Pressekort
Fra : Casper Larsen

Dato : 16-01-02 22:26

Nogle der ved hvor man kan få et pressekort
kun ved at være filmanmelder ?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 16-01-02 22:32

Casper Larsen skrev:

> Nogle der ved hvor man kan få et pressekort
> kun ved at være filmanmelder ?

Muligvis. Man skal vist være medlem af Dansk Journalistforbund.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-01-02 22:43

"Casper Larsen" <Umatthiesen@tdcadsl.dk> writes:

> Nogle der ved hvor man kan få et pressekort
> kun ved at være filmanmelder ?

Man kan kun få et pressekort ved at være medlem af Dansk
Journalistforbund.

Man kan kun blive medlem af DJ ved at uddanne sig til journalist eller
ved at arbejde med journalistik som sit primære erhverv i mindst tre
år (mener jeg, at det er)

Men det er ikke mit indtryk, at et pressekort åbner døre i dag. I
stedet inviteres diverse medier direkte til åbninger,
presseforevisninger, osv.

--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 17-01-02 00:49

"Peter B. Juul" skrev i en meddelelse

> Men det er ikke mit indtryk, at et pressekort åbner døre i dag. I
> stedet inviteres diverse medier direkte til åbninger,
> presseforevisninger, osv.

Der er gratis adgang i Tivoli....men ellers så hører det fortiden )og Anders
And bladet) til, at journalister kommer ind alverdens steder kun på deres
pressekort..

Kåre

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-01-02 01:33

On 16 Jan 2002 22:43:09 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Man kan kun blive medlem af DJ ved at uddanne sig til journalist eller
>ved at arbejde med journalistik som sit primære erhverv i mindst tre
>år (mener jeg, at det er)

Det er ikke mit indtryk; jeg blev i hvert fald inviteret til
fagforeningssnak hos DJ, udelukkende ud fra at arbejde (som nørd) i en
medievirksomhed.

Efterhånden er de gået ganske bredt ud, og har en række selvstændige,
individuelle personer. Så det er ikke et krav at man absolut er
journalist for at blive medlem af DJ.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-01-02 02:10

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> writes:

> Efterhånden er de gået ganske bredt ud, og har en række selvstændige,
> individuelle personer. Så det er ikke et krav at man absolut er
> journalist for at blive medlem af DJ.

Nu sagde jeg "arbejder med journalistik", såeh...

Ifølge hjemmesiden skal man ganske rigtigt bare tjene rigtige penge
indenfor DJs områder for at kunne blive medlem (rigtige penge her
defineret som lidt over 12000 kr.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-01-02 02:20

On 17 Jan 2002 02:10:25 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Nu sagde jeg "arbejder med journalistik", såeh...

Og jeg sagde "som nørd" :) Jeg ville ikke betegne lidt
webnørdwhatnot-roderi som meget mere journalistisk arbejde, end hvis
jeg havde rodet med lajnux hos en pladesmed.

>Ifølge hjemmesiden skal man ganske rigtigt bare tjene rigtige penge
>indenfor DJs områder for at kunne blive medlem (rigtige penge her
>defineret som lidt over 12000 kr.)

Dertil kommer, at det ikke ligefrem er det billigste forbund at være
medlem af, så jeg kan ikke forestille mig at man gør det, bare for
sjov.

--
- Peter Brodersen

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 17-01-02 03:31

> Man kan kun få et pressekort ved at være medlem af Dansk
> Journalistforbund.

Nope - magisterforeningen uddeler også pressekort.

Jakob

Fra : Kim Grandjean

Dato : 17-01-02 09:53

<nexNOSPAM@post.cybercity.dk> wrote in message

> Nope - magisterforeningen uddeler også pressekort.

Det gør DJØF også

Venligst
Kim

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 18-01-02 08:35

"Kim Grandjean" <coolion@mailme.dk> wrote:

><nexNOSPAM@post.cybercity.dk> wrote in message

>Det gør DJØF også

Og FAF (Film- og TV-arbejderforeningen). Men også her, er det kun for
medlemmer.

--
..: Kåre Nejmann :.

Fra : David Olsen, copymag~

Dato : 17-01-02 00:57

hejsa

hvad vil du med et pressekort hvis du "bare er" filmanmelder ?!

/david olsen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 17-01-02 01:38

David Olsen, copymag.dk skrev:

> hvad vil du med et pressekort hvis du "bare er"
> filmanmelder ?!

Velsagtens det samme som rigtige journalister: Drikke fadbamser med de
kendte.

Fra : David Olsen, copymag~

Dato : 17-01-02 01:44

hejsa

den tid hvor du bruger pressekort til den slags er ovre... nu kontakter man
arrangøren eller andre personer bag det og laver aftaler... det er det vi
gør og det virker...

f.eks. har vi en aftale med cinemxx osv..

/dave

Fra : Søren Blom

Dato : 17-01-02 03:23

"David Olsen, copymag.dk" <david@copy-magasin.dk> skrev i
> [...]
> gør og det virker...
>
> f.eks. har vi en aftale med cinemxx osv..

Hvis man ikke arbejder enten som Journalist eller Fotograf så er der ingen
fidus i at have et pressekort og rigtig nok, så skal man være medlem af
Journalist el. Pressefotograf forbundet for at kunne få
kortet...................I må gerne låne mit, bruger det alligevel aldrig.

--
Søren Blom
soren@blom.dk