Delte drev
Fra : Harald

Dato : 16-01-02 21:56

Hej

Jeg får følgende, TDC Bredbånd med 4 dynamiske IP´er, 3 PC´er som alle deler
nogle drev og alle er sluttet til samme switch. Mit spørgsmål er så hvordan
forhindre jeg at PC-1 kan få adgang til de delte drev der er på PC-2 og
PC-3. Kan en firewall bruges her selvom det ikke er 100% sikkert at de
enkelte PC´er hele tiden har samme IP?

Der skulle gerne være adgang fra PC-2 og PC-3 til PC-1 men ikke den anden
vej da PC-1 er en næsten offentlig PC.

Mvh
HK

Fra : O J

Dato : 17-01-02 00:49

On Wed, 16 Jan 2002 21:55:58 +0100, "Harald" <kroning@jyde.dk> wrote:

> [...]
>enkelte PC´er hele tiden har samme IP?
>
>Der skulle gerne være adgang fra PC-2 og PC-3 til PC-1 men ikke den anden

Hej

Prøv at se på følgende adresse hos Symantec (Norton):

http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2000091415173339

Siden omhandler følgende:

"How to configure shared Windows folders for maximum network
protection"

Jeg har selv en lignende installation her, og det første, du skal
foretage dig efter de erfaringer, jeg har gjort mig, er med det samme
at installere firewall på alle 3 PC'er (og naturligvis antivirus), da
de jo alle er direkte på nettet. Gør du ikke det, er den/de pågældende
PC'er et oplagt emne for angreb udefra.

Ole Junker
ojunker[hos]e-box.dk