TDC Internet via ADSLmodem
Fra : Hostrup

Dato : 16-01-02 13:52

hejsa Gruppe

så er Adsl endeligt komme til vores lille by, problemet er bare at det kun
er TDC som kan klare nogle ordentlige leveringstider, og da jeg i forvejen
har ventet på det i knap halvanden år, så er nødsaget til at starte med TDC.

Den løsning som jeg har valgt hedder 512/128.
Vi får løsningen installeret i morgen (Torsdag) og indtil vidre har vi kørt
på nettet via en D-link ISDN Router, som altså gørsådan at hele netværket
kan være på samtidigt.

Men så var det at jeg så i dag, at TDC leverer deres løsning med et Adsl
Modem.
og jeg ringer selvfølgelig ind til dem og spørger hvordan det hænger sammen,
da jeg jo gerne ville have at hele netværket kunne være på samtidigt (4
pc'er) men det eneste de kunne hjælpe med var at fortælle mig jeg kunne
købe 4 ip adresser.

Så mit spørgsmål til jer er om jeg skal ud og købe en Router til
lokalnetværket, eller om jeg evt kan uplinke modemet op i min ISDN Router
(D-link DI-106) og så stadig være på hele tiden....
Håber i kan hjælpe mig
MVH Ronni

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 16-01-02 15:36

Jeg har samme spørgsmål (og samme router/hub), men ved at gå dem (TDC
kundeservice) lidt på klingen fandt jeg dog ud af, at en fast IP adresse
skulle være nok. Denne IP-adresse tildeles så D-linken. D-linken fungerer så
som DHCP server og tildeler IP adresser til de tilsluttede computere. Det
interessante spørgsmål er imidlertid om man kan få D-linken til "at ringe
op" (oprindelig en ISDN router/hub), hvilket jo er nødvendigt når man skal
bruge modemet.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

--
mvh Jes

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-01-02 16:44

"Jes Jørgensen" <adsl39273424@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ringe
> op" (oprindelig en ISDN router/hub), hvilket jo er nødvendigt når man

Altså D-linken er en ISDN-router?
Er du sikker på at den kan route mellem to ethernet-interfaces?
En router er altså ikke bare en router...

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Anders Bystrup

Dato : 16-01-02 18:19

Der skal ikke ringes op med adsl......

Anders

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-01-02 18:28

"Anders Bystrup" <anders@NOSPAMredakula.net> skrev i en meddelelse
> Der skal ikke ringes op med adsl......

Nej, og?
Definer desuden "ringe op". Flere ADSL-produkter kører PPP

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Anders Bystrup

Dato : 16-01-02 18:50

Når han snakker om TDC løsning med modem kan det vel kun være BB han mener -
det er ikke PPPoE så vidt jeg ved.
Spørgsmålet er nu kan ISDN routeren også route ethernet - ellers må han
anskaffe sig ekstra IP addresser og bare bruge routeren som hub.

Anders

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-01-02 19:10

> Spørgsmålet er nu kan ISDN routeren også route ethernet

Hvilket omtrent er hvad jeg spørger om...
Læs gerne www.makr.dk/?quote

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : KsNa

Dato : 16-01-02 20:41

> Når han snakker om TDC løsning med modem kan det vel kun være BB han
mener -
> det er ikke PPPoE så vidt jeg ved.

> Anders

Alle TDC' ADSL forbindelser er med ADSL-modem.

Mvh.
Kim

Fra : Jens

Dato : 16-01-02 23:03

Nej det er det ikke. Netexpress er med router. Hvis det er BB skal han bare
anvende en hub og konfigurere netkortet til dhcp, så bliver det routet i den
anden ende. Jeg mener at det er fire adresser hver får i sit scope. Pointen
er at routningen bare foregår hos TDC og ikke dig. Så så længe du ikke vil
have servere på nettet er det bare GO
MVh
Jens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-01-02 23:15

"Jens" <jens_dra@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nej det er det ikke. Netexpress er med router.

Der er modem i alle ADSL-produkter. Alle TDC's produkter har seperat
modem.
NE kan ganske rigtigt fåes med router, men det er ikke standard og man
skal stadig have modemet.

Læs venligst www.makr.dk/?quote

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Henrik Høy

Dato : 16-01-02 23:15

In article <3c45f895$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
jens_dra@post9.tele.dk says...
> [...]
> er at routningen bare foregår hos TDC og ikke dig. Så så længe du ikke vil

Der følger 1 stk. Adsl modem med til en Netexpress forbindelse, denne
tilsluttes enten direkt til et ethernet-netkort og der installeres en
pppoe-klient på pc'en, eller også vælger man at få forbindelsen leveret
med en router, som modemet så tilsluttes.

--
-
--

Venlig hilsen

Henrik
henrik@hoey.dk

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 17-01-02 08:30

> "Jes Jørgensen" <adsl39273424@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Det
> ringe
> skal
>
> Altså D-linken er en ISDN-router?

Ja.

> Er du sikker på at den kan route mellem to ethernet-interfaces?

Nej, men måske kan disse fakta hjælpe til at afgøre spørgsmålet af nogle som
er mere inde i det tekniske end jeg er. Tidligere har D-linken været
forbundet til Tiscalis Cisco 677 hvor jeg så førte netledningen fra Ciscoen
ind i uplinken på D-linken. Herefter lod jeg D-linken være DHCP server og så
fungerede det med begge computere.

Pga. en flytning og manglende rå kobber har jeg så i mellemtiden fået Orange
med modem og netværkstilslutning. Jeg laver samme opsætning som før men kan
ikke logge på med begge computere idet man skal lave et "Netværk via modem"
over et vpn netværk og det kan man kun med W98 ++ og ikke med W95 som der
ligger på den anden computer.

Begrænsningerne som jeg har oplevet hos Orange gider jeg ikke igen og vil
derfor gerne have et svar på om det kan lade sig gøre hos TDC med deres
modem løsning (MB afregningsmodellen)

--
mvh Jes

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-02 10:38

"Jes Jørgensen" <adsl39273424@wanadoo.dk> wrote in message

> Begrænsningerne som jeg har oplevet hos Orange gider jeg ikke igen og vil
> derfor gerne have et svar på om det kan lade sig gøre hos TDC med deres
> modem løsning (MB afregningsmodellen)

Hvis du bestiller BB med 4 IP-adresser, skal du bare have en switch eller en
hub, så er du kørende... Ingen mærkelige ekstraopsætninger, det er bare GO!

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen