Gothic
Fra : Claus Nielsen

Dato : 16-01-02 18:06

Kan det være rigtigt at Gothic ikke er at købe i danske butikker?

Mvh, Claus
---
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : Brian Høy

Dato : 16-01-02 18:59

"Claus Nielsen" <cnn@post6.tele.dk> wrote in message
> Kan det være rigtigt at Gothic ikke er at købe i danske butikker?

De har den hos www.betafon.dk til 369

Jeg er ikke sikker på om den er blevet frigivet i europa endnu (udover
tyskland).. der står i hvert fald ikke nogen dato på, den officielle side:
http://www.piranha-bytes.com/html_english/products/gothic/html/_gothicframe.
htm

de henviser bare til distributøren http://www.xicat.com/games/Gothic.htm

men om ikke andet, kan du da hente manualen der, og gnave de 15 sider
igennem inden (ikke at der er meget læsning, men alligevel )

Ved du om der er nogen netværks funktion i spillet ?

Fra : Claus Nielsen

Dato : 16-01-02 22:37

>De har den hos www.betafon.dk til 369

Mange tak. Der må det så blive købt... Nu har jeg efterhånden vist
efterhånden været overalt i demo-versionen, og nu vil jeg altså snart
udforske noget nyt!

>Jeg er ikke sikker på om den er blevet frigivet i europa endnu (udover
>tyskland)..

Hvor det allerede udkom marts sidste år. Det er 10 måneder siden!
Desværre kun i en ren tysk version. :(

>de henviser bare til distributøren http://www.xicat.com/games/Gothic.htm

Som så vidt jeg ved "kun" har distrubtionsrettighederne for
Nordamerika - hvor det vist udkom omkring slutningen af november, hvis
jeg ikke tager helt fejl?

>men om ikke andet, kan du da hente manualen der, og gnave de 15 sider
>igennem inden (ikke at der er meget læsning, men alligevel )

Jo tak, men den havde jeg desværre allerede læst. :)

>Ved du om der er nogen netværks funktion i spillet ?

Ja det ved jeg. Det er det ikke. Nul multiplayer. Men til gengæld
gigant singleplayer-oplevelse - forhåbentlig... ;)

Demoet lover i hvert fald godt. Og det få temmelig god kritik i de
reviews jeg har læst.

Jeg kan da lige nævne, at arbejdet på Gothic 2 så småt skulle være
begyndt, så det kan kun gå for langsomt med at komme i gang med
1'eren, hvis man ikke vil sakke håbløst bagud. :)

Mvh, Claus
---

Fra : Brian Høy

Dato : 17-01-02 01:10

> Som så vidt jeg ved "kun" har distrubtionsrettighederne for
> Nordamerika - hvor det vist udkom omkring slutningen af november, hvis
> jeg ikke tager helt fejl?

på den officielle side (nærmere bestemt
http://www.piranha-bytes.com/html_english/products/gothic/html/content/news_
hotnews.htm )
står der at de også er ansvarlige for diverse andet... og at release i
nordamerika var 15/11-2001.... men den ser ikke så opdateret ud, den side

> Ja det ved jeg. Det er det ikke. Nul multiplayer. Men til gengæld
> gigant singleplayer-oplevelse - forhåbentlig... ;)

Kmmer jeg nok til at savne ... samt en hurtigere puter

> Jeg kan da lige nævne, at arbejdet på Gothic 2 så småt skulle være
> begyndt, så det kan kun gå for langsomt med at komme i gang med
> 1'eren, hvis man ikke vil sakke håbløst bagud. :)

hmmm producentens hjemmeside sutter lidt (står intet om nr 2 der.... men
står heller ikke ret meget andet)

Fra : Claus Nielsen

Dato : 17-01-02 18:10

>hmmm producentens hjemmeside sutter lidt (står intet om nr 2 der.... men
>står heller ikke ret meget andet)

Nej, den er ikke specielt god. Og det var det heller ikke her, at jeg
fandt det info om 2'eren - det var kun en kort kommentar, i et
interview med en af folkene bag spillet, som jeg læste for et stykke
tid siden. Men helt tilfældigvis er jeg lige faldet over det her:

Gothic 2 screenshots
<http://www.gameport.cz/r-art.asp?id=1020116698&t=gameport>

Med lidt held får jeg fingre i 1'eren i morgen - Betafon har sendt
spillet afsted, så... mmm, det bliver godt! :)

Mvh, Claus
---