Piger og sex?
Fra : Anonym

Dato : 25-11-00 18:41

Jeg har i et stykke tid gået og tænkt meget på noget som jeg virkelig ikke
kan forstå. Jeg har en dejlig kæreste som har et problem med sit selværd og
stoler ikke særlig meget på sig selv.

Hun har i sine tidligere år, før mig, været lidt af en vild pige og var en
overgang ret løs på tråden. Hun har flere gange, i en alder af 16-18 år,
taget med næsten helt fremmede fyre med hjem og gået i seng med dem. Hun
fortæller mig nu at hun overhovedet ikke gjorde det fordi hun gerne ville
have noget god sex og hun ved faktisk ikke rigtig hvorfor hun gjorde det.
Jeg kan kun komme frem til den forklaring at hun virkelig havde brug for at
blive bekræftet og selvom sex var en falsk bekræftelse var det dog en
bekræftelse.
Jeg kan bare ikke forstå, hvordan søde og dejlige piger gør sådan noget.
Hvorfor ikke istedet gøre noget ved sit indre når det er der den er gal?
Jeg kender flere søde og fornuftige piger der har været/er i samme situation
og dem kan jeg heller ikke forstå.

Kan nogen her give mig en god forklaring og give mig et godt råd til hvordan
jeg slipper af med min irritation over at hun har gjort noget sådant?

mvh en anonym.

Fra : Henning

Dato : 25-11-00 21:25

"Anonym" <law@huleboer.dk> skrev i en meddelelse

Hej

> [...]
hvordan
> jeg slipper af med min irritation over at hun har gjort noget sådant?

Det kræver en vis modenhed og erfaring at se der er "noget galt med det
indre"
derfor falder selv "fornuftige" piger for mænds seksuelle belejring og op-
vartning i de unge år.
Du må bare lære at leve med pigernes fortid, det har ikke noget med dig at
gøre,
hun har jo valgt DIG nu og det er den gave livet har til dig, at blive
elsket af en
pige der er sød og dejlig, riv den ikke i stykker, på grund af fortid og
historie.

MVH
Henning

Fra : Tomas O.

Dato : 25-11-00 22:47

"Anonym" <law@huleboer.dk> skrev:

Hej Anonym ...

> Jeg har i et stykke tid gået og tænkt meget på noget som jeg virkelig
> ikke kan forstå. Jeg har en dejlig kæreste som har et problem med sit
> selværd og stoler ikke særlig meget på sig selv.

Jeg kender en del piger der er sådan, hvor jeg ikke fatter umiddelbart,
hvor deres mindreværd kommer fra.

Det kan skyldes mange ting. For den enes vedkommende skyldes det noget
med at en af de voksne i hendes barndom aldrig var tilfreds. Hun kunne
komme hjem med klassens bdste karakterer og den voskne roste ikke...
beklagede sig kun når karakterene for en gangs skyld ikke var helt i
top. Det kan jo lyde uskyldigt nok, men det gjaldt jo ikke bare pigens
karakterer i skolen, men alt hvad hun gav sig i kast med. Som følge deraf fik hun en trang til at gøre alt muligt for andre for at
bøde for
at hun var så 'uduelig'. Dette gjorde også at hendes selvværd var meget
lille og jeg har ofte taget mig til hovedet, når jeg har set hvilke
typer mænd denne intelligente følsomme kvinde slæbte med hjem. Hun har
været i 3 voldelige forhold, hvor hun fik bank den ene gang efter den
anden. Vi snakker altså ikke om en kvinde, der er grim, dum eller på
anden måde mindrebemidlet. Hun har for nyligt afsluttet en lang
uddannelse, på trods af at hun er enlig mor til 3 unger og hun er i det
hele taget en kvinde med en hjerne, der gør hende i stand til at opnå
alt hvad hun sætter sig for. Alligevel ligger det så dybt og markeret i
hende det med den nedrakning og nul ros hun var udsat for i sin barndom,
at hun ikke har den tillid til sig selv som kvinde, at hun kan finde ud
af at finde sig en sød fyr, der ikke banker hende.

Hun har dog ikke selv helt erkendt at hun har et problem der kan gøres
noget ved.. så hun hænger i det endnu. Sidste gang hun havde en fyr
kostede det hende jobbet.

Jeg vil slet ikke komme ind på hvad det her koster hendes børn.

SNIP vild som ung teenager
> Jeg kan kun komme frem til den forklaring at hun virkelig havde brug
> for at blive bekræftet og selvom sex var en falsk bekræftelse var det
> dog en bekræftelse.

Netop.

> Jeg kan bare ikke forstå, hvordan søde og dejlige piger gør sådan
> noget. Hvorfor ikke istedet gøre noget ved sit indre når det er der
> den er gal?

Ofte er det svært at se ind i sig selv og se den er gal. Det er let at
stå på sidelinjen og se det helt klart.

> Jeg kender flere søde og fornuftige piger der har været/er i samme
> situation og dem kan jeg heller ikke forstå.

Tjah.. det der kan være svært for mig at forstå at man kan have 3 unger
blive 35 uden at se at den er rivgal.

> Kan nogen her give mig en god forklaring og give mig et godt råd til
> hvordan jeg slipper af med min irritation over at hun har gjort noget
> sådant?

Hvorfor irriterer fortiden dig?

Hun er vel holdt op med at rende rundt og byde sig til for at få
bekræftelse?

Eller flirter hun stadig med fyre, selv når du er i nærheden?

Måske skulle du kigge ind i dig selv, hvis det ikke er tilfældet?

Hvis hun ikke render rundt og skal bekræftes af andre end dig som det er
nu, skal du smide dne fortid overbord og glemme den. Du kan ikke lave om
på den og at bebrejde nogen noget inkl. dig selv fører ingen vegne.

Fortid er fortid. Glem den og kom videre...

Hilsen
Tomas O.

Fra : Anonym

Dato : 26-11-00 10:12

> [...]
> lille og jeg har ofte taget mig til hovedet, når jeg har set hvilke
> typer mænd denne intelligente følsomme kvinde slæbte med hjem.

Mange tak for svaret og hendes fortid har også været hård. Hendes far døde
af kræft da hun var 10 år og hverken moderen eller andre i familien taget
hånd om problemet og det er aldrig noget der er blevet snakket rigtigt om -
hverken lige efter farens død eller senere hvor hun er blevet mere moden.
Højest er det blevet til ikke følelses-mæssig snak om faren og hun har
aldrig talt om sin far med stor sorg eller med stor følelse. Hun siger at
hun sjældent tænker på sin far, men siger også at det måske en dag bryder ud
fordi hun godt kan se der aldrig er blevet talt "rigtigt" om det. Lige nu
virker det bare som om hun ikke kan få heet de følelser frem der vedrører
hendes far - for jo, jeg har virkelig prøvet at få hende til at åbne sig og
fortælle om hvilke følelser hun har mht sin far.

På hvilken måde kan denne hændelse i hendes liv resultere i lavt selvværd?
mit eget forslag kan være skyldfølelse - at hun skyder skylden på sig selv
for farens død (selvom hun siger at det gør hun ikke).

> Hvorfor irriterer fortiden dig?

Det er tanken om at den pige jeg elsker virkelig højt har været i seng med
nogle fyre som var fuldstændig ligeglade med hende og at det kun knækkede
hendes selvværd yderligere at hun gjorde noget sådant. Det er en dum jalousi
som jeg dog nu godt kan se noget positivt i, fordi den er et tegn på at jeg
elsker hende.

> Hun er vel holdt op med at rende rundt og byde sig til for at få
> bekræftelse?

Ja, men i starten af vores forhold (½ års tid siden) var hun stadig meget
flirtende og umoden når man f.eks. var i byen og gjorde sig også til
seksuelt. Det er hun dog holdt helt op med, hvilket jeg tror og håber på er
et tegn på at jeg er "nok" for hende.

Mvh en anonym

Fra : Anonym

Dato : 26-11-00 10:14

> Hvorfor irriterer fortiden dig?

Forresten fandt jeg også et godt svar på netdoktor på denne adresse:
http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/samlivsbrevkasse/answers.asp?QID=1419&CID
=112&p=2

Fra : Tomas O.

Dato : 28-11-00 23:14

"Anonym" <law@huleboer.dk> skrev:
SNIP
> Forresten fandt jeg også et godt svar på netdoktor på denne adresse:
http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/samlivsbrevkasse/answers.aspQID=1419&CID=112&p=2

Ikke noget dårligt svar heller

Hilsen
Tomas O.

Fra : Niles

Dato : 26-11-00 11:39

Thomas og Henning har egentlig forklaret godt, og jeg ville vel komme frem
til ca. det samme men jeg har da lige lidt på hjertet.

Når du starter et liv med en kvinde skal du være åben og ærlig men ikke dum.
Din kæreste har åbnet posen og forklaret dig en hel masse, det er da skide
flot af hende, hvis hun ikke havde gjort det så var du ganske uvidende og
stadig ikke klogere.
Jeg forstår ikke din iritation.
Min kone gjorde det samme som din i sine unge dage med ca. samme resultat,
men når det så er gjort så er de nok nogle erfaringer rigere og har nu
findet sig selv og i dit tilfælde faldt valget jo på dig ( heldige skid).

Håber i levet lykkeligt til jeres dages ende.

Niles

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-11-00 13:41

"Anonym" <law@huleboer.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> kan forstå. Jeg har en dejlig kæreste som har et problem med sit

problemerne med selvværdet kan jeg nikke genkendende til... been there
myself... og er der stadig til dels..... men hvad er det lige hun ikke
stoler på ved sig selv?

> [...]
ville
> have noget god sex og hun ved faktisk ikke rigtig hvorfor hun gjorde

har du aldrig kastet dig ud i en onenighter uden at vide hvorfor??
(udover sæfølig den åbenlyse..... kemi)
personligt kan jeg da heller ikke forklare hvorfor jeg har haft sex med
alle de partnere jeg har valgt gennem de sidste 11 år...
jeg har også lavet det nummer med de fremmede fyre.... og jeg er ret
sikker på at jeg ikke er den eneste her i gruppen ( kvinder som mænd)
der har gjort..... både i "de unge år" og når man bliver lidt ældre.....
ok nu ved jeg der er nogle her i gruppen der vil modsige mig.... god sex
er relativt når man er 16-18 år..... eller var det for mig......

> Jeg kan kun komme frem til den forklaring at hun virkelig havde brug
for at
> blive bekræftet og selvom sex var en falsk bekræftelse var det dog en
> bekræftelse.

det kan jeg godt sætte mig ind i.. men jeg kan ikke se at sex skal være
en falsk bekræftelse......
som jeg ser det: man møder en fyr i byen... der er vel (forhåbentlig) en
eller anden form for kemi.....
kemien understøtter at man er tiltrækkende... at man betyder noget ( i
hvertfald i de få timer)....
for mange er flirten nok.... det er den blevet for mig... men når man er
de der 16-18 ( og mangler selvtillid) kan jeg godt se at det kan være
svært at finde en form for "afslutning" på flirten.... derfor fører det
ofte til sex......

> [...]
gal?
> Jeg kender flere søde og fornuftige piger der har været/er i samme

fordi før man man skal kunne se at den er gal inden i, skal man have en
vis erfaring og indsigt... og man skal kunne se den er gal.......
hvornår er det gået op for din kæreste at disse onenighters ikke betød
noget?? er det noget hun tænkte over dengang??? og hvor længe er det
egentlig siden?
jeg spørger fordi jeg kan huske da jeg selv gjorde det.... dengang betød
de ikke noget rent følelses mæssigt men alligevel kunne jeg godt have
givet dig en grund til at det var lige netop ham jeg havde scoret
forrige lørdag...... nu kan jeg bestemt ikke huske hvorfor jeg var
sammen med dem..... og mange af dem er lidt slørede*G*

> Kan nogen her give mig en god forklaring og give mig et godt råd til
hvordan
> jeg slipper af med min irritation over at hun har gjort noget sådant?

du slipper af med det ved at acceptere at det er en del af hendes
FORTID!! det er en del af det der har formet hende til den person du
holder af...... hun ville nok ikke være helt den samme hvis det netop
ikke var sket for hende....

--
knus sabina

did you ever wake up after a one night stand, and realize
that the person next to you is so ugly, that you'd rater
chew off your arm than risk waking this person....
thats coyote ugly!!

Fra : Tomas O.

Dato : 26-11-00 13:47

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev:
SNI
> [...]
> FORTID!! det er en del af det der har formet hende til den person du
> holder af...... hun ville nok ikke være helt den samme hvis det netop

Det her tåler gentaglese.... din kære kvinde ville ikke være den du
forelskede dig i uden den fortid!

Hilsen
Tomas O.

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 17:37

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 17:37

Fra : Anonym

Dato : 29-11-00 17:37

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:CccU5.4790$A52.198283@news000.worldonline.dk...
> "Anonym" <law@huleboer.dk> wrote in message
> det har jeg læst men jeg forstår stadig ikke..... det kan da godt være
> det er mig der er fatsvag.... som sagt kan jeg godt forstå den lave
> selvværd... men i hvilken retning det er hun ikke stoler på sig selv
> fatter jeg stadig ikke..... stoler hun ikke på at hun er god nok eller
> hvad?

Hun var/(er) bange for at sige hendes mening og lader nemt andre mennesker
overtage "kontrollen" over hende.

> [...]
> kemien der bare og så var det ligesom i luften.....
> når det sker flere gange så begynder man måske nok at tænke lidt på om
> man skulle falde lidt til ro..... men for mig har mange af mine ungdoms
> (korte) forhold været startet af en onenighter.... især fra jeg var 17
> til jeg var 19 hvor jeg blev gravid...
> men som jeg også forsøgte at forklare er det nok flirten der bekræfter..
> ikke sexen.... det er bare en følgevirkning af flirten... som jeg også
> skrev kan det være svært i den alder at finde en afslutning på
> flirten..... derfor ender det ofte med sex... men det er jo ikke sex der

Ja det kan være rigtig nok at flirten giver et boost til selvtilliden, men i
min kærestes tilfælde gav disse kortvarige forhold hende ikke et bedre
selvvværd.

> jeg føler stadig der mangler lidt oplysninger.....
> som hvor gammel hun er nu... og om hun har vidst hele tiden at det ikke
> var det hun søgte i fyrene... og om hun først nu er blevet klar over
> hvad det er der gik galt.....

Hun er nu 19 år (fylder 20 i februar) og nej hun vidste ikke dengang hvad
det var hun søgte i fyrene - så tror jeg ikke hun havde været sammen med
disse fyre. Hun har sagt at hun på et tidspunkt også tænkte på om hun ikke
hellere måtte tage den lidt med ro så hun har ikke været helt ligeglad med
sig selv.