Hvilket netkort?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-01-02 20:20

1. Skal være godt
2. Hurtig cpu
3. 10/100 Mbit
4. Windows XP driver
5. anerkendt mærke
6. kan sidde i nærheden af grafikkort(støj påvirkning)
7. rimelig prisleje ca. 400-500 kroner.

Jeg synes ikke der er speciel meget information på edbpriser.

Der må findes gode netkort, som ikke lige er blevet sat på edbpriser

Nårr, nogen der har et bud?

Hvad med et godt 10/100/1000 Kort?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-01-02 21:43

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk>:
> Der må findes gode netkort, som ikke lige er blevet sat på
> edbpriser

Man går aldrig galt i byen med et 3Com netkort.

Venligst
Mikael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-01-02 21:50

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Man går aldrig galt i byen med et 3Com netkort.

Så er det jo lige hvilket,...

De har jo alle mulige slags....

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 16-01-02 22:34

> Så er det jo lige hvilket,...
>
> De har jo alle mulige slags....

Hej

snup du et :

OfficeConnect Fast Ethernet 10/100Mbit / PCI 279 kr.

Lad være med at bruge flere penge på det (det bliver ikke bedre alligevel !)

Mvh
brian

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-01-02 22:51

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk>

> Så er det jo lige hvilket,...

Fast Etherlink T Server 10/100/1000Mbit / PCI 1.865 kr.

Så har du da dit 10/100/100Mbps
Ellers må dette da kunne gøre det:
OfficeConnect Fast Ethernet 10/100Mbit / PCI 279 kr.

Udtaget fra www.edbpriser.dk

Venligst
Mikael

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-01-02 23:08

On Wed, 16 Jan 2002 21:43:16 +0100, "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> wrote:

> Man går aldrig galt i byen med et 3Com netkort.

Det er nu ellers sket flere gange, at folk er gået galt i byen
med 3Com NICs. De har faktisk en lang historie med halvdårlige
første revisions NICs og elendige drivere.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-01-02 23:31

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev:

> Det er nu ellers sket flere gange, at folk er gået galt i byen
> med 3Com NICs. De har faktisk en lang historie med halvdårlige
> første revisions NICs og elendige drivere.

Så ved jeg det, bruger selv de billige med Realtek 8139A chipset.

Venligst
Mikael

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-01-02 23:06

On Wed, 16 Jan 2002 20:19:58 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Der må findes gode netkort, som ikke lige er blevet sat på edbpriser

Jeg foretrækker Intel NICs. Fra dine krav kunne det være PRO/100+

> Hvad med et godt 10/100/1000 Kort?

Intel PRO/1000T

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : FeZ

Dato : 17-01-02 00:02

> Nårr, nogen der har et bud?

3com eller Intel
--
FeZ

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-01-02 14:51

Må indrømme at jeg er helt fjollet med Macronix MX987515 basered kort - de
er røver billige, stabile, understøttet direkte i w2k og opefter og bedst af
alt kører de perfekt ved alle FSB hastigheder.

Fra : FeZ

Dato : 18-01-02 00:01

"Uffe S. Callesen" <SPAMusc@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> alt kører de perfekt ved alle FSB hastigheder.

Det lyder som mine erfaringer med Intel
Har dog aldrig prøvet det nævnte kort
--
FeZ

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-01-02 00:26

Typisk den type man får kylet i nakken af ISP'er og lign. - billige men
fantastiske !

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-01-02 01:37

> [...]
> basered kort - de er røver billige, stabile, understøttet direkte i
> w2k og opefter og bedst af alt kører de perfekt ved alle FSB

Jeg har selv haft en 5-6 stykker af disse kort, jeg syntes de var direkte
dårlige. Jeg havde de vildeste problemer med at installere
dem og sætte dem rigtigt op... men det var også i Win98...

/Mikael

Fra : Ultra

Dato : 18-01-02 16:19

http://lanparty.dk/articles/article.asp?artID=80 for tæller om en test på
http://www4.tomshardware.com/network/01q3/010820/ . De peger på 3Com
3C905C-TX som testens klare vinder.

Mvh. Lasse

Fra : Hans

Dato : 23-01-02 01:13

"Ultra" <ultra@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> http://lanparty.dk/articles/article.asp?artID=80 for tæller om en test på
> http://www4.tomshardware.com/network/01q3/010820/ . De peger på 3Com
> 3C905C-TX som testens klare vinder.

Helt enig - De kører bare og er understøttet i stort set alt.

mvh
Hans