Cycler
Fra : Vanilliepigen

Dato : 23-11-00 18:03

Hejsa
denne er vel primært henvendt til kvinderne i dette forum, selvom jeg er
sikker på at mændene også har nogle erfaringer med de kvinder de har kendt
gennem tiderne. Det handler om kvinder, menstruation og sexlyst.

Udgangspunktet er, at jeg har den erfaring, at jeg op til menstruationen
faktisk ikke har særlig meget lyst til sex, mens jeg efter menstruationen,
kan være umættelig - eller ihvertfald temmelig krævende. Og i øvrigt også
får meget mere ud af akten, blandt andet fordi, at idet min fisse op til
godt kan være lidt træg.

Pointen er bare, at jeg har hørt fra andre kvinder, at de har det lige
omvendt - at de er temmelige liderlige før og under deres mensperiode.

Shere Hite (berømt amerikansk sexolog) har lavet en undersøgelse, der
støtter ovenstående.

Så kvinder, hvordan har I det med det?

Og mænd - hvad er jeres kommentarer? I følge Erica Jong er den ultimative
kærlighedserklæring fra en fyr at han slikker sin kvindes mis under
mesnstruation. Hvordan har I det med dét?

Med venlig og nysgerrig hilsen

V.

Fra : Skumleren

Dato : 23-11-00 18:13

"Vanilliepigen" <kristine@gazel.dk> wrote in message
> Hejsa

Jamen hejsa V.!

> [...]
> kærlighedserklæring fra en fyr at han slikker sin kvindes mis under
> mesnstruation. Hvordan har I det med dét?

Jeg må sige, at give oralsex til min kæreste under hendes periode ikke just
er noget, som tænder mig - på trods af at jeg ud over disse perioder hellere
end gerne giver hende oralsex, da det er noget, jeg virkelig nyder... ja,
jeg direkte elsker det.

Jeg har intet i mod at dyrke sex med hende under hendes perioder - men
grænsen går dog ved oralsex under hendes perioder.

Ja, det var blot _min_ mening.
Der er sikkert nogen, som har det anderledes

/Martin

Fra : Vanilliepigen

Dato : 23-11-00 19:00

"Skumleren" <danex@doglover.com> skrev i en meddelelse

Hej Skumler

> Jeg har intet i mod at dyrke sex med hende under hendes perioder - men
> grænsen går dog ved oralsex under hendes perioder.

Fint nok - det forstår jeg for så vidt godt. jeg tror faktisk heller ikke,
at jeg ville synes det var for lækkert, hvis jeg sku.
Faktisk synes jeg heller ikke at almindeligt samleje (?) er videre
interessant, idet blod ikke just er en god glidecreme.

> Ja, det var blot _min_ mening.
> Der er sikkert nogen, som har det anderledes

Sikkert - det var for at få nogle input fra jer mænd, jeg havde sådan set
ikke forestillet mig, at det var noget, der tændte heelt vildt.

Sammenholdt med, at det for mig ikke er videre interessant at dyrke sex
under mens er det egt heller ikke videre interessant at få slikket fissse
- men jeg er ude efter nogle alternative oplevelser, så at sige.

V.

Fra : FreYa

Dato : 23-11-00 18:35

Vanilliepigen skrev i meddelelsen ...
Hej Vanilliepige :)

<snip>
>Så kvinder, hvordan har I det med det?

Helt klart, for mit vedkommende, en øget lyst umiddelbart efter
menstruation, som så øges og kulminerer omkring
ægløsningstidspunktet.

Den mest banale forklaring jeg kan komme på, er, at det vel er mest
hensigtsmæssigt at kvinders lyst øges på dette tidspunkt, med henblik på
befrugtning, så det undrer mig faktisk at støde på en undersøgelse der
viser at mange/flest(?) kvinder har mest lyst under menstruation.

--
FreYa

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-11-00 19:14

FreYa wrote:

> Den mest banale forklaring jeg kan komme på, er, at det vel er mest
> hensigtsmæssigt at kvinders lyst øges på dette tidspunkt, med henblik på
> befrugtning, så det undrer mig faktisk at støde på en undersøgelse der

Hos os mennesker har sex mange formål, forplantning er kun en
detalje.

--
Peter Knutsen

Fra : FreYa

Dato : 23-11-00 19:44

Peter Knutsen skrev i meddelelsen <3A1D5E60.988A89C5@knutsen.dk>...

>Hos os mennesker har sex mange formål, forplantning er kun en
>detalje.

Virkelig?

;)
FreYa

Fra : Sott

Dato : 23-11-00 19:52

Hej FreYa :0)

FreYa <freya@mailto.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3KcT5.1910$A52.47317@news000.worldonline.dk...

> [...]
> befrugtning, så det undrer mig faktisk at støde på en undersøgelse der
> viser at mange/flest(?) kvinder har mest lyst under menstruation.

Ja, jeg er altså en af dem, der kan være skyldig i at en sådan undersøgelse
kan få et sådant resultat

Det er ikke ret udpræget nu, hvor jeg så ultra sjældent bløder pga. min
spiral.....

Men når jeg bløder og pludselig sidder og kan mærke at det løber ud af mig,
uden at jeg har kontrol over det - ja så er fornemmelsen nok til at jeg kan
blive helt liderlig af det... det er som gør underlivet konstant opmærksom
på sig selv i de dage... *suk*

Det kan være overordentlig upraktisk - sådan midt i en eksamen, men på den
anden side kan det også have en dejligt, befriende afstressende virkning -
man får, om jeg så må sige....afledt tankerne *GF*

Desuden kan jeg føle mig 'opsvulmet' omkring mine intime dele i de dage, og
det øger følsomheden.....

Søs, som bestemt skal til at finde en fast leverandør *GG*

Fra : N/A

Dato : 26-11-00 02:53

Fra : Sott

Dato : 26-11-00 02:53

Hej V-pige :0)

Vanilliepigen <kristine@gazel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:C6PT5.8326$zs.252288@twister.sunsite.auc.dk...

> Det er så sjovt for jeg har hørt nogle kvinder sige, at de bløder meget på
> grund af spiral og andre, at de sletikke bløder (næsten).

Forklaring: Du tænker på traditionelle spiraler, som ganske rigtigt har den
effekt. Jeg har en spiral der hedder Levanova, den afgiver samtidig hormoner
lokalt og nedsætter drastisk blødninger, og i visse tilfælde udebliver de
totalt. Jeg har f.eks. næsten lige haft menstruation - og der blødte jeg i
to dage... egentlig ikke ret meget, men nok til at jeg synes, at det var
usædvanligt - eftersom jeg i lange tider slet, slet ikke har blødt
overhovedet :0)

> Ja da har jeg det sådan, at mit underliv er nærmest trægt.

Hurra for de små forskelle.... *S*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Vanilliepigen

Dato : 25-11-00 14:27

"FreYa" <freya@mailto.dk> skrev i en meddelelse
> Vanilliepigen skrev i meddelelsen ...

> Hej Vanilliepige :)
Hej Freya

> Helt klart, for mit vedkommende, en øget lyst umiddelbart efter
> menstruation, som så øges og kulminerer omkring
> ægløsningstidspunktet.

Yes - det svarer også til min egen erfaring.

> [...]
> befrugtning, så det undrer mig faktisk at støde på en undersøgelse der
> viser at mange/flest(?) kvinder har mest lyst under menstruation.

Nu skal se om jeg kan finde en reference til dig. (som bibliotekar er det
jo nærmest imperativt, og burde for så vidt osse have været med i første
omgang)
Det er i Shere Hite: Hite rapporten : om kvinders seksualitet. Tiderne
skifter. 1978.

Der hvor jeg har det fra er Rachel Swift: Orgasmens hemmeligheder, hvori
hun også erklærer at hun ikke er enig med hite-rapprotten, og at
sexologerne generelt er uenige om disse ting.

Jeg vil give dig ret i, at det er mest logisk udfra et
reproduktionssynspunkt, at kvinder har mest lyst efter menstruationen og
op til og især omkring ægløsningtidspunktet.

Med venlig hilsen Vanilliepigen.

Fra : N/A

Dato : 23-11-00 19:00

Fra : Vanilliepigen

Dato : 23-11-00 19:00

"Henning" <h2m@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hej Kristine ?

Hej Henning -

> Og mænd - hvad er jeres kommentarer? I følge Erica Jong er den
ultimative

> Ja selv om du kalder dig Vanlliepigen, så hører det at slikke mensesblod
> til de for mig mere kinky ting, der fjerner sig fra min forestilling om
> vanille sex

OHHH - hvem siger dog at vanilliesex ikke kan være kinky (selvom Freya
siger noget andet).
Nu kan vi så begynde at diskutere kinky ...nej Spøg til side

Men hvem siger, at det har noget
som helst med mit navn at gøre (uskyldig blafren med øjenvipperne)?

> Samleje og hånd/finger sex ingen problemer, bortset fra at det ikke er
> lige så¨lækkert og cremet som når hun ikke har menses, altså
konsistensen,
> ikke situationen

Nej nemlig - det hele bliver lidt trægt.

Mvh V.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-11-00 19:24

Vanilliepigen wrote:

> "Henning" <h2m@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> OHHH - hvem siger dog at vanilliesex ikke kan være kinky (selvom Freya
> siger noget andet).

Definitionen på vaniljesex er da netop at det ikke er kinky

> Nu kan vi så begynde at diskutere kinky ...nej Spøg til side

Skal vi ikke lade være? Jeg synes det er svært at definere
hvad der er kinky og hvad der ikke er.

> Men hvem siger, at det har noget
> som helst med mit navn at gøre (uskyldig blafren med øjenvipperne)?

Det leder da umiddelbart mine tanker hen på BDSM-begrebet. Og
så skal du passe på, det er før set at selv de allermest uskyl-
digt udseende piger har fået en grundig endefuld!

--
Peter Knutsen
Der for ca en måned tid siden gik med tanker om at skrive en

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-11-00 21:59

Peter Knutsen wrote:

> Definitionen på vaniljesex er da netop at det ikke er kinky

Det kommer vel an på, hvad man bruger vaniljen til.

Carsten Riis
Vær med til at redde liv så'en cirka 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk

Fra : Vanilliepigen

Dato : 25-11-00 14:27

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> Vanilliepigen wrote:

> Definitionen på vaniljesex er da netop at det ikke er kinky

> Skal vi ikke lade være? Jeg synes det er svært at definere
> hvad der er kinky og hvad der ikke er.

Lige så svært som det er at definere hvad vanilliesex er eller hvad? Idet
vi definerer at Vanilliesex er alt det, der ikke er kinky, uden at vi dog
kan definere havd det er at være kinky - så har vi et lille problem.

Er det en trussel eller hvad

V.

Fra : N/A

Dato : 24-11-00 21:17

Fra : N/A

Dato : 24-11-00 21:17

Fra : FreYa

Dato : 24-11-00 21:17

On Fri, 24 Nov 2000 13:45:40 +0100, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

>Hvad ligner det, at skrive det, jeg vile skrive?

Måske er jeg dit psuedonym?
--
FreYa ;)

Fra : Tomas O.

Dato : 24-11-00 21:24

"FreYa" <nospam@all.plz> skrev:

> Måske er jeg dit psuedonym?

ja det er du nok....

Hilsen
Tomas O.

Fra : Vanilliepigen

Dato : 25-11-00 14:27

> Vanilliepigen skrev i meddelelsen
> <0XcT5.7185$zs.225565@twister.sunsite.auc.dk>...

Hej Freya

> Og for nu at gøre forvirringen total, så finder jeg ikke oralsex
> under menses specielt kinky, så for mig er det altså også
> vanille-sex.

Personligt synes jeg heller ikke, at det er specielt kinky - jeg synes
nærmerst at det er lidt ulækkert.
Jeg ville blot lodde den almenne stemning.

V.

Fra : Gitte Beyer

Dato : 23-11-00 20:20

Hejsa

>Så kvinder, hvordan har I det med det?

Jeg er bestemt mest liderlig i perioden lige før mens, dvs. en god
uges tid før.

>Og mænd - hvad er jeres kommentarer? I følge Erica Jong er den ultimative
>kærlighedserklæring fra en fyr at han slikker sin kvindes mis under
>mesnstruation. Hvordan har I det med dét?

Nu er jeg jo ikke lige mand, men jeg synes altså at det er lidt
skummelt *S* Jeg ville mene, det var lidt underligt, hvis min mand
begyndte på det. Almindeligt samleje er da noget, jeg ofte har
"praktiseret", men ikke særlig meget mere, da jeg efter at have fået
spiral bløder temmelig meget. For meget til, at jeg har det godt med
at dyrke sex, de 2-3 dage det er værst.

MVH
Gitte

Fra : JcLind

Dato : 24-11-00 07:46

Vanilliepigen <kristine@gazel.dk> skrev i en
> Hejsa

Selv hej

[snip kvindesnak]

> Og mænd - hvad er jeres kommentarer? I følge Erica Jong er den
>ultimative kærlighedserklæring fra en fyr at han slikker sin
kvindes mis >under mesnstruation. Hvordan har I det med dét?

Det er noget vås. I mine øjne ligner det en modvægt til drengenes
"hvis du elsker mig så synker du min sæd". At "tvinge" en person
til at gøre noget for at skulle vise sin kærlighed er egentligt
dybt respektløst. Man kan heller ikke forhandle om den sag. "Nu
har jeg slugt tre gange så kan du godt slikke mig een gang!. Sex
er noget man gør fordi man har lyst til at have det dejligt og
gøre den anden tilfreds.
Jeg ville aldrig finde på at slikke min kæreste mens hun har det
røde. Jeg forventer også af hende at hun kun synker sæden når hun
har lyst til det.

> Med venlig og nysgerrig hilsen
>
> V.

ligeledes jakob

Fra : Puk

Dato : 24-11-00 10:46

"JcLind" <jclind@adr.dk> wrote in message

Hej Jakob

> Det er noget vås. I mine øjne ligner det en modvægt til drengenes
> "hvis du elsker mig så synker du min sæd".

Helt enig.

For mig er der heller ikke noget særligt og "mere" i at blive slikket, når
jeg har min mens. Det er faktisk sket et par gange, og jeg er i situationen
blevet helt forfjamsket, fordi jeg tænkte, at han nok har overhørt, at jeg
faktisk har min mens (jeg bløder utrolig lidt, så det kan faktisk godt
overses selv i en samleje situation). I situationen har jeg så sagt, at jeg
jo altså har min mens, men det viste sig så (i begge tilfælde), at det havde
de altså hørt. Det var ikke en forglemmelse midt i alt det hede.

> At "tvinge" en person
> til at gøre noget for at skulle vise sin kærlighed er egentligt
> dybt respektløst.

Igen enig *S*. Men jeg har da opfattelse af, at det for nogle mænd er ret
vigtigt, det der med at partneren sluger sæden. Jeg tror ikke, det er for
at tvinge nogen til noget som helst, at de har det sådan. Jeg tror egentlig
ikke, det er noget de styrer bevidst. Det er bare en følelse og en lyst
ligesom lysten til alt muligt andet.

Jeg har faktisk oplevet af nogle gutter fra studiet at blive spurgt, om jeg
sluger eller spytter *G*. Ja sådan blev det formuleret. Jeg svarede som
sandt er, at jeg sluger. De ville vide, hvorfor jeg ikke havde et problem
med det. Så jeg forklarede dem, at jeg egentlig synes, jeg smager det
mindre, når jeg sluger. Skal man spytte, så skal det jo ud over tungen, det
kan være lidt klistret ligesom slim man hoster op, og derfor er det ikke
altid så nemt at spytte med. Der var faktisk et par af de omtalte gutter,
som herefter mente at det så måske var federe at pigen spyttede *G*. Et
eller andet sted gik de altså ret meget op i kvindens forhold til deres sæd.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Vanilliepigen

Dato : 25-11-00 14:27

"JcLind" <jclind@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> har jeg slugt tre gange så kan du godt slikke mig een gang!. Sex
> er noget man gør fordi man har lyst til at have det dejligt og

Ja - jeg er ikke uening med dig. I normale tilfælde vil der jo også opstå
en balance imellem parterne, så man sletikke behøver, at *forsikre* den
anden om, at man gør dette og hint af kærlighed.

> Jeg ville aldrig finde på at slikke min kæreste mens hun har det
> røde. Jeg forventer også af hende at hun kun synker sæden når hun
> har lyst til det.

Nej jeg tror også, at det er den almindelige holdning blandt mænd og for
så vidt osse kvinder.

V.

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 24-11-00 12:34

On Thu, 23 Nov 2000 17:03:03 GMT, "Vanilliepigen" <kristine@gazel.dk>
wrote:

>Og mænd - hvad er jeres kommentarer? I følge Erica Jong er den ultimative
>kærlighedserklæring fra en fyr at han slikker sin kvindes mis under
>mesnstruation. Hvordan har I det med dét?

   *Ard!* Helt konkret - jeg ville bestemt mene at det er
ulækkert - og han skulle ikke forsøge at kysse mig bagefter. Heldigvis
er vi enige i den ting herhjemme
--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : Nymphaeamanen.

Dato : 25-11-00 19:30

Vanilliepigen <kristine@gazel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b5cT5.7142$zs.224869@twister.sunsite.auc.dk...

> [...]
> kærlighedserklæring fra en fyr at han slikker sin kvindes mis under
> mesnstruation. Hvordan har I det med dét?

Hej Vanilliepigen .

Her lidt til din nysgerrighed omkring cycler.
Som mand kan man følge hele cyclus ved både at smage og lugte. I øvrigt en
god måde at finde de "sikre" perioder på, når man har fået nogen erfaring
flere år måske ). At slikke under menstruationen er bare
lækkert/ophidsende, i hvert fald når missen er så lækker som min kones.
Vent eventuelt til den er vasket ( kussen ), da lugten af bind er forkert
!. Hvorfor ikke kaste bort hæmningerne og lade urinstinktet råde, ( er der
urinstinkt tilbage ! ) hvis begge er tændt på det. Nogle piger har en død
periode på nogle dage hvor det kan være vanskeligere at opnå orgasme end
sædvanlig. Det kan være hvor-som-helst i perioden, men det kan man som mand
lære at tolke (endda før pigen), ved via tungen at opsamle informationer når
man roder lidt rundt dernede. Det er ikke meningen det skal blive for
teknisk, man skal nok bare gør som det falder naturligt, men at slikke en
rød mis er jo ingenting, i forhold til hvad der ellers praktiseres ( af
nogen ) i nærheden af missen.

Kærlig hilsen Nymphaeamanen.

PS Jeg er ganske ny her, tilgiv mig, men hvor finder jeg ud af hvad disse
*GG* og andre bogstaver betyder. ? Tak.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-11-00 03:32

"Nymphaeamanen." <palle@cykel.dk> wrote in message

> [...]
> Kærlig hilsen Nymphaeamanen.
>
> PS Jeg er ganske ny her, tilgiv mig, men hvor finder jeg ud af hvad

det kan du ved at tænke lidt selv og så de generelle chats..... *GG*
betyder *griner*... jo flere *G* jo mere grin... jo mere *S* jo mere
smil........
*LOL* nogle siger *Laugh Out Loud' andre siger *Lots Of Laughter*.......
og så en masse andre der er mere eller mindre selvlavet.....
men generelt er det et udtryk for sindsstemning for den person der har
skrevet det indlæg i det øjeblik det er skrevet.... og gerne også om det
indlæg der er skrevet....

any questions.....???

> --
knus sabina

did you ever wake up after a one night stand, and realize
that the person next to you is so ugly, that you'd rater
chew off your arm than risk waking this person....
thats coyote ugly!!