Asus K7V bundkort og hurtigste CPU man kan~
Fra : Claus Nielsen

Dato : 16-01-02 19:41

Jeg har et Asus K7V bundkort i min maskine med en 600 MHz Athlon
Slot-A processor siddende i.

Hvilke muligheder har jeg for at sætte en hurtigere CPU i.

Findes der en adapter så man f.eks kan sætte en Duron eller
Thunderbird Socket-A processor i ?!?

Jeg har læst på TomsHardware hvordan man bygger bundkortet om til en
K7V-T model, og det så ikke ud til at være en særlig stor operation.

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 17-01-02 00:45

"Claus Nielsen" <batboy@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har læst på TomsHardware hvordan man bygger bundkortet om til en
> K7V-T model, og det så ikke ud til at være en særlig stor operation.

Glimrende bundkort, jeg har lige brændt et magen til af

Desværre ingen adaptorer. Ombygningen ville bare lave motherboardet om til
en lidt anden version af Athlon classic (den der nåede 1Ghz og var den
første "thunderbird" så vidt jeg husker)...det ville ikke lave den om til en
socket a.

De gamle slot A CPU´ere er desværre ret svære at skaffe, i det mindste fra
nye. Derfor kan man f.eks. vælge at overclocke den nuværende CPU. Med en
dims fra http://www.atmax.dk/ kunne jeg få min 700 mhz op på 850 mhz
fuldstændigt stabilt og med en standardkøler. Det kræver dog at man er frisk
på at skille kassen som CPU´en sidder i af...men det er ikk svært.

Lars
- der nu har en modificeret Athlon Classic CPU i overskud (som sagt 700@850
mhz med AtMax-dimsen). Drop en mail til mig privat hvis du er
interesseret...