Aktivitet i hundegård
Fra : Winther

Dato : 16-01-02 09:46

Er der nogen som har gode ideer til ufarlige aktivitetsting i hundegården?
Jeg er ved at vænne mine hunde til hundegården. Min store hund på 3 år vil
meget gerne derud, men min hvalp er en rigtig hyler, så den har endnu ikke
været der alene, hvordan kommer jeg lige videre, så den bliver glad for at
være der. Hundene skal ikke være sammen i hundegården, og er hver for sig
hovedparten af tiden.

Vh. Winther

Fra : Doggy

Dato : 17-01-02 01:12

Hej

Hvad er det for nogle hunde du har? Størrelse, aktivitetsniveau osv. ?Hvor
gammel er din hvalp ?

Du kan jo bygge forskellige legeredskaber til dem - balancebom- bildæk
ophængt i et tov -sandkasse- tunnel- store træstammer til at klatre på -osv.
Du kan også give dem forskelligt legetøj - Bustercube med godbidder i- bolde
osv.Det er nu bare min erfaring, at hundene jo godt kan lege med sig selv et
lille stykke tid, men at de helst vil lege med en anden hund eller os
mennesker.De leger sjældent ret lang tid alene.
Men hvorfor ikke lade begge hunde være sammen,så de kan have glæde af
hinandens selskab ?
Hvorfor er de ikke sammen hovedparten af tiden ?

Hilsen

Merete

Fra : Winther

Dato : 17-01-02 10:26

Hej Doggy.

Jeg har schæfer, en hanhund på 3 år og en tæve på 15 uger. Jeg træner i
Dansk Politihundeforening, og ambitioner og aktivitetsniveau er ret højt.
Årsagen til at de ikke er sammen, er bl.a. at de ikke skal blive for
afhængige af hinanden, og udvikle deres egen personlighed og selvstændighed,
og hvalpen skal ikke domineres af en ældre hund. De skal begge kunne være
alene, da hundene trænes hver for sig. Jeg kan godt være væk en weekend med
den ene hund, og den der bliver hjemme skal ikke give problemer for den
øvrige familie, fordi den savner den anden. Dermed ikke sagt, at de ikke må
lege sammen engang imellem.
Jeg har tænkt på at lave sandkasse i et hjørne af hundegården. Der er nemlig
støbt bund, men mere med tanke på WC, hvis de skulle komme i knibe. Jeg
bruger bustercube, men den kan jo blive fugtig, hvis det regner, og den
måske ikke er blevet helt tømt. Jeg har også tænkt på bildæk eller slange,
som er ophængt, gerne noget som kan fjedre. Lige nu har jeg en tennisbold
derude, men den kan jo godt bides i stykker. Tomme sodavandsflasker er også
et hit. Det vil jeg nok bruge i stedet for bustercube, de kan klemmes lidt
sammen og er nemmere at rengøre.

Vh. Winther

Fra : Storr

Dato : 17-01-02 10:55

"Doggy" <post@doggy.dk> skrev i en meddelelse
> hinandens selskab ?
> Hvorfor er de ikke sammen hovedparten af tiden ?

Jeg synes det lyder fornuftigt at skille en voksen hund og en hvalp ad når
de er alene. Jeg ville aldrig lade en hvalp gå alene sammen med en voksen
hund. Ikke fordi jeg ville være nervøs for at en af mine voksne hunde ville
gøre en hvalp noget, men fordi jeg ville være nervøs for at hvalpen ville
lege alt for voldsomt alt for længe med den voksne hund og derved risikere
at ødelægge sine knogler.

Omvendt synes jeg også at en ældre hund har krav på at kunne komme væk fra
en hvalp som hele tiden vil lege og at den ældre hund har krav på fred for
hvalpen, når den ikke gider mere. Det vil den jo ikke kunne, hvis de går i
en løbegård sammen, og der ikke er opsyn med dem.

Når hvalpen er blevet voksen, kan de selvfølgelig godt gå sammen.

mvh
Anne-Mette
http://vovve.net/kirill

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 17-01-02 14:25

Når jeg går fra mine hunde får de tit et kalkben fyldt med deres mad. Dvs.
jeg har opløst tørfoderet i vand, stoppet det ned i benet og puttet det i
fryseren 1 times tid. det plejer at kunne beskæftige dem et pænt stykke tid,
det samme kan man gøre med en Kong ,istedet for et ben.
mvh Carina