Filtrering af søjleakvarie
Fra : David Sørensen

Dato : 16-01-02 20:50

Jeg har et søjleakvarie - ca. 40 ltr. - som jeg bruger som yngelakvarie.
Dvs. guppybabyer og sort mollybabyer går i det pt. Jeg har et sicce
indvendigt filter, men kræften kan ikke justeres. Da det er et søjleakvarie
er det rimelig svært at have et filter på uden vandet kører rundt og rundt
som i en blender.

Hvilken filtermetode ville være smartest?

På forhånd tak.

Fra : Hans K.

Dato : 16-01-02 21:36

"David Sørensen" <dave_sorensen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som i en blender.
> Hvilken filtermetode ville være smartest?

1. Placer dit filter i bunden, så det peger opad med vandstrømmen.
2. Sæt et stykke mere eller mindre sammenklemt slange på udgangen.
Det dæmper filteret.
3. Brug et billigt luftdrevet filter i bunden.

Det var lige 3 hurtige bud.

Mvh
Hans