tomcat
Fra : Dejan

Dato : 16-01-02 05:32

Nu sker det igen:
Jeg har re-instaleret mit Windows XP, downloadet og instaleret J2SDK 1.4.0
Beta3 og J2SDKEE 1.3.
JAVA_HOME er sat til C:\jdk1.4 og J2EE_HOME til C:\J2SDKEE1.3.
Path indeholder bl.a. :
C:\j2sdkee1.3\bin;C:\j2sdkee1.3\lib\j2ee.jar;C:\jdk1.4\bin

Nu når jeg prøver at instalere min Tomcat 4.0 siger den at JDK ikke er
instaleret på maskinen. Jeg har kigget i registreringsdatabasen under
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\JavaSoft\Java Runtime Environment
og
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\JavaSoft\Java Development Kit

og der mangler CurrentVersion nøgle. Jeg har så oprettet denne nøgle med
værdien 1.4 (i begge tilfælde),
men Tomcat-instalation siger stadigvæk det samme.

Nogle forslag?

(Jeg har selvfølgelig haft ovenstående programmer på win xp før jeg
re-instalerede det)

mvh Dejan

Fra : Dejan

Dato : 19-01-02 01:42

Jeg har fundet løsningen:
J2SDK 1.4.0 beta 3 er vist "buggy". Under
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\JavaSoft\Java Development Kit
skal der være nøgle CurrentVersion med værdien 1.4 (som jeg beskrev før, men
jeg har dog i første omgang ikke oprettet nøgler ordentlig). Hvis man
tilføjer denne nøgle så kører alt som det skulle. Version 1.4.0 beta 2 har
ikke det samme problem.

mvh Dejan