Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket digital kamera
Fra : izeqb

Dato : 17-01-02 01:29

Hejsa gruppe....

Jeg skal ud og købe mig et digital kamera til omkring en tusse.
jeg har surfet lidt rundt på nettet, men der er alligevel en del at
vælge imellem.

Nogle gode råd?

Jeg ville gerne have at man f.eks kunne tage det med sig uden at
bekymre sig alt for meget om at der ikke er plads nok til alle
billederne, hvis i forstår.
Så enten en masse plads til billeder, eller også noget diskplads der
kan udskiftes.

Og hvor god skal opløsningen være?
Er det nødvendigt med f.eks 1024*768

MVH.
Hjalte

Fra : HelloKitty

Dato : 17-01-02 03:48

Et digitalt kamera til en tusse? Det kommer du nok ikke langt med. Prøv
edbpriser.dk.

Fra : Claus Smith - Modell~

Dato : 17-01-02 06:29

Spar hellere noget mere op og få et ordentlig kamera med en god opløsning
f.eks. 2,1 mio. pixels.....så er du godt kørende lang tid frem.

Claus

Fra : ole thofte

Dato : 17-01-02 07:29

tja, hvad ka man få for en hund. I fx Hundige storcenter kan man gå på
udsalg hos Merlin eller Teledk hhv: Kodak DC 3200 nedsat fra 1500 til 500 og
HP 215 nedsat fra 2500 til 1500. Det er 1 mill pix og 1,2 mill pix kameraer
og hukommelseskort på 32 Mb kan vel fås omkring 200-250 kr. samme tlbud
findes sikkert andre steder i kædeforretningerne.
vh ole thofte

Fra : izeqb

Dato : 17-01-02 19:19

On Thu, 17 Jan 2002 07:28:37 +0100, "ole thofte"
<ole.thofte@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>og hukommelseskort på 32 Mb kan vel fås omkring 200-250 kr. samme tlbud
>findes sikkert andre steder i kædeforretningerne.

Okey, takker

Men kan i ikke give nogle gode råd ang. hvad jeg skal gå efter?
der bliver snakket meget om hvor mange pix et kamera er på.
Hvad er nødvendigt til alm. "husbrug"?

// Hjalte

Fra : izeqb

Dato : 17-01-02 19:29

On Thu, 17 Jan 2002 19:18:55 +0100, izeqb <izeqb@secret.dk> wrote:

>Men kan i ikke give nogle gode råd ang. hvad jeg skal gå efter?
>der bliver snakket meget om hvor mange pix et kamera er på.
>Hvad er nødvendigt til alm. "husbrug"?

Hvad med de her: http://www.agfa.dk/documents/pdf/ephoto_cl20.pdf

Koster 797,- i electric city.
Og så et flash card ved siden af

// Hjalte

Fra : emj

Dato : 17-01-02 19:37

izeqb skrev i <h85e4uovgpv2hnk7l9pb8rvgpgi28mckvh@4ax.com>:

>Men kan i ikke give nogle gode råd ang. hvad jeg skal gå efter?
>der bliver snakket meget om hvor mange pix et kamera er på.
>Hvad er nødvendigt til alm. "husbrug"?

Hvor stor er huset?

Ingen kan besvare dit spørgsmål, da ingen kan gætte, hvad du skal
bruge dit camera til.
Kun til web
Kun til skærmpræsentation
Til udskrift?
Hvor store udskrifter?
osvosv.
Hilsen emj

-- www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/
- dit fristed på Internettet

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-01-02 20:15

"izeqb" skrev:
> Men kan i ikke give nogle gode råd ang. hvad jeg skal gå efter?
> der bliver snakket meget om hvor mange pix et kamera er på.
> Hvad er nødvendigt til alm. "husbrug"?

Det kommer selvfølgelig an på, hvad du skal bruge det til ?

Kameraer med opløsning på 640x480 og derunder er kun egnet til Web-billeder
og lign.

1 megapixel eller 1.2 megapixel kameraer kan du godt finde til en tudse
eller lidt mindre - og jo - de kan godt tage OK billeder til alm "husbrug" -
men du skal ikke lave forstørrelser på mere ende 13x18 cm !

Ellers er 2.1 megapixel OK, hvis du vil kunne lave større forstørrelser -
men det får du ikke til en tudse !

Nogle har digital zoom - den kan ikke bruges til meget.....

Nogle hat en "rigtig" optisk zoom - det kan være en god ting - men ikke en
betingelse....

De fleste har en lille indbygget hukommelse tul nogle få billeder - men kan
så udvides med ekstra kort med op til flere hundrede billeder......

Men kun pengepungen sætter grænsen for hvad du kan få !

Men svaret på dit spørgsmål er vel:

JA - man kan godt få et acceptabelt 1.2 megapixel kamera til under 1000 kr !

Men hvis du ofrer mere - så får du et bedre kamera !

Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk

Fra : izeqb

Dato : 18-01-02 01:03

On Thu, 17 Jan 2002 20:15:11 +0100, "Jan Vestergaard" <jan@jve.dk>
wrote:

>Det kommer selvfølgelig an på, hvad du skal bruge det til ?

Det skal bruges som jeg bruger mit alm. kamera nu.
Altså til at tage billeder med, he he
Ej, sådan til alm. billeder af fammilen, og den nye bil osv. osv.
Jeg er ikke proff fotograf ell. noget lign.

>Kameraer med opløsning på 640x480 og derunder er kun egnet til Web-billeder
>og lign.

Ok...der var noget jeg kan bruge til noget.

> [...]
>men du skal ikke lave forstørrelser på mere ende 13x18 cm !
>
>Ellers er 2.1 megapixel OK, hvis du vil kunne lave større forstørrelser -

Hvad er forskellen på megapixel og opløsningen (1024x768)

Tak for hjælpen indtil videre....

Fra : Kenneth T

Dato : 03-02-02 11:28

> Hvad er forskellen på megapixel og opløsningen (1024x768)

Gang de to tal og divider med en million (mega)
(1024*768)/1000000=0,7=ca 1Megapixel (1600*1200 kaldes for 2,1?)

--
MVH
Kenneth T