Værste film nogensinde er dansk ;O)
Fra : Per Kristensen

Dato : 16-01-02 13:28

Lol, jeg kom lige til at se at IMDB har en liste over værste film
nogensinde. Det er sgu en dansk film, der ligger nummer 1 :/ "Historien om
Kim Skov". http://us.imdb.com/bottom_100_films

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 16-01-02 13:38

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message news:3c4571ae$0$

> Kim Skov". http://us.imdb.com/bottom_100_films

Altså noget mesterværk er der jo heller ikke ligefrem tale om, men at den
skulle være verdens dårligste film er måske en kende overdrevet. Og den
kommentar der ligger på IMDB er jo helt hen i vejret. Så nu har jeg vist min
sympati med den stakkels film og givet den et femtal, ikke at det hjælper
ret meget....

jørgen

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-01-02 13:40

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> Lol, jeg kom lige til at se at IMDB har en liste over værste film
> nogensinde. Det er sgu en dansk film, der ligger nummer 1 :/ "Historien om
> Kim Skov". http://us.imdb.com/bottom_100_films

Det forstår jeg ikke. Den indeholder da en fremragende, stort opsat
actionscene, hvor Kim går amok med en cykelkæde og ikke mindst masser af
uforglemmelig dialog. Det må være udlændinge, der har stemt.

MVH
Jens

Fra : Thïngmand

Dato : 17-01-02 10:00

> Det forstår jeg ikke. Den indeholder da en fremragende, stort opsat
> actionscene, hvor Kim går amok med en cykelkæde og ikke mindst masser af
> uforglemmelig dialog. Det må være udlændinge, der har stemt.

Nåh, er det den! Den har vi alle vel set i skolen

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-01-02 10:55

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse

> Nåh, er det den! Den har vi alle vel set i skolen

Jep. En opdragende film om mobning og konsekvenser. Jeg tror faktisk en af
vennerne har en kopi liggende. Den kunne være skæg at bygge et drukspil over
(drik hvergang Kim siger noget dumt). Det må være weekendens projekt.

MVH
Jens

Fra : Morten Juul

Dato : 17-01-02 11:09

Hej

> [...]
over
> (drik hvergang Kim siger noget dumt). Det må være weekendens projekt.

Been there, done that

På vores rollespilskongres Orkon har vi de seneste fem år vist Historien om
Kim Skov med et støt stigende antal tilråb og ølindtag. Vi har haft Kim Skov
Drinking Game - kan ikke længere huske alle reglerne, men det var
selvfølgelig, når der blev råbt ko-lort efter Kim, når han holdt mund hvor
det var naturligt at sige noget osv.

De seneste år har det så lidt taget overhånd, så vi er endt med The Rocky
Horror Kim Skov Show (www.orkon.dk/kimskov). Udstyrslisten tæller vand, blå
fingermaling, plasticposer, bøjler, ris osv. Orker ikke at remse det hele
op - det ligger på siden. I øvrigt er der også lydklip fra filmen... hvis I
ikke kender den tvivlsomme dialog, eller bare vil have den genopfrisket

Så jeg må nok indrømme, at vi måske har lidt af skylden for filmens
placering i bunden af imdb - vi har opfordret folk til at give den (de i
øvrigt velfortjente) lave karakterer.

I øvrigt har Uland været forbi for at lave et indslag om fænomenet, og det
bliver vist snart sendt på P1. Jeg skal naturligvis nok promovere
tidspunktet her på listen, når jeg ved mere

mvh

Morten

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-01-02 23:10

"Morten Juul" <morten@inka.dk> skrev i en meddelelse

> Been there, done that

Jeg er målløs. Har vi fået den første rendyrkede, danske kultfilm i ordets
egentligt betydning? Fantastisk.

MVH
Jens

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-01-02 00:38

On Thu, 17 Jan 2002 23:09:58 +0100, "Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk>
wrote:

>Jeg er målløs. Har vi fået den første rendyrkede, danske kultfilm i ordets
>egentligt betydning?

Hm, http://www.orkon.dk/arkivvis.php?aar=2000&id=13 og efterfølgende
billeder kunne vist tyde på det.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-01-02 04:46

Morten Juul skrev:

> På vores rollespilskongres Orkon har vi de seneste fem år vist
> Historien om Kim Skov med et støt stigende antal tilråb og ølindtag.

Genialt! Det bliver spændende at se, om fænomenet bliver
verdensomspændende!

Jeg skulle i øvrigt hilse dig fra min buddy Mikkel Bækgaard, der siger,
at du er en af dansk rollespils største profiler! :)

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Morten Juul

Dato : 22-01-02 14:57

> Genialt! Det bliver spændende at se, om fænomenet bliver
> verdensomspændende!

Det største problem er nok, at den ikke lige er så tilgængelig på
købevhs/dvd

> Jeg skulle i øvrigt hilse dig fra min buddy Mikkel Bækgaard, der siger,
> at du er en af dansk rollespils største profiler! :)

Jamen du må endelig hilse og sige, at han er en af dansk rollespils største
røvslikkere Hehe, nej bare sig hej

- Morten

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-01-02 11:06

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> writes:

> Nåh, er det den! Den har vi alle vel set i skolen

Det er netop derfor, at jeg tror, at det er en skoleklasse med mangel
på fornuftige ting at lave, der har fået 1'et den hos IMDB.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-01-02 11:18

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Det er netop derfor, at jeg tror, at det er en skoleklasse med mangel
> på fornuftige ting at lave, der har fået 1'et den hos IMDB.

Nå, jeg har netop opdaget, at det er orkon-deltagere, der har gjort det.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : nikolaj borg

Dato : 16-01-02 13:40

> [...]
> Lol, jeg kom lige til at se at IMDB har en liste over værste film
> nogensinde. Det er sgu en dansk film, der ligger nummer 1 :/ "Historien om

De har den faktisk på mit lokale bibliotek. Det kunne være, at man skulle
finde en VHS et sted og få den set

/Nikolaj

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-01-02 13:49

Per Kristensen <pzk@crayon.dk> escribió en el mensaje de noticias
> [...]
> Lol, jeg kom lige til at se at IMDB har en liste over værste film
> nogensinde. Det er sgu en dansk film, der ligger nummer 1 :/

Den har endda vundet en Bodil for bedste dokumentar/kortfilm. Ganske
morsomt.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-01-02 14:01

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse

> "Historien om
>
> Den har endda vundet en Bodil for bedste dokumentar/kortfilm. Ganske
> morsomt.

Og så er det da interessant, at en af skoledrengene spilles af Jonas Elmer.
Jo, det er da dansk kulturhistorie det her.

MVH
Jens

Fra : Heidi

Dato : 16-01-02 14:49

> [...]
> Lol, jeg kom lige til at se at IMDB har en liste over værste film
> nogensinde. Det er sgu en dansk film, der ligger nummer 1 :/ "Historien om

Utroligt at Fear runs silent http://us.imdb.com/Title?0185307
ikke er med på den liste - den var i fjernsynet for ikke så længe siden,
og kommer nok ind på en suværen førsteplads over dårlige film
jeg har set.
Men okay, den har hele 3.4 points, og en film skal åbenbart under
2.2 for at komme med på listen...

--
Mvh. Heidi
SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!

Fra : Emil Rune

Dato : 16-01-02 18:55

"Heidi" <nyhedFJERNES@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mvh. Heidi
> SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!
> "Time is fun when you're having flies" - Kermit

Ja, jeg kan huske at jeg ville have trashet den film for hårdt, efter at jeg
var så harm over at have spildt 1½ time af mit liv på den! Måske DR's
filmindkøbere skulle prøve at se de film de køber, bare for god ordens
skyld. Så slipper vi andre måske for alt for tidlig hjerneskade pga. film
som Fear Runs Silent.

Emil

Fra : Heidi

Dato : 16-01-02 19:06

"Emil Rune" <erune@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:H8j18.998$XA5.71389@news000.worldonline.dk...

> [...]
> filmindkøbere skulle prøve at se de film de køber, bare for god ordens
> skyld. Så slipper vi andre måske for alt for tidlig hjerneskade pga. film

Den kunne muligvis (og kun muligvis) have fortjent mere end et
1-tal, hvis der havde været bare den mindste tidsmæssige
sammenhæng i den, og den ikke havde haft den fuldstændig
meningsløse slutning. Og hvis ellers skuespillerne havde kunnet
spille, men det kan man nok ikke forlange af en film længere.
Og jeg holdt udelukkende ud, fordi jeg skulle holde mig vågen så
længe som muligt, og der ikke var andet der var mere værd at spilde
tid på - og det siger ikke så lidt...

Fra : Zeki

Dato : 16-01-02 14:56

Ganske morsomt. I øvrigt ligger 'Stjerner uden hjerner' også på listen. Men
jeg mener nu nok at følgende klassikere havde fortjent bedre:

'Santa Claus Conquers the Martians' - The Martians kidnap Santa because
there is nobody on Mars to give their children presents

'Santa with Muscles' - He's naughty, He's nice, and He's coming to save
Christmas.

'The Barbaric Beast of Boggy Creek, Part II' - The Legend Too Monstrous To
Die...Surfaces Again

'The Giant Spider Invasion' - Giant spiders from another dimension invade
Wisconsin

'Bela Lugosi Meets a Brooklyn Gorilla' - Two goofy entertainers meet a mad
scientist on a jungle island.

Zeki

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 16-01-02 23:24

On Wed, 16 Jan 2002 14:56:27 +0100, "Zeki" <zeki@image.dk> wrote:

> [...]
>
>'Santa Claus Conquers the Martians' - The Martians kidnap Santa because
>there is nobody on Mars to give their children presents

Den er da ganske morsom!!!! Ikke nær så horribel som fx Manos: The
Hands of fate, eller Red Zone Cuba. Og nu jeg tænker over det er
Overdrawn at the memorybank heller ikke just noget mesterværk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-01-02 17:22

On Wed, 16 Jan 2002 13:27:30 +0100, "Per Kristensen" <pzk@crayon.dk>
wrote:

>Lol, jeg kom lige til at se at IMDB har en liste over værste film
>nogensinde. Det er sgu en dansk film, der ligger nummer 1 :/ "Historien om
>Kim Skov". http://us.imdb.com/bottom_100_films

Apopros: <news:3s5%7.12758$aS.1724434@news010.worldonline.dk>

Filmen blev i øvrigt af en fjollet filmhistoriker i et oplæg
præsenteret: "Historien om Kim Skov er dansk kortfilms Borte med
Blæsten". Allerede dér burde alarmklokkerne have ringet.

--
- Peter Brodersen

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 17-01-02 04:40

En af de værste nyere film må være "Mean Guns" Hold da kæft mand den var
ikke bare kedelig. Vi fik det decideret dårlig af at se den.

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 18-01-02 00:06

Nu er den helt nede på en 96. plads.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 18-01-02 09:31

"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er den helt nede på en 96. plads.

Ja der er åbenbart nogen der syntes at de ville "udligne" de uretfærdige
dårlige karakterer, ved at give den nogle latterligt høje karakterer i
stedet. Filmen har pludselig fået 13 ti taller ud fra den blå luft?
Det er åbenbart en film man enten elsker eller elsker at hade ...

Joakim

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-01-02 17:20

In article <a28mgi$vb2mk$1@ID-81106.news.dfncis.de>,
Joakim Lauridsen claimed the following:
> [...]
> stedet. Filmen har pludselig fået 13 ti taller ud fra den blå luft?
> Det er åbenbart en film man enten elsker eller elsker at hade ...

Den er helt væk fra bund100 nuher, 3.4 ligger dens rating på nuher.

--
Anders Vind Ebbesen
"I know the difference between sadist and masochist... but

Fra : Morten Juul

Dato : 22-01-02 14:55

> Den er helt væk fra bund100 nuher, 3.4 ligger dens rating på nuher.

Ja, det forventede jeg egentlig også, men jeg fik da taget det famøse
screendump
http://orkon.dk/nyhed.php?id=8

- Morten