AT motherboard stik på motherboard defekt~
Fra : MB

Dato : 16-01-02 21:55

Hej
Jeg ved ikke hvordan det skete, men jeg tror jeg er kommet til at ødelægge
"Din-stikket" (tror jeg det hedder) på et ældre bundkort. Dvs når jeg booter
med stik, tæller den ram meget langsomt og melder så interface-fejl, hvis
jeg tager stikket ud melder den bare almindelig "keyboard mangler-fejl"

Er der nogen anden måde man kan sætte et tastatur til et bundkort?

mvh
MB

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 16-01-02 19:19

> Er der nogen anden måde man kan sætte et tastatur til et bundkort?

Ja, du kan lode ledningerne direkte på, men sørg for at de bliver
rigtigt forbundet - jeg har selv gjort det samme med min skærm, der var
stikket blevet "løst" fordi den stod for tæt på vægen.

Spørgsmålet er så om det er stikket, eller om det er din ram, tæller den
rammen helt op, og melder "alt vel" når du ikke har stikket i?

Hvis du har mulighed for at prøve med et andet keyboard, er det nok et
godt sted at begynde.

Thomas

Fra : Finn

Dato : 16-01-02 22:21

MB <dont-spam-me@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c45ec2e$0$17213$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
[...]

Gå hen på nærmeste containerplads og få lov til at tage en kasseret pc med
dig hjem. Pil stikket ud af den og sæt i din maskine.Det skulle være
mærkeligt om der ikke var et brugbart stik i en af disse maskiner.
Mvh.Finn

Fra : MB

Dato : 17-01-02 09:58

Tak for jeres svar.
Jeg har et gammelt 486 bundkort liggende, kan jeg snippe det af og lodde det
på det andet bundkort?

Jeg har prøvet med andre tastaturer, men det er det samme.

Når stikket ikke er i tæller den rammene hurtigt op som normalt og melder så
Keyboard error press F1 (yeah right)
Men når keybard er i tæller den rammene meget langsomt og melder Interface
error

-MB

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 16-01-02 23:58

> Jeg har et gammelt 486 bundkort liggende, kan jeg snippe det af og lodde det
> på det andet bundkort?

Du kan se på bagsiden af printet, om benene på stikket er placeret ens
(samme "mønster"), er de det, skulle der ikke være nogle problemer med det

Thomas