Nyt Netværk hjælp igen
Fra : Mogens Olsen

Dato : 16-01-02 19:51

Hej alle.
Håber i kan hjælpe mig, jeg har været her før men åbenbart ikke forstået
det.
En tak til dem der har prøvet at hjælpe mig.
1.
Jeg har enVegas Switch på, alle 3 Computer er forbundet, Pc1 og Pc2 kan se
hinanden Pc3
kan ikke ses af nogen, hvad har jeg gjort galt??
PC1 win XP med Zonealarm ISDN modem Tcp/IP192.168.10.10 gateway
192.168.10.11
PC2 Win 98/ Tcp/IP
192.168.10.11 gateway 192.168.10.10
PC3 Win ME Tcp/IP 192.168.10.12
gateway ?????????????
Det ser måske noget amatøragtig ud, jeg ved bare ikke bedre.Alle 3 har
deling.
2.
Jeg selv er på PC1 med modem, det er så meningen at PC3 skal kunne bruge min
internet adgang
PC2 bruges Pt.som en slags lager

Venlig Hilsen Mogens Olsen
m2olsen@worldonline.dk

Fra : Mogens Olsen

Dato : 16-01-02 22:27

"Mogens Olsen" <m2olsen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan ikke ses af nogen, hvad har jeg gjort galt??
> PC1 win XP med Zonealarm ISDN modem Tcp/IP192.168.10.10 gateway
192.168.10.12
> [...]
> deling.
> 2.
> Jeg selv er på PC1 med modem, det er så meningen at PC3 skal kunne bruge

Hej.
Jeg havde lavet en skrivefejl, så nu kan de alle 3 computer se hinanden,
Nu må i gerne hjælpe mig med at få lavet så PC3 kan bruge min internet
forbindelse,
og så PC3 kan bruge min printer, det kniber med at finde ud af det.

Hilsen Mogens.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-02 23:09

"Mogens Olsen" <m2olsen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
[cut]
> Nu må i gerne hjælpe mig med at få lavet så PC3 kan bruge min internet
> forbindelse,
> og så PC3 kan bruge min printer, det kniber med at finde ud af det.

Hej Mogens,

Dit spørgsmål er (efterhånden) et af de mest forekommende i denne gruppe.
Du kan få mange fif ved at kigge på svarene, længere tilbage i gruppen.

En kort hjælp:

Printeren: Installer "Fil- og udskriftsdeling" på begge (alle) maskiner og
marker (under egenskaber for denne) deling af såvel mapper som printere. Når
dette er gjort klikker finder du din printer, højreklikker på den og vælger
"deling". Nu optræder den som en delt ressource på de andre maskiner. De
skal så bare klikke på den (under "Andre computere") så installeres den som
en netværksprinter på de andre maskiner.

Internet forbindelse: Du skal have noget software op, der kan dele din
forbindelse. Det har du i Windows XP. Bjarne Duelund har skrevet en
(efterhånden) autoritativ kilde til dette emne:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2kxp/index.htm der beskriver,
hvordan du gør det med Windows ICS.
Og til sidste: en "gateway" er i netværkssammenhæng den maskine i netværket,
som har forbindelsen udad; det er den, maskinen spørger, når den leder efter
en anden maskine (f.eks når du i en browser søger efter et site). Gatewayen
er derfor ikke "hinanden" i dit netværk -> det er den maskine, der er
forbundet til internettet.

/Chr

Fra : Mogens Olsen

Dato : 17-01-02 16:21

Tak for svaret, så har jeg lidt at arbejde videre med.

Hilsen Mogens Olsen.

--
m2olsen@worldonline.dk
http://home.worldonline.dk/~m2olsen