Hos dyrlægen igen *suk*
Fra : Camilla Scharff

Dato : 16-01-02 22:14

Ja, okay, det var altså igår - men jeg kunne ikke lige tage mig sammen til
at skrive igår aftes

Men altså, jeg tror snart jeg har betalt Raikus husleje i denne måned, for
da jeg kom hjem fra arbejde igår, kunne jeg se, at det var galt med
lillemandens øje (det han blev opereret i i torsdags). Der var kommet en
tråd ind på øjet fordi et sting var gået løs (enten fordi Bast eller
Tutten - sikkert Bast... - har tygget lidt vel rigeligt i trådene, eller
under en slåskamp med en brormand, hvor der jo ind imellem vanker nogle
ordentlige bøllebank i form af spark i hovedet med bagbenene!). Og øjet var
altså meget irriteret, rødt og løb i vand + der var kommet betændelse i pga.
irritationen

Ringede fluks til Raiku, som nærmest ved et *mirakel* var på klinikken! Det
var kl. 17, og der er hun normalt gået hjem... - og så ellers afsted med os!
Først fik hun klippet de generende tråde af - men det viste sig så, at det
faktisk var hele stinget, der var blevet klippet af, og så gabte det lidt
for meget til at det kunne være sundt... Så lillemanden måtte syes helt om -
i narkose med ham, og så ellers i gang med broderiet, denne gang en anden
type sting og med en meget tynd gennemsigtig tråd, hvor knuderne ligger helt
tæt til huden og uden tråde, der stikker ud - så kan det forhåbentlig holde!

Lillemansen tog det nu fint, var noget groggy da vi kom hjem - men han havde
jo heller ikke fået lov til at vågne rigtigt op hos Raiku som sidst - og
ville allerhelst ligge ovenpå den brandvarme radiator... han kunne dog ikke
helt styre hoved og ben, og blev ved at møve rundt for at finde en magelig
stilling - jeg forsøgte at lægge et tyndt underlag oven på radiatoren, som
han kunne lægge sig på - men nej, det ville han ikke! Til sidst skvattede
han ned i radiatorkøjen (der er to på den radiator, så han kunne ikke falde
ret langt, så jeg var ikke særlig bekymret over hans flip med at ligge på
radiatoren) og blev liggende der et stykke tid. Da han så vågnede lidt mere,
kom han hen til mig på sofaen og puttede *på* mit hoved - han lagde sig med
halsen henover min næse, så hans hoved var lige ud for mit ene øje og hans
skulder var i det andet øje (spørg lige, om det er svært at se fjernsyn
gennem 1 stk. killing...). Jeg fik dog møvet ham lidt længere ned, så jeg
liiiige kunne kigge henover ham . Hele natten har han puttet ved siden af
mig - eller rettere, han lå der, da jeg faldt i søvn, og også da jeg
vågnede... I dag er han heldigvis helt frisk, og ser ikke ud til at have
særlig ondt, men han bryder sig ikke helt om, at man vil kigge på hans øje -
og det kan man jo sådan set godt forstå!

Mvh. Camilla og den lille mansemis med det let sammenknebne øje!

Fra : Helle Andersen

Dato : 16-01-02 22:58

Stakkels lille missebarn - og stakkels jeres
dankort Ingen nye missehuler, legetøj eller lign.
på Køge-udstillingen, hva' ? *S*

Nå, men det var da godt, at du kunne få fat i
Raiku.

Og den lille ulykkesfugl, er vist endnu en af de
misser, der burde udstoppes og forgyldes

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Anita Christensen

Dato : 16-01-02 23:09

Hej Camilla

Aiii .. den stakkels lille misling da, alt det han skal igennem. Masser af
helende tanker og nus til ham herfra. Håber at han kommer sig over det uden
flere problemer.

Mange hilsner
Anita

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 16-01-02 23:09

Stakkels lille mis da, det må have været træls at gå rundt med en tråd i
øjet. Heldigt at du kunne få det ordnet så hurtigt

Er der forresten slet ingen form for "garanti" på sådan noget? Altså hvis
jeg har fået lavet en tand ved tandlægen og plomben falder ud næste dag, så
forventer jeg da ikke at betale for at få den sat i anden gang? Men jeg er
måske bare naiv?

Hilsen
Lisbeth, der sender helende hilsner til missen med det let sammenknebne øje

Fra : Camilla Scharff

Dato : 16-01-02 23:28

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev...

> [...]

> forventer jeg da ikke at betale for at få den sat i anden gang? Men jeg er

Garantier gives jo aldrig - kun af sælgere, der ikke ved hvad de snakker om
) - og slet ikke på "ting" med så mange "ukendte" faktorer... Jeg kendte
desuden godt risikoen ved at lade ham være sammen med Bast, som notorisk
"pille-bider" i alt muligt, hun ikke lige synes skal være der (som fx
killingernes knurhår - væk med dem, ifølge Bast), og også ved at lade ham
være sammen med sine 2 børstede brødre, som med deres spark let kan have
fået fat i et sting og trukket det løs.

Men jeg kan udmærket forstå, at du forventer at få sat en ny plombe i
gratis, hvis den ikke holder længere tid end som så - men det her svarer nok
lidt mere til, at du dagen efter bider i en olivensten og knækker den igen,
og så kan man jo ikke rigtig klandre tandlægen for, at den ikke holdt
længere...
Hvis jeg havde isoleret ham fra de andre katte, havde syningen såmænd nok
holdt - men det synes jeg nu også er synd for ham (med mindre jeg ligefrem
kan smugle ham med på arbejde, så han ikke skal kede sig derhjemme )

> Hilsen
> Lisbeth, der sender helende hilsner til missen med det let sammenknebne
øje

Lillemanden takker, og kvitterer med et spind og et hovedgnid

Mvh. Camilla

Fra : Pernille Scharff

Dato : 17-01-02 09:05

Hej Camilla,

stakkels lille mis - håber han hurtigt får det bedre!

> [...]
fjernsyn
> gennem 1 stk. killing...). Jeg fik dog møvet ham lidt længere ned, så

Jeg ku' altså ikke lade være med at grine da jeg læste det her - spørg
lige om det er svært at læse gennem 1 stk. skovkat.... Hun insisterer på
at ligge hen over mine skuldre og mit ansigt når jeg ligger på sofaen og
læser - hvis jeg så i selvforsvar vender mig om på maven så lægger hun
sig da bare hen over bogen i stedet for!!

Hvis du skal på udstilling i Roskilde så kommer jeg lige forbi og er
nysgerrig! (til resten af gruppen: Camilla og jeg har opdaget at vi er
grandkusiner....)

/Pernille

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 18-01-02 08:34

In <Qyv18.969$Eu2.94311@news010.worldonline.dk>, Pernille Scharff wrote:

> [...]
> læser - hvis jeg så i selvforsvar vender mig om på maven så lægger hun
> sig da bare hen over bogen i stedet for!!

   De er sgu nogen bøller de små. Her i huset risikerer man osse at få
invaderet bøger, vigtige papirer, computere (Især fordi vi begge har
laptops) osv. af en kat der vil kæle NU! Det sker oftere nu efter de er
blevet steriliseret så der er næsten håb om at få kælekatte ud af dem :)

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-01-02 17:27

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> skrev...
> [...]
> læser - hvis jeg så i selvforsvar vender mig om på maven så lægger hun
> sig da bare hen over bogen i stedet for!!

He - ja det lyder som noget enhver burmeser også kunne finde på... her er
det ihvertfald svært at gang i en avis eller lignende, uden at der kommer en
kat eller 4 og blander sig

> Hvis du skal på udstilling i Roskilde så kommer jeg lige forbi og er
> nysgerrig! (til resten af gruppen: Camilla og jeg har opdaget at vi er
> grandkusiner....)

Ja, jeg kommer til Roskilde og udstiller Lina! Det kunne være rigtig
hyggeligt at få hilst på sin grandkusine samtidig

Mvh. Camilla

Fra : Kate

Dato : 18-01-02 21:16

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote in

> Ja, jeg kommer til Roskilde og udstiller Lina! Det kunne være
> rigtig hyggeligt at få hilst på sin grandkusine samtidig

Desværre når jeg ikke til Roskilde, men jeg havde godt nok studset over
endnu en Scharff i gruppen, så almindeligt er det navn da vidst heller
ikke.
Spændende måde at møde familie på

Kate

Fra : Birgitte

Dato : 17-01-02 11:09

Æv Æv Æv.... herfra, jeg må selv tage ture imorgen med Jewel som stadig ikke
er iorden.
Hun har været i behandling siden 16/11, for blindhed.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 18-01-02 08:30

In <a24qko$13i6$1@news.cybercity.dk>, Camilla Scharff wrote:

> [...]
> særlig ondt, men han bryder sig ikke helt om, at man vil kigge på hans
> øje - og det kan man jo sådan set godt forstå!

   *Tørre tårerne af øjnene* Ja du må sørme undskylde at jeg griner - men
den med at se TV igennem en killing var lige lidt mere end min
humoristiske sans kunne klare ;)
   Men jeg håber da naturligvis at den lille snart er i orden igen så han
uden fare kan lege/slås med de andre misser :)

Fra : Kate

Dato : 18-01-02 15:14

Hej Camilla

Hvordan går det med den lille misling?
Har hans øje det godt igen?
Puha, hvor var det godt at Raiku var der endnu så i ikke skulle hen et
andet sted med ham. Den lille stakkel!

Kate

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-01-02 17:34

Hej Kate

Ork, han er i fin form igen - har her for ½ time siden irriteret mig
grænseløst ved at insistere på at bide i mit hår... Hvis det hænger løst
sidder han og tjatter til det, og når han så får fat i en tot, så bider han
til og hiver - hvis jeg så prøver at sætte det op, så fisker/river han
totter ud af "knolden" og bider i dem! Og det altså ret ondt, når han sådan
lige ta'r fat, så jeg skælder selvfølgelig ud - så sætter han det dér
"angel-face" op, som om han ville sige "det er bare lille mig med det
dårlige øje - mig kan du da ikke være sur på, vel?" (og det kan man jo
næsten heller ikke...).
Øjet ser fint ud - nu er det faktisk næsten ikke til at se, at han
overhovedet er blevet syet.

Mvh. Camilla, lettere hårløs...