sidde her, men skal op og
kigge, det lyder nemlig sjovt *G*

Mette

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 17-01-02 12:18

Wow det var hurtigt....tillykke med det. Krydser fingre og poter for at det
bliver ved sådan.

Camilla Christiansen og Lille Mis som godt kan forstå Ludvig er lykkelig,
det er han nemlig også selv og han kan stadig blive helt opkørt over at lege
med Keshna.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 17-01-02 12:30

Weeeeeee hey hvor er det godt *S*
Det er flot at det gik så hurtigt og nemt.
Og så tillykke med Alladin forresten, for det har jeg vidst ikke nået at
sige endnu

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Pernille Scharff

Dato : 17-01-02 13:25

Hej Mette,

håber I hygger jer

> Så derfor har jeg selvfølgelig ikke tid til at sidde her, men skal op
og
> kigge, det lyder nemlig sjovt *G*

Det tror jeg gerne, da vores to mødtes og begyndte at lege (Silk mente
først han skulle knurre og forsvare sit hjem bare fordi han havde boet
der alene i en uge) sad jeg også bare på gulvet i entreen og legede
"dørmåtte" eller et andet ikke-forstyrrende element fordi de var så
sjove at kigge på!!

/Pernille

Fra : Kate

Dato : 18-01-02 20:52

> [...]

> anelse opkørt, men indtil videre går alt bare super!
>
> Så derfor har jeg selvfølgelig ikke tid til at sidde her, men skal

Eeeejjj Mette

Hvor skønt! Går det stadig godt mellem Alladin og Ludvig?
Lante var også noget forskræmt da jeg kom hjem med ham, dog tror jeg at
det at jeg havde talt med ham hele vejen hjem i bilen alligevel havde
gjort ham lidt tryg ved min stemme, men jeg var ikke i tvivl de først
par dage om at han græd. Hans miaw opfattede jeg slet ikke som brok,
men som sorg. Han var jo også bare "stjålet" af en vildfremmed, kørt
langt og så kommer han ind et sted hvor der "stinker" af fremmede
katte. Jeg syntes at jeg havde det lettere end jeg havde forventet med
at få Lante ind som medlem af familien, men 1½ time den rekord bli'r
vist svært at slå
Tillykke med ham og så til det obligatorisk....hahaha.....hvornår får
vi ham at se?

Kate

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 18-01-02 14:31

Hvor bliver jeg dog glad når jeg hører dette. Jeg havde frygtet at Alladin
ville fare i flæsket på Ludvig, nu da han ikke har set en kat i 2 år. Og
taget hans størrelse i betragtning.. jaaaaa så er jeg overdrevet glad for
at det er gået så godt!

Min hjerte brænder for min kat men jeg ved at han får det godt nu!

Og Mette & Heini, jeg håber virkelig at i kommer til at nyde Alladin
ligeså meget som jeg har nydt ham... Han er en kat man ikke glemmer...

Glæder mig allerede til at høre mere *SS*

Fra : Betina J¿rgensen /LO~

Dato : 18-01-02 14:39

Mette@svangut.dk writes:
>Han er godt nok meget forskræmt, men også noget af et flot mandfolk, må
>jeg
>nok sige!

Ja jeg kan jo kun sige at jeg er enig *SS*
( måske en smule for tyk monstro *GG* )