Java IDE?
Fra : Oups

Dato : 16-01-02 22:18

Hej jeg har benyttet BlueJ til at lave nogle Java programmer.
Jeg er nysgerrig efter at prøve en anden IDE / Suite.
Jeg ved det er et spørgsmål om smag og behag, men er der nogen der vil
anbefale Borland JBuilder frem for Sun's Forte - eller måske en helt
anden....?

Nysgerrig.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 16-01-02 23:42

On 16 Jan 2002 21:17:33 GMT, Oups wrote:

> [...]
>Jeg ved det er et spørgsmål om smag og behag, men er der nogen der vil
>anbefale Borland JBuilder frem for Sun's Forte - eller måske en helt

JBuilder, Forte, Simplicy for Java, Visual Must ..... der er et
par stykker at vælge imellem!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I gotta get me a new hat. - B. J. Moose

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-01-02 22:47

Oups <Oups@hotmail.com> writes:

> Hej jeg har benyttet BlueJ til at lave nogle Java programmer.
> Jeg er nysgerrig efter at prøve en anden IDE / Suite.

Hvad skal du lave? De har forskellige fordele og ulemper...
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 17-01-02 08:16

NetBeans og JBuilder er begge glimrende programmer. De løser begge de
behov jeg har haft på glimrende vis.

Forskellen er så prisen: NetBeans: gratis, JBuilder (i vores tilfælde
Enterprise udgaven) 17.000-23.000 kr.

-dennis

Fra : Steen Klingenberg

Dato : 18-01-02 14:12

> [...]
> Jeg ved det er et spørgsmål om smag og behag, men er der nogen der vil
> anbefale Borland JBuilder frem for Sun's Forte - eller måske en helt

JBuilder har været et hit for mig, jeg er ikke en haj til java (endnu ),
men programmerer en del og synes at JBuilder har de nødvendige features, det
er dog et kæmpeprogram, både i Mb og i tid det ta'r at sætte sig ind i
funktionerne - jeg synes dog at det er det værd. Specielt de automatiske
'pop up's' af metoder og parametre i editoren er guld værd.

Steen

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 18-01-02 20:16

Hvis du ikke skal lave GUIs, er IntelliJ IDEA fremragende!
Dens refactoring er alle pengene værd.

Fra : Lars Dam

Dato : 19-01-02 01:29

On Fri, 18 Jan 2002 20:15:50 +0100, "Niels Ull Harremoës"
<nielsull@adslhome.dk> wrote:

>Hvis du ikke skal lave GUIs, er IntelliJ IDEA fremragende!
>Dens refactoring er alle pengene værd.

Klart; jeg æælsker når man skriver f.eks. Point p = new Point(); og
den indsætter din import statements for dig, samt den måde den
formatterer koden for een.

vh. ld